Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Olen miettinyt sillasia keinoja kuten.
- tutti narulla kiinni johonkin et se on siinä ja pysyy ja jos haluat syödä syöt siinä kohtaan. Sillonhan se olis kuitenkin käytettävissä mut ei olis jatkuvasti suussa.
-leikkaisin tutista pään pois. Mut sit tulis kyl kiukku äitiä kohtaan kuinka saatoin olla noin julma.
- Kastaa tutti johonkin pahanmakuiseen. Esim. kalanmaksaöljy
- Ta sitten on se vakio heitetään ulos lintuvauvoille... siihen leikkiin en jaksa lähteä. Kerran jo on heittänyt tuttinsa akvaarioon ja 3 viikkoa se oli "kalavauvojen" oikeestihan me otettiin se sieltä pois ja leikittiin et kalat on sen syöny... mut sit tuli isänpäivä ja oltiin ulkona syömässä niin neiti aloitti sen itku/potku raivarin ja heitti ruokaa mun isoisän lautaselta lattialle ja pitkinpoikin mihin sitä vaan sai. Sit hain autosta tutin ja annoin mennä. En vaan enää jaksanu hyssytellä ja rauhoittaa kun ei se mitään auttanut. En ymmärrä mistä neiti on oppinut tuollaisen jutun. Meillä kuitenkin kotona se ruoka pysyy lautasella vaikka mikä olis. Ja jäähypenkki kutsuu jos sitä ruokaa syötetään salaa äidiltä koiralle tai heitetään lattialle sun muualle...
 
Meillä tuolla isommalla kyllä sujui pottailu sen jälkeen kun puhetta tuli, mutta väliä olikin sit aika paljon :whistle: Eli puhumaan rupesi 10kk, lauseita 1,5v ja pottailu suju sitten 2,5v. Saa nähdä kuinka pojan kanssa menee, puhetta nyt tulee koko ajan enemmän ja enemmän ja parin sanan lauseita on tullut. Pottailu ei kiinnosta juurikaan, joskus istuu mutta tulosta ei tule. Ehkä joku päivä...
 
Meillä tutti on myös NIIN tärkeä, ettei äiti oo hennonnu siitä vierottaa :xmas: :snotty: :kieh: (ite syöny 6v asti)
No, nyt kyllä oli vakaa aikomus lomaviikoilla (2vko) tuo toteuttaa, mutta TIETTY neidille iski flunssa...muutenkin kiukuttaa, niin ei nyt viitsi tuttihuutojakin huudattaa :/ :/ :/
Viimeistään toukokuun alussa lähtee, kun hoitovapaa alkaa =)

Pojilla meillä on otettu tutti pois leikkaamalla siitä paloja pois ja yllättävän kivuttomasti menny =) Elän siinä toivossa kyllä nytkin :whistle:

Kevätvaatteita oon alkanu miettimään...syksyinen 86cm Reiman puku sovitettiin ja sehän oli julmetun iso edelleen :LOL: Tai hihat soppelit, mutta lahkeet pitkät ja haarat roikku :kieh: No mutta hyvä ettei pieni ainakaan ;) Joku 2-osainen vaan sitten lisäksi ostoslistalla =)

Meillä ei oo kotona ollessa vaippaa kun nukkuessa ja aina on housut+pikkarit jalassa ja itsenäisesti käy potalla (eteisessä, ettei oo vessan ovi kiinni, ettei pääsis potalle), saattaa huutaa "pissa tulee" tai sit vaan menee ja huomaan ne pissat vasta kun kompuroin pottaan ja ne meinaa läikkyä lattialle :kieh: Vahinkoja ei oo sattunu...aikoihin, en muista edes =) Ja ne pikkarit PITÄÄ olla :D Itte kaapista valkkaa....ja saattaa olla et puolen tunnin välein käy vaihtamassa uudet kun entiset kyllästyttää :kieh: :saint:
 
Jaffe Uskomatonta että tyttö käy jo itse potalla!!! :eek: Meillä ei tietokaan...poitsu toteaa vaan tiukasti Ei, kun ehdotan että mennäänkö potalle. Toisinaan juoksee vastakkaiseen suuntaan :LOL:

niin ja tuo vaatteiden vaihtaminen... Odota vaan. Meillä neito 4 vee vaihtaa monenmonta vaatekertaa päivässä... Miettii että käyköhän tää tämän kanssa vaiko eikö... :eek:
 
Kukun vielä täällä kun olympialaisia katselen... :D

Meilläkin neiti käy itse potalla, välillä kyllä muistutellaan jos ei malta mennä. =) Menee vessaan potalle kun hätä tulee, laskee housut, käy potalla, nostaa housut ja tulee pois. =) Ja kun sai sen ekan kakan tehtyä pottaan, niin nyt tulee sekin sujuvasti sinne, eikä enää housuihin. Pikkarit pitää olla meilläkin ja mielellään kuvalliset-kuvattomat saa aina osakseen ihmettelyä "tässä ei ole yhtään kuvaa". Vaippa on päikkäreillä ja öisin, meinasin kyllä että kohta otan päiväunivaipan pois kun on joka päivä kuiva neidin herätessä.

