HELMIÄISET 2007

Mikä tätä kaksplussaa aina vaivaa!? Äsken kirjoitin pitkät sepustukset ja kas, viesti ei koskaan tullutkaan perille *prkl*

Töistä. Menen takas töihin elokuussa 2008 tai 2009.

Mitä ehkäisyä käytätte?
Mulla on nyt viikon ollu kuparikierukka. Sitä ennen söin cerazetteja.

Syömisestä. Juuri nyt on Teemulla menossa syömislakko. Eilen ei olisi millään halunnut mitään lusikalla suuhunsa. Tänään vähän sama meininki. Aamupuuro, lihasose, hedelmäsose, iltapuuro. Pikkupurkillistakaan ei mene kerralla. Nokkamukista annan vettä aterioilla. Muuten imetän, yölläkin.

Nukkuu kolmet päiväunet. 30min-1h, 1,5-2h ja 30min.

Ei istu mutta ryömii niin pirusti :D
Eilen tuli 7kk ikään.

 
Hei!!!

Mäkin eksyin tänne taas tosi pitkästä aikaa... Tuntuu ettei sitä aikaa oo enää kauheesti... Ja tulee tuola omassa suljetussa yhteisössä oleiltua enempi...

Meillä Joonaksen 7kk mitat oli 9305g ja pituutta 72,2cm

6kk iässä lähettiin eteenpäin ryömimään... nyt jo kovaa kontataan ja noustaan polvilleen ja muutamia kertoja on noustu jo oikein jaloilleen...

Mutta vieläkään ei ole ainutkaan hammas tullut läpitte asti... Moni kohta tuola alaikenessä jo kovasti pullottaa...

Mutta nyt kattomaan tonne uuniin... mulla on lohifile sielä...

...Mammuli...
 
Sadetta...kun tuosta ehkäisystä kyselit, niin mulla oli kans ennen tosiaan nuo cerazette pillerit ja nyt Harmonet, mutta tiedä sitte kuinka kauan :whistle: tuli meinaan puhdas papa-tulos tänään ja siitä kolmosestakin ollaan haaveiltu ;)

mukavaa kun täällä välillä piipahdatte...ite en oo saanu aikaseks yhteisöön kirjoitella, kun oon ihan pihalla jutuista :ashamed: hyvä kun tänne ehtii välillä pari riviä raapustaa...sitte kun muksut saa nukkumaan, niin on itekin niin tööt, ettei jaksa kauaa valvoa :|
 
Heippa täältäkin piiiitkästä aikaa :wave:

On taas aika ehtinyt hurahtaa ohi ja en oo tänne ehtinyt pahemmin kirjotella. :ashamed: Tulee vaan käytyä tuolla omassa yhteisössä höpöttämässä.
Netalla siis pään koko ok pituuteen nähden. Saatiin muutkin mitat ja neiti 7kk siis 69cm ja 7370g. Seuraavaks onki sit 8kk nlalekuri lokakuussa.
Meillä pari huonosti nukuttua yötä takana. Netta on flunssassa ja yskä on kova. Yöt menee yskiessä ja parina yönä yskinyt niin että oksentanut limaa. Toissa yönä piti suihkuttaa neiti keskellä yötä kun oli oksennuksessa yltäpäältä. :/ viime yönä oksensi myös, mutta oli mulla sylissä niin ei tarvinnut kuin hieman kosteella pyyhkiä pahimmat pois. Toivottavasti tuo tauti tosta helpottaa... :snotty:

Ihania kuvia oli lapsosista. :D Mahtavat hiukset oli kaikilla. Netta on vielä melkeen kalju. Täytyy tonne profiiliin päivittää tuorein kuva.

Ehkäisystä oli kysytty. Mä syön vielä Cerazetteja kun ei tuo papan tulos oo vielä tullu. Kun tulee niin rupeen taas popsii noita Marveloneja tai sit otan kuparikierukan. En tiiä vielä.

Työpaikka on odottamassa ja jos vaan mahdollista niin saa odottaa vielä 2 v. Tarkoitus olis olla kotona siihen asti kun Netta on 2,5v. Saa nyt nähdä miten meidän talous kestää mun kotona olon...

Mutta nyt pitää mennä. Sunnuntain jatketta kaikille!
=)

NeJo ja Netta pian 7½kk

P.S en nyt jostain syystä saa vaihdettua tota kuvaa tonne profiiliin joten uudempi kuva jää nyt laittamatta.
 
