***HELMET 2008*** viikko 43

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie muuten aloin miettimään että mites meil on viel kaukalo käytössä vaikka meijän jätkä on vissii kaikkein pisin täältä ja niin moni on siirtyny jo istuimeen :eek: Tuntuu jätkä mahtuvan ihan hyvin siihe, varsinki kun on aika kaponen poju. Meil on Britaxin Baby Safe kaukalo. Onks muilla toi sama kaukalo vielä käytössä?
Meilläkin Hattara mahtuu kaukaloon ihan hyvin, vaikka taitaa olla pisimpiä tyttöjä täällä (8kk 71,5cm). Meillä on Maxi Cosi Cabriofix, ja arvioisin, että jouluun asti ainakin menisi tuohon pituuden puolesta. Painon puolesta vielä pidempään, kun taisi olla 12kg se raja... :/ Todella tilava kaukalo on siis. Siksipä ei pidetäkään kiirusta istuimen oston kanssa, vaan katsellaan ihan rauhassa. :)
 
Huomenta :wave:

Onnittelut juhlakaluille :flower: .

Mulla tässä pikainen koneella käynti ja sit alkaa siivous..meirän äippä ilmotti että ois ehkä tulossa huomenna kylään ja hohohijakkaa, se tietää armotonta siivousta :ashamed: , sinänsä hyvä että tulee niin tuleepahan puunattua :whistle:

Meillä varmaan kanssa tarvitaan tollainen istuin mikä ois molempiin suuntiin passeli niin sitten vois hätä tapauksessa kulettaa neitiä myös miehen kaks paikasessa työautossa kasvot eteenpäin tyylillä :eek: .

Ja sit taas katkes, ai niin, älkää ees viittiko puhua Halppiksesta kun ois niiiiiiiiiiiiiiin ihanaa päästä sielä kierros pyörähtämään :heart: :heart: :wave:
 
Anno meillä myös britaxin kaukalo, mutta nyt ostettiin se istuin. Olisi tuohon kaukaloon vielä mennyt, mutta en jaksanut enää sen kanssa vekslata.

Ahgggg, hammasta särkee. Yritin soittaa päivystykseen mutta eivät vastaa. Ilmeisesti ruokatauolla. :kieh:
 
Mä en malttais luopua tosta kaukalosta kun se on niin helppo napsauttaa niihin kärryihin :ashamed: Siks mä aloinki miettiin että oisko mun jo pitäny siirtää se pois siitä :D Seuraava istuin odottaa tuol vaateuhuoneessa vielä mut viel ei malttais :D
 
Heipähei!

Eilen kotiuduttiin pohjanmaalta ja nyt riitti taas lukemista...

Istuinasiaa olitte pohdiskelleet. Meillä on akta gracon duologic II. Haluttiin istuin isofixillä, niin vaihtoehtoja oli tasan 3. Britaxin fixway (jota sanovat hankalaksi korkeuden takia, ja myyjä ei kauheasti kehunut), recaron polaric (josta ei vielä löydy paljon kokemuksia) ja tuo duologic jota lastentarvikeliikkeen omistaja kehui kovasti. Eilen kokeiltiin tuota duologicia eka kerran pasilasta kotiin, ja vielä en osaa sanoa juuta enkä jaata... Siinä on kolme kalistuskulmaa, ja se pystyinkin oli aika makuu asennossa. Sivutörmäyssuojat siinä on hyvät, ja kolarissa on kuulemma matalat kuormitukset, mutta se penkin ahtaus vähän mietityttää.. No, ehkä ei pidä tuomita eka kokeilukerralla kun neiti on väsynyt matkustamisesta.. :)

Nyt kun oltiin tuolla mummolassa, niin mun äiti oli vuokrannu just ton duoflex istuimen meidän reissun ajaks. Oli musta ihan hyvä. Mut miinuksena just se mitä saannukka sanoi, eli nukahtaessa pää tippuu syliin...

Liinikselle ja pusuapinalle myöhästyneet onnittelut! :flower: :hug:

Jepsun pojulle 8kk onnittelut! :flower: :heart:

Mukava kuulla äippä70 kuulumisia. :)

Meillä ei vieläkään ryömitä eikä kontata. Mutta uusia taitoja on kyllä oppinut. Ada tekee tosi taitavasti asioita perässä kun ensin näyttää mallia. Neiti esim. osaa laittaa sellaisesta lelusta missä on tappi ja renkaita (ymmärtääköhän kukaan??) ne renkaat siihen tappiin takaisin kun on ensin ottanut ne pois. Kerää myös itse lelunsa laatikkoon/johonkin astiaan, soittaa rumpuja kattiloilla ja osaa antaa "give me five". :D Niin joo, ja myös pusuja (ja joskus puraisuja) osaa antaa. :heart:

