***HELMET 2008*** viikko 43

Nipsuli, noi Naperot on miusta ainakin ihan kököt...en saanu niitä lähelläkään neidin jalkaan ja tolla ei oo edes paksut jalat |O
Ois varmaan pitäny olla koko jotain 25, et ois saanu kunnolla ja tolla on oikeesti joku 18-19 jalka |O tai sit oli laittajassa se vika :saint: mut nuo PAXit sujahtaa vaan jalkaan (koko 20) =)

Niin ja sitä piti kysyä, että miks sisälle kengät? :whistle: :/ =)

Jahve meillä esikolla on kyllä sellainen jalka että menee jalkaan vaan harvat ja valitut... Olen tullut siihen tulokseen että on ns. korkee jalkapöytä...vai mikä se nyt on... =) Naperoita en oo koskaan saanut jalkaan menemään.

Tämän pikkumiehen jaloista en oo vielä tietoinen millaiset on kenkiin laittaa, mut ainaski mummon ostamat nahkakengät meni ihan hyvin. En kyl tiiä missä niitä käyttäisin ku pakkaset tulee, mut hyvät kengät on... :LOL: Esikon kuomat on eteisessä, joita käytän toistaiseksi. Sit ku ottaa jalat alleen, tarttee katsoo tilanne uudestaan... :D

ieva meillä kans sama juttu nykyään. kun kauppaan mennään niin ostetaan monenlaista ja laitan osan pakkaseen. nytkin kaivoin pakkasesta jauhelihan ja teen siitä kastikkeen. spagettia on kans aina varastossa ja vihanneksia pakkasessa.
kyl se tulee "halvemmaks" käydä kerran tai kaks vkoon kaupassa kun et jokapäivä ravaa. nim, kokemusta on. tulee kaikenmaailman pa*kaa ostettua ja herkkuja. :ashamed:

tänää on pakkasen ja jääkaapin täyttö. :ashamed: perunat on finaalissa. huomiselle kyl on jo ruoka mut ylihuomiselle tarviin perunoita, jauhelihapihvit on pakkasessa.
musta on tullu oikein jemmailija nyt uudessa kodissa, kun on tuota muutakin rahankulutusta. :ashamed: :whistle:
no joo,
hauskaa päivää teille kirjamessuille!

Täällä tulee vettä ku esterin p....stä.
m nukkuu terassilla katoksessa ja varmaan hyvä nukkua kun on raitis ilma.

nyt jatkamaan ruuanlaittoa.

:D

*muoks*Mistäköhän nuo shame hymiöt tuonne hyppäs?

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
PP ku tolla on viel tosi pieni toi jalka, sellanen sirppana, et en tiiä mistä sit johtuu, mut ei menny ni ei :LOL:
Muistitko ottaa ensin toppatöppöset pois... ;) :LOL:
Luultavasti..en oo ihan varma B) :LOL:
Minää ihme vaikka olisin yrittäny ne jalassa....ukko löyti eilen illalla töistä tullessaan leipälaatikosta juuston :whistle: :ashamed: :LOL:

Kenkiä olen miettinyt mutta en ole tehnyt vielä mitään asian eteen. En yhtään tiedä millaiset ostaisi. :/ Ostan nekin sitten vasta kun tositarve ilmenee, niin tiedän koon ja sen kuinka talviset tarvitaan. =)

Tein pojalle kolmea erilaista sosetta itse mitä vähän maustelin ja koitin käyttää raaka-aineita niin että tulisi "ruuan makuista" mutta eihän tuo niitä huoli. :kieh: Kakoo ja rykii dramaattisesti, täytyy sekoittaa puolet-puolet omatekoista ja kaupan pepoa niin sitten kelpaa. Onneksi edes niin. =) Sihtikurkku mikä sihtikurkku... mitenkähän kannattaisi karkeampaan ruokaan yrittää totuttaa? Tuollain sekoittamalla sileää ja karkeampaa olen yrittänyt, mutta edelleen vaatii puolet sekaan kaupan sileää. Tuntuu niin hölmöltä kun poika vaatisi jo vähän "oikeampaa" ruokaa kuin pelkkä pepo missä lihaa mukana, maha täyttyisi varmaan vähän erilailla noista karkeammista soseista, mutta kun ei vaan huoli niitä.

