***HELMET 2008*** viikko 44

Huomenta ! Olenko päivän eka :wave: ...

Se on sitten pyhäpäivä. Mitäs helmimammoilla tänään ohjelmaa? Mulla olis toista kertaa nyt ns.oma meno, syömään ja teatteriin ystävien kanssa. Osaako enää minnekään lähteäkään... B)

Täällä oli edelleen keskustelua yöllä levottomista öistä. Itse olen myös aika väsynyt, mutta lohduttaudun sillä, että uskoakseni tämäkin vaihe on ohimenevää. Jaksamisia väsyneille!!

Meillä taasen ollaan oltu tosi terveitä sen rs-virus ja korvahommien jälkeen.Monta kuukautta ja ei mitään tietoa flunssasta tai korvatulehduksesta. No, ei parane liikaa nyt innostua...
 
Huomenia :wave:

Ihana hyvin nukuttu yö takana =) Mä oon ollu niin kuollut etten oo heränny mihinkää. Mies on pari kertaa käyny pojan luona mutta hyvin sekin nukku. Herättiin kaikki jo seittemän aikaan uuteen päivään =) Ihanan lepposa päivä tiedossa, ei siis mitään pyhäpäivän suunnitelmia. Ollaa siivoiltu ja laiteltu tätä kämppää taas lisää. Kohta aletaan kantaa varastoon kamaa ja tuomaan sieltä tilalle muutama laatikko :D

Miehellä alko sitten isyysloma ja ens viikolla lähetää kaakonkulmalle pörräämään. Käydään noita pojan isoisomammoja moikkaamassa kun ei joulun aikaan siellä olla. Pitäis sitä ennen vaihtaa talvirenkaat kyllä alle.

Meillä alotettiin tänää sitte se kuuri noihin korviin vaikka toi yö oli ihan ok. Poika sai illalla ja tänä aamuna itkukohtauksia ja hiero koko ajan toista korvaansa. Oli oikeestaa koko ajan sormi korvassa. Joten kyllä se kipeeltä vaikuttaa.

Ihania noi teidän esikoisten heitot :heart: :LOL: Niitä odotellessa :heart:

Oikein hauskaa iltaa Wodelle =) Me päästään ulos parin viikon päästä kun on mun synttärit, innolla jo odotan =)
 
Huomenta!

Täälläkin isukki aloittelee isyyslomaansa. Jospa saisin nukkua vähän enemmän *haaveilee*.

Illalla on ystäväni 30-vuotispippalot. Mennään sinne koko perheen voimin, ja mun olisi tarkoitus jäädä jatkamaan iltaa. Jos nyt jaksaa, taas ihan sippi. Viime yö oli ihan jostain hornasta. Mä en todellakaan enää tiedä mitä tehdä tuon pojan kanssa öisin :|

Hauskaa iltaa Wodellekin :)
 
Esikoinen on jo ihan terve, pystyy syömään jo leipääkin. =) Poika on muuten paljon parempi, mutta ripuli jatkuu, tänään ripuloinut jo viidesti. :( Ja joka kerta melkein menee vaatekerta vaihtoon, joten sotahuudon kera pyykkivuoren kimppuun. :kieh:

Millähän ihmeellä mä saan korvikkeen menemään jatkossa, jos nyt oletetaan että puolipakkojuotolla selvitään tästä ripulista. Ja millähän ihmeellä mä jatkossa saan pojan nukkumaan ilman tissiä. Tässä mun osalta päivän pähkinät. :/

Tuo rokko-ihottuma on pojalla aika hurjan näköinen, tuskin on neliösenttiä jaloista, käsistä ja pyllystä sileää ihoa. :eek: Mutta, joka tapauksessa tilanne on tosi paljon parempi kuin pari päivää sitten, joten hyvillä mielin siivoushommiin! =) :wave:
 
Hissukka Hienoa että teillä voidaan jo vähän paremmin :heart: !