Meillä tippui hirvi pois ruokavaliosta.. :( Se ei sitten sopinutkaan.. :headwall: Eli taas mennään pelkällä maissilla ja vadelmalla. Lapsi parka. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie muuten aloin miettimään että mites meil on viel kaukalo käytössä vaikka meijän jätkä on vissii kaikkein pisin täältä ja niin moni on siirtyny jo istuimeen :eek: Tuntuu jätkä mahtuvan ihan hyvin siihe, varsinki kun on aika kaponen poju. Meil on Britaxin Baby Safe kaukalo. Onks muilla toi sama kaukalo vielä käytössä?
Meilläkin Hattara mahtuu kaukaloon ihan hyvin, vaikka taitaa olla pisimpiä tyttöjä täällä (8kk 71,5cm). Meillä on Maxi Cosi Cabriofix, ja arvioisin, että jouluun asti ainakin menisi tuohon pituuden puolesta. Painon puolesta vielä pidempään, kun taisi olla 12kg se raja... :/ Todella tilava kaukalo on siis. Siksipä ei pidetäkään kiirusta istuimen oston kanssa, vaan katsellaan ihan rauhassa. :)

-Meillä kans neiti ois menny kaukalossa vielä kilojen ja pituudenkin ( 9740g ja 72,8 ) puolesta , toi kaukalohan oli se gracon öö...se jossa oli se telakka jota en oikeenosannu käyttää :D , laina vehe niin ei muista merkkiä, meijän oma oli Britaxin babysafe, joka oli paljon pienempi yläosastaan :/ , et ei varmaan ois näinkään kauaan menny kaukalossa jos ois ollu tuo oma käytössä.

Meillä neitokainen vaan rupes oleen ahdistunut kaukalossa, selkää veti karrelle koko ajan kun ahisti...mut en tiä otetaanko silti kaukaloon kun lähetään jouluna reissuun, ois sit helpompi kulettaa tyttöä muillakin autoilla :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie muuten aloin miettimään että mites meil on viel kaukalo käytössä vaikka meijän jätkä on vissii kaikkein pisin täältä ja niin moni on siirtyny jo istuimeen :eek: Tuntuu jätkä mahtuvan ihan hyvin siihe, varsinki kun on aika kaponen poju. Meil on Britaxin Baby Safe kaukalo. Onks muilla toi sama kaukalo vielä käytössä?
Meilläkin Hattara mahtuu kaukaloon ihan hyvin, vaikka taitaa olla pisimpiä tyttöjä täällä (8kk 71,5cm). Meillä on Maxi Cosi Cabriofix, ja arvioisin, että jouluun asti ainakin menisi tuohon pituuden puolesta. Painon puolesta vielä pidempään, kun taisi olla 12kg se raja... :/ Todella tilava kaukalo on siis. Siksipä ei pidetäkään kiirusta istuimen oston kanssa, vaan katsellaan ihan rauhassa. :)

-Meillä kans neiti ois menny kaukalossa vielä kilojen ja pituudenkin ( 9740g ja 72,8 ) puolesta , toi kaukalohan oli se gracon öö...se jossa oli se telakka jota en oikeenosannu käyttää :D , laina vehe niin ei muista merkkiä, meijän oma oli Britaxin babysafe, joka oli paljon pienempi yläosastaan :/ , et ei varmaan ois näinkään kauaan menny kaukalossa jos ois ollu tuo oma käytössä.

Meillä neitokainen vaan rupes oleen ahdistunut kaukalossa, selkää veti karrelle koko ajan kun ahisti...mut en tiä otetaanko silti kaukaloon kun lähetään jouluna reissuun, ois sit helpompi kulettaa tyttöä muillakin autoilla :wave:
Niin siis, ootteko te jo ostaneet istuimen? :wave: Luulin, että vasta katselette? *muoks* Meillä tuo tirriäinen, onneksi, viihtyy vielä ihan hyvin kaukalossa. :) :) Tosin, mun mielestä asento on siinäkin aika pysty... :p *siis* nyt kun nuo lisäpehmukkeet on poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Niin siis, ootteko te jo ostaneet istuimen? :wave: Luulin, että vasta katselette? *muoks* Jameillä tuo tirriäinen, onneksi, viihtyy vielä ihan hyvin kaukalossa. :) :) Tosin, mun mielestä asento on siinäkin aika pysty... :p
--ei olla, vaan saatiin ensiavuksi lainaan kaverilta istuin vähän vanhempaa mallia oleva HTS, oisko 2003-2005 väliseltä ajalta, en oo viel perehtyny et mikä malli ja vuosi se onkaan, kun ei nyt olla tarvittukkaan autoa vähään aikaan :whistle:
 