Siivouksesta puheen ollen, meillä on tehty tänään suomalainen siivous, eli ei imurointia eikä moppausta eikä mitään muutakaan. :LOL: :ashamed: Täytyisi lähteä korjaamaan asia, on taas hiiiukka sekaista... ei vaan jaksa kolmen tunnin yöunilla kauheasti kiinnostaa. :kieh: Ehkä mä saan tuosta pojasta koulutettua itselleni siivoojan, sen lempipuuhaa on räpsiä tytön leikki-imuria ja meidän rikkaimuria päälle ja pois, ja jos avaan tiskikoneen luukun niin silmät kiiluen pitää nousta sitä vasten seisomaan ja tuijottamaan kaikkia houkuttelevia tiskejä. :LOL: Nuoresta se on aloitettava. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Nipsuli, noi Naperot on miusta ainakin ihan kököt...en saanu niitä lähelläkään neidin jalkaan ja tolla ei oo edes paksut jalat |O
Ois varmaan pitäny olla koko jotain 25, et ois saanu kunnolla ja tolla on oikeesti joku 18-19 jalka |O tai sit oli laittajassa se vika :saint: mut nuo PAXit sujahtaa vaan jalkaan (koko 20) =)

Niin ja sitä piti kysyä, että miks sisälle kengät? :whistle: :/ =)
--thanks vinkistä :wave: . Sisäkengät oon ajatellu et voi pitää sit kotosalla tosinaan ja esim. kauppareissuilla, jumpissa jne..Uskon että niitä tulis oikeesti enemmän käytettyä kun noita ulkokenkiä :ashamed:

Meille pitäisi kait myöskin ostaa pihakengät, mutta en kyllä ihan vielä ajatellut..Josko vähän keväämmällä sitten :) Tuo Tepsun tehtaanmyymälä kuulostaa oikein hyvältä :)

Muori; oot varmaan säikähtänyt tuota lehtiepisodia..Onneksi ei käynyt kuinkaan :hug: Ja facebookkiin sinäkin, hopihopi :D

Ulkona oli kauhee tuuli, kun käytiin lenkkeilemässä koirien ja typyn kanssa. Ihan luihin ja ytimiin saakka puhalsi..

Meille tulee tänään ystävä kyläilemään, pidetään vähän leffailtaa ja höpötellään. Kivaa :) Viikonlopuksi ei olekaan sitten mitään muuta ihmeempää, ehkä lauantaina vähän joululahjaostoille, ettei tarvi sitten joulukuussa niitä stressata :)

Siivouksesta; meillä pitäis imuroida joka päivä, kun on rapaista ja nuo koirat, mutta oon imuroinut ja lakaissut n.joka toinen päivä. Lattiatkin pestään näillä säillä useammin, kuin kesäaikaan. Paitsi, että mä vihaan siivoamista :kieh:

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
talviset tarvitaan. =)

Tein pojalle kolmea erilaista sosetta itse mitä vähän maustelin ja koitin käyttää raaka-aineita niin että tulisi "ruuan makuista" mutta eihän tuo niitä huoli. :kieh: Kakoo ja rykii dramaattisesti, täytyy sekoittaa puolet-puolet omatekoista ja kaupan pepoa niin sitten kelpaa. Onneksi edes niin. =) Sihtikurkku mikä sihtikurkku... mitenkähän kannattaisi karkeampaan ruokaan yrittää totuttaa? Tuollain sekoittamalla sileää ja karkeampaa olen yrittänyt, mutta edelleen vaatii puolet sekaan kaupan sileää. Tuntuu niin hölmöltä kun poika vaatisi jo vähän "oikeampaa" ruokaa kuin pelkkä pepo missä lihaa mukana, maha täyttyisi varmaan vähän erilailla noista karkeammista soseista, mutta kun ei vaan huoli niitä.
Meillä ei huolittu noita karkeampia ollenkaan mutta kun jättää ihan palasia niin uppoaa paljon paremmin.