Meillä taitaa olla jo kevättä rinnassa keskellä talvea, kun on vähän asunnonvaihto mietinnässä :p torstaina käydään katsomassa ja kyselemässä, saa nähdä sitten mihin päädytään. Paikka olis loistava ja kämppä ainakin kuvissa kiva, ainoa mutta on hinta...houkuttais kyllä, mutta käydään nyt eka katsomassa. =)
 
jahvetti: mä ratkaisin (juurikin reiman) haalareista tuon ylipitkät lahkeet ongelman sillä et laiton sellasen näpsyttimen (millä saa hanskat kiinnitettyä vaatteisiin kiinni) sinne haalareiden sisäpuolelle.. kiristin sillä haalarin vyötäröä kuminauhan kohdalta!

Pottailu: voi tuska.. meil ei olla suostuttu enään piiiitkiin aikoihin potalla, koska isä ja äitiki käy pytyllä, sit on kerran pissattuja vaippoja ympäri taloa.. riisutaan puetaan riisutaan ja juostaan ilman rihman kiertämää. Mä hommaan tuolle kohta henkselit :kieh: Pitäs innostua ottaan vaippa pois, mut vastikään kokeiltiin eikä tytöllä ole vielä sitä tuntoa et pystys pidättään ja malttas pissata pyttyyn. Pytyllä kyllä istuu ja välistä sinne jotain lorahtaaki, mut 5min päästä on housut märkänä. Tilasin sit harjottelu housuja ja aattelin et vois ite tehä muutamat.. ni koitetaan parin viikon päästä uudestaan.

Pikkareista: joku jo ajat sitte kyseli mistä pikkuhousuja.. mä löysin tälle meidän pikkupemppuselle kapea jalkaselle ihan huippuhyvät pikkuhousut ellokselta, sellaset pokserin malliset, ei vilku enään ja housutki pysyy jalassa (ilman vaippaa) ja edullisiaki vielä ku 3kpl/6? http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45917&productId=202898&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
 
PP onks teillä minkäänlaisia rattaita käyttöön? Me ei pärjättäis vielä ilman minkäänlaisia rattaita, mutta meillä onkin tuo koira mitä käytetään lenkillä niin sillon tarvii. Samaten jos lähen johki ostoskeskukseen tai kaupunkiin muuten niin ehdottomasti tarviin rattaat.
 
Missä sä PP niitä ennen käytit? Riippuu varmaan paljon siitä. Ja mummot nyt ei tiedä mitään ;)
Me ei pärjättäis ilman.

Sinä päivänä kun O ei oksenna, mä juon lasin kuoharia! Voi hitto kun olis ihana vetää kännit :LOL: Nyt se taas oksensi, kun väsyneenä annoin periks ja annoin juoda limpparia...Limpparin juomisesta seuraa röyhtäys ja siitä taas....OKSU |O Mekein jo selvittiin päivästä.

Mites muuten, kuinka kauan menee, että oksutaudin jälkeen lapset syö taas normaalisti? Tänään meillä meni herkkuhanat kiinni, ja enää ei tipu kun oikeaa ruokaa. Tosin sitäkin nyt saa miettiä tarkkaan mitä antaa, ettei vaan ole sellaista joka pyörii suussa tai tarttuu kurkkuun :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Pikkareista: joku jo ajat sitte kyseli mistä pikkuhousuja.. mä löysin tälle meidän pikkupemppuselle kapea jalkaselle ihan huippuhyvät pikkuhousut ellokselta, sellaset pokserin malliset, ei vilku enään ja housutki pysyy jalassa (ilman vaippaa) ja edullisiaki vielä ku 3kpl/6? http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45917&productId=202898&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Joo tuo on hyvä malli meilläkin, tosin vain jos vyötärö on napakka =)
Prismasta ostin 3kpl paketin tavallisen mallisia (olisko ollu 4,90e) Ciraf-pökiä, 90cm ja ne on niinkun justiinsa parin pesun jälkeen! =) Tosi hyvin pysyy päällä eikä löpötä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Meillä taitaa olla jo kevättä rinnassa keskellä talvea, kun on vähän asunnonvaihto mietinnässä :p torstaina käydään katsomassa ja kyselemässä, saa nähdä sitten mihin päädytään. Paikka olis loistava ja kämppä ainakin kuvissa kiva, ainoa mutta on hinta...houkuttais kyllä, mutta käydään nyt eka katsomassa. =)
:D Jotain uutta vai vanhaa? :D Kiva kiva!!! Niin se mieli muuttuu :whistle: ;) :LOL:

