***HELMET 2008*** viikko 44

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ja siis edelleen tarjoustalossa oli halvat soseet, vaikkakin olivat nostaneet hintoja mutta kaikki hedelmäsoseet oli 29senttiä, myös uutuudet eli noi pohjosen marjat yms.
Paljos siellä yleensä on soseet? Mä ostan prismasta kun sieltä oon bongannu halvimmat (en ees tienny et tarjoustalossa niitä on :ashamed: ) 25senttiä pikkupurkit (paitti lihasoseet). Täällä meillä on hinnat 35-43senttiä/purkki et aika iso ero!
Meillä maksaa muistaakseni 31senttiä/prk hedelmä- ja marjasoseet (Piltti ja Bona), paitsi juurikin nuo Pohjoisen marjat, mitkä on muistaakseni ainakin 10senttiä kalliimpia kuin perushillot. "Lämpimät" ruoat maksaa muistaakseni 1,05e/Hipp ja 0,98e/Nestlen Luomuruoka. Kyse on siis Prisman ja S-Marketin hinnoista, joissa meillä täällä ei ole eroja. :)
--aika samoja hintoja meillä, semperit on ollu ton 29 ja muut sit yli 30 senttiä..siis noi hedelmsoseet ja ne 4kk kasvikset

 
Meillä neiti on kans ihan hurjasti oppinu jutskia, konttaus-->vauhti sen kun kiihtyy, polvilleen meno, ylösnouseminen ( ei viel jaloilleen mut yritystä) , taputus ja kaikki viikon sisässä :eek: .

Kukas se muuten puhukaan vierastamisesta, meillä on kans vierastettu oikeestaan aina, varsinkin kun on väsy niin korostuu :snotty:

Jaahans, sit taas katkes :whistle:
 
Huomenta! Taas yksi nukkumaton yö takana :kieh: |O Mitenköhän sitä jaksais taas tänkin päivän :whistle: Lupasin illalla vielä mennä äitiäni auttamaan sen vanhan kämpän siivoamisessa, kun avaimet pitää tänään jättää :/ Kiinnostus nolla :ashamed: Pikkuveljelle kaverinsa kanssa luvattiin, että saavat tulla meille illalla myöhään, pelaavat jotain ihme korttihommelia miehen kans. Ikuisia poikia nuo miehet :headwall:

Onhan se Mirtsu hyvä, että on nyt ainakin tutkittu. Tuskinpa sieltä mitään löytyykään kun tyttö on niin hyvin muuten kehittynyt =) Mun molemmat pikkuveljet on käynyt tuon saman rumban, kun eivät kasvaneet pituutta. Muistan kun oon ollut mukana sairaalassa nuorimman veljen ollessa vauva. Siltä otettiin verikokeita ihan hirveästi ja sitä muös kuvattiin... Kummatkin täysin terveitä tapauksia, pieniä kyllä ovat edelleen. Mä oon meen perheen (äiti+3 veljeä) isoin hurjalla 167cm pituudellani :LOL:

Mä oon Semperin hedelmäsoseita ostanut hintaan 0,25? ja muut (Piltti, Bona) 0,28? purkki Pick´n Paysta =) Halvalla lähtee siis :LOL:

Poika jo kitisee tuossa jalassa kiinni, joten pitää kai laittaa se päikkäreille. Jos vaikka sais ittensäkin ihmisen näköiseksi. Aika zombie ilmestys taidan olla. Päästäkin huiputtaa :|
 
Mirtsu onnittelut :flower: ja :hug: toivotaan hyviä tutkimustuloksia =)

Ihana lukea,kun niin monilla helmillä on liikkumisissa vauhti päällä ja nuo seisomiset aina ihastuttaa ja ihmetyttää =) meillä ryömitään supervauhdilla,mutta istumisesta tai seisomiseta ei tietoakaan,mutta höpöttää sitäkin enemmän =)

Onkohan tuolla yläkerrassa joku ylimääräinen vesivarasto, joka pitää ainakin täällä Espoossa viskata jokapäivä niskaan :(

nelHM 9kk :flower:
 
Mirtsu toivottavasti saatte hyviä uutisia tuloksista!

