***HELMET 2008*** viikko 43

Turvaistuimiin vielä palatakseni. Meillä on tuo Cosmic Comfort Gracolta ja alkuun tuntui oudolta mut nyt pidän siitä ja on turvallinen varmasti niin kuin muutkin istuimet jos oikein ovat asennettuna. Vaihtoehtojahan noissa on enemmän kuin Ellulla kanoja ja ihan tarpeeksi niitä vertailujakin. Esikoisella meillä oli 7 vuotta sitten tuo Britax Two-way Elite ja sekin oli hyvä silloin. Tosin nyt en sitä ostais näin pienelle...näytti ne sivuttaissuojat oikeasti tosi pieniltä muihin verrattuna mutta noissa joissakin tosin ne suojat on niin karun kokoiset että olis melkeen sama kuin laittais munan kuoreen lapsen kellimään. *kuka on munattomalla dietillä?? kun kanoista ja munista puhuu-- :whistle:*
Mutta istuimista siis---uskon edelleen että ne on kaikki turvallisia kohtuullisissa nopeuksissa ja oikein asennettuina. Vertailuissa tuo asennus on usein se kynnyskysymys miksei täysiä pisteitä tule kuin isofixeille. Kaverin kanssa tätä puitiin kerran ja tultiin siihen tulokseen ettei tällaisen holhousvaltion kaupoissa voi mitään susia edes myydä.

Talvipuvuista oli joskus keskustelua--minkäslaisia pukuja helmillä nyt sitten on? Kaikilla Huppaa? :D

Vanamo+Ännät
 
Meille ostettiin lauantaina myös tuo Gracon istuin. Koenukuttu on ja hyvin uni maistui tytöllä. Tilaahan tuo vie, mutta varmasti kaikki selkä meno suuntaan olevat istuimet.

Hammaslääkäriin menen torstaina. APUA! kyllä täytyy sanoa että pelottaa, jos joutuvat leikkaamaan. Meinaan ei ole nuo viisaudenhampaat tulleet edille. Joten sympatiat Annalle! :hug:

Talvihaalarista tytöllä on Remun haalari. Jännäillään mahtuuko koko talven. No sitten alemyynnistä voi ostaa uuden jos tavii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mua aivan ahdistaa nää turvaistuinkeskustelut, kun me ostettiin se Britaxin Two Way Elite. Ei olla sillä vielä kyyditetty, mutta mua on ruvennut kauheesti mietityttämään ne pienet sivuttaissuojat. Ostettiin se ystäviltä, joten hintaa sille ei kyllä juurikaan tullut, joten jos se on ihan kakka, niin ostetaan joku toinen. Kauheen moni sitä kehuu ja taas osa haukkuu :/
Meilllä tuo istuin ja esikolta siirtyy tälle pikkumiehelle. Hyvin on ainaski palvellut meitä tämän 3 vuotta. Vielä siis tuota aiotaan käyttää. Esikolle ostettiin Brion turvavyöistuin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hissukka: meidän kolmesta vaihtoehdosta tuo kombi vie kyllä vähiten tilaa :|
:eek: Mä kun luulin että meillä on markkinoiden suurin istuin! :LOL: No eihän mulla ole kokemusta kuin tästä yhdestä, mutta on näyttänyt isolta verrattuna tuttujen lasten istuimiin. Täytyy sanoa että melkoisia nojatuoleja ne odottaa meidän auton takapenkeille sullovan. :eek:

Anno meillä oli tuo sama kaukalo ja myös aika kookas poika (8 kk 75,8 cm ja 10,450 kg) ja meillä siirryttiin reilu 6 kk iässä turvaistuimeen. Pituuden puolesta olisi kyllä mahtunut, mutta leveyssuunnassa näytti alkavan ahdistaan. :D Lähinnä kyllä siksi siirryttiin pois kaukalosta, että poika ei enää siinä asennossa viihtynyt, yritti väkisin punkea istualleen ja itkuksi meni joka kerta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Mulla on huomenna kahen viisaudenhampaan poistoleikkaus! Apua! :eek:
On kuulemma niin kierot juuret et tarvii kirurgin... |O Haluaako joku mennä mun puolesta???
Mä voisin mennä...odottelen tässä aikaa omien viisureiden poistoon... Pääsis nopeemmin... :D Ei vaan...en oikeesti kans haluis, mut pakko on mennä. |O

*muoks. tsemppiä hampulääkäriin ja pikaista paranemista... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Nyt kun oltiin tuolla mummolassa, niin mun äiti oli vuokrannu just ton duoflex istuimen meidän reissun ajaks.
Mistäs äitisi oli turvaistuimen vuokrannu? Mun appivanhemmat taitaa asua samoilla alueilla Pohjanmaalla, siksi kyselen.. Ei sitten niiden tarttis ihan ostaa turvaistuinta (minkä kyllä tekisivät helposti..) niiden muutamien kertojen takia, jolloin mä mahdollisesti menisin sinne junalla..



