***Helmet 2008*** vko 3 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Jahve juu 7 v osaa tosiaankin huolehtia omista lääkkeistää, nehän vois jo muuttaa pian omaan kämppään :laugh: Meillä loppu 3v sen takia kun 1v2kk loppui kaikki tulehdukset ja infektio astma kun ne risat poistettiin.

Esikko täyttää just 11v ja asuu viel kotona...voi pärkkele :kieh: :laugh: :laugh: :laugh:
Meillä loppu tulehdukset kun seinään, kun esikolla astmalääkkeet alotettiin 1v2kk ikäsenä ja kakkosella 8kk ikäsenä, mut silti esikollaki oli säännöllinen astmalääkitys 8-vuotiaaksi muistaakseni, kakkosella n. 5/6-vuotiaaksi....
Edelleen tarvittaessa...onneks sis löytyy avaavaa kotoonta, etsaatiin tolle kuopusjannulle annettua sitä yöllä :whistle:

:wave:

Helmis meillä on myös lasten vakuutukset lähivakuutuksessa ja neidin kohdalla ollaan maksettu tuosta refluksista kerran omavastuu ja laitettu kuitteja menemään sitä mukaan kun on käyntejä ollut. Korvatulehdusten osalta ei kokemusta ole, mut joku raja siinä munkin muistaakseni on, milloin katsotaan samaksi sairaudeksi ja menee samalla omavastuulla... :whistle:

Ja Muorikka älä ota ittees harmaitten huuteluista. :hug: Teille sopii tuollanen systeemi ja sillä hyvä, meille taas sellanen että kaikki rahat on yhteisiä ja jollekin muulle joku muu. =) Sehän nyt on ihan perheestä ja ihmisistä kiinni, tuolla mitäs nytillä tuntuu vaan aika moni purkavan turhautumiaan milloin mihinkin juttuun... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Mulla menee järki naapureitten koirien kanssa, toinen haukkuu koko ajan ja toinen ulisee :headwall: :headwall:

Saattaisin vähän avautua :whistle:

Tekis mieli tosiaa "hieman" huomauttaa, mutta ei pysty nyt ku neiti nukkuu. Ja toi ulvova koira ulvoo myös öisin, meinaa välillä pinnaa kiristää |O :headwall:

:wave:

Heipä hei :saint:

Hyvä että muutki sai hyvät naurut Mrs. Mikkosesta :D Joo ei se tosiaan se asia ollu siinä linkissä pääasia vaan se itse tilanne :D

Vai on ollu rankkoja öitä :hug: Mie kuiskaan ihan hiirenhiljaa että meillä taidetaan aikaistaa tästä lähtien iltapäiväruokaa jotta puuro maistuu niin hyvin illalla että nukutaan melkein kellon ympäri :ashamed: :whistle: Meil on jossain vaiheessa ollu noita en syö, oon liian väsyny iltoja ja sillo unet on lyhyemmät. Tosin ei nekää oo lyhyet mut on se eri asia ite nukkuu ysiin kuin seiskaan :D

Mie käväsin tänää viimesessä neuvolalekurissa ja lekuri kurkkas ja sano että täällähän on jo pää :o Siis paikat on auki, pehmeet ja lyhentyny ja pää on ihan alhaalla lantiossa (jalkapallo jalkojen välissä :/ ) . Tosin eipä se välttämättä mitään kerro siitä koska toi tulee mutta alkopas jännittää :D Sori mie tulin kertoo raskausjuttujani taas :ashamed:

Ai nii meil poika oppi eilen kiipeen sohvalle kaiken sen yrittämisen jälkee :headwall: Nyt se kävelee sohvan päällä ja kiekuu äiti äitiä vaan :heart: :D

Apua, mähän olen ihan tippunut kärryiltä :o Viimeksi ollut mukana ketjussa osa 3, ja nyt jo kuutonen vetelee viimeisiään. :whistle:

Meillä ollaan mahataudista toivuttu, pojalla nyt sitten kuumetta. :/ Alkaisi kyllä jo riittää sairastelut, jospa johtuisi hampaista vaihteeksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me päätettiin sitten vaihtaa vakuutusyhtiötä...koska tuossa niiden lapsivakuutussysteemissä ei ole mitään järkeä :headwall:

Tuo on todella arsesta tuo että on sairauskohtainen. Nyt vaan on sitten niin että jos vaihdatte yhtiötä niin uusi vakuutus ei korvaa mitään liittyen refluksiin, korvatulhedukseen tai mihinkään muuhunkaan jonka lapsi on jo sairastanut.

