Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Kokemuksia kantorenkaasta?
Kantorengas????
Tarkotatko rengasliinaa?
Onko tää joku uusi juttu, en mäkään ole koskaan kuullut kantorenkaasta. :whistle: Jos meille vielä vauva tulis, niin ostaisin kyllä manducan tai jonkun muun kantorepun samantien. =)
Meillä on manduca, mutta ei ole kovi kovassa käytössä ollut. Katsotaan muuttuuko tilanne tulevan kans. Jos ei pitänee myydä pois.
 
Tulin just neuvolan lääkäriltä, kaikki ok. Sokeritkin oli hyvät, eli saa jatkaa herkuttelua :p Turhaan viikonloppuna mässytin paniikissa karkkia :LOL: Mutta hitto, että ärsyttää käydä siellä neuvolassa, kun aina on joku eri naikkonen sielä :( Ja mun mielestä niitä käyntejä on liikaa. Nytkin pitää mennä jo 23.2 seuraavan kerran :/

Nyt alkaa olla jo hiukan hankalaa olla/istua/nukkua. Ja liikkeetkin alkaa olla niin voimakkaita, että ei voi enää sanoa, että aina olis ihanan tuntusta kun pulla siellä pyörii.

Mä olen kyllä jo epätoivoinen tulevan nimen suhteen, kun mikään ei ole hyvä. Kaks nimeä olis ylitse muiden, mutta ne on käytössä lähipiirissä, niin en halua niitä siks. Toinen nimi tiedetään, se tulee mun isän toisen nimen mukaan (myös isänisän ja äidin nyk. miehen toinen nimi =) ) No pitänee odotella ja katsoa minkä näköinen ipana syntyy. Tytön nimi olis niin helppo!
 
Olin poika nimeltä Päivi...enkä tiennyt oonko roomeo vai juulia...vai miten se meni! :D Tuli vaan tuo laulu tuosta helmerin kirjoituksesta mieleen =) . No, makustelette sitä nimeä sitten kun poika syntyy. Onhan siinä sitten vielä muutama kuukausi aikaa. Vaik meillä on kastettu molemmat kk vanhana :xmas: . En tiiä mikä kiire meillä oli :eek:
 
Äh, nyt mä huomaan, et meil on taas kovin yksipuolista tuo tuoreiden kasvisten osuus ruokailuissa :/ Vaihtelevasti on tomaattia, kurkkua, paprikaa ja salaatinlehtiä (joista poika ei edes tykkää ) . Mitäs te muut tarjoatte? Raasteita poika ei syö, joten mitkään porkkanaraasteet tms. ei uppoa.
 
verkkis Ei meilläkään oikein mitään tuo poitsu syö... :/

Tuorekurkku on herkkua. Omenaa syö joskus vähän. Porkkanaa toisinaan kun pilkon pitkiksi tikuiksi. Satsumoita syö mielellään puolitettuna. Sekavihanneksia oon tarjonnu ja niitä napsii lounaalla (porkkana, herne, maissi, kukkakaali ja papu vai mikälie :) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mitäs te muut tarjoatte?
Aika vähän meilläkään mitään syö, raasteita ei meilläkään ollenkaan.
Porkkana menee parhaiten (huonosti silti) keitettynä/uunitettuna.

Kurkkua, tomssua on melkeen joka ruualla (salaattina)....kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa....tarjotaan, mut harvemmin kelpaa.
 
Synttärit on nyt juhlittu! Mukavasti meni kemut, vaikka tässä asunnossa olikin eneimmillään 7kpl 1,5-3,5-vuotiasta lasta ja 16 aikuista! :D Kahdessa aallossa olimme kutsuneet ihmisiä, mutta hetken aikaa oli siis kaikki yhtä aikaa paikalla. Synttärisankari ei suostunut maistamaan kakkua, mutta muuten emännöi oikein mallikkaasti. Lahjoiksi tuli Duploja, vaatteita, kirjoja, soitin ja aterimia. Itse olimme ostaneet myöskin kirjan.

2-vuotisneuvolassa kävimme eilen ja sielläkin kaikki meni/oli oikein hyvin. Pituutta oli 87cm ja painoa 11,6kg. Kasvu on tasaista edelleen. Käyrät näin, mutta mistään ennustepituuksista ei puhuttu.
 
Rengasliinaa en ole kokeillut, trikoisesta Hug-a-Bubista tykkäsin. Ergo oli meillä kuitenkin isommalla käytöllä ja siinä neiti viihtyikin paremmin kuin liinassa.