Ieva, quinoakin on nyt tauolla kun ei ole varmaa tuliko siitä ihottumaa.. Kokeilen myöhemmin uudestaan. Ostin nyt hollen hirssipuuroa, ja kokeilen sitä seuraavaksi. Se ois ainakin helpompi tehdä kuin quinoapuuro, kun sitä ei tarvi keittää.
Lihoista ajattelin seuraavaksi kokeilla antilooppia. Mut siis ennen tuota lihaa kokeilen tuon hirssin, ja sen jälkeen maa-artisokan.
Pelottaa että Ada pian allergisoituu maissille kun joutuu syömään sitä niin paljon, ja ku mäki syön sitä päivittäin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Niin siis, ootteko te jo ostaneet istuimen? :wave: Luulin, että vasta katselette? *muoks* Jameillä tuo tirriäinen, onneksi, viihtyy vielä ihan hyvin kaukalossa. :) :) Tosin, mun mielestä asento on siinäkin aika pysty... :p
--ei olla, vaan saatiin ensiavuksi lainaan kaverilta istuin vähän vanhempaa mallia oleva HTS, oisko 2003-2005 väliseltä ajalta, en oo viel perehtyny et mikä malli ja vuosi se onkaan, kun ei nyt olla tarvittukkaan autoa vähään aikaan :whistle:
Ahaa... :) Tää lähtee nyt touhuihin; josko lähtis kohta ulos ja äänestämään, kun on vika ennakkoäänestyspäivä. En halua jättää äänestämistä sunnuntaille. :) Mukavaa päivää kaikille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Ieva, quinoakin on nyt tauolla kun ei ole varmaa tuliko siitä ihottumaa.. Kokeilen myöhemmin uudestaan. Ostin nyt hollen hirssipuuroa, ja kokeilen sitä seuraavaksi. Se ois ainakin helpompi tehdä kuin quinoapuuro, kun sitä ei tarvi keittää.
Lihoista ajattelin seuraavaksi kokeilla antilooppia. Mut siis ennen tuota lihaa kokeilen tuon hirssin, ja sen jälkeen maa-artisokan.
Pelottaa että Ada pian allergisoituu maissille kun joutuu syömään sitä niin paljon, ja ku mäki syön sitä päivittäin...
Oletko Anna kokeillut saada lähetettä sairaalaan lasten allergiapolille?
Jos, ei niin, lämpimästi suosittelisin! :heart: Sieltä sais varmaan apua ja mun kokemuksen mukaan ei tarvis noin tiukalle ruokavaliolle alkaa...

Niin ja mun tietääkseni jos joku sopii, ei sille voi "allergisoitua", mutta kyllästyä :(
 
Anna: Meillä sopii hirssi, onneksi ja maissi ja riisi. Tattaria on kokeiltu kerran, mutta pisti vatsan löysälle. Yritetään tässä joku päivä uudelleen... Eilen tuli aika paljon laikkuja joko mustikasta tai vadelmasta. :( Tää on kyllä yhdenlaista arpomista. :(
 
Anna vielä... Mä olen ajatellut vahvasti sitä, että varaisin yhden ajan sinne teidän lääkärille nyt tässä ennen joulua. Mietityttää tuo päivähoidon alku ensi helmikuussa... Tosin, on meillä tulossa aika sinne Allergiasairaalaankin, mutta... :/ No, olisi mukavaa kuulla myös toisen lääkärin mielipide. :/
 
Helmis: Alergiasaraalassa on käyty, mutta sieltä "ei saatu paljoa irti". Nykyään käydään yksityisellä allergologilla, Tiina Tuomelalla.
Tuomelan mukaan sellaiselle ruoka-aineelle mitä syö paljon voi allergisoitua.. :(
Meidän kohdalla tiukka dieetti on ainut mikä pitää neidin oireettomana.
 
Huh *pyyhkii tuskanhikeä otsalta*... Vähän ehti jo nostaa pelkoa että onnistuinko oikeesti hävittämään kaikki kuvat koneelta :ashamed: Ja juu, varmuuskopiointi on puolitiessään, taidan ruveta sitä nyt heti tekemään...

Meillä on c asema ihan täys ja aattelin olla nerokas ja kopioida eka kuvat e asemalle ja sit poistaa ne c:stä jos se onnistuu. Mä kun oon vähän semmonen yrityksen ja erehdyksen kautta kokeillaan ni aattelin että en kuitenkaan riskeeraa kuvia ja kaikki häviikin jonnekin. No, näin sitten tein ja aikaa meni hyvin kauan. Kun kopiointi on valmis on vanha kuva kansio TYHJÄ :eek: O'ou, mut onneks ne oli kiltisti menny sinne e asemalle oikeeseen kansioon!!! Mut en kyl tajuu miks se poisti ne?!
 
