***HELMET 2008*** viikko 43

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kristelle jestas mitä löytöjä ja halvalla sano Sulo Vilen,missäs muuten se myymälä on,onkos siellä kotikulmilla?Voisin laittaa mutsin asialle
Tehtaanmyymälä sijaitsee Kankaanpäässä. Siellä oli nyt ne varastontyhjennyspäivät to-la ja en enää ihmettele huhupuheita laatikkokaupalla tavaraa hamstraavista naisista :LOL: Kaikki mitä ostin oli siis joko Tuttaa, Reimaa tai Lassieta eli ns. suosittuja merkkejä. Esimerkkinä voin sanoa, että Tuttan ohuita pipoja/kypärämyssyjä sai 5kpl hintaan 1? :D Käskepä äitisi tsekkailemaan ilmaisjakelulehtiä keväällä, silloin pitäisi olla toisen kerran tällaiset päivät ;) On siellä muutenkin tietty halvemmalla vaatetta, mutta nyt oli osa sikahalvalla :LOL:

Piipi79n perhe on ulkoillut oikein urakalla. Meillä kans poika nukkui molemmat päikyt ulkona, huomenna kun ei varmaan ulkoilla, jos se myrsky ja sade saapuu :/
 
:wave: Pieni hengähdystauko =) Remppaa tehty tää päivä... Tai no mä oon hengannu Ideaparkissa koko päivän ja auttanu omalta ja pojan osalta rempassa olemalla pois tieltä :LOL: Nyt loppusiivouksia ja -silauksia vielä.

Ihanaa toi siivoominen kun toi jätkä on ihan hulluna imuriin ja nyt kun osaa kontata niin konttaa imurin perässä mihi ikinä meenki :D :heart: Äitin pikkuapuri :heart: Kohta kaadutaan uuteen makkariin kattomaan leffaa miehen kanssa, molemmat on ihan kuoleman väsyneitä. Mä oon huomannu tän viikonlopun aikana että mä taidan olla raskaana kun ei meinaa jaksaa shoppailla enää samalla lailla :| Ja nyt kun nukuttiin pari yötä patjoilla niin tajusin etten mä pystykkää nousta tosta vaan poika sylissä enää :eek: Apua, alkaa iskee paniikki :D

Nyt on kyllä niin tyhjä pää, menee ihan jaaritteluks. Piti kai jotain tulla sanomaan kun alko olla vierotusoireita kun koko viikko ollu niin kovaa haipakkaa :whistle: Katotaa jos tuun vielä takas ihan asian kanssa :D
 
Pikaisesti vaan... tytöllä on enterorokko, tänään nousi näppylät. Onneksi aika lievä tartunta, kuume oli vaan pientä lämpöilyä. Kun nyt ei poikaan tarttuisi. :/

Lähden painostaan miestä saunan lämmitykseen ja pelastaan loput sipsit. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kävin Ikean köyhälistömyymälässä ostamassa pojalle ihan simppelin muovisen perus syöttiksen,halpa.Jäi se triptrappi sitten haaveeksi

:'( no eiköhän ne ruuat tule halppiksellakin syötyä,ei ainakaan mun selkä enään kärsi,seli seli :D

Pidin tässä pojalla muutaman päivän maissinaksu tauon ja nyt taas annoin ja selvästi puklu "lentää" sen jälkeen
No, se Ikean tuolihan on jo hyväksi testattu Väinöllä. =) Vai oliko se sama tuoli?

Tuohon maissinaksuasiaan, niin olisikohan teillä sitten poitsulla yliherkkyyttä maissille? :/ Mites peppu voi?