Minäkin pikkusen katellu malleja :whistle:
Mut eieieieieiei :LOL: :LOL: :LOL: Vaikka paras olis olla vaan hiljaa :whistle: ;) Tosin mies tän alotti, saa syyttää kohta itteään :LOL:
Haminassa pörrättiin uudella asuntoalueella niin tokas, et on pohtinu sitä asiaa jo jonki aikaa.... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Helmis minusta tuo kuulostaa vaan herkälle oksennusrefleksille :/ :wave: Voisko olla??? Jos ei koko päivänä muuten oo oksunnu, kun vaan röyhtästessä.... :/
Niin mäkin luulen, samoin se eilinen oli varmaan vaan refleksiä. Mutta järki menee, kun taas meni matto pyykkiin ja oikeastaan enemmän se, että kun muutenkin syö niin huonosti, niin hirveen hankala keksiä syömistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Helmis minusta tuo kuulostaa vaan herkälle oksennusrefleksille :/ :wave: Voisko olla??? Jos ei koko päivänä muuten oo oksunnu, kun vaan röyhtästessä.... :/
Niin mäkin luulen, samoin se eilinen oli varmaan vaan refleksiä. Mutta järki menee, kun taas meni matto pyykkiin ja oikeastaan enemmän se, että kun muutenkin syö niin huonosti, niin hirveen hankala keksiä syömistä.
Jospa sit söis, kun on oikeesti nälkä, kun et vaan anna herkkuja :hug:
meillä vähän samaa ongelmaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Gallup: Kylpyamme, poreamme vai suihku yläkerran kylppäriin. Alhaalle tulee siis saunan yhteyteen vaan suihkut.
Amme (kumpi sit vaan) olis kyllä kiva, mut olisko niillä oikeesti käyttöä :/ Muuta kun veden menoa :whistle: Ja olisko suihku sitten "siinä ammeessa" vai erikseen...että viekö sitten tilaa suihkutilasta jne. Itse en tykkää käydä suihkussa ammeessa.
Mutta poreammeen varmaan ottaisin, jos ei tarvisi mm vedenkulutuksesta huolehtia =) Ja se olisi suihkun kanssa erikseen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Helmis minusta tuo kuulostaa vaan herkälle oksennusrefleksille :/ :wave: Voisko olla??? Jos ei koko päivänä muuten oo oksunnu, kun vaan röyhtästessä.... :/
Niin mäkin luulen, samoin se eilinen oli varmaan vaan refleksiä. Mutta järki menee, kun taas meni matto pyykkiin ja oikeastaan enemmän se, että kun muutenkin syö niin huonosti, niin hirveen hankala keksiä syömistä.
Jospa sit söis, kun on oikeesti nälkä, kun et vaan anna herkkuja :hug:
meillä vähän samaa ongelmaa....
Kun ei se oikein syö...Haluaa kyllä ruokaa, mutta ei sitten kuitenkaan syö kun max lusikallisen. Aikaisemmin annoin jätskiä ja keksiä, että edes jotain söis, mutta nyt kun periaatteessa kai pitäs jo olla oksutauti pois, niin nyt päätin, että ei enää herkkuja. Ja palataan taas normaaliin päivärtymiin syömisten suhteen. O:lla vaan on näköjään hankala tottua ja roikkuu vähän väliä jääkaapilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Gallup: Kylpyamme, poreamme vai suihku yläkerran kylppäriin. Alhaalle tulee siis saunan yhteyteen vaan suihkut.
Amme (kumpi sit vaan) olis kyllä kiva, mut olisko niillä oikeesti käyttöä :/ Muuta kun veden menoa :whistle: Ja olisko suihku sitten "siinä ammeessa" vai erikseen...että viekö sitten tilaa suihkutilasta jne. Itse en tykkää käydä suihkussa ammeessa.
Mutta poreammeen varmaan ottaisin, jos ei tarvisi mm vedenkulutuksesta huolehtia =) Ja se olisi suihkun kanssa erikseen =)
Tätä mäkin mietin. Ei varmaan mahtuis suihkua erikseen.
No lapsethan varmaan tykkäis, mutta kahdenkeskisiä poreammelillumisia ei varmaan paljon olis, koska naapurihuoneessa on toisen lapsen huone ja eikös ne poreammeet oo kuitenkin suht.äänekkäitä (muoks, siis että kun lapset nukkuu niin silloin).
Mulle kelpais ammekin ilman poreita, mutta mies haluais poreet jos kerran tulis ammekin. Ja onhan ne poreammeet muuten hirveeeeen hintaisia :/ Vaikka ei mitää isoa laittaiskaan.
 
