***Helmet 2008*** vko 3 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Tuli muuten mieleen, että kun ollaan nyt käyty terkkarissa ne kolme kertaa mitä on lääkärissä pitäny käyttää, niin kun kerran vakuutus on, niin olishan se järkevä käyttääkin sitä :ashamed:
Muutenhan me maksetaan sitä "turhaa"...

muoks siis jatkossa yksityiselle :laugh:

Jep =) :wave:
Tosin yksityiselle ei ainakaan täällä pääse valitettavasti "päivystyksenä" eli samana päivänä, jos ei hyvä säkä oo, et on peruutuksia tjtn...liian vähän lääkäreitä :/
Jos toi ton kiukkuuminen jatkuu viel muutaman päivän, ni pakko varmaan ottaa aika ja käydä kattoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Toi Mikkonenhan on ihan skitso :whistle: *kuuntelee samalla tota Areenaa*

Mä ajattelin jättää väliin sen, kun turhaan vaan sitten raivostun...

Kato jos haluut nauraa :laugh: :laugh:

Siis mielipiteitähän saa olla joo, mut.... :whistle: :laugh:
Kotihoidonpuolesta minäkin puhun (oman itseni ja 2 lapsen kokemuksella), mut toi meni nyt vähän överiksi Mikkoselta :saint: :laugh: :laugh:

Mä oon niin "tosikko" että raivostuisin vaan :ashamed:
Mä en kestä sellaisia jokotai-ihmisiä...

Etkä oo :p :laugh:

Tuli muuten mieleen, että kun ollaan nyt käyty terkkarissa ne kolme kertaa mitä on lääkärissä pitäny käyttää, niin kun kerran vakuutus on, niin olishan se järkevä käyttääkin sitä :ashamed:
Muutenhan me maksetaan sitä "turhaa"...

muoks siis jatkossa yksityiselle :laugh:

Jep =) :wave:
Tosin yksityiselle ei ainakaan täällä pääse valitettavasti "päivystyksenä" eli samana päivänä, jos ei hyvä säkä oo, et on peruutuksia tjtn...liian vähän lääkäreitä :/
Jos toi ton kiukkuuminen jatkuu viel muutaman päivän, ni pakko varmaan ottaa aika ja käydä kattoon...

Täällä mun mielestä pääsee, viikonloppuisinkin...en oo kyllä varma

Ja nyt hitto hoksasin, että meidän omavastuu on sairautta kohti (luulin, että haku kertaa) eli meidän olis kannattanu alusta asti mennä yksityiselle...

Joopa joo. Siis kukin tehköön niin kuin parhaaksi kokee, mutta kyllä mä ihmettelen ite, että lähdetään perheen asioista (mm. rahankäyttöriidoista tai niehen uskottomuudesta) mitäs nytille pauhaamaan. :headwall: :headwall: Oliskohan parempi puhua siellä kotona. Siis kyllähän mäkin täällä teille välillä pauhaan (oottekin eri juttu =) ), mutta tuolla mitäs nytillä tulee helposti sellainen joukkoryöpsähdys. Eilen jonkun miehellä oli kolme fritsua ravintolaillan jäljiltä.No kommentit on sitä luokkaa, että akkalauma huutaa, että silppua siltä vehkeet. :headwall: Saattais meilläkin ukko lähtee vaihtoon, mutta en mä sitä tulis mitäs nytille haukkuu - haukkuisin ihan livenä. :laugh:

No ei mun ehkä tartte kaikkea ymmärtää, mutta just toi mustavalkoisuus. :whistle:

Niin ja tosta Vantaan kalapuikkojupakastakin mitäs nyt tietää kaiken. ( vaikka ei oikeesti eukot voi tajuta, että ehkä ei ollu pohjimmiltaan ihan kalapuikoista kyse, mutta koulullahan on vaitiolovelvollisuus oppilaiden asioista ja lehdistö lukee vaan sen, mitä konkreettisesti poliisiraportissa sanotaan)

Siis mä en yhtään tajua tuota vakuutus juttua.
Jos jollakin on lähivakuutuksesta lapsivakuutus, niin voisko mulle vääntää rautalangasta =)

Mies tosin aikoi käydä siellä vielä myöhemmin....

Helmis, meillä ainakin yksityiselle pääsee ihan samana päivänä, mutta korvalääkärille ei välttämättä. Mä taas luotan korvatulehduksissa yksityisen yleislastenlääkäreihin ihan yhtä paljon kuin arvariin. Meillä siis arvarissa muuten ihan hyvät lääkärit, mutta korvajutuissa en niihin luota. Ja kun vakuutus on, niin neidin kanssa käydään yksityisellä, kun on niin paljon helpompaa, ei tartte jonotella. =)

Ylenen linja kai on nykyään, että vähentävät hakukertaa kohden yhden omavastuun ja kuitit saa olla enintää vuoden vanhoja. Jos tänään laittaisin hakemuksen, vanhin kuitti sais olla päivätty 18.1.08. Korvatulehdukset katsotaan kai samaks krooniseks taidis, jos uusiutuvat max. neljän kuukauden välein. Mutta mulla siis kokemusta vaan Pohjolasta ja Ifistä.