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Me päätettiin sitten vaihtaa vakuutusyhtiötä...koska tuossa niiden lapsivakuutussysteemissä ei ole mitään järkeä :headwall:

Tuo on todella arsesta tuo että on sairauskohtainen. Nyt vaan on sitten niin että jos vaihdatte yhtiötä niin uusi vakuutus ei korvaa mitään liittyen refluksiin, korvatulhedukseen tai mihinkään muuhunkaan jonka lapsi on jo sairastanut.

Joo mä tiedän tän, mutta meillä ei ole onneks muuta ollut kun nuo 3 korvatulehdusta. Nyt siis olis viimeistään hyvä aika vaihtaa, kun ei vielä ole muuta...

Harmittaa vaan, että ymmärrettiin silloin tää korvaus juttu niin väärin, kun sen vuoksi silloin vaihdettiin kaikki vakuutukset sinne. :/
Nyt mä mietin tuota tapiolaa. Mitäs nytiltä kyselinkin...vaikka sehän ei aina ole se paras paikka kysellä :whistle: :whistle: :laugh:

Tuli Hjälmis mieleen että kun mulle tarjottiin uutta vakuutusta jostain muusta yhtiöstä niin kysäsin että kuinka monta poskiontelotulehdusta saa olla ettei ne korvaa sitä ja mulle sanottiin että 2 on semmonen mitä ne käyttää. Aika vähän ja tostakaan en tiiä että lasketaanko toi ns. sama sairaus mikä on vaatinu monta kuuria yhdeks vai useammaks. Kannattaa oikeesti tsekata korvaako uus vakuutusyhtiö niitä korvatulehduksia vai ei jos niitä on jo ollu useampi ekan vuoden aikana.

Meilläki taitaa olla sairauskohtainen mutta en mä oo koskaan kokenu sitä mitenkään vaikeaksi tai epäoikeudenmukaiseksi. Korvas esim mun poskiontelotulehdukset kahden vuoden ajalta vaikkei ne ihan peräperää ne kuurit ollutkaan.

Mä suosittelen tuota Tapiolaa. Ihan puolueettomasti myös. Eli vertasin noita kun odotin poikaa, katsoin omavastuuta, korvattavuutta, vuosimaksua ja muiden vakuutusten hintaa sekä niiden korvattavuutta ja päädyin Tapiolaan. Työni puolesta tuo vertailu on todella perustellista ja tiedän niistä asioita jotka eivät tavan kuluttajalle aukea, mutta päädyin silti Tapiolaan. Muista että vakuutus on voimassa myös harrastuksissa 20-vuotiaaksi asti. Esim. jos alkaa harrastaa lätkää, tuosta saa lisenssivakuutuksen katettua kun pyytää todistuksen vakuutuksen voimassaolosta. Omavastuu toimii kätevästi sekä verkossa hakiessa että lomakkeella. Ja saat rahat tilille seuraavana päivänä jos haet verkosta. Kysy yyveenä jos joku askarruttaa enemmän. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Paitsi että voit tilata tarjoukset kotiin ja allekirjoittaa ja laittaa takaisin, ei tarvi mennä mihinkään.

Niin ja sen siten halvempaa, mutta pitää käydä kysymässä, että mites niiden korvatulehdusten kans jatkossa....

Muorille sen verran kommentoin, että en ole lukenut mitä nytiltä ketjua aiheesta, enkä tiedä, mitä siellä sanottiin, mutta me olemme mieheni kanssa asuneet saman katon alla 15 vuotta ja meillä on omat tilit ja homma on toiminut oikein hyvin :) Taidan olla ainoa ystäväpiirissäni, jolla näin on, mutta tämä on ollut meille hyvä ratkaisu ja sillä hyvä. En minäkään arvostele muiden tapoja, kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Myös yhteinen tili meillä on, mutta se on sellainen "matkatili", josta voidaan ottaa, kun halutaan esim. kotiin jotain kivaa extraa ostaa tai matkustella ( ennen vauvelia sitäkin tuli silloin tällöin tehtyä ;) ) Jos teillä toimii tuo systeeminne, niin se on hienoa, sanokoot muut mitä lystäävät! :hug:

Ai niin, tästä on joskus vuonna kivi ja kirves jo keskusteltu, mutta kun joku tässä taannoin kysyi niistä sanoista, joita on täältä palstalta oppinut, niin mulla ne on ehdottomasti vanna ja se kuuluisa munkkiposso vai mikä se nyt oli... ;) :laugh: Meillä kun on punkka tai amme ja possumunkki tai munkkipossu.

Yhteistyössä