Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

hilunen: Onnea! Jo nyt. ;) Milloinkas teillä on muutto? Mehän muutamme rivariin lokakuussa 2010, kunhan se talo siis valmistuu. Meillähän tuo asunto ei ole myöskään kokonaan ikioma (aso); omistusomistusrivarit, uudet sellaiset, maksavat täällä halvimmillaan 350t, eikä meillä ole kiinnostusta avioitua pankin kanssa 200 tuhannen euron edestä. :) Haluamme, että palkoista (molemmat keskituloisia) jää rahaa myös elämiseen ja matkusteluun mieluummin kuin, että joka sentti menee omaisuuden kartuttamiseen. Meille tuo on siis optimaalinen ratkaisu tässä vaiheessa, koska haluamme nimenomaan uuteen asuntoon ja rivariin. Noista asoistahan siis maksetaan vain 15% asunnon todellisesta hinnasta, joten hyvin jää säästöjä kunhan tämän asunnon saamme myytyä. :)
 
ieva: Muutetaan sitten kun nykyinen on (toivottavasti) myyty, jospa kevään aikana päästäis uuteen. Tuo rivari maksaa vähän päälle 200tuhatta, uusi siis tämäkin, eikä meilläkään myöskin keskituloisina ole mitään hinkua ottaa tuollaista lainaa omiin nimiin-siksipä asiaa mietittyämme todettiin että osa-omistus taitaa tässä kohtaa olla meille enemmän kuin passeli vaihtoehto. Tuonhan saa sitten lunastettua kokonaan itselleen. Me maksetaan n.10% todellisesta hinnasta kun muutetaan ja sitten ns.vuokraa joka kuukausi, joka sitten myös loppua velkaa lyhentää. Asumismenot pysyvät nykyiseen verrattuna hyvin pitkälti samana, mutta saadaan samalla rahalla enemmän tilaa, kaksi kerrosta, kiva alue ja mulle tärkeä sauna. :D Nykyisessä asumiskustannukset tulisivat joka tapauksessa lähiaikoina nousemaan, koska talossa suunnitteilla julkisivuremppa. Pitää vaan toivoa, että remontista huolimatta asunnolle löytyisi ostaja.
 
Huh missä hinnoissa nuo asunnot :whistle:
Kyllähän mekin tietty saatais myydessä, muttei tosiaan oo ite tarvinu laittaa noin paljoa..*pyörtyy* :p
Osaomistus on varmasti erittäin hyvä vaihtoehto =)
:flower: Molemmille.
Meillä on nyt hyvä =) Lainaa sopivasti ja neliöitä n. 170 =) Sanokoon ukko mitä vaan ;) :LOL: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huh missä hinnoissa nuo asunnot :whistle:
Kyllähän mekin tietty saatais myydessä, muttei tosiaan oo ite tarvinu laittaa noin paljoa..*pyörtyy* :p
Osaomistus on varmasti erittäin hyvä vaihtoehto =)
:flower: Molemmille.
Meillä on nyt hyvä =) Lainaa sopivasti ja neliöitä n. 170 =) Sanokoon ukko mitä vaan ;) :LOL: :kieh:
samaa mieltä et tuo osaomistus on varmasti hyvä ratkasu, varsinki nuin hyvä hintasissa asunnoissa..
Meil on asumisneliöitä vajaa 200 ja vanha talo, ni meil se on suku joka meinaa et uutta pitäs rakentaa, eikä remontoida tätä vanhaa.. mut tämä vanha kelpaa meille (miehen kotitalo) koska selviämme pienemmillä lainanotoilla ,vaik tuliski maksaan saman verran mitä uus, mut ei tartte niin paljoa kerralla + ja paljon voi remontoida ilman lainaaki
Täs on emännän uusin kohde..
meinas maalaaminen vähän ryöstäytyä.. siinä vaiheessa ku olin maalannu huoneitten ovenpielet, yhen patterin ja olohuoneen ikkunan pielet + verholistan ni isäntä piilotti multa pensselit ja maalipurkin |O
 