 
Kristelle kiitokset vinkistä.Pitääköhän oikein itse sitten keväällä tulla hamstraamaan :LOL:

Ieva Peppu meni parempaan suuntaan pari päivää ja tänään ,kun tuli löysempää kakkaa, meni huonompaan suuntaan taas,en tiedä oliko sillä loppujenlopuksi vaikutusta asiaan.Muistui mieleeni,et pieniä laiskiä alkoi tulla eka kerran ,kun tuli ekat hampaat ja nyt tuli taas hampaat.No tuskin hampaista johtuu.Jep,tuoli on sama =) mutta punainen.Ihan periaatteesta en ostanut sinistä.Muovia ei kyllä pitäisi periaatteesta suosia :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
pilvipouta Niin ne vaan lapset kasvaa ja oppii uusia asioita, onnittelut uusista taidoista =)
Meillä vasta oppi ryömimään ja hytkyttelee itseään konttausasennossa ja istuu tuettuna. Kovasti yrittää jo rahia vasten nousta ylöskin, mutta se joka kuusen kurkottaa, katajaan kapsahtaa :D
Toisaalta haikeeta, kun niin äkkiä kasvavat, niisk :'(
Kiitos onnitteluista kevytmalankolia =) ! Meilläkin ensin yritti nousta ylös ja sitten yhtäkkiä siinä onnistui...joten odotahan vaan kohta teilläkin seistään spagettijaloilla ;) .

Onhan toi tosiaan haikeeta kun aika menee niin nopeasti. Tarttee alkaa tekemään barrikaadeja kukkapöydän ja tv-tason eteen...ettei kiipee niitä vasten ja satuta itseään. :)

Kiitos Kristelle onnitteluista! =)
 
Huomenta
Jestas,uusi addiktio sitten imaisi viime yönä mukaansa.En millään meinannut tajuta mennä nukkumaan,kun piti ihmetellä ja sählätä kaikenlaista.Poikakin herätti jo kello viisi.

Mä en muuten tajua tota kellojen vääntelyä eestaas |O saas nähdä miten jälkikasvun rytmi reagoi siihen

PP :llä ollaan noustu sisomaan :flower: ja Annolle jaksuja kasvavan masuasukin kanssa =) Hissukan tytölle paranemisia :hug:
 
Meillä tyttö heräsi oman kellonsa mukaisesti klo 7 mutta kun tää yhteiskunta pärkkele on keksinyt kellojen vääntämisen, se olikin oikeesti vasta 6..

Meillä ei illat suju ihan nappiin. Eilenkin tyty torkahti noin puoleksi tunniksi ennen seiskaa ja herättyään itku oli pinnassa. Iltapuuro ja näköjään mikä tahansa syöminen (annettiin marjasosetta) aiheuttaa itkua. Siltikin näyttäis olevan niin että illalla tarvitaan jotain maitoa tuhdimpaa koska alkuyön nukkui hyvin, vasta aamuneljältä kiekui iloisena ja annoin maitoa.
Mietin eilen kans tota nukkumaanmenorituaalia meillä. Mehän ei varsinaisesti nukuteta tota tytyä vaan se saa touhottaa jos haluaa mutta me ei mennä siihen mukaan. Onkin tähän asti rauhoittunut itsekseen maidon voimalla ennen iltaysiä taljalleen. Mietin vaan että pitäiskö jossain vaiheessa ottaa joku selkeämpi rituaali käyttöön.. Toisaalta ehkä mä ootan siihen asti että tyttö ite alkaa ymmärtää esim iltasadun ideaan tms. Nythän toi ei malta pysähtyä sellaiseen..

Mä näin unta Nipsluista :D , tosin unessa ei ollu muksuja ollenkaan vaan oltiin ihan koiramaailmassa.

 
Välillä tuntuu että toi tyttö on saanu liikaa sokeria lapsena. Se ei pysähdy millään..
Aamun aikana on heittänyt taas isin kahvikupin mäkeen..Tyttö kun seisoskelee olohuoneen pöytää vasten kuin pystybaarissa konsanaan (ja jalatkin on aina jossain vaiheessa aikasta spagettia..).
Kivana juttuna oli se että teki ekat pissat pottaan :attn: B) :D
Oikeesti mä vaan huvin vuoksi siihen lykkäsin istumaan, tykkää jopa istuksia potalla. Mitenkään tarkoituksellisesti ei pottailla. Nyt vaan sattui oikea hetki =)

