HELMIÄISET 2007

Huomenta kaikille =)
MInttukissa:no varmasti tuo 2h piristi ja sitten joskus myöhemmin uudestaan :)
Ilana:no toivottavasti edes muutamat ruoa-aineet sopisivat.
Minttis:mulle ei ole olut tapana antaa sormiruokaa,joten enpä minä ainakaan ole antaan neuvoja :(
Oonkohan ihan pöhkö,kun mietin miten poitsu pärjäis yhtenä päivänä muutamia tunteja ilman tissiä :( tuulekohan reissusta mitään?
Saishan se kyllä aamusta ja sit illasta(iltapäivästä) kyllä taas tisua.
Jaahas nyt laittaan poitsulle vaippa ennekuin oon märkä :D
Mukavaa päivää kaikille B)
sai ja poitsu 5kk :heart:
 
tiipeli
Huomenia!

Elvis on alkanu herättelee mua aamuöisin :( viime yönä kahdelta ja neljältä kitisi ja lopulta kun menin lastenhuoneeseen, olikin jo täydessä unessa! Ennen kuutta sitten kitisi äänekkäämmin niin hain syömään, ettei esikko heräisi, sitä tuskin olis saanu enää nukkumaan. Vähänkö ärsyttävää...nukkuis vaan ihan hissukseen niin kuin aiemmin. Eilen sovin työharjoitteluajat, alkaa 18.7. ja kyllä viime yönä mietin, että mitähän siitä tulee jos ei saa nukuttua öisin. Ja se mietityttää kans, että miten se pikkuinen pärjää isukin kanssa...ei saa edes tissiä. Ja mä joudun kahvitauolla pumppailee maitoa työharjottelussa. Voi pööh.... meinaa vähän stressata... :ashamed:

[/b]Minttis: Haukkumus hurttimus saa toistaiseksi jäädä, Konstan verikokeet näytti puhtaalta. Lääkäri sanoi, ettei noi kokeet oo luotettavat, joten jos oireet jatkuu niin syksyllä pistotesteihin ja sitte jos näyttää allergialta, niin sitten joudutaan miettimään koiruuden kohtaloa uudelleen. Tervehän se on, ellei nivelkulumia lasketa ja vainoharhaisuutta :eek: :LOL: mutta vanhahan se on, syksyllä 11v. ja en tiiä miten suhtautuisi uuteen kotiin. Mutta varmasti kyselin ainakin tutuilta, ottaisiko kukaan. Mutta onneksi ei vielä ainakaan tarvi miettiä moisia..ja toivottavasti ei laisinkaan!
Maissinaksujen oikeaa nimeäkö et tiedä? no, ne on maissinaksuja! Muistelesin, et annettiin noin 8-9kk iässä. Mut oon nähny et 5kk ikäinen on niitä syöny. Ei kyl tulis mieleenkään antaa Elvikselle vielä aikoihin, mutta me ei kiinteitä vielä olla syötykään. Ehkä sitten saattas kohta jo antaakin, jos söis kiinteitä.

Tervetuloa vaan uudet mukaan!

Allergioista....Elvikselle on tullut jotain ihmeihottumalänttejä masuun ja selkään ja pelkäänkin että on jotain allergiaa myös meillä. Huomenna on onneksi lääkärineuvola, saa jotain kommenttia ihottumasta.

Perheen pojat läks puistoon, joten olis aikaa opinnäytetyölle, pitkästä aikaa. Piti pitää viikko lomaa ja onkin jo 3 vierähtänyt!! Mihin se aika noin yleisestikin menee????? Olispa
ihanaa vain olla äitiyslomalla... ei tarviis stressata koulutöiden takia :whistle:

Aurinkoisin terkuin,
hiustenlähtöaikaa poteva Tiipeli (& Elvis 4kk tänään)
 
tiipeli
just....

parempi olla käyttämättä mustausta kun en onnistu kuitenkaan! vielä muuten minttikselle, että mozillaa mäkin käytän ja hyvin nuo hymiöt näkyy. täällä vaan taitaa olla käyttäjässä vikaa...lainauksia en oo koskaan opetellukaan käyttämään ja mustauksessa onnistun jos onnistun. Tällä kertaa en :ashamed:
 
tiipeli
:D vielä tuli mieleen, että kun teillä on se yhteisö, niin vieläkö sinne pääsee mukaan?? Odotusaikana kerran sitä katselin, mutta olikohan niin, että kone oli vähän jumissa ja oli niin hidasta tms että jätin homman sikseen.