Olisikin ihanaa, jos olisi taitoa ja kiinnostusta itse remppailla/rakentaa. Miehellä varmaankin olisi taitojakin, muttei häntä kiinnosta. Lisäksi meillä kummallakaan ei varmaankaan kestäisi hermo elää "työmaalla". Nostan kyllä hattua kaikille moiseen pystyville. :) :flower:

Se olisi sitten perjantai, JEE! Ja koko viikonloppu vapaata! :) Yksi 8-10 sivun essee mun tosin pitää kirjoittaa; palautus on sunnuntaina, mutta joskohan sitä huomenna aloittelisi. :whistle: Tämän esseen jälkeen mulla ei enää olekaan tälle keväälle opintoja (kesäkuussa on kylläkin yksi tentti), joten voi ottaa niiden suhteen rennosti ensi syksyyn saakka. :)

Meillä on Helli taas vaihteeksi flunssassa; eilen oli lämpöä ja tänään vielä vietti kotipäivän isänsä kanssa, joten ei mitään erityistä puuhailla viikonloppuna. Ulkoilua ja sellaista ihanaa vain. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
katie: Älä välitä tuosta neuvolakäynnistä! Jokainen on omanlaisensa, hyvä niin, ja eihän sitä nyt vieraiden seurassa aina tarvitse suuna päänä ja maailman reippaimpana olla. ;)
Niinhän se tietysti on :)

Zuku kyseli tuolla et muita joiden lapset ei hirveesti vielä puhu niin täältä löytyy yksi.. Sanoja tulee joku 16, mutta nekään ei kaikki ole "täysellisiä" sanoja esim. isi on ih ih, pallo on pomppu, ukki on kukko jne :D Kahta, kolmea sanaa alkanut pikkuhijaa yhdistellä (äiti hyppää maa= äitin pitää mennä maahan :D ) ja ymmärtää oikeestaan kaiken mitä sille sanon niin en oo huolissani :) Huomenna sitten juhlitaan 2v synttärit, ei oo enää mulla vauvaa

:'(
 
Ja yövuorot jatkuu...

Hinnoissaan on uudet tälläkin suunnalla ja varsinkin rivarit-tuolta samalta alueelta saisi melkein samalla rahalla jo omakotitalonkin. Ei vaan ole innostusta ok-asujaksi kummallakaan...Eikä olisi rakentajiksi meistäkään, paitsi jos rahaa olisi niin paljon että voisi hommata avaimet käteen-talon, johon kävisi vaan sisustusmatskuja valitsemassa. :D Mutta että itse pitäisi tehdä, ei ikinä, miehellä ei ole kiinnostusta eikä taitoakaan ja mua ei kiinnosta yhtään elää käytännössä yh:n elämää raksa-aikaa. Remppahommat on kyllä kivoja ja tämä nykyinen on pääasiassa omin voimin rempattukin-vähän tullut kiintiö täyteen sitäkin touhua ja uuteen onkin kiva muuttaa kun voi vaan kantaa kamat sisään. =)
 
Aika pienillä jutuilla sitä loppupeleissä saa muutosta aikaseks.. tuoki huone näytti ennen tältä (tosin tuoss yläosassa oli tapetit) n.100? meni kaikkineen maaleihin

Ja mä niin N A U T I N ku saa olla kotona ja värkätä.. töissä ku oli ni kaikki kotihommat jäi rästiin, ni nyt on ollu aikaa ja mahollisuutta pelkoa kaappeja läpi ja tehä huonejärjestelyjä.
Ostettiin Laulumaalta tuollanen arkkupenkki leluille, ja ollaan todella tyytyväisiä, ku tuos on tollanen kansi joka ei läpsähä päälle. Ei tartte pelätä sitä et pää jää kannen välliin ku kaivaa leluja laatikosta tai saati jos menee ite laatikkoon
 
Nyt olis vaihteeksi yövuorot tehty, nää meni kyllä varsin sujuvasti kiitos olympialaisten. =)