Kristellelle jaksuja :hug:

Paljon on hintaeroa noissa soseissa.

Hui kun säikädin äsken. Kattelin telkkaria sohvalla (poika oli onneksi nukkumassa!!) ja yht'äkkiä kuuluu räsähdys ja lasinsiruja lentää ympäriinsä :eek: Lampusta joka on olkkarinpöydän yläpuolellä räjähti yksi lamppu ja yleensä poika leikkii tuolla alueella mihin ne lensi :eek: Onneksi tosiaan oli vielä nukkumassa, heräsi parin minuutin päästä ja tuossahan se ois lattialla touhunnu jos ois hereillä ollu :/ Hirvee siivoominen kun joka paikasta koitan imuroida ja silti jossain vielä näkyy siruja :/ Niin ja tuo lamppu ei edes ollut päällä :eek:
 
Toivottavasti mirtsu t ja pikkuinen tosiaan saavat hyviä uutisia noista tuloksista. :hug:

Meilläkin mennään vaan ryömintälinjalla. Nyt eilisen neuvolalääkärin jälkeen oon testannu sitä, etten nosta neitiä seisomaan, vaan neidin on ite pungerrettava, kun mä pidän käsistä kiinni. Yllättävän hyvin tuo menee, vaikka vähän tarvii kyllä avittaa.

Niin ja meidän neiti osaa leikkiä piilosta. Ottaa ite vaipan käteen hoitopöydällä ja laittaa sen naamalleen. Sitte pitää äidin sanoa: "Missä P?" Sitten neiti ottaa vaipan nauraen pois naamalta. Oon kyllä onnellinen tosta taidosta, kun eilisen lääkärin jälkeen tuli vähän sellainen olo, että en leiki neidin kanssa tarpeeks tollaisia vastavuoroisia leikkeja (kuten vuorotellen pöytään taputtaminen), niin neidin puheen kehitys viivästyy. No ehkä mä otan liikaa itteeni, kun joku jotain neuvoo tai kommentoi. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
en leiki neidin kanssa tarpeeks tollaisia vastavuoroisia leikkeja (kuten vuorotellen pöytään taputtaminen), niin neidin puheen kehitys viivästyy. No ehkä mä otan liikaa itteeni, kun joku jotain neuvoo tai kommentoi. :ashamed:
Meillä ei kyllä oo pahemmin leikiskelty kenenkään kanssa liikoja...mut kyllä nuo on puhumaan oppinu :eek: ja ihan ajallaan... Et vähän ilkeesti kyl tolleen sanottu, varmasti ottaisin minäki itteeni :/
 
Poika nukkuu vielä joten kerron tämän hetken kuulumiset.

Aikalailla samoissa ollaan kuin eilen... poika on kipeä ja tuskainen, ei tahtoisi juoda ja eilen iltapäivällä ja illalla ei tahtonut soseetkaan mennä millään. Onneksi jääkaappikylmä rintamaito kelpaa paremmin kuin korvike, tosin kauan mä en tuolla pumpulla enää mitään irti saa. Mutta jos sillä pääsisi pahimman yli kuitenkin... ripuli jatkuu ja vaatekertoja kuluu, samoin vuodevaatteita.

Poika heräsi illalla 21 maissa, annettiin panadolia ja ataraxia ja lääkeruiskulla väkisin vähän vettä. :ashamed: Pakko oli. Sitten heräsi pari kertaa puolenyön maissa mutta nukahti syliin (ei suostunut imetykselle enkä silloin raaskinut alkaa korviketta yrittämäänkään). Sitten nukkuikin viiteen asti, ja herättyään pisteli kaksi purkillista jogurttipilttiä ja hörppi päälle varmaankin 50 ml kylmää rintamaitoa! Helpotti mun mielenrauhaa, tosin samassa välissä ripuloi kahdesti joten ei varmaan kannata liikaa juhlia, nestettä pitäisi edelleen saada menemään reilusti. Siitä lähtien poika onkin nukkunut. Toivon että tämä olisi merkki siitä että olisi vähän parempana kuin eilen, peukut pystyyn! Tosin jos on yhtään huonompana, niin sitten voikin olla jo reissu päivystykseen edessä. :/

Toivoa antaa se että tyttö on selkeästi parempi. =) Aamulla joi reilusti gefilus-jugurttia ja pirtelöä, mitkä eilen meni itkun kera pari huikkaa kerrallaan, ja varasti jopa keksin. :D Joten kurkku varmaan tytöllä jo paljon parempana. Tyttöparka on ollut ripulia lukuunottamatta melkein yhtä kipeänä kuin poikakin, mutta kun on sentään juonut niin en ole niin murehtinut.