:wave:
 
Heip! Tervetuloa Janette kirjoittelemaan, toki mahtuu mukaan! :) Meillä poju nukkuu (yleensä ) aika hyvin päivisin, suunnilleen 2x2h ja illalla vielä 1h.. öisin sitten heräilläänkin 3 kertaa syömään..Toivottavasti teillä masuvaivat helpottaa ja päiväunet alkaa maistumaan! Se tekee niin paljon omallekin jaksamiselle.

Mulla on ajatuksena täysimettää se 6kk, jos paino nousee hyvin ja yöt sujuu (saan kuitenkin lähes joka yö nukuttua 3-4h putkeen, vaikka poju heräileekin syömään). Esikoiselle aloin innoissani antaa kiinteitä 4kk iässä, mutta ei suostunut syömään kun vasta 7kk, ja hengissä selvisi :D joten en nyt mitään stressiä ota. Vielä ainakaan! :D

Hatunnosto tiipelille, kun jaksat opiskella äitiyslomalla! *hatunnostohymiö* :) Itellä tuntuu olevan täys työ selvitä lasten ja kodinhoidosta.. :whistle: Nytkin kamala kaaos, täytynee ehkä siivota tänään. Voimia tälle viikolle kaikille Helmiäisille!! :wave:
 
Moikka!

Tänään oli neuvola (5kk),painoa oli 8300g ja pituutta 63,8cm,pipo 42,7cm.Paino noussut kuukaudessa vain 300g.Miinuskäyrällä mennään aika reippaasti myös pituudessa,mutta eipä tuolla väliä =)

Tuli mieleen,että te jotka jo annatte puuroja, (vai antaako kukaan vielä... :whistle: ) niin millä puurolla olette aloittaneet?Onko joku tehnyt itse vai kaupan valmispuuroja?Tänään tutkailin noita kaupan valikoimia,mutta ei ainakaan tuossa pikkukaupassa ollut yhtään valmispuuroa (siis niitä jauheita),missä ei olisi ollut maitoa tai siis maitojauhetta :( Ajattelin,että josko keittäisin itse Risenta maissijauhosta,onko kokemuksia?Meillä alkanut poju heräilemään aika tiheään yöllä,niin josko sillä maissipuurolla saisi pidennettyä.Tai sitten se on vaan toiveajattelua ;)

Jaa-a,kai se ois sit lähdettävä ruoanlaittoon |O

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Janette ja Tino tasan 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jutta83:
Löysin sen eron! Se on se ensimmäinen kirjain, sulla on pienellä ja sillä toisella on isolla.
kiitti!

Ja kiitos kaikille kun niin mukavasti toivottelitte tervetulleeksi taas kirjoittelemaan, ihan liikutti :) :ashamed: *snif* :flower: kaikille =)

Joo meillä poitsu on vähän kipeä ollut, virusta pukkaa eikä tahdo siksi soseetkaan maistua. Kuumetta ei onneksi ole. Nyt hän on syönyt perunaporkkanavelliä :) Siitä tykkäsi!

imetän edelleen muuten ihan normaalisti mutta yritän saada yöimetyksiä jiukan pois, täällä kun tuo vauvakuume vähän jo vaivaa :ashamed: Tai no oikeastaan tahtoisin järkisyistä pikkusisaruksen mahd pian jäppiselle. Eli menkkoja ei ole täälläkään näkynyt... Muuten ei tarttis tullakaan mutta ois se mukava saada se pikkusisarus alulle. Aion imettää kaiken mennessä hyvin siihen vuoteen asti. Ja jos ei raskautta kuulu niin ei voi mitään, en aio hyvin sujuvaa imetystä sen takia lopettaa. Vähän jännittää kyllä että mitäs sitten kun tulee hampaita, mtuta nyt ainakin näin. Ja tosiaan sama vika rahikaisella; imaisu tissiä, sitten ähinää ja kiukku, toinen imasu ja taas venkoilua jne... Eli vähän on tällasta häiriötä syömisessä.