AAM
Alpon mamma täällä taas kirjuuttelee tylsyyden puuskassaan.. :D
pitkään aikaan ei olla käyty ko tuo pitää kiireisenä *muka* ;)

no ei nyt sentäs.. mä oon vaan laiska perusluonteeltani :ashamed: . Me käytiin seiska kuuta neuvolassa ja painoa oli 9,445 gr ja pituutta 71,9 senttiä.
Poika kasvatti sitten kerralla isänsä synttäreillä kolme hammasta lisää molemmat yläettarit (1:set) ja vasemmalle puolelle vielä yhden kakkosen (siis se ennen kulmahammasta) :p
Niillä on hyvä jyrsiä mutsin rintaa sitten.. jotenkin tuntuu kyllä ymmärtävän kun ulvon vieressä jos puolinukuksissa venyttelee nopeasti esim ja leuka painuu kiinni jos en huomaa tunkea ajoissa sormea hammien välistä, tekee tosi gutaa jeejee ...

Sitte tässä männä päivänä äijä hoksas miten ryömitään kunnolla etiäpäin (tänään siis).. joo SÄHKÖJOHTOJEN LUOKSE pärkeles, sieltä oli hyv äaloittaa, sitten kenkien luokse... joten uudelleen sisustus on päivän sana.. no ennen pitkäähän se oli tehtävä anyways :D

Hämähäkissä=kävelytuolissa rakastaa olla. Dominoi edelleen asunto sen kanssa, jaskallakaan et saa rauhassa istua ko joku on hokemassa *mama* tai *papa* oven takana... kylppärin oven ko jätät auki niin purjehtii sen häkkyrän kanssa saunanovea takomaan ihan vain uteliaisuuttaan varmaan. Tiskatessa poika jyrsii vetimiä kun ne on kivan kylmiä :D porkkanan ko annat ni kattoo ko halpaa makkaraa ja jos osais ja yltäis ni heittäis varmaan päin näköä... ;) *syö itte jaskat porkkanas ja jatkaa vetimien jyrsimistä*

Ruoka maistuu meitin jätkälle hyvin. Puurot on jees aamuin ja illoin sekä purkeissa mennään jo 8 kuisten pöperöitä ollaan jo syöty tovi.. yökkii vielä kyllä pikku klimpeille joskus mutta haarukalla ko möösii ihan vähän niin kyllä ne siellä solahtaa alas sutjakkaasti :) välillä "hemmottelen 6 kuisten mössöillä" :D ja hedelmäsoseet annan jälkkäriksi ko syöty pääruoka.. (itse ko en saanut niin omalleni sitten annan, lieko joku heikkous :D heh ) jälkiruokitsetteko te muuten muksujanne ??
Yöt nukutaan kunnolla ja puol seiska noustaan joten siitä ei olla luovuttu hyvä sinänsä :)

Ai niin tuo liikkuminen.. niin tuohan ryömii ja konttimista harrastellaan jo kovaa mutta itse liikkuminen kontillaan ei oikein ota sujuakseen, heijaa vaan paikallaan lujaa vauhtia edes takas ja välillä mätkähtää rähmälleen ko menee pitkäks :LOL: istuu tököttää vankasti ja sivuheijasteet kehittyy hyväöä vauhtia nekin :)

Tavuttelee jo mamaa ja papaa kunnolla ja välillä mama on ainoa joka kelpaa itkuraivari ko tulee.. siinä ei papa auttanut tänään huomattiin kunnolla, sai mies kokea olevansa turha, kesti sen kuitenkin kuin mies ;) heh.. oli vaan että häntäpä ei näytetä tarviivan joten lähtee tupakille, DOH..

Työpaikkaan on mun palattava joulukuun puolessa välissä ko Alppis on 10 kk vanha :( pitää lupausta noudattaa.. ja jos hoitopaikkaa ei svenskiksestä Finnoolta saa niin vaarinsa saa treenata vilpertin hoitoa tovin aikaa..
Hillopäiviä ei oo näkyny joten ehkäisystä en ole murehtinut ja mikäs siinä jos pikkukakkosta pukkaisi. En panisi :p pahitteeksi ;) niin on tuo poika ollut helppo "nakki".

