***HELMET 2008*** viikko 43

Iltaa!

Meillä kans tuntuu, että mummot ja mammat on touhottaneet, että neiti lähtee suoraan kävelemään ilman ryömimisiä ja konttaamisia, kun jo 5 kk iässä varas aika hyvin jaloilleen, mutta toi kääntyily ja ryömiminen on tapahtunu meillä molemmilla muksuilla melko hitaasti. Ei meillä miehen kanssa itellä oo tosiaan ollu mitään kiirettä ja hösistä asian suhteen. Ja nyt jo tosiaan meillä ryömitään jopa metrin pyräyksiä. =) On siis paljon meidän mittakaavassa. =) :D
 
Onnittelut kävelystä ja ryömimisestä niitä oppineille :flower:

Paranemisia sairaille ja muuten kipeille :hug:

Meillä oli tänään 9 kk kasvukontrolli neuvolassa. Pituutta oli tullut mukavasti kuukaudessa 67,5cm -> 69cm, mutta painoa taas vajaat 100g. Nyt päästiin "huimiin" lukemiin 7,195kg. Vielä ollaan kuitenkin -1 (pituus) ja -10 (paino) käyrillä, joten jatketaan normaalia tarkkailua neuvolassa.
 
Hei pikaisesti täältäkin :)

Olipa tosiaan Annalla pässi lääkäri, voi hyvänen aika :eek: Mä tekisin varmaan valituksen, kurjaa tuollainen :hug:

Onnea
ryömijöille ja tassuttelemaan lähtijöille :flower:

Ja Liinis sinne FB:seen ja heti :D
 
:wave: ,
Äiti nukkumassa ja tämä äiti tietty ei :LOL: .

Onnitteluja uusista taidoista taasen, sekä mitoista ja muistakin suurista hetkistä, ja tietty päinvastoin jaksuhaleja väsymyksen, kipyden, huonon fiiliksen yms tiimoilta :wave:

Tänään just kattelin omaa kulta aika lapsuuden kirjaa niin aika samoilla kuukausilla meillä neiti oppii asioita kuin minä, kontaus on ihan tuloillaan, nyt jo muutamia askelia, mutta liikkuminen on kyllä enneminkin semmosta istu-kontausasentoon-pyörähdys-mahalleen-istualteen-kontilleen-pakitusta-ryömimistä jne.. :D , hyvin sekalaista siis :whistle:

Ensiaskel kenkiä pitäs tuumia joten oiskos hyväksi havaittua merkkiä tiiossa...tais olla puhetta joskus mutta huti meni :ashamed: , ecco ainaskin... :whistle:

Liiniksen sibicortti jutskaan; meilläkään ei peppuun oo laitettu muuta kun Bebanthenia mutta ihan hyvin mun mielestä menee vaipassakin, sibiä kun laittaa paksulti kuitenkin niin varmaan se sielä vaipassakin ihan hyvin toimii :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
niin aika samoilla kuukausilla meillä neiti oppii asioita kuin minä mutta liikkuminen on kyllä enneminkin semmosta istu-kontausasentoon-pyörähdys-mahalleen-istualteen-kontilleen-pakitusta-ryömimistä jne.. :D , hyvin sekalaista siis :whistle:
Komppaan tätä. =) Meillä myös Hattara etenee melkein tismalleen samoilla kuukausilla kuin minäkin aikanani. Ja samanmoista on meilläkin liikehdintä, eli pyöriskellään kotonakin aika pienellä alueella: välillä vähän kontataan, istutaan, ryömitään, mutta ennen kaikkea tuumaillaan, mesotaan ja tutkitaan tavaroita. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
niin aika samoilla kuukausilla meillä neiti oppii asioita kuin minä mutta liikkuminen on kyllä enneminkin semmosta istu-kontausasentoon-pyörähdys-mahalleen-istualteen-kontilleen-pakitusta-ryömimistä jne.. :D , hyvin sekalaista siis :whistle:
Komppaan tätä. =) Meillä myös Hattara etenee melkein tismalleen samoilla kuukausilla kuin minäkin aikanani. Ja samanmoista on meilläkin liikehdintä, eli pyöriskellään kotonakin aika pienellä alueella: välillä vähän kontataan, istutaan, ryömitään, mutta ennen kaikkea tuumaillaan, mesotaan ja tutkitaan tavaroita. :heart:

--Juurikin näin :wave:..tänään just neiti sai kirppikseltä semmosen haitarikirjan niin voi hyvänen tähen kuinka sitä piti tutkia ja pyöritellä ja avata ja sulkea..suuttu ihan kun otti pois :heart:
 
Huomenta!

Meillä neiti on nykyään kauhee laittamaan kaikkea suuhunsa. Eilen mies oli onkinut olta lehden kitalaesta. :eek: :eek: :eek: :eek: Mä jo mietin, että onko se voinu olla sillä suussa pidempäänkin toissapäivsen lehtikasakuvauksen jäljiltä. Uskottelen kuitenkin itelleni, että on eilen illalla vaunulenkillä napannu suuhunsa jonkun vaunuun pudonneen lehden. Kauhee, kun mä mietin, että olsikos toi voinu tukehtua siihen! :eek:

Tähän pitää kai todeta, ettö ei toi esikoinen koskaan..... :saint: :D
 
Onnittelut SEE:n vauvan askelista :flower:

M koittaa kovasti konttaamaan lähtee...hetken malttaa olla kontallaan mutta sit hyökkää ryömimään vauhdilla. ihan ku delffiini pomppii menemään :LOL:

Mä oon taas tehny ranskalaisen siivouksen ja eli imuroinu ja pessy lattiat ilman mattojen ulosvientiä kun tuol on niin kostee keli.