Tuo on zuku totta, että pienellä rahalla saa varsin isonkin muutoksen aikaiseksi. Mekin viilataan vielä tätä nykyistä asuntoa ennenkuin myyntiin laitetaan, vähän maalia seiniin ja koitetaan viimeistellä jokainen kohta joka viimeistelyä kaipaa, jotain pientä sisutuspuolellekin oon miettinyt. Sit pitäis tää arvioittaa, vähän jänskättää mitä välittäjä tästä sanoo-olishan se kiva että sais omansa pois ja vähän päällekin... :xmas:
 
Ykätauti rantautui jälleen meille viime yönä, nyt vuorossa neiti. Johan tässä oltiinkin pari viikkoa terveinä. :kieh: En kyllä tajua tätä talvea, ikinä ei olla oltu niin paljon kipeinä kuin viimeisen parin kuukauden aikana. Ei tullut paljon nukuttua viime yönä, kun kipeä tyty ähräsi ja välillä oksensi vieressä :/ nyt on neiti päiväunilla, eikä ole aamun jälkeen enää oksentanut, toivottavasti menee nopeasti ohi.

ieva: ei taida tuo ohjelma ehtiä tähän hätään :D vaikka voishan se olla kiva saada Lomanin Teuvo laittamaan nurkat kuntoon! :xmas:
 
Meillä on tänään synttäripäivä, mutta juhlat on siirretty sairastelun vuoksi viikolla eteenpäin. Ja ihan hyvä, sillä meillä on täällä sellainen känkkäränkkä, että mies jo mietti että saadaankohan kohta häätö. Yöllä heräs kahdelta kiukuttelemaan ja nukahti vasta parin tunnin päästä uudelleen. Nyt alkaa yhtäkkiä kiljumaan ilman, että kukaan ymmärtää miks. Nytkin itkee/huutaa tuolla eteisen tuulikaapissa... Välillä ihan naurattaa, mutta sitten käy sääliks, kun miettii kuinka hankala toisella on, kun noin pahasti kiukuttaa :(
 
Heippatirallaa...

Meillä oli miekkosen kanssa pitkästä pitkästä aikaa vapaailta lapsosista ja oltiin ulkona käymässä. Kotiin tultaessa tarttui matkaan yks miehen kaveri ja sne koira ja ne lähti vast tänään kotia päin. :whistle: No lapsosilla oli hauskaa kun joku jaksaa leikittää tunnista toiseen...

Rempoista... mä olen sillanen remonttireiska et mies kyllä piilottaa multa ihan kaiken kun mä olisin jatkuvasti jossain seinäs kiinni... Ollaan asuttu tääl 1kk ja olen keittiön seinät maalannu ja ruokasalin seiniin laittanut lasikuitutapettia ja maalannu päältä ja olkkarin vanhat tapetit repinyt pois... nyt on enää 2 seinää mistä puuttuu se uusi tapetti... :whistle: :LOL: :D

Meidän neidillä alkaa olemaan jo niin paha uhma et alkaa raivostuttamaan... odotan innolla teini ikää |O
Esim. tänään. pyytää maitoa saa maitoa. huutaa ja raivoaa kun ei se ole sitä maitoa mitä hän olis halunnu. Toinen mistä ollaan väännetty ni potta asia. Sanoin neidille et mene pottalle ja hän vastas en mene potta! Ja nyt koko illan kun veli harjottelee konttausta lattialla neidin on pakko mennä ja tuuppasta nurin poitsu tai sit astua poitsun jalan/käden päälle. :headwall: :headwall: |O :kieh:

Noh kyllä se tästä... onneksi miekkosella pinempi työviikko ni on hiukan pitämäs neitiä kurissa... :D

:flower: Onnea asuntokauppoihin! hilunen.... :flower:
 
2-v neuvola takana. :)

Paino: 11860g
Pituus: 87cm
Py: 49cm

"Sopusuhtaisesti kasvaa. Kehitys ikätasoista. Puhe mainio. 3-4 sanan lauseita. (Tosin tuolla neuvolassa oli harvinaisen vähäpuheinen...) Tekee palapelin, rakentaa tornin."