Kuva on päivitettynä profiilissa.. :D

Nyt torkuille niin jassaan aikaseen ylös.. tulipa sepostus |O
 
Heips! Tänne ei kuulu kummempaa. Hampaita tulee kohinalla. Nyt on 2 alhaalla ja 2 ylhäällä. Kova kiipeilemään ja saakin koko ajan olla varuillaan kun nousee seisomaan ja sit kaatuu :/ Ruoka maistuu hyvin. Ei edelleenkään kontaa vaikka ollu jo kauan "valmiudessa", mut ryömii sitäkin kovemmin. Kohta on otettava alakaapeista kahvoja taas irti. Ehkäisystä joku kyseli niin meillä ei ole mitään käytössä kun ei ole ollut helppoa tuo lastensaanti, mut en nyt sano, että välttämättä kolmattakaan oltais suunnittelemassa. Tuntuu, että nämä varmaan riittää, mut eipä sitä koskaan tiedä. Nyt lähen viemään tyttöä nukkumaan kun kitisee siihen malliin. Profiilissa taas uusi kuva kun tyttö kampeaa istumaan :)
 
Hei!

Niin on kovasti hilkulla Atella toi konttaaminen, heiluu siinä asennossa, mutta aina sitten lässähtää ryömimään, kun liikkeelle pitäis lähteä. Attehan oppi ryömimään melkein heti kun täytti 5kk ja kun tolla tavallakin pääsee niin lujaa, niin ei taida olla kiinnostusta sitten konttausta harjoitella. Istumaankin pääsee vain puoliväliin asti, lekottelee sillä tavalla hauskasti kyljellään.

Ja ruuat tulee edelleen suusta ulos, vaan puuro ja hedelmäsoseet kelpaa. Ja Myllärin luomu Rouskis on herkkua :)

Että sellaista, kiva kuulla Katjuska susta, kun sua tuolla yhteisössä jo kaipailtiin.

 
Sellasta piti kysellä, että onkos teidän pienet saanu kutsua tohon pandemi (lintuinfluenssa) rokotustutkimukseen? Meinaatteko osallistua? Meille tuli kutsu, enkä oo vielä päättänyt osallistumisesta. B-hepatiittiin ei menty.
 
Viivi jo yli 7kk <3 vastahan hää synty.. nyyh :'( Kovaa vauhtia ryömitään, puurot ei mene edelleenkään alas, kaikki muut kyllä sitäkin paremmin.. :D:D
Kovasti tyttö hakee konttausasentoa ja heijailee itseään.. ihanan näköstä :D Hampuja ei näy eikä kuulu viellä.. kai ne sieltä joskus tulee..

MÄ niin tahtoisin jo odottaa toista lasta.. mut ei :snotty: pakko kouluun mennä ensin.. ääääääääääääääh.. :(

Tällä mammalla ois nyt sit ajokortti taskussa.. :D tänään oli siis inssi ja läpihän se meni.. :)
 
Huomenta ja onnea ElinaJohannalle ajokortin lunastamisesta :flower: :D

meillä on Nuutilla eka kunnon flunssa kuumeineen kaikkineen :snotty: Aika pitkälle selvittiin ennen kuin tällainen tauti pahanen iski :kieh: Poika nyt sitte nukkuu yöt meidän välissä kun omassa sängyssä ei rauhoitu ollenkaan...saas kattoo tuoko jatkoon sitten ongelmia vai ei :)

Zalmiakki...meille ei ainakaan oo tullut kutsua rokotustutkimuksiin...muutenkin ihan normirokotteet vaan menneet, kun ei tuo neuvolatäti oo muista mitään maininnu...

mutta nyt pikku potilasta hoitamaan :wave:
 
Heissan,
Pitää nyt pitkästä aikaa ilmoitelle meistäkin tänne. Eli poitsun 8kk mitat oli 69cm ja 8300g. Hyvin on kasvanut ja ruoka maittaa. Tukea vasten lähdettiin kävelemään 7,5kk ikäisenä ja nyt plaston mopolla ajelu (eli mopo jalkojenvälissä kävely) on todella suosittua. Poitsu on myös alkanut lopettelemaan tissiitelyä, päivisin ei useimmiten suosut rinnalle ollenkaan ja yön/aamuyön aikana on 1-3 kertaa. Ongelmana on se ettei hän huoli korviketta tilalle. Ruuan kanssa ja joka välisä muutenkin yritän maitoa tarjota, mutta saan sitä max.1,5dl päivän aikana uppoamaan. Kaikkia ravintosuosituksia olen lukenut ja tiedän että kalsiumia saa ainakin tarpeeksi kun syömme nuita jugurtteja ja puurojauheista tehtyä puuroa, mutta kuinka haitallista tuo maidon juomattomuus oikeen on??? vettä menis kyllä vaikka kuinka paljon, ja sitä nyt sitten aina loppuviimein annankin että saa juomistkin. pissaillut on ihan normaalisti. :|
 