Ieva, toivottavasti Hattaran laikut ois vaan ollu jotain yliherkkyyttä ja katoaa pian! Tosi kiva että teille sopii noin moni vilja! :)
Jos haluat ajan Tuomelalle niin suosittelen että soitat jo nyt. On nimittäin aika pitkät jonot.. 2 kuukautta voit ainaki joutua jonottamaan...
 
helmis08 olipas sulla jutut :LOL: ihania!

kiitos 8kk onnitteluista!

Halpa-Hallissa on lasten istuimia ja korokkeita ainakin täällä. :D

Nipsuli sun pitää lähtee tännepäin niin pääset HH:n käymään. ostan aika paljon lasten vaatteita sieltä. :whistle: ne on kyl ihania! ja halpoja ;)

nyt aletaan tytön kans lukemaan nallepuh kirjaa.

Moiks.

Jepsu
 
Täällä ollaan samoilla linjoilla noiden istuinostojen kanssa sen suhteen, ettei olla sen suurempaa vertailevaa tutkimusta tehty-luotan itsekin siihen, että lastentarvikeliikkeissä asian tietävät ja siellä turvallisia istuimia myynnissä. =) Liikkeeseen on menty ja eri istuimia kokeiltu autoon ja otettu se, mikä on hyvältä tuntunut.

Meillä on vielä tossa nurkassa tuo gracon telakallinen kaukalo, en muista nimeä :whistle: , odottaa eteenpäin menoa kaverille. Neiti on nyt kuukauden päivät matkustanut turvaistuimessa, kaukalo alkoi vk-puku päällä käydä jo himpun ahtaan oloiseksi, vielä kun neiti on varsin pitkää sorttiakin, 8kk neuvolassa 73,5cm. :heart: Eikä oikein enää viihtynytkään siinä, väänsi ja käänsi kun yritti laittaa, istuimessa viihtyy paljon paremmin, istuu nököttää tyytyväisenä siinä ja katselee ympärilleen. =)
 
Super-pikaluvulla päivittelin teidän kuulumisia... :p toivottavasti ehdin myöhemmin lukea kunnolla läpi, muksut ja mies on tehneet salaliiton niin että mä en ehdi konelle enää ollenkaan. :kieh:

Pisti silmään turvaistuinkeskustelu, Ieva ja joku muukin kyseli kokemuksia HTS Izi Kid Combista. Meillä on tuo esikoisen jäljiltä, vuonna 2006 ostettu. En voi juuri suositella. :/ Testeissä hyvin pärjännyt, tosin sivuttaissuojat mun mielestä heikon näköiset. Mutta käytön kannalta surkea istuin :kieh: vie tosi ison tilan takapenkiltä. Lisäksi meillä jo vuoden käytön jälkeen oli kulunut siitä sileäksi se räikkä millä istuin kiinnitetään paikalleen, vaikka istuinta ei tosiaan tullut paljoa autosta toiseen siirreltyä. No hyvä puoli oli se että siihen sai hankittua sen tarpeellisen osan varaosana, ei tarvinut koko istuinta uusia. =) Lisäksi esikoinen oli siinä ihan polvet suussa jo reilu 1-vuotiaana kun oli selkä menosuuntaan, pakko oli 1,5 v:nä kääntää se jo toisinpäin. :/ 2,5 v oli tyttö kun ostettiin turvavyöistuin, kun tuo vanha oli auttamatta jo muutenkin ihan liian pieni. Ulkomitoiltaan iso istuin, mutta kovin iso lapsi siihen ei mahdu.

Tulipa valitusvirsi, harmittaa vaan kun valittiin istuinta myös pitkään ja hartaasti, tutkittiin testejä ja loppujen lopuksi valittiin kallis ja huono. :headwall: Jos istuin joudutaan uusimaan pojalle (nyt menee tuossa vanhassa, saa nähdä kuinka pitkään kun on nyt jo 4 cm pidempi ja 2 kg painavampi kuin tyttö samassa iässä) niin varmasti ostetaan eri merkkinen.
 
ONNEA KAIKILLE JUHLA KALUILLE TASAPUOLISESTI !!! :flower:
Välillä olen ollut sivussa kun on ollut aika paljon tekemistä,ja suoraan sanottuna joskus
LAISKOTTAA !Mut olen kyl koneella ollut mut muilla sivuilla eniten. :( "pakko sanoo"
Kaikille Helmille onnea jos joku on jotain uutta oppinut kuten meidän tyttö :)
Hyvää syksyn jatkoa !Lupaan käydä silloin tällöin heittämässä kommenteja,jos en aina ole.
 

Yhteistyössä