***Helmet 2008*** viikko 42

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli hyvä ettei ollut typykällä suurempia sairauksia ja mielummin liian huolehtiva kuin liian myöhään huolehtiva =)
Näin minäkin ajattelen. :) Hyvä, ettei tosiaan ollut korvissa mitään.
--joo kyl mäkin näin ajattelen, mut jotenkin meinaa aina usko loppua kun aikaa varaile.. " nyt on kyllä nuhaa liikkeella" "pienillä lapsilal näitä flunssia tulle ja menee".. :kieh: :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Piti ihan tulla kertomaan,kun mulla on pitkästä aikaa jotain positiivistakin asiaa ;) :D Aamusella soi ovikello ja siellä oli kukkalähetti ja mieshän se oli asialla.Aivan ihana sydämen muotoinen kukkalähetys :heart: :heart:

Positiivinen asia nro 2: Ekaa kertaa yli tunnin itsekseni poissa kotoa ja muualla kuin hammaslääkärissä( mulle iso juttu) olin messuilla monta tuntia ja miehet olivat hyvin .pärjänneet.Tästä se lähtee tän mamman "itsenäistyminen" :D

--lisää kukkia :flower: :LOL: . Siis ihania juttuja molemmat :heart: :heart: . Meillä kans harvoin kukkia tulee, mutta oikeestaan en niitä niin "kaipaakkaan", mieskin tietää että todella iloseks mut saa jos ylläriks siivoo taikka laittaa ruokaa :whistle:
Ja toi oma aika: hienoa että kaikki on sujunut hyvin :hug: , itte sitä ei tajuakkaan miten kiinni toiset on imetyksessä tms ettei pysty lähtemään humputtelemaan tosta noin vaan, kun ite on päässyt/voinut mennä jo monta kuukautta :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ja toi oma aika: hienoa että kaikki on sujunut hyvin :hug: , itte sitä ei tajuakkaan miten kiinni toiset on imetyksessä tms ettei pysty lähtemään humputtelemaan tosta noin vaan, kun ite on päässyt/voinut mennä jo monta kuukautta :eek:
Niinpä. Mä olen kans miettinyt paljonkin tätä asiaa, ja olen kyllä onnellinen, että olen voinut ulkoilla myös ilman vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä oli Hattara sukeltanut tänään ekaa kertaa vauvauinnissa. Hienosti oli mennyt! :heart:
-- :flower: kuulostaa suloselta :heart: . Meillä ainaskin neiti on niin tärkeenä aina keksittyään&tehtyään jotain uutta :heart:
Sama täällä. :heart: Yksi uusi taito on nyt vetää semmoista Brion puista koiraa pitkin lattiaa. H makoilee siis lattialla ja vetää siitä narusta koiran luokseen. Joskus, jos eka veto ei riitä, niin nappaa sangen kekseliäästi toisella kädellään kiinni keskemmältä narua ja vetää uudelleen. :heart:

Iltaa,
minäkin täällä pikaiseen kävin vielä ennen nukkumaan menoa lukemassa. Liinis oli saanu kukkia, Hattara oli sukeltanu, heille :flower: Ja Jahvetti saunassa kompuroinut --> :hug: ja mitäs vielä... Niin ja Kristellelle hauskaa iltaa :wave: Ymmärrän kyllä tuon "vapauden" tunteen, kun itekin oon ollu vasta hurjat 5h maksimissaan poissa typyn luota...

Ja hyvä, että nipsulin neidin korvat oli terveet!

Mut nyt nukkumaan, öitä :wave:

Taas on ollut taukoa tässä kirjottelemisessa.
Meillä on nyt ryömiminen lähtenyt kunnolla käyntiin. Pikku-ukkeli pääsee jo huoneesta toiseen ryömimällä.
Kaikki mahdollinen menee suuhun. Eilen illalla oli kaivanut pinnasängyssään lakanan pois patjan päältä ja syönyt patjan kulmasta vaahtomuovia ja suu oli niitä palasia täynnä. Kylläpä säikähdin.
Meillä ei ollutkaan 8kk neuvolaa vaan seuraavan kerran on 9kk neuvola.
Minä ja pikku-ukkeli 8½kk :wave:

Pikaisesti täällä.. appivanhemmat on kylässä niin pitää olla sosiaalinen niille. Mein tytyllä on taas nuha. Ilta meni itkiessä mutta yö meni jotenkuten nukkuessa.