Meillä tuo poika ei huoli tuttipulloo eikä tällä hetkellä mitään muutakaan nokkista tuonne suuhunsa. On tulossa taas lisää hampaita. Mä oon tehnyt niin että kun poika on aikas nukuksissa...ns. tokkurassa ja syö tuttiaan (syödäänkö teillä tuttia?). Otan tutin pois ja pistän maitopullon suuhun silloin, joskus puolihuolimattomasti vahingossa sitten juo korviketta pullosta. Pakko välillä vähän ns. tuputtaa ku ei oikein nestettä mun mielestä mee tarpeeksi. Imetys kun on jo sitä mitä on... :/
 
Ei huoli tuttiakaan nyt. Itkee kyllä sen perään, ottaa halukkaasti suuhun mutta sitten sylkäisee äkkiä pois, sattuu varmaan senkin imeminen. Voisin tuota tuttipulloa kyllä yrittää vielä uudestaan kun pojan suu on parantunut, nyt sinne ei saa mennä koskemaan tai tulee kamala huuto. Mutta jollain tavalla tuon korvikkeen on alettava kelpaamaan. :kieh:
 
Hienoa,että Hissukalla alkaa perhe parantumaan =) muista hieman hemmotella itsesäsi suuren stressin jälkeen

Pojan kananmuna-allergian jälkeen olen lueskellut tuoteselostuksia pää höyryten ja todennut,että rakkaassa Ben&Jerrys jätskissä on kananmunaa :( samalla olen tutkinut muutenkin lisäaineita ja varsinkin atsovärejä,jotka muuten eu:n myötä taas sallitaan suomessakin.Lääkäri noista vinkkasi pojan allergian myötä,kun olen varsinainen karkkihiiri :ashamed: tällaisen pikkuyhteenvedon tulostin itselleni :
http://www.merkitys.org/ekoodit.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hienoa,että Hissukalla alkaa perhe parantumaan =) muista hieman hemmotella itsesäsi suuren stressin jälkeen

Pojan kananmuna-allergian jälkeen olen lueskellut tuoteselostuksia pää höyryten ja todennut,että rakkaassa Ben&Jerrys jätskissä on kananmunaa :( samalla olen tutkinut muutenkin lisäaineita ja varsinkin atsovärejä,jotka muuten eu:n myötä taas sallitaan suomessakin.Lääkäri noista vinkkasi pojan allergian myötä,kun olen varsinainen karkkihiiri :ashamed: tällaisen pikkuyhteenvedon tulostin itselleni :
http://www.merkitys.org/ekoodit.html
Lisäaineallergiat on kuitenkin TODELLA harvianaisia ja niitä on ihan turha varoa jos ei ole selviä oireita. Eli jos ei varmuutta oireista niin näsitä ei ainakaan kauheeta lisästressiä kannata ottaa :hug:
 
Meilläkin on ollut ihan normilauantai vaikka pyhäpäivä onkin. En edes käynyt isäni haudalla vaikka haudoilla käyminen taitaa olla yleinen tapa pyhäinpäivänä..
Mä kävin aamusella bodypumpissa ja sitten kävelemässä tytön kera. Ukko oli ahkera ja teki ruokaa ja siivosi ja pesi pyykkiä :). Mä kun siivoan (eli imuroin) hyvinhyvin harvoin, inhoan koko touhua.. Nyt ukko on ansaitulla liikuntatauollaa pelaamassa sulkista. Käytiin me koirien kanssa vähän kävelemässä..

Viime yö oli taas astetta levottomampi, heräsinköhän mä 5 kertaa..? Mulla on nyt vaan alkanu olemaan aamuisin päänsärky, mikä on rasittavaa. Tiedä sit onko se väsymyksestä (mitä ei onneksi ole paljoa) vai mitä lie. Ja ruokakin on mennyt tytölle tosi huonosti. Onneksi maito menee.. Kävelee muuten tukea vasten hieman =). Jäykkäähän se meno on mutta eteenpäin pääsee..