Nukkuminen on tosi huonoa mutta liittynee kehitysvaiheeseen.


Käännytä ei vielä ihan kokonaan mutta en tosiaan ole huolissani; moniko meistä on jättänyt kääntymättä? :D Poika on vasta 4,5kk joten ei tässä nyt ole kiire mihinkään, ehtii tuo ihan varmasti raastaa äitin hermoja liikkumisellaan myöhemminkin.

Kauhea hiki-ilma! Nyt taidan mennä juomaan.

Moi moi kaikille :wave:
 
tiipeli käy jättämässä hakemus yhteisöön, niin hyväksyn sut mukaan!Tervetuloa! =)

minttukissa Ei ole Viivillä vielä hampaita näkynyt. Enkä vielä ihan odottelekkaan.Isommillakin tullut ekat hampaat joskus 6-8kk iässä... Vaan mistäpä sen tietää, jos tää kolmas poikkeus ja tekee aikasemmin hampaat! Kuolaa ainakin kovasti...

Mut nyt saunaan!
 
Janette: mä aloitin eilen puuron kun hedelmäsoseet ei maistu ollenkaan. Aloitin hedelmäisellä puurolla kun ajattelin, että tyttö oli jo saanut pikkasen maistella hedelmäsoseita niin josko olis jotain tuttua puuron muodossa. Todella hyvin uppoaa ja odottaa ihan suu auki lisää.

 
Onkos se sellasessa tetrassa vai isompi jauhepurkki?Löytyisköhän joku sellanenki versio valmispuuroista,mikä olis maidotonta...Aamullakin olis kivempi jos ois valmis,ettei tarttis pojun odottaa keittämistä kun jos kunnon nälkä on niin ei sitä jaksaa kovin kauan sapuskaa odotella,meillä ainakaan ;)
Nyt nukkumaan,aamulla ois aikanen herätys kun täytyy sinne osastolle lähteä jo kahdeksaksi,siis siihen ph-mittaukseen..ei kiva :(

Hyvät yöt kaikille :hug:
 
Janette-84 : meillä poitsu syö Muksun riisipuuroa eli lämmität 1 dl vettä johon sekoitat vaan hiutaleet ja puuro on valmis. Siihen kun olen laittanut ns hillosilmän jostain soseesta niin poitsu on ollut tyytyväinen...toki syöpi tuo sitä puuroa ilman sosettakin =)
Puurojauhe on maidoton, sokeroimaton ja gluteeniton.
Muistaakseni paketti maksoi n 2,70? ja siitä saa 15 annosta.
 
Tervetuloa joukkoon Hay-D =)
Minttukissa:ei ole vielä hampuja.
Tein mielestäni hyvän ostoksen.Ostaessani Nuk nokkamukin pehmeällä nokka osalla.Poitsu joi vettä tosi hyvin.Tytöllä,kun oli käytössä mam taikamukit.Nitäkin poitsu kyllä tulee käytään.
Nyt kauppaan.
Mukavaa päivää kaikille :D
 
tiipeli
Morjensta! Neuvolakuulumiset pikaseen ennen piitsille menoa..
Elikäs ikää 4kk, painoa 7450, pituutta65,5 ja pipo 43,9. Ihottumasta ei sanonut muuta ku että kortisoonia viikon verran. Hyvin vähäpuheisia olivat muutenkin sekä terkka että lekuri.