Joten tämä täältä, toiveikas olen että oltaisiin menossa parempaan suuntaan. =) Kun vaan saisin nestettä menemään pojalle tarpeeksi, niin eiköhän tästä selvitä.

Anteeksi tämä omanapaisuus, on jäänyt aikalailla muitten viestit lukematta, kun olen ollut niin huolissani tuosta pojasta. Otan kiinni jutut sitten kun täällä vähän hellittää. =)
 
Hissukalle ja kaikille sitä tarvitseville kovasti voimia ja jaksamisia! :hug:

Meillä on ollu ihmeellinen aamupäivä. Ensinnäkin tyttö nukahti klo 8 ja nukkui yllättävät 1½ tuntia :eek:. Herätessään oli iloinen pitkän tovin. Sit tossa puoli 11 alkoi vähän väsähtämään ja aattelin antaa lounaan. Ihan vikatikki. Lounas oli kaikenlisäksi eilen hyvin mennyttä 8kk kokkareista ruokaa.. Tänään ei uponnut..tai meni joki ½dl, hedelmäsosetta sit desi. Lykkäsin sit kitisevän tytön parvekkeelle, maito ei tainnuttanut ja tyttö jäi simmut apposellaan makoilemaan. Yllättävää kyllä, se nukahti! just kävin vilkaisemassa. En kyllä odota pitkiä päikkäreitä.. Lähetään sit vaikka ulkoilemaan iltapäivällä.

Huomenna ei ole kaupat auki :eek: , en ois muistanu jos ei äiti ois soitellu muissa asioissa ja maininnu tuotakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
en leiki neidin kanssa tarpeeks tollaisia vastavuoroisia leikkeja (kuten vuorotellen pöytään taputtaminen), niin neidin puheen kehitys viivästyy. No ehkä mä otan liikaa itteeni, kun joku jotain neuvoo tai kommentoi. :ashamed:
Meillä ei kyllä oo pahemmin leikiskelty kenenkään kanssa liikoja...mut kyllä nuo on puhumaan oppinu :eek: ja ihan ajallaan... Et vähän ilkeesti kyl tolleen sanottu, varmasti ottaisin minäki itteeni :/
No, ehkä se lekuri ei ihan suoraan noin sanonu, mutta antoi ymmärtää. Tai niin mä ainakin ymmärsin. :ashamed: :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
en leiki neidin kanssa tarpeeks tollaisia vastavuoroisia leikkeja (kuten vuorotellen pöytään taputtaminen), niin neidin puheen kehitys viivästyy. No ehkä mä otan liikaa itteeni, kun joku jotain neuvoo tai kommentoi. :ashamed:
Meillä ei kyllä oo pahemmin leikiskelty kenenkään kanssa liikoja...mut kyllä nuo on puhumaan oppinu :eek: ja ihan ajallaan... Et vähän ilkeesti kyl tolleen sanottu, varmasti ottaisin minäki itteeni :/
No, ehkä se lekuri ei ihan suoraan noin sanonu, mutta antoi ymmärtää. Tai niin mä ainakin ymmärsin. :ashamed: :|
Noo se riittää :LOL: :LOL:
 
Muori mä olisin kans ottanut itseeni ja parkun ut olen huono äiti,jos vähänkin olis vihjannut :hug: eiköhän teillä ole ihan tarpeeksi vastavuoroisuusleikkejä ,kun on se isoveikkakin leikittämässä =)

Hissukka hienoa,että isommalla menee jo parempaan suuntaan.Edelleen muistutan,että muista ruokkia myös itsesi,noissa tilanteissa kun helposti unohtaa itsensä :hug:

