Huomenia!
Vihdoinkin sai nukku pitkään! Isoomat pojat lähti aamusella töihin ja päiväkotiin ja me jäätiin pikkupojanjöllikän kanssa vetelee sikeitä. Se sai kerrankin nukkua viekussa. Ihan siksi, kun nukahdin yöllä kesken syötön :ashamed: Mutta nukuttipa hyvin molempia
Pari päivää on mennyt sylitellessä, noin klo 15-21 vauva on halunnut olla vain ja ainoastaan sylissä! Jos on laskenut jonnekin nukkumaan sen, kun on ensin nukahtanut syliin, niin eipä oo mennyt kuin muutama minuutti, niin kuuluu "LÄÄÄ!". Onneksi oli viikonloppu, niin mieskin on saanut pidellä vauvaa ja mä oon päässy pihalle esikon kanssa. Syöttäminenkin sujuu hienosti pullosta, jos mä en oo paikan päällä. Oon ottanut talteen heruvia maitoja ja oon myös lypsäny. Ihan kamalasti sitä maitoa tuleekin...luin tunnin verran tylsää yhteiskunta- ja perhepolitiikan kirjaa niin sinä aikana tuli 50ml maidonkerääjiin ihan vain herumalla. Ja silloin kun imettää niin silloin sitä vasta tuleekin, ei tarvi paljoa siis pumppailla pakkaseen. Mietin jo, alkaisinko luovuttamaan maitoa, mutta enpä taida niin ahkera olla. Vaikka ihan hyvin siitä saisi ekstraa tän mahtavan suuren minimiäitiyspäivärahan lisäksi...
Mikä ihmeen addiktio sillä
tolnaaton anopilla on pojan hiuksiin???
Toisaalta ei voi kyllä muuta kuin nauraa, sori!
Mulla taas menee hermot äitiini. Ne kävi eilen kattomassa vauvaa (toivat kukkapuskan, ei siis mitään vauvalle. En kyl odottanutkaan, kun eivät tuoneet esikollekaan..) ja ensimmäinen, mitä äiti sanoi mulle oli "onpa sillä vielä iso maha!" ja räkästä naurua päälle!!! \|O \|O \|O Arvatkaa vaan, tekikö mieli ajaa saman tien se pihalle! Isä siihen yritti, että kyllä se siitä pienenee. No, vahinko oli jo tapahtunut ja tokasin äitille, että eikös sillä mennyt V U O S I A kun sai viimeisetkin raskauskilot karistettua. Ja perään olisi tehnyt mieli sanoa (nyt harmittaa kun en sanonut), että nekin taisi lähteä viinan voimalla! Mä olin just vähän aiemmin sanonu miehelle, että nyt on onneksi alkanut paino pudota ja että taidan melkein mahtua normi t-paitaankin, niin tosi kiva kun yks tulee laukomaan tollasta! Oli nimittäin niin, että paino eo meinannut alkaa laskemaan lainkaan, päin vastoin, turvotus vain lisääntyi synnytyksen jälkeen ja verenpaineet pysyi edelleen korkeella. Sairaalasta sanottiin, että raskausmyrkytys voi tulla jopa 3viikkoa synnytyksen
jälkeen!! Enpä ollut ikinä moista kuullut! Ainahan sitä sanotaan, että synnytys parantaa myrkytyksen eli raskauden loppuminen. Mutta siis onneksi nyt on alkanut turvotukset ja paino laskemaan. Lähtöpainoon on vielä vajaa 9kiloa, yhteensä taisi tulla 17kg. Että kevätkelejä odotellessa....pääsisi reippailemaan ja rattailemaan!
Tästä tulee romaani (täytyy yrittää muitsaa kopsata, kun nää sivut tökkii aina!), mutta vielä... tuolle vauvalle on tullutl jotain ryhelmää peppuun. Oon aivan avuton sen kanssa, esikolla on ollut aina hyvä iho. Voiko noin pienelle laittaa sinkkivoidetta? Tai en tiiä, näyttää sellaiselta, ettei taida edes auttaa. No, huomenna on neuvola. Täällä ei tehdä kotikäyntejä, joten mun täytyy jotenkin yrittää selviytyä käynnistä vauvan ja esikon kanssa. Esikko menisi muuten päiväkotiin, mutta mun pitäisi hakea se sieltä heti neuvolan jälkeen, enkä tiiä miten saan sen autoon, kun vauvaa täytyy roudata mukana. Sillä kun on tapana karata päiväkodin pihalla leikkimään. Joten taitaa olla helmpompi ottaa mukaan.
Nonni, nyt en kiusaa teitä enempää näillä tyhjänpäiväisillä jutuillani vaan juon tuon kylmän kahvin loppuun ja menen petaamaan pedin. Kohta tuleekin vieraita
Aurinkoista loskakeliä itse kullekin!
Tiipeli