Tervetuloa vaan joukkoon H-Day! Katoin profiilis... missäs opiskelet vaatetusalaa? Mä oon tääl Jkl:ssä amiksen käyny joskus muinoin, heti lukion jälkeen ja sen lisäks oon valmistunu vaatetusalan muotoilijaksi Kuopion Muotoiluakatemiasta. Tällä hetkellä tosin opiskelen aivan muuta, ei se vaatetusala ainakaan mua työllistänyt (niinkuin ei Suomessa enää paljon muitakaan :/ )
 
ei oo tullu vielä. Ikenet pullottaa oikein pirusti, ei ne ole edes aiemmin pullottanut vaikka neuvolatäti niin väitti :eek: *heureka* siitähän nuo yökitinät voi johtua! :p Poika ei meinaan ota nukkuakseen, ei nukahtaakseen eikä päiväuneillakseen. Ja aamuyöstä alkaa järjetön väninä ja kääntyily. Hereillä ei kääntyile yhtään mutta unissaan yrittää koko ajan kääntyä. Ja sitten kun hän nukkuu meijän välissä niin äidin unettomuus on taattu :/ Huomaa kyllä olevansa väsynyt kun unohtelee kaikkea ja kutsuu metvurstia ketsupiksi :D
 
Hellurei! B)
Kylläpäs on taas mukavat kelit! Ainut miinus on vaan että meidän asunto on kun sauna näillä ilmoilla! Mutta ei parane valittaa, kohta se talvi jo tulee..
Janette: Meillä oli esikoinen kanssa maitoallerginen ja pakko tunnustaa, että maidottomia tuotteita löytyy tosi vähän. Meillä tota puurojuttua sovellettiin sopivaksi juurikin noilla risentan riisi ja maissijauhoilla. Keitin illalla aina 2 annosta ja laitoin toisen jääkaappiin aamua varten, se oli niin kätevää aina vaan lämmittää se sieltä aamulla! Ruoka-allergisen lapsen ruokien kanssa täytyy käyttää reilusti mielikuvitusta! Tsemppiä. :hug:
Hampaista: Meillä niitä tehdään oikein urakalla, isompi ja pienempi poika tekevät samaan aikaan. :D On se vaan niin rankkaa...
Hay-D: Tervetuloa!!
kyllikille: Ole hyvä! ;)
Mulla on huomena se jälkitarkastuksen jälkitarkastus.. Toivottavasti kaikki olis nyt sitten ok. Tahtoisin niin jo sen kierukan!
No juu.. Kait sitä on mentävä valmistautuun kauppaan lähtöön. :wave:
Jutta ja Jönde
 
Tervetuloa uudet :wave:

On taas tullu paljon tekstiä...

Hampaita ei meidän pienelle oo vielä tullu, eikä mitään erikoista näy ikenissäkään. Eilen kääntyi ekaa kertaa vatsalta selälleen, ja mä en ees sitä nähny, kun söin just sillon :ashamed: No, onneks toisti tempun melkein heti :)

Nyt tää mamma menee petiin!
 
Huomenta kaikille ja uusille tervetuloa =) Eipä tässä nykyään enää paljoa ehdi kirjoittelemaan...nytkin nuutti sylissä täällä räpellän :kieh:

hampaita on kyselty niin ei ole näkyvissä moisia ollut ja esikolta pitäs saada taas yks irti, mutta on niin pirun lujasti kiinni ja taakse kasvaa vinoon jo uusi hammas :/ maanantaina mennään hammaslääkäriin katsomaan jos se vaikka otettais siellä pois...tyttö saanu multa hampaat kun ei kirveelläkään lähde :kieh: nuutin kanssa luulen, että ekalla hampilääkäri reissulla näytetään vaan ikeniä niin kuin siskonsakin :LOL:

mä kans mietin noita puurojuttuja, että annanko ihan normihiutaleista tehtyä vai vauvalle tarkoitettuja...

mutta joo...kädet väsyy jo joten :wave:
 
Kun vauva alkaa imeä niin kestääkö teillä kauan, ennen kun alkaa maitoa herua? Mä imetän öisin ja erin meinaa melkein hermostua ennen kun maitoa alkaa tulla. Johtuuko se pitkittynyt heruminen harventuneista imetyskerroista?
 
