HELMIÄISET 2007

Meillä kans käytiin keskiviikkona neuvolassa ja pituutta 71,4 cm ja painoa liian vähän käyrille sopiakseen...eli 8150 g

seuraavalla kerralla mietitään syömisiä, jos ei paino nouse, mutta ite en oo huolissani...kyllä poika kohta taas popsii ruokaansa paremmin =)
 
minttukissa: No ei ole kolhuissa säästelty meillä :/ Ongelmana on se, että neiti varvastaa, eikä ole vielä koskaan seisonut koko jalkapohjalla. Ja eikä osaa kaatuessaan pyllähtää kun istuukin niin, että huojuu kuin puut tuulessa. Ja kaikenkukkuraks nousee nyt seisomaan ihan suoraa seinääkin vastaan, joten saa kokoajan katsoo ja olla takana. Kaatuu joka kerta hetken seisottuaan ja minä yritän takana saada sit opettaa neitiä pyllähtämään. Kiipeilyssä sama homma, tänään kävin vessassa ja kun tulin takasin, neiti oli kukkahyllyn toisella hyllyllä tulossa toiselta puolelta pää eellä alas..
 
Katjuska: Puututtiinko siellä neuvolassa siis jotenkin tohon painoon? Kun Atte paino viimeks punnituksessa 7 630g ja pituutta oli toi 71cm, eikä terkka siitä mitään erikoista sanonu. Laihahan tuo poika kyllä on, housutkin putoo aina jaloista, kun niin kiiruusti ryömii.

Oltiin tänään Aten serkkupojan synttäreillä ja aluksi Atella oli vähän kurjaa, kun oli niin paljon vieraita ihmisiä. Leluautot kuitenkin sitten kiinnosti sen verran, että itkukin unohtui.

T: Zalmiakki ja Atte, tänään tasan 7kk

 
CG: Ei oo työpaikkaa odottamassa ja se ahdistaa kovasti. Ja varmaan joskus ens vuoden puolella on töitä ruvettava tosissaan etsimään, meidän taloutta ei miehen pikkupalkalla ja mun pienillä tuilla ole niin mukavaa pyörittää.
 
Moi pitkästä aikaa!

Päivittelenpä hieman meidänkin kuulumisia. :) Viivin 6kk:n mitat oli 8340g ja 67cm. Pipo 43. Kasvu on edelleen tasaista.
Eteenpäin ei vielä mene mutta yritys on kova. Siskon ja veljen leikkejä tykkää seurata.

Yöt on edelleen vaihtelevia. Alkuyön nukkuu omassaan ja jossain välissä yötä siirtyy äiskän kainaloon. Rauhottuu vain tissille. Tuttia ei ole koskaan huolinut...

Syöttötuolissa on istunut n.5kk.n iästä alkaen. Ruokailu alkoi sujumaan paremmin, kun sai syödä muun perheen seurassa. Ja istuminen sujui muutaman harjoittelu kerran jälkeen mainiosti.


CG Mulla on työpaikka odottamassa ja odottamaan saa jäädäkkin... Kelaan olen jo postittanut laput ja tarkotus ois olla kotona ainakin ensi vuosi.

T: RÄ ja Viivi 6,5kk
 
Zalmiakki...meillä tosiaan on tuosta painosta sanottu jo kahdella neuvola käynnillä, että vähän on alakanttiin :/ en edes tajua miksi siitä sanotaan kun ei tuo poika kovin laihalta vaikuta :kieh: no seuraavaks sitte jos ei paino oo noussut niin vissiin mietitään noita ruokajuttuja. Nyt kyllä ollaankin syöty taas paljon paremmin kuin viikko pari sitten :p

Työhön menoa en oo ees aatellu vielä vaan kotiin jään kelan tukien ja kuntalisän voimin ja siitä seuraavasta pienestäkin on jo juttua ollut :heart: yritystä vaan ei oo vielä aloitettu...ootan ensin ainakin papa tuloksen =)

meillä on ollut täällä oikeen hymypoika pari päivää... äitikin paljon paremmalla tuulella kun ei kitistä koko päivää :D

T: katjuska ja nuutti (huomenna 7kk)
 
Moikka!

Miten teillä lapset syö tällähetkellä jotka ovat alkaneet saamaan kiinteitä 5 kk kieppeillä eli kuinka monta kertaa päivässä ja mitä ja miten menee ruoka alas?

Meillä
aamusti velliä
päivällä peruna+liha+kasvis
iltapäivällä hedelmä
illalla velli

edellä mainitut neiti syö hyvin. Öisin syö maitoa vielä 2-3kertaa ja päivisin syö maitoa myös muutaman kerran.

Mein neiti ei suostu syömään puuroa, pikkuhiljaa koitan opettaa sitä myös syömään. uusien makujen oppiminen vie neidillä aina vähän aikaa. Pari viikkoa silloin kesti että oppi syömään perunaakin. Olen sitäkin miettinyt että täytyisikö jättää viimeinen syöttö yöllä väliin, että söisikö sitten paremmin aamulla puuroa?