Jahvetti siellä on sitten supernukkuja,meillä kun herätään vaikka aivastaisi toisessa huoneessa :D

Kristelle voimia sinnekin :hug:
 
Alkaa ilmeisesti helpottaa, jippii :D Poitsu söi 3 purkkia pilttiä, maitoa ei tosin huolinut mutta onneksi edes sose menee. =) Ripuloi tosin edelleen paljon, mutta muuten parempaan päin. =)

Kiitos kaikille tsemppaamisesta, ihanasti olette olleet tukena! =) :flower:

Täytyy kai lähteä pumppaamishommiin, jos saisi pojalle vähän lisää hörppäiltävää. =)
 
Kristelle :hug: kurjalta kuulostaa. :/ Onko teillä muuten korvat tutkittu? Tuon meidän pojan viimeaikainen yölevottomuus taisi sittenkin selittyä korvatulehduksella. Neuvolalääkäri 2 viikkoa sitten kurkkasi korvaan ja sanoi että pientä harmautta mutta ei tulehdusta, mutta kun nyt käytiin enterorokon vuoksi lastenlääkärillä niin tulehdushan sieltä löytyi. Lääkäri selvästi epäili (vaikkei sitä ihan suoraan sanonut) että korva olisi ollut tulehtunut jo neuvolalääkärissä. Sanoi, että ei siellä nytkään oikeastaan paljon punoitusta ole, mutta tulehdus näkyy selvästi sillä toisella vekottimella (mitä neuvolalääkärillä ei edes ollut, katsoi vaan lampulla) mikä työnnetään korvaan ja päästää äänen, ja mittaa sen jälkeen miten tärykalvo reagoi. Terveen korvan tärykalvo värähtelee, tulehtuneen ei (tai ei ainakaan niin paljon). Kuulemma tuolla testillä korvatulehdus näkyy varmemmin kuin pelkällä lampulla katsomalla. Mutta mistäpä se neuvolalääkäri olisi osannut tulehduksen todeta, kun tuollaista vekotinta siellä ei edes ollut, varmaan pitäisi tosiaan käyttää aina yksityisellä lastenlääkärillä jos korvatulehdusta vähänkin epäilee. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hissukka hienoa,että isommalla menee jo parempaan suuntaan.Edelleen muistutan,että muista ruokkia myös itsesi,noissa tilanteissa kun helposti unohtaa itsensä :hug:
Kiitos. =) Tuo on kyllä ihan totta... eilen kun oli pahin päivä (kop kop) niin ekan kerran pistin mitään suuhuni kolmen jälkeen kun mies tuli töistä. Tänään ehdin sentään jo syödäkin. Eikä se ainakaan tilannetta helpota kun itse verensokerit ja järjenjuoksu nollassa yrittää huolehtia kahdesta sairaasta. :/ Paremmin tulee syötyä ja juotua kun tietää että on imetyksen vuoksi pakko, mutta heti ekana päivänä sen loputtua loppui omasta syömisestä huolehtiminenkin. :kieh:

Toisaalta, kun imetys nyt taisi tähän loppua niin sitten alkaa kyllä heti laihdutus. Joten saisi se jääkaappi välillä unohtuakin. :whistle:
 
Hyh, lunta tulla tupruttaa ja kastuin iha kyllä ku kaupungilla saikkasin... :snotty:

Poju alko itkemään yöllä ja itki vartin verran ja ihan ku ois masua huutanu, noh, aamulla ku vaipan vaihdoin, oli p*skan seassa kokonaisia maissinpaloja :eek: Ei siis ollut sulattanut päivällistä bonan jtn kasvislihasosetta.. Tiedämpähän nyt ettei vielä ole meillä kokonaisen maissin aika..