Teemu tuli juhannuksen tienoilla 4kk ikään. Kova kiljumaan, jutteleminen jäänyt nyt hällä vähemmälle. Tavarat ottaa jo aika hanakasti käteen ja siinä pysyvätkin kiitettävästi.

Paljon kovempi kuolaamaan mitä siskonsa vauvana. Alahampaan paikat vaaleammat muttei vielä tunnu että olisi puhkeamassa.

Päiväunet olleet huonommat mitä ennen. Aamupäivän 3tuntinen on nykyään 1,5-2,5h eikä välttämättä nuku niiden lisäksi kuin parit puolen tunnin tirsat. Yöllä syö joku 3 kertaa varmaan, välissä tuppaa nukkumaan.

Kääntyy sujuvasti kyljelleen, pari kertaa mennyt vahingossa (?) vatsalleenkin. Käydään suihkussa kylvyn sijaan joku 3-> kertaa viikossa.

On kovasti kiinnostunut ku me muut syödään. Deetipoillekin avaa suunsa niin reippaasti. Että ehken 6kk ikäiseksi asti täysimetä vaan paremminkin n. 5kk ikäiseksi. Vaatteet on 68/70 kokoisia mitä nyt käytössä.

Toisia menkkoja ei ole edelleenkään näkynyt. Ekat tuli 9 viikkoa synnytyksestä. Syön cerazetteja ja laitan vuodottomuuden niiden piikkiin. Eipä ole tullu raskaustestiäkään ostettua.
 
Nyt on osastoreissu takana,luojan kiitos :D Se oli kyllä aikamoinen vuorokausi,siis sen nenämahaletkun kanssa taiteilu!Laitettiin n.klo 10 aamulla ja tino näppäränä poikana repäisi sen irti sitten yhdeltä... :eek: Se oli mulla sylissä naama menosuuntaan,käänsin vaakatasoon syömistä varten niin siinä sitten naureskeli letku käsissä,ajatteli varmaan että saimpas irti :LOL: Juu,mutta sitten kun ruvettiin takaisin sitä laittamaan,niin 4 eri lääkäriä kävi ennenkuin saivat takaisin ja 1 1/2h siinä meni,eikä ollut kivaa kuunneltavaa.Esikoinen itki hysteerisesti,kun kuuli miten vauva itkee...Meinasi olla jo niin että itkee äiti,esikko ja vauvakin :( No,mutta ohi on ;) Toivottavasti selviää jotain siitä!

Jutta kirjoitteli allergioista,mulla on esikoinen myös maitoallerginen ja hänen kanssaan käytin maissi-ja riisijauhoja,enkä edes ikinä katsonut onko valmiita.Nyt vissiin laiskuus iskenyt,kun tuntuu ettei muka aika riitä aamuisin puuron keittoon :ashamed:

Mutta täytyy taas mennä..Esikoinen nukahti sohvalle,ennenkuulumatonta meillä =)
Mukavaa illanjatkoa kaikille!!!!
 
cg:mulla maito tulee lähes heti ja vuotavatkin omija aikojaan VIELÄKIN yöllä... :headwall:

Janette:Eipä kovin kivalta kuulosta mut avuksihan kaikki vaan on!!
:hug:

Hay-D teretuloa!! =) :wave:

Jadelialle puskee tuota hammasta...toinen alas tullut!on kiukkusta neitiä välillä..

miten teillä vauvat nukkuu näin kuumalla?Tyttöä ei saa millään nukahtamaan päivällä...johtuuko liene kuumasta vai hammaskivuista!!?
Tyttö on myös edelleen tosi kova leksailemaan.onko muilla samaa ongelmaa?

Hyvää viikonjatketta :wave:
 

Yhteistyössä