Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

meillä vietetään synttärijuhlat vasta nyt poikien sairastelun takia ja oon meinannu et tarjottas riisipiirakoita ja munavoita, joku suolanen piirakka, mokkapaloja, pipareita ja kakun tekee mies B) just sellasen vaahtokarkkijutskan, yhen harjotelman jo teki ja hyvää oli :p meille tulee autokakku.
kynsien pureskelu on tuttua, ei junnu vaan vanhempi :kieh: ja oikeesti mikään ei auta, ei kynnelit ei hanskat ei pelottelu ei mikään |O ja sit ollaan sen mukaan sit kipeenäki :kieh: mä en oikeesti ees tajua tota kynsien pureskelua et miten joku voi ku se oikeesti on sama ku nuolis vessanpönttöä :x :x kynsien alla ja sormissa on niin tautiset määrät bakteereja et ei tosi. käsien kauttahan kaikki tauditki leviää. mut jos joku on tosiaan saanu kynsien pureskelun lopetettua ni vinkit kelpaa tänne!
 
niin ja me ollaan käyty tuolla vantaan flamingossa pari kertaa, eka kerran luxusmatkalla miehen kanssa ja toisen kerran oli vanhempi mukana. tosi hieno paikka kyllä ja ihana allasosasto, se spa & wellness kannattaa ehdottomasti testata jos ilman lapsia menee. se on k-18 koska on alkotarjoilua ja erillinen sisäänkäynti ja tarvii erillisen rannekkeen.
 
Osa kommentoinnista unohtukin eilisestä viestistä :D

Toi mahankoko on jännä juttu, mulla ei oo ollut mikään iso maha vaan tosi pieneltä näyttänyt molemmissa raskauksissa. Ja kuitenkin on mitat mennyt siellä yläkäyrän tuntumassa, välillä alle ja välillä yli. Esikoisesta 28+5 mulla oli sf 30, pojasta vähän pienempi kun oli rv27 sf 27. Mut ei ois päällepäin uskonu :D

Flamingossa kans käytiin viime kesänä, ei oikeen muhun iskeny mut mä en olekaan mikään kylpyläihminen :D

Meidän tyttöä on aina sanottu pitkäksi, mutta lyhythän hän on ollut Jepsun tytön rinnalla :D Likka oli "vaan" 98cm. Näin ne mussukat kasvaa omaa tahtiaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mä en oikeesti ees tajua tota kynsien pureskelua et miten joku voi ku se oikeesti on sama ku nuolis vessanpönttöä :x :x kynsien alla ja sormissa on niin tautiset määrät bakteereja et ei tosi. käsien kauttahan kaikki tauditki leviää.
Juu, pitääkin pitää huoli, että pureskelee vain ja ainoastaan just pestyjä käsiä. Ja kun ne kynnet on niin nylkit, ettei sinne alle edes varmaan mahdu mitään sontaa. :saint: Ei vaan, näin aikuisiällähän se tosiaan on sellainen satunnainen tapa -ainakin mulla- huomaan, että esim. kirjaa lukiessa saattaa tulla kynsi jos toinenkin järsäistyä. :whistle: Lapselta (ja toki itseltäkin) haluaisin kyllä tosiaan kitkeä sen tavan mahdollisimman pian, mutta kummasti ne tuntuu kädet suuhun eksyvän. Onkohan vielä olemassa semmoista kynnel-nimistä ainetta, apteekista saatavaa?
 
Oon ollut tän päivää niin iloisesti yllättynyt ettei tosikaan-tyty päätti tänä aamuna oma-aloitteisesti aloittaa pottailun ja olikin sitten kuiva samantien koko päivän. :D Pari viikkoa takaperin tosiaan otettiin vaippa pois kokeilumielessä, muttei suostunut potalle juuri mitään tekemään vaikka siinä mielellään istuikin ja selvästi osasi pidättää-kun iski hätä, piti saada vaippa jalkaan. :xmas: No, tänä aamuna sitten isoveljen houkuttelemana lähti potalle ja teki pissit sinne samantien ja siitä sitten jatkoi samalla tyylillä koko päivän. Ja vaippaa ei huolinut enää jalkaansa, vaan pikkuhousut piti saada. :p Ja kaiken päälle ilmoitti ite menevänsä vessaan kun hätä iski ja meni. :D Että mikälie naksahdus kävi päässä kun homma alkoi vaan naps toimia. =) :heart:

Eka päivä päiväkuivana siis takana ja eiköhän huominen jatku samalla meiningillä nyt kun juonesta on saatu kiinni.
 