Tää mamma ryhdistäytyi ja teki 50 annosta ruokaa pojulle pakkaseen, nyt keittiö oottaa siivojaa, kukahan tulisi??
:LOL:

Tein:
kana-ananas-riisi-maissia
Jauhelija-porkkana-tomaattipyre pastaa
Peruna-porkkana-kukkakaali-possua
Peruna-parsa- porkkana-herne-nautaa
maustoin maustepippurilla, sipulilla, purjolla, persilijalla, valkosipulilla,basilikalla,currylla...

Nyt on niin tyytyväinen itseeni...

Ja kiitos kaikille onnitelijoille, äitin pikkumies
:heart:

Hissukka suomalainen siivous :LOL: ihana lisä mun maailman meininki siivoukseen :D ryssän siivous on mun kompastinkivi,siis tavarat nopeasti läjänä kaappeihin.....loputon suo :ashamed: ranskalaista harrastin tänään puoliksi.

Tepsukengät söpöjä ja ilokseni huomasin,että suomalaisia.Jos söis vähemmän herkkuja jäis rahaa ostaa pojalle kunnon kengät sitten joskus.

]Kaupassa käynti tosi kuin vesi,jos useamman kerran käy kaupassa tulee kalliimmaksi,mulla tarttuu aina jotain ylimääräistä mukaan ja makeaa sellaista.Meillä mä hoidan vankkureilla ostokset,joten useamman kerran tulee käytyä.Pitäis tehdä viikon ruokalista etukäteen.Tänäänkin pyörin túnnin kaupassa tajuamatta mitään ja lopputulos,rahaa paloi ja jääkaappi tyhjä,siis kunnon ruuasta,höh ja pöh

Hissukalle piti vielä antaa symppishalit valvomiseen :hug:

Meillä neiti ei syö, ei millään noita 8kk ruokia...niitä hedelmäjuttuja kyllä syö, kun ei anna liian isoa lusikallista. Ruokana menee vain ja ainoostaan nuo 6kk lirut |O
Mutta...leipää syö palasina, makaroonia syö konaisina, kanaa syö palana jne...et oiskohan se se maku sit niissä 8kk ruuissa...en tiiä :/ Kuitenki siis niitä 6kk ruokia syö ihan mielellään..

Me käydään 2 kertaa vaan viikossa kaupassa, ihanne olis kerran, mut eihän esim maito säily. Ja silti menee 200-300e/vko rahaa ruokaan |O Nih...mistähän päästä sitä säästämistä kannattas alottaa :LOL: :headwall:
Ei sillä...eipä sieltä kyllä koskaan mitään ns turhaa kanneta :saint: kaikkihan ne tarpeeseen tulee :p

kaikki hukassa?

kaupassa käyty.
huomenna pitäs vaihtaa talvirenkaat..lupaa jo pakkasia ja lumisateita jopa eteläsuomeenkin ensviikolle. hui :eek:

Laitoin tuossa possun ulkofileepalan maustumaan jääkaappiin ja aamulla lykkään sen uuniin. saan päivän ruuan siitä ja sit ois valkosipulikermaperunoita. olivat -50 % tarjouksessa. :whistle:

mietin et ootteko kaikki osatnu helmillenne kengat? mul on M:lle yhet kirppislöydöt mut mietin et pitääköhän mun kuomat käydä ostaa....hmm...hankalaa...

täytynee mennä antaa pojulle iltapuuro...alkaa olla aika kätänen...vikoilta päiksyiltä heräs 14:40 niin pikkasen väsy.

Jepsu ja naperot

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
mietin et ootteko kaikki osatnu helmillenne kengat? mul on M:lle yhet kirppislöydöt mut mietin et pitääköhän mun kuomat käydä ostaa....hmm...hankalaa...
Ostin käytettynä PAXin talvipopot, voin suositella!!! Jos en olis noita löytäny, luultavasti olisin Kuomat hommannu, koska kaapissa meillä pienimmät kuomat on 23 ja neidille menee koko 20, vähän reilu kyllä viel.
Ja sit on tollaset syys/kevät kävelykengät, ciraf-merkkiset prisman alekorista :D

Tänään oltiin hetki tossa ulkona, neiti flunssanen ni ei olla 2 päivää käytykää ulkona, niin oli eka kertaa kengät jalassa, ni toinen murjotti vaan rattaissa :heart: :LOL: :p

Tää on sellaisia päiviä jotka ois voinu kieltää heti alkuunsa. Mä vietin aamupäivän arvauskeskuksen labrassa kun eilen sain tiedon että pikapikaa pitäis käydä, parin vkon päästä on aika erikoissairaanhoidon puolelle. Kivakiva. Kävin samalla hakemassa omalääkäriltä todistuksen että kipee on. Voin sit hyvällä omatunnolla perua vkl:n Tallinnan reissun ja saan rahatkin takas..