Heips! Onko teillä muilla pikkasen "kiireinen" meininki vauvan suhteen? Siis koko ajan joutuu olla vierellä kun kiipeää joka paikkaan ja nousee seisomaan ja sit kaatuilee/lyö päänsä. En viittis ihan sitterissäkään koko päivää pitää :) Muutenkin uutena himona tytöllä tuntuu olevan joka paikan järsiminen. Ensin kiipeää jotain vasten ja alkaa järsiä esim.takkaa :eek: tai sitä reunaa siitä ja onpas kivannäköinen takanreunus nyt. Esikoisen kanssa tähän aikaan oli todella rauhallista, mut tämä tyttö on hieman vikkelämpi tapaus. Maanantaina olis 8kk lääkäri-neuvola ja sit uudet mitat taas.
 
Heips!

Onnittelut ElinaJohannelle ajokortista!

Murmeli, meillä on kanssa alkanut tissilakkoilu, hätäisesti pari kertaa päivässä suostuu imemään, muuten saa aina kamalan raivarin :( Itse olisin vielä halunnut jatkaa imetystä, mutta minkäs teet, kun toinen tekee lakon :/ Öisin ei oo syöny enää pariin kuukauteen.

CG, meillä Atte syö koko ajan patterinputkia ja niistä yritän sitä irrotella, kun pelkää, että sillä suu palaa sitten, kun ne ovat kuumat. Ja tv-tason reunusta kanssa nousee järsimään. Onneks ei vielä seisomista osaa.

Lääkäri-neuvola on vasta ensi viikolla ja sitten poika onkin jo 8kk :eek:
 
Tervehdys!

Meillä on neidillä ollut kaksi kertaa kunnon tissilakko, 3kk kieppeillä ja 6kk kieppeillä. Nyt ottaa satunnaisesti tissistä päivällä, mutta öisin kyllä tissi maistuu. Päivän mittaa lypsän pulloon maitoa eli tyttö syö vielä tissimaitoa vaikkakin lähes aina pullosta.

Entäs LIIKKUMINEN? Konttaako tai ryömiikö kaikkien lapset jo? Meillä neiti ei ryömi eikä konttaa tai nyt on alkanut menemään takaperin kun työntää itseään lattialla, mutta kävelytuolilla juostaa jo ja siinä seisotaakin hienosti. Istuu tukevasti itse, mutta vahtii täytyy vielä hyvin.

=)
 
Jeps, eli neuvolassa käytiin. Mitat 8kg ja 72,5 cm. Paino edelleen miinuksella, mutta ei huolestuttavasti. Lääkärin mukaan kaikki myös ok, mutta saatiin lähete lastenkirurgille Aten silmäkulmassa olevan patin takia. Se pitää mennä poistamaan :(

SoLoHaPa , meillä on ryömitty nyt n.3 kk, mutta konttausta ei vielä hallita. Ei ilmeisesti kiinnosta harjoitella, kun ryömimälläkin pääsee kiiruhtamaan tosi kovaa vauhtia =)

Zalmiakki ja Atte, tänään tasan 8kk :heart:
 
8 kk mitat täältäkin suunnalta, eli 8900 g ja 73,1 cm ja py 45 cm. Vilkas poika ja pottaharjoittelut pitäs aloittaa ja lusikkaa käteen...tosin Nuuttia ei kiinnosta lusikka yhtään...nappaa ennemmin koko lautasen :kieh: ja potalta meinaa kiepsahtaa alas, niin enpä aio ottaa stressiä turhaan noista asioista...oppii sitten kun on valmis oppimaan :heart: terkka vaan sanoi, että siks kannattaa tuota pottaa nyt harjoitella, kun kuulemma sit kun kävelee niin ei pottailusta tuu mitään ja nythän ei oo tarkoitus sinne pottaann viel mitään aikaiseksi saada...kunhan vaan istuskellaan =)

Liikkumisesta...meillä konttaillaan kovasti ja tukea vasten noustaan seisomaan

katjuska ja Nuutti huomenna tasan 8 kk :heart:
 
Kokeillaanpa nyt saisinko viestini läpi....

Ilana msn yhteisö, sieltä koti ja perhe, vanhemmuus otsakkeen alta löytyy 2+helmiäiset. Tervetuloa uudelleen joukkoon mukaan! :)

Katjuska ja Pipari teitä kaivataan yhteisössä! :wave:

SoLoHaPa Meillä on neiti ryöminyt nyt viikon päivät ja viihtyy paljon paremmin lattialla, kun itse pääsee etenemään.
 

Yhteistyössä