Ruokaa pitäs jo alkaa miettiin ku iskä tulee kahen paikkeilla töistä...hmm...taidan laittaa spagettia ja valkosipulitomaattijauhenliha pastakastiketta....
mitäs muut ootte tällepäivälle ruuaks aatellu vai ootteko vielä kerenny miettiin tällasia?

Muistinkos mainita kun käytiin siellä neuvolas et päänkasvu menee ihan omaa käyräänsä eli kaikki sen mukaan ok. :D :heart:
seuraava käynti on 17.11. ja samalla on lääkärineuvola.

kamala kun laitoin vauvakuvia kansioon niin itkua meinas tulla. oli ne niin lutusia kuvia...kaikki synnytyssalikuvatkin... :'( :heart:

Me tehtiin eilen pitkä kävelyretki lasten kanssa. käveltiin kaupunkiin ja takas. oli kyl raskasta mennä mäkee ylös noitten kaksostenrattaiden kanssa. meinaa olla mammalla nyt jalat kipeet :whistle: :ashamed:

Annalle helpotuspuhalluksia hampikipuihin! toivottavasti on jo helpottanu ... inhottava lekuri sulla tosiaan. oisit antanu kuulla... :kieh:

Nyt mennään tytön kans herkuttelemaan.

Jepsu ja Mukelot :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille :)

Nää lähtee tänään Kirjamessuille, rairai :xmas: :p :p Miehellä taitaa olla vähän krapula; makoilee vieläkin tuolla sängyn pohjalla. Olivat eilen kavereiden kanssa ulkona, tai siis oli yhden kaverinsa keikalla, josta olivat jatkaneet Helsingin yöhön. Kotiutunut oli kuulemma neljän jälkeen. :)

Hui kauhistus, Muori, tuota neidin lehtiepisodia! :eek: Onneksi ei tosiaan käynyt kuinkaan! :hug: Minä olin ajatellut, että oltaisiin tänään aamupäivällä menty ottamaan lehtikasakuvia, mutta eipähän tuonne sateeseen viitsitty lähteä. :snotty: Jepsu kyseli tämänpäivän ruokia, niin meillä on kyllä tapana säästösyistä miettiä etukäteen ruoat koko viikolle, vaikkakin poikkeuksia tietty tulee. Tänään syödään ulkona, siellä messuilla siis ja huomenna tehdään jotain possunfileestä ja kasviksista samalla kun tehdään Hattaralle soseita. :)

Rattoisaa perjantaipäivää kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Mä oon taas tehny ranskalaisen siivouksen ja eli imuroinu ja pessy lattiat ilman mattojen ulosvientiä kun tuol on niin kostee keli.
Pikakommentti vielä tähän... Meillä ei viedä koskaan mattoja ulos. Ihan turhaa touhua mun mielestäni. =) Nuo nykyaikaiset matot on niin pölyä keräämättömiä, että viikoittainen (tai nykysin joutuu kyllä imuroimaan ehkä parikin kertaa viikossa, kun H nuohoaa lattioita) imurointi ja pesu pari kertaa vuodessa välttää mielestäni hyvin. :)

 
Mun siivoilut on vaiheessa, vettä tulee taivaan täydeltä, lapset yskii kilpaa...jep =)

Meillä on kenkinä talveksi PAXin ea talvikengät ja kevääksi/nyt syksyksi villarin kanssa Cirafin tollaset tavis ea kävelykengät (oli prismassa 12,90e :saint: ), eiköhän noilla pärjätä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Minä olin ajatellut, että oltaisiin tänään aamupäivällä menty ottamaan lehtikasakuvia, mutta eipähän tuonne sateeseen viitsitty lähteä. :snotty:
Meidän pitäis ottaa tänään serkuksista yhteiskuva vaarin synttärilahjakalenteriin. Taitaa mennä sisäkuvaukseks. ;) :D

Mä pähkäilen, jaksaiskos sitä lähteä huomenna muksujen kanssa kirjamessuile. Pelkään kyllä että siellä on melkoinen ruuhka. :|
 
hellou,

Kiitokset kenkä vinkeistä, Tepsuilla on juu Hollolassa tehtaanmyymälä, just oli kaveri ostanu kenkät sieltä hintaan 35?. Nyt näytti cittarissa olevan Naperon kengät tarjouksessa 14.90?. Oon aatellu et ulkokengät voi olla vaikka just noi naperot mut sisälle voisin ostaa jotkut ns. paremmat...mut kattellaan ja kuullostellan :wave:

Meillä äiti teki tänään ruuan ja hyvää oli, kanaa ja perunoita...itte aattelin viel viikonlopuks tehä kun noit punajuuria on niin punajuuri-peruna-aura laatikkoa :p . , meillä tehään ruuat fiiliksen ja sen mitä kaapsita löytyy mukaan :wave:

jaahans, neiti heräili eli gotta go :wave:
 

Yhteistyössä