11 kuukautta näyttää jo vierähtäneen siitä, kun viimeksi olen täällä kirjoitellut. Lukemassa olen silloin tällöin käynyt.
Pieniä siskoja ja veljiäkin ovat helmemme jo kovasti saaneet, onnea kaikille tasapuolisesti.
Meillä Tilda aloitti pienessä päiväkodissa (paikka 15 lapselle) syyskuun alussa oman työpaikanvaihdoksen myötä. Alkuun neiti oli päiväkodissa todella hiljainen, mutta marraskuulla aloitti sitten puhua pälpättää ihan hirmuisesti. Hän on varsinainen satutäti, keksii aivan uskomattomia juttuja, mielikuvitusta siis riittää. S-kirjain on puheessa ollut syksystä asti ja nyt 2-vuotispäivänä löytyi D, joten R on siis kohtapuolin myös löytymässä.
Tilda leikkii ihan hirmuisesti nukeilla. Kokkaa nukeille ruokaa, syöttää, laittaa nukkumaan ja työntää rattaissa. Myös piirtäminen ja legoilla rakentelu on mieluista puuhaa. Tilda jaksaa keskittyä myös hyvin lastenohjelmiin, saattaa hyvinkin jaksaa katsoa kokonaan jonkin elokuvan. Kirjoja luetaan myös ahkerasti, varsinkin potalla istuttaessa. Tilda sanoo milloin on kakkahätä, mutta pissan hän useinmiten ilmoittaa vasta sitten kun se jo ehti tulla vaippaan. Ei siis osaa ennakoida/pidättää sitä vielä riittävän kauan. Potalla ja pöntöllä, niin kuin tytttö itse sanoo, hän istuu ihan mielellään. Yövaipat ovat kuivia ehkä joka toinen yö. Pissa tulee kyllä hienosti varsinkin aamuisin pottaan, mutta leikin keskellä se sitten unohtuu ja hän havahtuu asiaan vasta, kun se kivasti? lämmittää vaippaa
Tammikuussa Tilda sai oman huoneen ja vaihtoi samalla pinnasängystä tavalliseen lastensänkyyn. Siirtyminen sujui melko kivuttomasti, mitä nyt alkuun tuli muutaman kerran pois sängystä illan aikana. Yöllä neiti usein hipsii viereeni ja nukkuukin siinä sitten aamuun. Välillä Aada ja Tilda nukkuvat yhdessä jommankumman tytön sängyssä. Vaikka heillä on ikäeroa 5 vuotta, ovat he todella hyviä kavereita ja erittäin tärkeitä toisilleen. Toki myös isoveli on Tildalle tärkeä, mutta siskolta oppii kaikkia ihania tyttöjen juttuja. Laukut, korut ja vaatteet varsinkin ovat yleensä Tildan mielestä I H A N I A. Päiväkotiin hän pukeutuisi mieluiten joka päivä mekkoon
Että jo näin pienenä osaakin vaatia mekon päälleen...no joo itse olen kysynyt että laitetaanko mekko vai housut. Vastaus on tietty aina mekko, ja silloin onkin sitten aivan turha enää edes yrittää saada housuja jalkaan. Ainoan poikkeuksen saattaa tehdä farkut, ne on yes! Hän huomaa kaiken mahdollisen vaatteisiin liittyvän, kuten juuri Aadan uudet pikkarit. Hän huudahti; Aada! Ihanat uus pikkalit sulla
:heart: Ei siinä voi olla nauramatta, ku toinen niin tohkeissaan selittää havointoaan.
Itse tosiaan vaihdoin työpaikkaa syyskuun alussa ja työmatka lyheni samalla roppakaupalla. Nyt matkaa on vain n. 7km. Teen 6h päivää, joten Tildallakin on vain 7h hoitopäiviä.
Rankaa on välillä ollut, sillä mies reissaa yhä maailmalla. Viime vuodesta hänellä meni puolet ulkomailla. Arvostus yksinhuoltajia kohtaan on kyllä omalla osallani noussut erittäin korkealle.
Tässäpä nyt pähkinänkuoressa kuulumisiamme! Ihanan lumista talven jatkoa kaikille!
Ai niin... Tillin tuoreet mitat on 85cm ja 12kg.
-b-