 
Tuo Duologic II oli meillä pitkään vaihtoehdoista ykkönen mut oli niin pikkuisen oloinen se istuinosa ja kun ei saa kasvot menosuuntaan niin ei näillä geeneillä arvannu tuolle jätkälle sitä ostaa. Siksi otettiin tuo Akta Graco cosmic juttu. On tilava ja saa kumpaankin suuntaan asennettua sekä saa kulmaa säädettyä niin ettei se pää tosiaan putoo syliin kun nukahtaa. Kaukalossa oli pienellä aina pää kenossa nyt ei kun istuin on tarpeeksi iso ja niskatuki tulee oikealle korkeudelle. Jees. Hiljaista täällä. Menenpä katsoon mitä tuo pikku mies tuolla mämmättää.
:wave:
 
Hello allihuuppa :wave:

Nyt on sitten kansalaisvelvollisuus täytetty ja ääni käyty sujauttamassa kuoreen. =) Vaikea oli valinta, kun vaihtoehtoja olisi ollut monia niin hyviä. :)

Turvaistuimet pähkäilytyttää kyllä vähän vieläkin. :/ Hissukka: Kiitos kommenteista liittuen HTS:n istuimeen! :flower: Me kokeiltiin sitä istuinta meidän autoon, eikä vienyt liikaa tilaa. Etupenkillekin mahtui ihan hyvin istumaan. Tosin, Lastentarvikkeen myyjä sanoi, että meidän autoon mahtuu hyvin mikä tahansa istuin... :whistle: Me ollaan nyt varmaan miehen kanssa kuitenkin kallistumassa tuohon BeSafe iZi Combiin... Mietitään vielä loppuviikko ja varmaan ensi viikolla käydään ostoksilla. :/

Vanamo: Hyvännäköisen Lennen olet ostanut! :) Ilkeääkös kysyä, kuinka paljon maksoit, jos kerran uuden huusit? Meillä on Hattaralle hankittuna Reimatec-haalari, malliltaan Danube ja väri on luumu. :p Sisäosa on vihreää kangasta. Äp:n haalari tosin mennee tämän syksyn vielä... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ieva:
Meillä on Hattaralle hankittuna Reimatec-haalari, malliltaan Danube ja väri on luumu. :p
Tuo on siisti! Katselin myös noita mut ei ollu kivaa väriä meille.
Tänks. :) Mä halusin joko violetin, vihreän, oranssin tai ruskean haalarin. Tuo 50 euroa ei tosiaan kyllä ole paha hinta UUDESTA haalarista.
Tuo luumu on kyllä nätein noista reimatecin vaihtoehdoista. Pojalle ne oli musta liiian hailakoita melki kaikki sävyt.

Niin ei ole paha hinta tuo ja varsinkin kun säästyn lasten kanssa kaupoissa juoksulta. :D
 
Vinjalle onnittelut onnistuneesta taistelusta tietsikkaa vastaan ja Vanamolle ja Jahvetille :flower: , onnistuneista kaupoista :D , toi Lenne puku on tosi mageen näkönen ja mäkin oisin varmaan ostanu ens vuodenkin kurikset tolla hinnalla :LOL: :LOL:

Meillä talvipukuina siis toi ÄP-puku, käytetty Lennen puku ja ehkäpäs se Huppapuppanen, se selviää huomenna että mikä malli ja millä hinnalla :whistle:

ja Annalle tsemppiä niin allergiajuttuihin kun hamppilääkäriinkin :wave:

Ja sit omaa napaa
...voi hertsileijaa tosta neidistä on tullu hankala nukkumaan menijä..jos aika ei oo just täsmällinen niin ei varppina nuku, ja muutenkin enne kun nukahti ittekseen niin hohohijakkaa ne ajat ovat tipotiessään |O |O

Tänään annoin pari murusta raejuustoa, ostin varuiks laktoositonta että joskos ois "lempeämpää", huomasin kans että jossain soseessa ois kans raejuustoa että ota siitä nyt sit taas selvää |O , mutta neidille siis maistui :p

Joops, jotakin mulla oli vielä mutta että mitä *raapi päätään*
 

Yhteistyössä