Mä ootan sitä mikälie-naksahdusta pottailun ja vaipattomuuden kanssa meidän tytöllä. Nyt suurin askel on se että ilmoittaa kun isompi hätä on vaipassa ja pitäis vaihtaa.. Potallehan ei mitään tehdä, tuskin käydään.. Vaipatta oloa aattelin kokeilla sit kun ei ole niin kylmä, meillä lattiat on niin kylmiä etten raaski antaa olla pylly paljaana. Ja en millään jaksais vaihtaa sukkiksia koko aikaa.. :ashamed:
Tarttis varmaan hankkia se kuivauskone niin vaatteiden kuivaus onnistuis nopeemmin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mä ootan sitä mikälie-naksahdusta pottailun ja vaipattomuuden kanssa meidän tytöllä. Nyt suurin askel on se että ilmoittaa kun isompi hätä on vaipassa ja pitäis vaihtaa.. Potallehan ei mitään tehdä, tuskin käydään.. Vaipatta oloa aattelin kokeilla sit kun ei ole niin kylmä, meillä lattiat on niin kylmiä etten raaski antaa olla pylly paljaana. Ja en millään jaksais vaihtaa sukkiksia koko aikaa.. :ashamed:
Tarttis varmaan hankkia se kuivauskone niin vaatteiden kuivaus onnistuis nopeemmin..
Ihan sama meillä, niin kylmät lattiat että odottelen ilmojen lämpiämistä ennen potta/pönttöharjoittelua. (Pojalla pakko olla aina sukkikset, sukat kiskoo heti pois jaloistaan.) Meillä varmaan aletaan suoraan pöntölle, satunnaiset pisut sinne joskus tuleekin vaipanvaihdon yhteydessä. Potasta ei muuten välitä mutta sillä on kiva kauhoa vessanpöntöstä vettä lavuaariin. :kieh: Ja meilläkin poika on alkanut suureen ääneen ilmoittaa "KAKKA!" kun vaipassa on tavarat ja samalla takoo kädellä vaippaansa että varmasti ymmärrän. :D
 
Onnittelut kaikille Helmille! :flower:

Me vietettiin 2-vee synttäreiden ensimmäinen osa viime sunnuntaina ja nyt tulevana sunnuntaina vol. 2 =) Sitä ennen käydään hautajaisissa toisella puolella Suomea ja reilun viikon päästä on luvassa häät. Kaason hommiakin siis piisannut tässä ja kiirettä pukkaa :eek:

Pitkästä aikaa taas lueskelin tätäkin pinoa, tuntuu ihan kuin vanhoja tuttuja kävisi moikkaamassa :D

Kynsiä
ei meillä pureskella ja käsihygieniaakin oon saanut hyvin opetettua pojalle. Kynnenaluset tuntuu silti aina olevan täynnä jotain moskaa ja lyhyinä pyrin ne pitämään :x

Neuvolassa käytiin eilen, poika oli 92,5cm ja 13,8kg. Puhuu jo pitkin lausein ja päiväkuivana meillä ollaan tosiaan oltu jo viime kesästä. Yövaipat on edelleen märkiä, joten ihan vielä ei kokonaan kuivaksi päästä. Tytön 4kk-neuvola oli samalla ja kovasti sai typykin kehityksestään kehuja :D Jäbä näytti myös kaikki temput palapelin kokoamisesta tornin rakentamiseen ja isin kanssa pelasivat jalkapalloakin :LOL:

Ihana lukea teidän raskaana olevien juttuja :D Mulla ois kauhee vauvakuume koko ajan, kun tuo typykkä kasvaa liian nopeasti! Mies ei halua kyllä kolmatta ainakaan vielä, jos koskaan :/ No, en minäkään vielä halua ihan oikeasti, kun realiteetteja ajattelen :whistle: Mutta kuumeilempa silti :LOL: :saint:

Kristelle & iso-K pian 2vee & pieni-K rapiat 4kk
 
Kristelle jos on hyviä "kaasovinkkejä" niin kerro mulle, mulla sama homma edessä elokuussa! Tai kyllähän noi hommat alkaa jo aikasemmin, mut h-hetki on sillon...

Mä sain vihdoinkin tänään aikaseksi varata neuvolan ja saatiinkin aika jo ens tiistaille.

Meillä odotellaan pottailussa just tota "naksahdusta", mitään stressiä en asiasta ota vaikka kotona ei vielä mitään pottaan koskaan teekään. Eikä kovin usein siellä istukaan. Hoidossa kuulemma useasti tulee pissat pottaan. Neitikin oppi itse sitten kun oli valmis niin samantien joten sitä odotellessa :whistle: Saa nähdä kauanko saadaan odottaa :LOL:

Helmikselle onnea uusista kärryistä! Toivottavasti ovat hyvät!
 
Moi,

aikani kuluksi eksyin tänne lueskelemaan ja kerronpa samalla meidänkin kuulumisia pitkästä aikaa =) Oikein paljon onnea vaan kaikille 2 vuotta jo täyttäneille! Meillä juhlitaan sitten reilu viikon päästä. Meillä on pienimuotoisesti prinsessateemaa, eli teen prinsessakakun ja kruunun muotoisia pikkuleipiä (neidin kanssa yhdessä tietty) ja neidille on myöskin hankittu jo oma kruunu juhlien ajaksi.

Pottailu sujuu meillä jo suht hienosti, aikalailla päiväkuiva on myös päiväkodissa, vaikka vaippaa vielä pidetäänkin varmistamassa. Isosta hädästä ilmoittaa aina kun on tulossa, ni sit mennään kipin kapin potalle. Pissaa ei osaa vielä ilmoittaa, mutta muuten kun käydään potalla säännöllisesti, niin aina kyl pissaa sinne. Vielä opetellaan toi pissasta ilmoittaminen, niin vois olla kokonaan ilman vaippaa päivät.