 
Huomenia huomenia :wave:

Ei tullu asiaa sitte eilen illalla enää :D Kiitoksia Liinamari, on tää ollu niin helppo raskaus että eiköhän tän jaksa loppuun asti =) Kai sitä vähä saa alkaa tuntumaan jo kun ollaa jo 25 viikkoa menty :D Mies ei oo ollenkaan pahoillaan että mä en jaksa enää shoppailla samalla lailla :LOL:

Mul tuli mieleen tossa kun tein raparperi-mansikkakeittoa puuron kanssa niin saako pojalle antaa sitä kun siinä on muutaki kuin raparperia? Mul on jotenki semmonen muistikuva että neuvolantäti sano että vois antaa jos siinä ois jotain muuta mukana, esim mansikkaa. En kyl oo ihan satavarma.

Tervetuloa FB:n ihmeelliseen maailmaan Muori ja Liinis :wave: Nyt takas siivoileen. Ihana laittaa paikkoja kuntoon kun on remppa valmis =)
 
PP sormet ja varpaat ristiin ettei tule oksutautia

Meillevauva onnittelut pottaoissasta :flower: =)
Meillä luetaan iltasatu.On semmonen yksinkertainen kirja,jossa vedetään narusta ja traktori liikkuu ja sit sanotaan tuk-tuk ja joka sivulla se käy tervehtimässä eläimiä ja välillä röhkitään,kaakatetaan jne.Poika on ihan hulluna siihen ja mä olen kyllästynyt ,kun 2kk joka ilta luettu.Mutta aattelen et siitä poika ymmärtää,nyt alkaa nukkumisjutut ja onhan nuo illat helpottunut vaikkakin tissi edelleen kuvioissa sadun jälkeen.Nämä päiväunet on taas asia erikseen,tossa se pyörii ja haukottelee ja kiekuu :headwall: :D
 
Hellouta :wave:

Vai ollaan me meillevauvan kanssa oltu samassa unessa :LOL: :LOL: , mä kyl olin ihan eri unessa...painajaisessa johon liitty neidin katoaminen, mun eksyminen, itkua, paniikkia, reportteja mutta onneks unessa oli onnellinen loppu. Sit kun neitoska isänsä kanssa nousi niin näin vielä puoliunta äippähkistä :LOL: , onneks en enää painajaista :eek:

Joops, kiirettä on pitäny joten oon aika out, mutat varmasti on taas onniteltavia taitoja jne..ja kipeilijöitäkin kuten hissukan perheellä jne.. :hug:

Ärsyjä juu nää kellojen kääntämiset :kieh: , meillä kans meni rytmit ihan pyllylleen |O
 
Meillä myös noustiin vanhan kaavan mukaan, tarkoittaen, että uutta aikaa kello 5 oltiin hereillä :/ Vitkuttelin ja vatkuttelin sängyssä kuitenkin pitkään =) Ruokailut me mennään "tätä aikaa" noudattaen, joten kaipa tuo rytmi siirtyy muutamassa päivässä :whistle:

Toivotaan, ettei PP:n porukka sais oksutautia :x Meillevauvalle onnittelut pottapisuista :flower: Meillä poika ei ole enää 5 päivään kakannut vaippaan, vaan tortut on väännetty 2-3 x pv:ssä pottaan :D Poika alkaa vääntämään heti potalle päästyään eli on tajunnut jo idiksen, vaikkei varsinaisesti olla opetettukaan :LOL:

Illat meillä menee samoilla rutiineilla eli puuron jälkeen pesut, potalle, hampaiden pesu ja yökkärit päälle. Tissiä saa rauhoittuakseen ja sänkyynsä nukahtaa tutin ja unirätin kanssa. Yleensä illat menee hyvin, mutta nuo yöt on kyllä välillä niin rassaavia :/ Mitenköhän sitä jaksaa juosta töissä 8h, jos yön aikana on kymmenen kertaa (tai enemmänkin) ravannut poikaa tutittamassa/rauhoittamassa/kääntämässä :/ Kuukaiusi aikaa enää :'(
 