Onnittelut uusien taitojen oppijoille ja tervehtymispuhallukset ja :hug: niille jotka tarvitsevat. Kiva kun on ollu taas säpinää täällä palstalla =)

Muoks. vielä sellaista että tyty otti pari askelta tuettuna eilen. Mä pidin käsistä kiinni :). Sit mä peruutin pöytään ja tyty veti voltin :whistle:. Ei käyny kuinkaan, ei ees itkettänyt.

Huomenia

Kiitokset mun positivisuusasioiden huomioimisesta =) oli ihana kirjoittaa väillä' jotain kivaakin

Ievan neito oli oppinut hienoja uusia taitoja,tuo sukeltaminen on varmaan ihanaa.

Yleensäkin se on aivan mahtavaa kun lapsi oppii uusia taitoja,me täällä miehen kanssa aina hihkutaan suu messingillä ,kun poika keksii jotain uutta,ihan kuin itse olisi tehnyt jonkun suurteon :D parasta tässä on vielä.että näitä uusi juttuja tulee vielä monia vuosia :heart: ihania hetkiä siis luvassa tulevaisuudessa

Jahvetti onneksi ei saunassa käynyt pahemmin ja ettet kiukaaseen itseäsi polttanut,hui kauhistus ajatustakin

Kevytmelankolia onnittelut vauhdikkaasta ryömimisestä :flower: täytyykin mennä tarkistamaan pojan patja saiskos siitä jotain irti,meinaa laittaa kans kaiken suuhun

Meillevauva
mukavia hetkiä appivanhempien kanssa ;) =)

Nyt on maailmankirjat sekaisin...poika nukkui 21.30-7.30 putkeen ilman syöttämistä tai tulppausta.Hihkun ihan varovasti.....tähän kaikki pomppivat ja vähemmän pomppivat hympät :D

Anoppi oli tuonut eilen ihanan synttärilahjan,aidon käsintehdyn rannehelminauhan,samaa sarjaa kuin toi synnärille helmikaulanauhan, ( helmivauvan kun sain ) lammasrukkaset ja niiden sisällä kasa lounasseteleitä,että pääsen herkuttelemaan.Oon vähän nolona moisesta huomionosoituksesta ja mietinkin miten sitä osaakaan kiittä kunnolla.Ehkäpä en sitten ole miniä kauheimmasta päästä :D

Mä tässä muuten pähkäilen et alkaisko opiskelemaan vanhoilla päivillä uuden ammatin,mutta mikä se olis on vielä hakusissa.Mitään yliopisto-opintoja ei kandee ,kun ei ole lukupäätä,mut jotain.

ievalle ja hattaralle onnittelut sukelluksesta! :flower:

ja liinis ihana mies sulla...kukkia tahtois tää kans. niitä kun saa vaan harvoin ja silloinkin on jotain "takana".

Mennään tänään käymään tuos lähikaupungis kirppiskierroksella... :p kivaa!

Juups, me valvottiin isukin kans eilen iltaa ja juotiin muutamat saunalonkerot/kaljat. ja mul o rapelo :LOL: siis parista lonkusta :LOL:
tulee niin harvoin juotuu niin kaippa se sit kolahtaa tuolleen helposti... :LOL: :LOL: :LOL:

hmm...
tänään pitäs tehdä domino-pätkis juustokakku huomiselle töihin aamukahveelle, kun on vika päivä :)

taidanpa mennä tekemään sen....

jepsu

Olen kieltämättä kuin turpiini saanut |O Ja olo sen mukanen...selkä niskasta alaselkään aivan jumissa ja niin kipee etten nojata pysty ja hillitön mustelma selässä joka on K-I-P-E-E!!! Vasen käsi pikkusormesta kyynerpäähän kipeä ja muutamat mustelmat ja tuo vasemman jalan jalkapöytä on NIIN kipee ja musta, et edes koskea ei voi :'( :'( Varpaatki ihan siniset |O
Kuka minut mukilöi eilen...nostan saunaa vastaan pahoinpitely syytteen |O :xmas: :LOL:

Huomenia kaikille!