Iltapäivän me oltiinkin askartelemassa vaarille lahjaa. Mutta veemäisintä päivässä oli se, että tyttö nukkui päikkäreitä kokonaiset 30 minuuttia koko päivänä :eek: |O :headwall:
Illalla sit itkikin pitkän tovin, piti väkisin pitää paikoillaan kun itki kahta kauemmin kun "joutui" seisomaan pöytää vasten.. Onneksi sentään söi soseensa hyvin, puurohan on ihan boikotissa ollu jo pitkään.

Viime yökin meni ihan läskiksi. Tyttö heräsi totuttuun tapaansa puolen yön aikaan jolloin annoin maitoa. Mutta poikkeuksellisesti tyttö olikin ihan hereillä. Siinä sit valvoin ja kuuntelin että nukahtaako. Mä nukuin vähemmän ku tyttö..

Joo, että mä meen niistämään ja ettimään lievitystä yskään ja veetutukseen..

:wave:

No johan on ollu päivä meillevauvalla :hug: , ja hurjan tehokas ollu toi See :D , mulla bataatit kaapissa huutelee :whistle: . Ja valvojille kofeiinihöyryjä kuten esim. Hissukalle :wave:

Mä kävin hiukka shoppaamassa, tarvittisin mustat housut ja valkosen paidan ja siihen korvikset yms...niin kallikshan se reissu tuli vaikka ale kampsuja taas ostin...Mut Lindexilllä kyllä tein löytöjä, ostin kahdet rintsikat, triumphin hintaan 4.95, siis yhteensä tarjouksella ota kaksi aletuotetta ja maksa yksi :D . Mutta melkkis pääsin yli tosta "törsäämisestä " kun katoin Prismassa saldon. heinäkuussa tili nollattiin ja nyt saldoa oli jo 72?, ett kyllä toi s -kauppa vaan on aika hyvä kauppa, ei voi muuta sanoo

Tänään meillä neiti on ollu harvinaisen hyvällä tuulella ( kaks ylä hammasta tullu läpi, en oo varma mut luulen et noi ns. tokat hampaat :eek: ), toki yleensäkkin on aikas aurinkoinen mutta jotenkin ekstra aurinkoinen tänään :heart: ja konttattukkin on :heart:

Ai niin noi Tepsut, vk-kengät "gore"kalvolla oli maksanu 38?, et ei paha mun mielestä :wave:

Hello!

Kirjamessuilla käyty :D ja lapsilisät tuhlattu :whistle: B) Löysin messuilta aikas monta kivaa kirjaa Hattaralle, ja Liinis ostin myös sen samanlaisen kirjan, mikä teillä oli mukana treffeillä viimeksi. Tulikin mieleen, että saittekos sen liimattua kiinni? Ja hajottiko H sen vai hajosiko se, kun putosi lattialle?

Kenkiä ei ole vielä, enkä itse asiassa ole ajatellutkaan koko asiaa vielä. Ostan sitten, kun niitä tarvitsee ja kysyn kaupassa neuvoa myyjiltä. :) Tepsut näyttivät kyllä kovin laadukkailta kengiltä. :)

Kaupassa käynnistä vielä: Tosiaan, meillä käytiin ennen vanhaan kaupassa vähän miten sattui, mutta olen huomannut saman kuin Jepsu, että harvemmin käymällä ja suunnittelemalla säästää hulluna. Nykyään meillä käydään kaupassa suunnilleen joka toinen viikko autolla isoilla ostoksilla: täytellään juurikin nuo ns. perusvarastot ja ostellaan pakkaseen säilyväisiä ruoka-aineita tarjoukset hyödyntäen ja pari kertaa viikossa poiketaan vankkureilla tuorekampetta ostamaan.

Jokos Muori ja Liinis on FB:ssa? :attn: :attn:

Yhteistyössä