 
Pikakommentointia reissunpäältä... :wave: Matka meni tosi hyvin uudessa istuimessa; ei tarvinnut äidinkään pelleillä neljää tuntia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Loppuun tarina, kuinka äiti palautetaan maan pinnalle. Tytöllä oli ollut erityisen huono yö ja aamupäiväkin oli sitten melkoisa kitinää. Yritin tehdä ruokaa ja välissä menin laittamaan pyykkejä. Sillä välin olikin sitten paistinpannulla kanat jo kovaa vauhtia palamassa pohjaan. Yrittäessäni pelastaa niitä, tytön kitinä sen kuin yltyi ja sen verran hermostuin, että hieman kiukuissani sanoin, että "Onko sinunkin pakko koko ajan kitistä?". Poika piirteli keittiön pöydän ääressä ja tokaisi rauhallisesti "Äiti, joskus vauvat itkevät". Niinpä niin...
Voi elämä, miten ihania nuo leikki-ikäiset voivatkaan olla! :D

Jaksuja valvoskelijoille ja sairasteleville! :hug:

Tosi törkeästi kyllä Muorille vihjaistu! |O

Minä uskon kyllä noihin maitohappobakteereihin; tai eipähän niiden syömisestä ainakaan haittaa ole. :/ Meillä niitä on syöty syntymästä lähtien ja syödään vastedeskin. Ihan varulta vain. :)

Meillä on Hattaralle puhjennut kolmas hammas, ylös vasemmalle. :D Pikkuisen on kitistellyt, mutta ei suurempaa tuskaa ole ollut onneksi tuonkaan hampaan tekeminen. Kuola sensijaan valuu ja valuu... :D

Rattoisaa pyhäinpäivän jatkoa kaikille! :)

 
Hienoa, että Hissukan poppoolla menee jo paremmin =)

Mä olen myös aikoinaan hiukan noihin E-koodeihin tutustunut kun on tapana mutustaa kaikkea hyvää. Pelkässä kotimaisessa suklaassa, lakussa ja toffeessa on melko vähän säilöntä- ja lisäaineita verrattunaesim. irtokarkkeihin tai hedelmänamuihin. Mun pikkuveli sai pienempänä yliherkkyysoireita atsoväreistä, joten ihan huuhaata tuo niiden suuressa määrin välttäminen ei kuitenkaan ole.

Ievan H:lle onnittelut hampaasta :flower: ja kiva, että se tuli helposti =)

Meillä myös ihan tavallista lauantaita vietetty. Aamulla vein poikia koteihinsa ja äidin luona viivyin hetken. Tortilloja väsättiin sapuskaksi miehen kanssa ja mä olen tässä kotosalla penkonut ja järjestellyt lapsuudentavaroitani laatikoihin varastoon. Tuli niitä otettua eilen sieltä äitii vanhan asunnon varastosta nyt itselle säilöön. Pesin vanhan puisen nukensänkyni ja huomenna ajattelin maalata sen valkoiseksi ja laittaa sitten pojan huoneeseen pehmoleluille paikaksi :heart: Rentoa iltaa ajateltiin viettää pitkästä aikaa miehen kanssa kahden pojan mentyä nukkumaan. Jonkun leffan vois vaikka kattella :whistle:

Hauskaa bailuiltaa Wodelle ja Pessille ja mukavaa pyhäinpäivän iltaa kaikille muillekin :D
 
Hienoa Hissukka, että lapset voivat jo paremmin. :hug:

Meillä on nyt sitten tänään koko perheen voimin taputeltu vuorotellen iltapalalla pöytää. Ollaan varmaan huvittava näky, jos ja kun mennään joskus ulos syömään. :D :D
 
Tukkaani tässä kuivattelen suihkun jäljiltä ennen nukkumaan menoa. Alibi mikä alibi. :D

Poika ripuloi tänään kaikkiaan 10 kertaa, yhden kerran keittiön matolle kesken vaipanvaihdon. :kieh: Joten huomenna mattopyykkiä luvassa. |O Kolme annosta antibioottia vielä jäljellä, onneksi sitten loppuu.
 
Nyt on muuten tosi hyvä fiilis kun muksut on niin paljon parempana. =) Samanlainen rento olo kun saunan ja saunakaljan jälkeen, vaikka kumpaakaan en ole harrastanut. :D Sitä unohtaa kaikenlaisista arkisista pikkuasioista valittaessaan, miten hyvää arkea sitä kuitenkin elää. Jos jotain hyvää koituu tällaisista kriiseista niin se, että palautuu oma suhteellisuudentaju. =) Ollaan kyllä niin onnekkaita kun meillä on ihana perhe ja kaksi tervettä (siis yleensä) lasta. :heart:
 

Yhteistyössä