Helmis amme (poreilla tai ilman) ehdottomasti. Tosin laittaisin sen sinne missä saunakin, mä en oo vielä tajunnut niiden erillisten suihkujen tarkotusta :D

Näytin pojalle yks päivä jalkapalloalkkareita. Selitin et sit kun käy potalla/pöntöllä niin saa semmoset jalkaan ym. Katteli niitä hetken ja totes: "hattu" ja laitto päähän :LOL: Että ei taida tarvita niitä vielä hetkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis amme (poreilla tai ilman) ehdottomasti. Tosin laittaisin sen sinne missä saunakin, mä en oo vielä tajunnut niiden erillisten suihkujen tarkotusta :D

Näytin pojalle yks päivä jalkapalloalkkareita. Selitin et sit kun käy potalla/pöntöllä niin saa semmoset jalkaan ym. Katteli niitä hetken ja totes: "hattu" ja laitto päähän :LOL: Että ei taida tarvita niitä vielä hetkeen...
Niin mäkin, jos se vaan mahtuis sinne. Sauna on siis alhaalla ja tää toinen kylppäri on ylhäällä. Ja onkin yllättäen niin iso että ammekin mahtuis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis amme (poreilla tai ilman) ehdottomasti. Tosin laittaisin sen sinne missä saunakin, mä en oo vielä tajunnut niiden erillisten suihkujen tarkotusta :D

Näytin pojalle yks päivä jalkapalloalkkareita. Selitin et sit kun käy potalla/pöntöllä niin saa semmoset jalkaan ym. Katteli niitä hetken ja totes: "hattu" ja laitto päähän :LOL: Että ei taida tarvita niitä vielä hetkeen...
Niin mäkin, jos se vaan mahtuis sinne. Sauna on siis alhaalla ja tää toinen kylppäri on ylhäällä. Ja onkin yllättäen niin iso että ammekin mahtuis.
Sit amme sinne, se on kuitenkin niin ihana :D terveisin eräs joka odottaa edelleen että saatais taas amme tonne pesuhuoneeseen joka revittiin remontin alta pois, remontin valmistumisesta 2,5v...

Niin ja laittakaa poreamme, saa ne lapset hoitoonkin joskus :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis amme (poreilla tai ilman) ehdottomasti. Tosin laittaisin sen sinne missä saunakin, mä en oo vielä tajunnut niiden erillisten suihkujen tarkotusta :D

Näytin pojalle yks päivä jalkapalloalkkareita. Selitin et sit kun käy potalla/pöntöllä niin saa semmoset jalkaan ym. Katteli niitä hetken ja totes: "hattu" ja laitto päähän :LOL: Että ei taida tarvita niitä vielä hetkeen...
Niin mäkin, jos se vaan mahtuis sinne. Sauna on siis alhaalla ja tää toinen kylppäri on ylhäällä. Ja onkin yllättäen niin iso että ammekin mahtuis.
Sit amme sinne, se on kuitenkin niin ihana :D terveisin eräs joka odottaa edelleen että saatais taas amme tonne pesuhuoneeseen joka revittiin remontin alta pois, remontin valmistumisesta 2,5v...

Niin ja laittakaa poreamme, saa ne lapset hoitoonkin joskus
:whistle: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Meillä taitaa olla jo kevättä rinnassa keskellä talvea, kun on vähän asunnonvaihto mietinnässä :p torstaina käydään katsomassa ja kyselemässä, saa nähdä sitten mihin päädytään. Paikka olis loistava ja kämppä ainakin kuvissa kiva, ainoa mutta on hinta...houkuttais kyllä, mutta käydään nyt eka katsomassa. =)
:D Jotain uutta vai vanhaa? :D Kiva kiva!!! Niin se mieli muuttuu :whistle: ;) :LOL:

Minäkin pikkusen katellu malleja :whistle:
Mut eieieieieiei :LOL: :LOL: :LOL: Vaikka paras olis olla vaan hiljaa :whistle: ;) Tosin mies tän alotti, saa syyttää kohta itteään :LOL:
Haminassa pörrättiin uudella asuntoalueella niin tokas, et on pohtinu sitä asiaa jo jonki aikaa.... :kieh:
Uutta. =) Tämä on niitä täkäläisittäin törkeän hintaisia rivareita tuossa meidän lähellä uudella asutusalueella, on niistä vissiin joskus puhetta ollukin. En olis ikinä uskonut että edes harkitaan niitä, mut ihmeitä näköjään sattuu! :xmas: Houkuttais, houkuttais, mut vaikka tuohon päädyttäis, niin pitäis saada nykyinenkin ensin myytyä...

Kohta se on kuule teilläkin tontti varattu ja talo myynnissä :D on se kumma mitä kevät ihmiselle tekee! :xmas:
 

Yhteistyössä