Kertokaa pikkuistenne ruokailuista =)
 
Meillä Viivi syö nykysten suurin piirtein näin:

aamupuuro (puuron syö huonosti mutta jotain kuitenkin...)
puolelta päivin potturuoka
välipala (hedelmäsosetta jne.)
n. klo.17 potturuoka
n. klo.20 iltapuuro

Tissillä käy yleensä ruokailun jälkeen. Mutta, jos oikein kova nälkä, on tissiä pakko antaa ensin, kun ruokapöydässä vain huutaa...




 
SoLoHaPa: Kyselit ruokailusta, Atelle aloitettiin soseiden tarjoilu siis vähän sen jälkeen kun tuli 5 kk täyteen ja niinkun täällä oon kirjottanu, niin huonoin tuloksi. Reilu kuukausi meni, ennenkuin suostui syömään raivoamatta.

Tällä hetkellä Atte syö näin:

aamulla puuroa, hedelmäsosetta joukossa (parhaiten kelpaa maustamaton Muksu-kaurapuuro, sitä noin ½ tölkkiä)
päivällä ½ pikkupurkkia hedelmää
iltapäivällä ½ pikkupurkkia liha-kasvis
illalla ½ tölkkiä puuroa hedelmäsoseen kanssa

Imetän noin 5-7 kertaa päivässä, en enää öisin. Muut ruuat menee useimmiten ilman hirveää vastustelua, mutta toi liha-kasvis ei oo oikein vielä maistunut). Nyt oon ruvennut lisäilemään hedelmäsoseen ja puuron määrää, kun on jotenkin niin vähäisen tuntuista tuo syöminen vielä. Ja poika on niin luikeroinen.

Atte on taas muuttunu melkoiseksi sylivauvaksi. Se käy aina kiskomassa lahkeesta, että tahtoo syliin ja jos lattilla istuu, niin se kiipee siihen itse :)

Mutta nyt pitää mennä kiskomaan se pois kirjahyllystä, ennen kun saa valokuvakansion päähänsä.

 
Huomenta...on kyllä mahtavat hiukset monella helmiäisellä :D meillä kun edelleen paistaa kalju vaalean hiuspehkon läpi :whistle:

Meille tuli viikonlopun aikana kolme uutta hammasta...eli nyt niitä on suussa yhteensä kuusi =) ei uskalla enää sormiaan laittaa suun lähelle :kieh:

ja eilen meillä opittiin konttaamaan...Nuutti saikin nyt ihan oman inkkarinimen... konttaava majava :LOL:
ja tottakai sähköjohdot ja villakoirat ja ulosmenoa odottava roskis on bongattu :kieh:

mä täällä jännittyneenä odottelen papan tuloksia...pitäs tällä viikolla saada ne..jos vaikka ton pilleriliuskan jälkeen sais moiset heittää nurkkaan ja antaa pikkuisen tulla jos on tullakseen :whistle:

katjuska ja Nuutti vähän yli 7 kk :heart:
 
Minäkin tänne ehdin lukemaan juttuja pitkästä aikaa. Oli ilmestynyt hienoja kuvia pikkuisista... Hienoja hiuspehkoja... =)
Pakko on purkaa tänne... Huoh... meillä neiti päätti lopettaa tissittelyn näköjään nyt kokonaan. Puree vaan niin perhanasti jos imettää yrittää ja sehän SATTUU niin ettei siitä mitään tule :( Olin kyllä ajatellut että lopettaisin imetyksen parin-kolmen kuukauden päästä, mutta tää tuli kyllä niin yllätyksenä että se on minä jolle tämä muutos koville ottaa, anniina on tyytyväinen pulloon ja mulla on tunne et miks äiti ei enää kelpaa |O No pääasia et tyttö on tyytyväinen, tuntuu vaan et se vauva aika loppui samalla kun ei enää tissiä huoli.
Yöt on tyttö onneksi alkanut nukkua melkeinpä heräämättä, saa itsekin nukuttua vähän paremmin..

Eipä tässä tällä erää muuta...

 
ElinaJohanna: Tuo teidän neidin letti on aivan ihana :heart: En oo ikinä nähny noin pienellä noin runsaita hiuksia.

Muillakin oli tosi söpöjä kuvia.

Onnittelut Katjuskan pojalle uudesta taidosta!

Mäkin laitoin uutta kuvaa pikkumiehestä profiiliin.

 

Ilppe kävi tänään neuvolassa, pituus 70 cm ja paino 8250 g.

Päärynä ei sitten sovi neidille.

Kauraa pitäisi kuulemma hiljalleen kokeilla.

Neitonen kävelee puita pitkin ja seisoo hieman ilman tukea.

Tosi harvoin kirjoittelen näköjään tänne. Ei ole oikein aikaa.
 
Poitsulla oli tänään 8kk lääkäri neuvola.Pituutta 69cm ja painpp 9295g
Yöllä en enää ole kolmeen viikkon antanut rintaa ja tästä syystä poitsu ei enää huoli rintaa,kuin aamusta.Nokkamukista annan päivällä korviketta.On kk verran noussut pystyyn ja konttaa.Yöt siis edelleen tosi rikkonaisia ja tästä syystä lääkäri laittaa lähetteen unikouluun.
Muutoin poitsu on hyväntuullinen kaksi hammasta omaava hurmuri.
Työt kutsuu loman päätyttyä :(
 

Yhteistyössä