Voi pärkkele teijän saunalle Jahvetti, kun moisen teki. :x Ja paranemishalit :hug:

Liinikselle myöhästyneet synttärikukat täältäkin :flower: :flower: :flower: Hyvää onneahan se kakkauni sitte tuotti. :D

Hattaralle :heart: onnea sukelluksesta!

Mulla on paikat ihan jumissa eilisestä salikäynnistä. :eek: Mitäs muuta piti kertoa? Torstaina käytiin neuvolassa pituuskontrollissa, eikä ollu kuukaudessa tullu kun reilu sentti ja käyrä oli nyt -2. Tarkkoja mittoja ette nyt saa, kun en löytäny neuvolakorttia lähtöhässäkässä, niin on mitat vaan neuvolan tädin omissa kansioissa, mutta muistaakseni oli 65 cm ja risat. Sit kuulemma on huolestuttavaa, jos menee -2-käyrän alle. Nyt lisäillään öljyä ruokaan. En vaan muista, oliko se määrä 1 tl vai 1 rkl. Teelusikan oon laittanu / liharuoka. Mä vaan epäilen, ettei neiti saa tarpeeks maitoa. No nyt saa korviketta noin 5 dl päivässä, kun keitän siihen puurot ja sitte saa illalla unipullon.

Oltiin eilen Lintsin valokarnevaaleilla. Esikoinen viihty ja neitikin oli hienosti. Useamman tunnin pällisteli vaunuista menoa. =) Meillä alkaa vaan neidillä olla niin vakiintunu vuorokausirytmi, että melkein iltakahdesalta pitäis olla kotona iltapuurolla. :whistle:

Meillä molempien lasten sylikummiperheet ovat aina olleet aivan ihania. Nyt kummit muistivat neidin nimpparit, jotka ite meinasin unohtaa. :whistle: ;) Sit meillä on oheiskummeina meidän veljet (isommalla mun veli ja pienmmällä miehen veli). Oheiskummien suunnalta on ollu kummeilu vähän hillitympää. Mulla on itelläni nykyään aika usen huono kummi -fiilis. :( Täytyy myöntää, että ennen esikoisen syntymää tuli kummiteltua enemmän. Silloin oli tosin vaan yks kummilapsi, nyt on kolme. Kyllä sitä aina synttärit ja joululahjat muistaa, mutta vois kyllä olla enemmänkin arjessa mukana. :/

Tänään on ohjelmassa pyykinpesua ja pihatöitä. Ruoaks täytyy ottaa kuha pakkasesta sulamaan. Ekaks paistan ja sitte laitan uuniin creme freshin ja suolakurkkujen kera.:p Miehille on kyllä kalapuikkoja. :whistle:

Laitoin pikku-ukkelista kuvan profiiliin, jos joku haluaa kurkata.... nyt kun olen oppinut siirtämään kännykästä kuvia koneelle, niin pitäähän sitä kuviakin vaihtaa sitä mukaa :D
Ei oo kyllä ihan tuore kuva, pitää vaihtaa vähän uudempi kunhan ehdin!

Voi Jahvetti-ressu :hug: Nyt syytettä saunalle! Toivottavasti paranet nopsaan.