Kasvisten (ja hedelmien) menekki, niin kypsänä kuin raakanakin on meillä toooosi heikkoa. Joka aterialla jotain tarjotaan ja siis myös itse syödään paljon kasveja, mutta lapselle ei maita oikeastaan kuin satunnaisesti porkkana, kurkku, banaani ja viinirypäleet, kypsennetyistä kaikki mitkä on keitossa/ruoassa ja sellaisenaan parsakaali ja porkkana. Mielellään maistelee kaikenlaista kylläkin, sipulia, oliiveja, jalapenoja (!!!), suolakurkkua, kirsikkatomaattia, avokadoa, artisokkaa, retikkaa jne., mutta ottaa sitten sen haukun ja ei enempää syö. Jalapenoa en tosin tietenkään ole antanutkaan kuin hiukan imaista.

Ruoista meillä parhaiten maittaa kaikki keitot (kala- ja sosekeitot suosikkeja), karjalanpaisti ja nakkiruoat. Näkkäristä tykkää myös kovasti ja maksamakkarasta. :)
 
Mä puolestani en trikooliinasta tykännyt. :whistle: Se vaan ei koskaan tuntunut asettuvan hyvin väänsi sitä miten päin vaan...tai sit en vaan tajunnut. :xmas:

Meillä puolestaan kasvikset ja hedelmät uppoaa neidille todella hyvin-vaikka typykälle kyllä ylipäätänsä tuntuu kelpaavan melkein kaikki. :xmas: Joka ruualla yleensä useampaa sorttia kasvista jne. tarjolla. Salaatista ei niin välitä, joskus vähän maistelee, mut muuten kelpaa niin kurkku, tomaatti, paprika, porkkana niin raakana, kypsennettynä kuin raasteenakin, kukkakaali, parsakaali, lanttu, bataatti jne. Sekavihanneksia tykkää napsia lautaselta, samoin herne-maissi-paprikaa. Tykkää kovasti myös punajuuresta ja suolakurkusta-oliivit on neidin herkkua, samoin fetajuusto. :p Hedelmistä ainoa mikä ei tähän mennessä ole maistunut, on päärynä paloina-sekin kyllä kelpaa kaupan soseena. :xmas: Muuten kyllä hedelmät kelpaa, niin banaani, klementiini/appelsiini, viinirypäleet, omena, ananas...

Poika on meillä tällä hetkellä se, joka nirsoilee kasvisten kanssa, mutta hänellekin laitetaan kasviksia tarjolle joka ruualle periaatteella maistaa pitää. Muutenkin jemmaillaan kasviksia paljon ruuan sekaan, niin tulee puolihuomaamatta kasviksia siinäkin. :xmas:
 
Onnea kaikille 2v täyttäneille!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Täälläkin elo alkaa pikku hiljaa tasaantumaan toissapäiväisen rekkakolarin jälkeen. kauppareissulla tosiaan rekka tuli mun kylkeen kun pojun kans oltiin tulossa kaupasta. Auto on korjaamolla ja vielä ei oo tietoa että pystyykö korjaamaan vai meneekö lunastukseen.. :/
noh, peltiä saa uutta. Onneks kaikki osalliset kolarissa selvis vammoitta. siinä oli 2 hank.autoa ja iso iso VIROLAINEN rekka :( ei ollu ukko kuulemma nähny koko valoja jotka oli hänelle punaset. Poika sano tuossa hetki sitten ettät rekka ajoi minun päälle :( sairaalassa käytiin tarkistuksessa ja kaikki me kolme;vauva mukaan lukien voidaan hyvin. :) kokoajanhan tuo päässä pyörii ja sitä jossittelee et mitäs jos oiski käyny toisin :/
nyt meillä on sitten tilaihme auto fiiat Punto lainassa maanantaihin saakka ja sitten saadaan kian joku isompi auto kun lähdetään helsinkiin perjantaina ja minähän en lähde ilman kaksosten rattaita näitten vilperien kanssa.

käytin neitokaisen tänään 3v neuvolassa ja olihan neiti venyny pituutta :eek: mimmi on 108cm ja 20,3kg. pojulla on maaliskuun puolella vasta 2v neuvola, kun ajat taas tiukilla..

nyt mennään saunaan,,,

jepsu (rv 28+4 jo :O )
 

Yhteistyössä