Onneksi hissukalla ja lapsilla paranemaan päin :hug:



Mut nyt nakkikeiton lämmitykseen, tällänen pikavisiitti :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Poju alko itkemään yöllä ja itki vartin verran ja ihan ku ois masua huutanu, noh, aamulla ku vaipan vaihdoin, oli p*skan seassa kokonaisia maissinpaloja :eek: Ei siis ollut sulattanut päivällistä bonan jtn kasvislihasosetta.. Tiedämpähän nyt ettei vielä ole meillä kokonaisen maissin aika..
Joo noi maissit harvoin sulaa isommillakaan...kokonaisina puskee ulos :/
 
Meil oli ihan kamala yö viime yönä, ei meinattu rauhottua mihinkää ja poika veti ittesä kaarelle jatkuvasti kun oli nukahtamassa. Tänääkää ei oo nukkunu ollenkaa. Päivällä soitin sitte lekurille ja päästiin saman tien tsekkauttaan noi korvat ja jos mä oon ollu pallo hukassa tulehduksen kanssa niin helpotti vähä kun se lekuri sano että on vähä rajatapaus vielä :eek: Ne korvat punotti, mutta märkää ei kuulemma ollu. Kuuri saatiin ja katon nyt ens yön kuinka menee ja jos sama meno jatkuu niin alotetaan se kuuri huomenaamulla. Ei toi jätkä todellakaan oo normaali ollu tänää. Nukahti nyt sitte ekan kerran tänää. Saa nyt hetken nukkua vaikka kello onki noin paljon jo.

Hienoa Hissukka että teillä voidaan jo paremmin :hug: Mä en muista oikein mitää mitä pitäis kommentoida :ashamed: Pää on kyllä ihan jäässä nyt.. palailen siis skarpimpana myöhemmin :wave:
 
Mukava kuulla Hissukka, että siellä ollaan jo parempaan päin menossa :hug: !

Kiitokset kaikille onnitteluista ja tsempeistä :flower: .

Annolle päin myös paranemispuhalluksia!
Kylläpäs vaan tuntuu nuo korvatulehduksetkin olevan pienillä yleisiä :( . Itse en ole koskaan korvatulehdusta sairastanut ja toistaiseksi neitikin siltä onneksi välttynyt, toivottavasti myös jatkossa.

Kristellelle kovasti jaksuja noihin öihin :hug: :hug: . Vähillä unilla se teidän poitsu tosiaan jaksaa painella menemään :eek: . Toivottavasti helpottaa pian...

Olipas Muorille ikävästi vihjailtu lääkärissä :hug: . Minä tyhmänä oo edes tienny että noi vastavuoroiset leikit vaikuttas jotenkin puheen kehitykseen :whistle:

Neiti kuulostais vielä nukkuvan, joten nyt makrulaatikko uunista ja syömään ennen ku heräilee :wave:
 
Hissukka, tulee ehkä jo myöhässä jos teillä (onneksi!) jo voidaan paremmin, mutta on olemassa semmoinen suuta puuduttava lääke ku xylocain, sillä penslataan suu ja sitten syöminen ei niin satu. Tätä voisi kokeilla, jos ei meinaa ruoka/juoma alas kivun takia mennä. Mutta ilmeisesti teillä on siis tilanne jo parempi, ja hyvä niin! Halit!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Hissukka, tulee ehkä jo myöhässä jos teillä (onneksi!) jo voidaan paremmin, mutta on olemassa semmoinen suuta puuduttava lääke ku xylocain, sillä penslataan suu ja sitten syöminen ei niin satu. Tätä voisi kokeilla, jos ei meinaa ruoka/juoma alas kivun takia mennä. Mutta ilmeisesti teillä on siis tilanne jo parempi, ja hyvä niin! Halit!! :hug:
Kiitos vinkistä! :flower: Googletin ja näkyy olevan reseptilääke, joten tähän hätään sitä ei enää saa. Ja sen verran hyvin jo nuo pystyvät nielemään että ei taitaisi enää tarvitakaan. Mutta miehellä tulee välillä suuhun kipeitä rakkuloita allergiasta johtuen, ja hän on tuskaillut että kun olisi jotain puuduttavaa sumutetta tms. Kerran sitten kysäisi lääkäriltä joka vastasi että sellaista ei enää ole saatavilla. :eek: Täytyykin sanoa miehelle että kysyy uudestaan nyt kun on uuden työpaikan kautta eri lääkäri. =)
 

Yhteistyössä