Omavastuu (50 tai 84 euroa) on sairaus- ja tapaturmakohtainen, joten pitkäaikaisissa sairauksissa maksat omavastuun vain kerran.

Tarkoittaako tää siis, että esim just korvatulehduksesta me maksetaan vaan kerran tuo 84 e, koko vakuutusaikana?

Omavastuu (50 tai 84 euroa) on sairaus- ja tapaturmakohtainen, joten pitkäaikaisissa sairauksissa maksat omavastuun vain kerran.

Tarkoittaako tää siis, että esim just korvatulehduksesta me maksetaan vaan kerran tuo 84 e, koko vakuutusaikana?

Näin mie ymmärtäisi, jos ne tulehdukset tulee niin tiuhaan, että voidaan katsoa yhdeksi sairaudeksi....esim varmaan yli puolen vuoden välillä ei enää katsota.... :whistle:

Näin mie ymmärtäisi, jos ne tulehdukset tulee niin tiuhaan, että voidaan katsoa yhdeksi sairaudeksi....esim varmaan yli puolen vuoden välillä ei enää katsota.... :whistle:

Ifillä tais raja olla toi 4 kk.

siis tajusinkohan mä nyt sen idean, että vaikka on sama sairaus (korvatulehdus) niin, jos on pitkä väli niin joutuu maksamaan omavastuun uudelleen.
Eli niinku sairaustapauskohtainen

Hitto kun hankala ymmärtää näitä sanoja... :headwall:

siis tajusinkohan mä nyt sen idean, että vaikka on sama sairaus (korvatulehdus) niin, jos on pitkä väli niin joutuu maksamaan omavastuun uudelleen.
Eli niinku sairaustapauskohtainen

Hitto kun hankala ymmärtää näitä sanoja... :headwall:

Niin meidän esikoisen vakuutuksissa ainakin oli. Nyt omavastuu 100 e/ hakukerta.

Hellou mammat :wave: :hug: kaikille joilla ollut huono yö tai vaan joku asia ärsyttää. Meilläkin jahve käytiin pojan kans monesti silloin pienenä päivystyksessä hengittään spiiraa joskus kaksikin kertaa/yö :( Helmis meillä tytöllä oma vastuu 84 euroa ja saa vaikka vuoden kerryttää kuitteja ja laittaa ne sitten kerralla vakuutus yhtiöön. Meillä poika sai aikanaan sitä sairaan lapsen korvausta 3 vuotiaaksi asti, kun sillä oli 6kk:stä sinne reilun vuoden ikään asti joka kuukausi korvatulehduksia ja infektio astma, kannattaa hakea jos joutuu kerran kuussa käyttää lääkärissä samojen sairauksien takia :attn:

Ja muiden raha asioihin en viitsi puuttua jokainen taplaa tyylillään, meillä ollut isännän kans yhteiset velat ja tulot sieltä 19-20 iästä asti :D Mut tuolla mitäs nytillä on kyllä aika vajaata porukkaa :headwall: :headwall:

Mie en oikeesti tiiä noista vakuutuksista mitään, ku i meillä oo :whistle:
Mut eikö katsota samaksi sairaudeksi (esim korvatulehdus), jos on vaikka just toi alle 4kk väliä...koska sehän voi olla kuitenki sitä sama...äääh...osaa ees selittää :laugh:

Mö ollaan kanssa saatu 1. ja 2. lapsesta tota sairaanlapsen hoitotukee (nyk. vammaistuki mikä lie) n 1v-7v...

*muoks* Sillon ku esikolle sitä haettiin, niin se olis ollu 16-vuotiaaksi asti, mut sitte ne päättikii, et 7-vuotias osaa jo täysin huolehtia omasta astmalääkityksestään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Ja muiden raha asioihin en viitsi puuttua jokainen taplaa tyylillään, meillä ollut isännän kans yhteiset velat ja tulot sieltä 19-20 iästä asti :D Mut tuolla mitäs nytillä on kyllä aika vajaata porukkaa :headwall: :headwall:

Meillä on siitä asti, kun ollaan oltu 15v ja 19v :D :p Tai ehkä pikemminki 16v ja 20v, kun sillon muutettiin yhteen =)

Jahve juu 7 v osaa tosiaankin huolehtia omista lääkkeistää, nehän vois jo muuttaa pian omaan kämppään :laugh: Meillä loppu 3v sen takia kun 1v2kk loppui kaikki tulehdukset ja infektio astma kun ne risat poistettiin.

Yhteistyössä