Mulla on masu kipee.... :x Luulen kyllä että johtunee tällä hetkellä siitä että vedin eilen sellaisen iiiiison muovirasiallisen jäätelöö ihan yksin... :LOL:

*muoks. Hyvää oli! :whistle: ...aluksi maistui tosi herkulliselle ja loput sitte oli syötävä ettei tartte lähtee viemään purkkia enää pakasteeseen... :LOL:

*muoks. muoks. Oookei...hiukan hämäsin...oli puolet jäljellä, mut päivällä oli myös syönyt kyseistä tuotetta... :p
 
Hissukan tytölle pikaista paranemista.. ja Annolle kans tsempitykset ison mahan takia.. PP:lle :flower: reippasta "lounaasta", mä en ois enää pystyny..

Meillä kans nää päikkärit on vähän mitä on.. Tänään on vedetty puolen tunnin tirsat. Mä en laske tohon toista puolituntista joka oli ennen ysiä (se on vielä yöunta..). Että jos herää päikkäreiltä itkuisana, ei ole nukkunut tarpeeksi. Ei voi oikein sanoa että olis mitenkään johdonmukaiset rytmit päikkäreiden suhteen. Välillä nukkuu puoli tuntia, välillä puolitoista..

Ja mä oikeesti nostan hattua niille jotka palaa lähiaikoina tai ovat palanneet työmaailmaan, jos yöt on rikkonaisia. Musta jo kerran-parin tutitus/syöttöepisodi yön aikana on ihan "liikaa" :ashamed: Tuntuu hassulta että on kiree ku viulunkieli vaan sen takia että ei saa ite nukuttua. Kuinkahan kauan muuten tää noin 8kk-mikä-lie-kausi kestää? Kokeneemmat valaiskaa..! Siis selkeestihän näissä levottomissa öissä yms. vaikeessa ajassa on kyse 8 kuisten kasvuvaiheesta, niinhän? Kuukausi, kaksi,puoli vuotta?? Ihan useempaa vuotta en usko (silloin on jo muita vaiheita..)

Mut joo, mä meen kattomaan oisko puolukkapiiras ready..
:wave:

 
Onpas täällä ollut hiljainen sunnuntai :whistle:

Hissukan tyttöselle paranemisia, toivottavasti ette muu perhe saa tautia :hug:

Me oltiin ristiäisissä ja pieni kaunis tyttö sai oikein kauniin nimen =) Meidän poika jaksoi olla kiltisti koko juhlien ajan, vaikka päivän päiväunisaldo onkin reippaat puoli tuntia :whistle: No, nyt on sitten jo yöunillaan ja mä sormet ristissä toivon, että ensi yönä meillä nukuttaisiin :/ Meillevauva, onneksi meillä on huonojen öiden vastapainona rauhallinen ja tyytyväinen poika päivisin, teillä puolestaan tyttö taitaa keskittää energiankulutuksensa päivään, niin kerää sitten taas uutta yön aikana seuraavan päivän touhottamisiin :whistle: ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Pikaisesti vaan... tytöllä on enterorokko, tänään nousi näppylät. Onneksi aika lievä tartunta, kuume oli vaan pientä lämpöilyä. Kun nyt ei poikaan tarttuisi. :/
Kauanko kesti tuo lämpöily kunnes nuo näppylät tuli...?? :/ Meillä ku ollu tuota kuumetta lapsilla ja tietty ovat nuhaisiakin... :snotty:

Pikaista paranemista! :heart: :flower:
 
Heipat täältä :wave:

Nyt on hoidettu kansalaisvelvollisuus ja käyty äänestämässä :) Viikonloppu meni taas kauheen nopsaan. Oli kuitenkin kivaa, ei liikaa ohjelmaa. Tänään ollaan vaan lusmuttu ja käyty syömässä ulkona :heart:

Toipumisia Hissukan populalle ja PP:n poppoolle toive, ettei oksutauti tule kylään =)
 

Yhteistyössä