Ensi viikolla mennään vielä hakemaan mpr-rokote. Nyt en sitä halunnut ettei huomiseksi tule mitään kuumetta tms. kun mulla on lääkärineuvola. Tosin eihän siitä pitäisi tulla mitään jo seuraavana päivänä, mutta eihän sitä noista rokotteista koskaan tiedä... :whistle:

Muuten ei ihmeempiä... Suht terveenä on neiti pysynyt. Mitä nyt sitä "normaalia" kuumeetonta talviflunssaa on jo toista viikkoa... Mut sitä ei oikeestaan edes huomaa kuin aamuisin kun meinaa yskiä keuhkonsa pihalle ja aivastelee paksua räkää... :/ Muulloin on aikalailla temperamentinen ja ihana oma itsensä! :) :heart:

-Anna, Ada ja toistaiseksi perätilassa köllivä 27 viikkoinen-
 
O sai eilen lahjaksi kitaran (mainitsinkohan jo...) ja se oli niin suosittu, että piti saada se viereen nukkumaan ja mä annoin periks kun en jaksanut alkaa siitäkin tappelemaan. Tykkää paljon siitä ja koko ajan haluaa soitella, MUTTA jotain ihmettä siinä kitarassa on vikana; kun sillä soittaa, kiukku yltyy, itkettää ja sitä pitää hakata esim. lattiaan tai sohvaan :eek: Kitara on jouduttu laittaan jo useasti jäähylle. Ja jos olisin tienny kuinka paljon pahaa mieltä aiheuttaa (siis vaikka onkin tosi tykätty?) niin en olis ostanut ollenkaan!
 
Neuvolassa tänään puhuin muuten näistä O:n nukahtamisongelmista ja yöheräilyistä. Kertoi jostain perhetyöntekijän antamasta avusta, eli tulis kotiin ja neuvois mitä pitäs tehdä. Sovittiin, että katellaan vielä miten tilanne etenee, kun saadaan poika terveeks.

Mua vähän mietityttää ulkopuolisen apu, mutta toisaalta ollaan kyllä aika väsyneitä tilanteeseen ja kun kohta on se toinenkin joka valvottaa....
 
Potpotpotpotpotkis.... :headwall:

Totesin et sai olla ulkona tarkkana ettei lapset jää alle jos ja kun lumet tippuu navetan ja talon katolta... Potpotpotpotpotkis sanoi että vanhemmat suojelee lapsiaan ihan liikaa nykyään... :eek: :eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Potpotpotpotpotkis.... :headwall:

Totesin et sai olla ulkona tarkkana ettei lapset jää alle jos ja kun lumet tippuu navetan ja talon katolta... Potpotpotpotpotkis sanoi että vanhemmat suojelee lapsiaan ihan liikaa nykyään... :eek: :eek: :eek:
:LOL: :LOL: :LOL:
Ei saa jaffe nauraa!!! :LOL: :LOL:

Joko vaihdetaan!!! Pliiiis... :saint:
Äh, pidä sie vaan oma ja mie pidän oman...sulla kävis muuten aika tylsäksi :whistle: :D :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Potpotpotpotpotkis.... :headwall:

Totesin et sai olla ulkona tarkkana ettei lapset jää alle jos ja kun lumet tippuu navetan ja talon katolta... Potpotpotpotpotkis sanoi että vanhemmat suojelee lapsiaan ihan liikaa nykyään... :eek: :eek: :eek:
:LOL: :LOL: :LOL:
Ei saa jaffe nauraa!!! :LOL: :LOL:

Joko vaihdetaan!!! Pliiiis... :saint:
Äh, pidä sie vaan oma ja mie pidän oman...sulla kävis muuten aika tylsäksi :whistle: :D :LOL:
....nii...voishan tän ottaa ihan vaan huumorillakin... :p :D :LOL:

Kuulemma nykynuoret ovat ihan hukassa kun eivät ymmärrä ympäristön vaaroista mitään ja tästä saa syyttää vanhempia jotka suojelee liikaa... :xmas:
AHA...okei :D
No kyllä mie ymmärrän tollasten 10v++ kanssa, mutkun puhutaan noinkin pienistä :whistle: :LOL: :LOL: *jatkaa nauramista* :D
 

Yhteistyössä