Liinamarilla
ne hyvät hetket nyt sitten jatkuvat =) Onnittelut hyvin nukutusta yöstä ja taitaa olla niin kuin Muori sanoi, että kakkauni toi kuitenkin hyvää tullessaan =)

Kummit
on meillä vaihtelevasti läsnä pojan elämässä. Kaikki (3) käyvät meillä kyllä ainakin parin viikon välein kylässä ja huomioivat silloin poikaa. Myöhemminhän sen vasta näkee, että millaisen suhteen poikaan luovat.

Ievan H:lle onnittelut sukelluksesta :flower:

Ihana pikkujäbä kevytmelankolian profiilissa =)

Oli kyllä rentouttavaa käydä eilen vähän hippaloimassa, vaikka koti kutsuikin jo heti puolen yön jälkeen =) Samoin kuin Jepsulla, mulla on hiukan rapulaoloa taustalla, vaikka join ruhtinaalliset 3 lasillista viiniä :whistle: ;) Hyvähän se vaan on, ettei uppoa enempää, sopivan iloinen fiilis kuitenkin löytyi ja mukavaa oli :D Juttelut jäi kaverin kanssa hiukan kesken, kun lähdettiin niin ajoissa kotiin, mutta päätettiin jatkaa juttua tänään lenkin merkeissä. Mies lähti heti aamupäivällä koko päiväksi kalaan, joten me täällä pojun kanssa vietetään rentoa sunnuntaita kotona löhöillen ja leikkien. Kauppaan pitäisi vääntäytyä, kun tekee kovasti mieli jotain epäterveellistä krapulamättöä :ashamed:

Päiviä kaikille tasapuolisesti. =)

Jepsulla ja Kristellellä ollut kivan rentouttava ilta lasillisen äärellä :D tarkoitus olisi itsekin lähteä kaverin kanssa muutamalle rentouttavalle ensi viikonloppuna. Montaa ei kyllä viitsi ottaa :whistle: tällä viime aikojen määrällä kun ei kovin paljoa juomaa siihen seuraavan päivää krapulaan tarvita. :x

Laitas Jepsu tosiaan kakkuohjetta tulemaan :p jos vaikka itsekin innostuis tekemään-vai onko tuon kakun ohje jo täällä joskus ollutkin, tai jonkun vastaavan*pähkii*.

Muorillakin hyvänkuuloiset eväät tänään, kyllä tuo kalapuikot voittaa kuus-nolla, kala on kyllä hyvää kun sen kunnolla laittaa. :whistle: :p

Kummeista sen verran, että meillä lasten kummit (neljä molemmilla) ovat kyllä mukana lasten elämässä ja kiinnostuneita lapsista. Muistavat juhlapäivät nimipäivistä alkaen ja muutenkin aktiivisesti kyselevät kuulumisia =) -kaikki asuvat kyllä toisilla paikkakunnilla, mutta pyritään puolin ja toisin näkemään tasaiseen tahtiin ja meillä on miehen kanssa myös sellanen periaate, että myös lapset muistavat kummejaan pienillä jutuilla. Meillä eri kummipareja on itseasiassa vain kolme, koska lasten toiset kummit ovat molemmilla samat, eli mun veli avopuolisonsa kanssa. =)

Kohta lähdetään anopin luokse syömään kun kutsu kävi, kunhan lapset ensin uniltaan herää. =)

Kala muhii uunissa. Tajusin vaan tossa vuokaa uuniin työntäessäni, että unohdin maustaa kalan. :headwall: :headwall: :headwall: Kai se on suolaa ja pippuria laitettava pöytään. :/ :headwall:

Ei mulla muutenkaan tänään oo aivot ihan mukana menossa. Pyykätessäni valkkasin esikoisen haalarin kanssa samaan koneeseen 30 asteen pyykkiä. No kun ohjelma oli puoliks pyöriny, niin tajusin, että olin sitte ajatuksissani laittanu lämpötilaks kuitenkin 60 astetta. :headwall: :headwall: Saa nyt sitte nähä, kuinka Jonathanin ominaisuudet kestää puolikkaan pesuohjelman 60 asteessa. :eek: :headwall:

Yhteistyössä