Meilläkin vähän kuumeillaan kakkosta, mutta katsellaan nyt... Ehkä tuossa keväällä vois antaa seuraavalla luvan tulla, jos on tullakseen =)

Sellaista meille, terkkuja vaan kaikille, joille vielä nimimerkki tuntui tutulta ;)
 
Osaisitteko neuvoa näissä meidän nukutuspuuhissa, kun nukutusaika on taas venyny tuntiin, välillä ylikin. Päikkärit onnistuu noin 15 min nukuttamisella. Pitäiskö aloittaa unikoulu ja huudattaa kunnes nukahtaa vai mitä? Eilen koitettiin jättää yksin nukahtaan (tosin 45 min nukuttamisen jälkeen), menin itse suihkuun. Itku oli sillä välin menny niin hysteeriseksi, että mies oli sitten mennyt viereen. Pojan sänky on meidän makkarissa.

Olis ihanaa kun menis vaan niin, että luettas vaikka satu ja sitten jäis yksin kehrään unta.
 
Tosin nyt musta tuntuu, että en haluais alkaa itkettään toista joka ilta. Raskaus on ihan selvästi pehmentänyt mun aivot :saint:

Poika pottailee pari kertaa päivässä. Meinaa vaan olla niin sinnikäs, että istuu niin kauan että pissa tulee (esim. tunnin); hienoa tietty että innostuu, mutta ei hyvä silloin kun on nukkuma-aika...

Käytiin tesellä ja hyvin kulki rattaat. Kunnon käyttöönhän ne pääsee vasta kun päästään käyttään sisarusrattaina. Muutamia supistuksia aiheutti kokoaminen ja kun harjoiteltiin pistämään kasaan ne :LOL:
 
Meillä sairastetaan edelleen, johan tässä on viikko sujuvasti mennyt. Nyt on sitten vuorostaan poika kipeänä, on taas ollut tämän päivää kuumeessa ja siihen päälle ihan hirveä yskä. Ihme tauti kyllä, maanantaina pojalla oli myös kuumetta, joka hävisi yön aikana ja sit kaksi päivää ihan ok ja nyt taas. Jos ei huomenna ala helpottaa, niin pitää viedä poitsu näytille-alkais kyllä jo taudit riittää, eipä ole kyllä meillä näin aiemmin sairastettukaan.

Tyty jatkoi tänään pottailua siitä mihin eilen jäi =) ylpeänä aina huutaa katsomaan kun on potalla käynyt. :D

Tänään huomasin ekaa kertaa neidin olevan mustasukkainen. :xmas: Isoveli sai luonnollisesti huomiota kun oli kipeä ja tyty ei tästä oikein tykännyt vaikkei kyllä itsekään huomiotta jäänyt. :whistle: Kiukutteli ja huusi melkein joka asiasta ja näytti tempun jos toisenkin, ihan selvästi oli mustis ja sitä mieltä että veikka oli liikaa äidin kainalossa. :xmas:
 
Helmis: mistäs lopulta ostit P&T:t? mun pitäis koota rohkeuteni ja tehä tilaus sieltä babyland directistä.. Maksutapana on vaan paypal ja se mua jänskättää! Ei uskois että mä oon luottokorttifirmassa ite töissä :LOL:

Me vietetään tänään synttäreitä ihan arjen keskellä, hiukset pestiin päivän kunniaksi :D. Isovanhemmat kävi jo viime viikonloppuna niin nyt ei tarvi kestitä ketään.
 
Peppermintistä, päädyin siihen siksi, että sai maksaa suoraan luottokortilla (en jaksanut alkaa tutustuun paypaliin) ja niillä oli niitä varastossa tilaushetkellä. Tosin niitä ei sitten ollutkaan, kellään, kun oli maahantuojalla ongelmia. Mutta kaikin puolin olen tyytyväinen nyt.
 
Kiitti vinkinstä Helmis, tilasin sitten itekin sitä kautta.. Onpahan sitten rattaat ajoissa ja saadaan koekäytettyä niitä tuon neidin kanssa.

Meidän neiti on nyt alkanu "vastustaa" vaippojen vaihtamista (esim aamuisin) ilmoittamalla vaipan olevan "puhdas" eli tarkoittanee ettei ainakaan kakkaa ole.. Pissaa siellä on mutta ei kuulemma tarttis vaihtaa :/ . Vaikka muuten ilmoittaa olevansa iso tyttö ja vaippojenkin olevan vauvojen juttu, kieltäytyy silti pottailusta.
 
Mä oon päivän mennyt kuin aropupu... Tuli tuossa mieleeni kun selkää särkee että tässähän ihan tulee mieleen 2 vuoden takaiset tunnelmat =D. Sitä niin sanotusti potee synnytystuskia synttäreiden järjestämisen kanssa =D.

Huomenna siis meidän pikkumies 2 vuotias! :heart:

Tokaisi tuossa soffalla tänään istuessamme, että: Äiti pesee minun kakka! :D
 

Yhteistyössä