***Helmet 2008*** viikko 41

Vai että nipsuli kattoo vaatetuksen lekuriin valmiiks. Itelle vai tytölle? Meillä kyllä menee tytöllä ainakin kolme vaatekertaa päivässä ton kuolaamisen ja syömissottaamisen takia, että pitäis lekuri olla ihan aamusta, jos haluis jossain tietyssä vaatetuksessa lähteä. :D Kauhee, kun mun edellinen viesti oli täynnä lyöntivirheitä! :eek: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Vai että nipsuli kattoo vaatetuksen lekuriin valmiiks. Itelle vai tytölle? Meillä kyllä menee tytöllä ainakin kolme vaatekertaa päivässä ton kuolaamisen ja syömissottaamisen takia, että pitäis lekuri olla ihan aamusta, jos haluis jossain tietyssä vaatetuksessa lähteä. :D Kauhee, kun mun edellinen viesti oli täynnä lyöntivirheitä! :eek: :whistle:
--juu kyll meilläkin se kerkiää varmaan vaihtoon mennä kertaalleen, mut ompahan sit valmiina katottuna, täytyykin siis kattoa kaks eri versiota :D .Nyt sattukin tosi huonoon aikaan tuo lekuri just varmaan päikkäreitten tai syönnin aikaan |O
 
Munki pitäis laittaa aina useempi vaatekerta tai ainaki laittaa tarvittavat vaatteet vasta syönnin ja mahollisten puklujen jälkee päälle... Tosin aika moni vaatekerta on löytäny tiensä meijän vaatekaappiin kun on joutunu käydä ostamassa uudet (kuten lauantaina passikuvaa varten :D) :whistle:

Nyt nukkuun ku täääl on näin hiljasta :wave:
 
No emmäkää mihkää nukkumaan menny, just sen takia että vedettiin jätkän kanssa ne päikkärit.. Mutta eipä tääl kauheesti mitää oo, ja mesessäkää oo enää ketää :/ Joten mä etin netistä ohjeita mitä voi tehä puolukasta ja vedän satsumia :p Kamala miten tässä raskaudessa oon vetäny noita :eek: Mies haki tänää kolme kiloa kaupasta ja sano että jos noi vähäks aikaa riittää ettei joka päivä tarvi olla hakemassa :LOL:
 
vaatekerroista: täällä myös menee useampi päivässä vaihtoon.. :kieh: :kieh: nuo ruokatahrat! Neiti alkanu taas enempi oksenteleen. Ei paljoa kerralla, mutta usein! :kieh: neuvolaki on vasta joskus kuukauden päästä..
Meil on tänään se napatyrän näyttö kirranpkl. on vasta 16:20, et täshän kerekee vielä touhuta vaikka mitä!
 
Huomenta!

Mites teillä Anno onnistu toi passikuva? Meidän olis tänään tarkotus mennä ottamaan uusintaversiot. Saa nähdä, suostuuko ne ottamaan ilmaiseks tuolla Itiksen Fotoykkösellä uusinnat, kun alkuperäiset on otettu Tapiolan Fotoykkösellä. Ekat kuvat ei siis menny läpi, kun oli kuolaa leuassa. :/ :LOL:

Mun piti viime viikolla käydä ukon hamppilääkärin aikana otattamassa uudet kuvat, mutta kun olin vihdoin saanu auton parkkiin, niin ukko jo soittikin, että pääs jo pois hamppilekurista ja kuvaamokin oli just jo menossa kiinni. Oli vissiin Tapiolaan tunkenu koko Espoo ja puol Kirkkonummeakin Hulluille päiville, kun oli joka kolo täynnä autoja. :D

Täytyy ottaa passikuvat myös tosta isommasta, kun kyttiksellä väittivät, ettei toi passi vauvakuvalla oo enää käypä, vaikka pitäis olla voimassa vielä viis vuotta. No, ehkä tosta eskarilaisesta saa jo sellaisen kuvan, että on tunnistettavissa seuraavat viis vuotta. Mies kyllä ehdotti, että yritetään käyttää esikoisen vauvapassia neidillä, kun samannäköisiähän noi kaikki vauvat on. Joo, eipä siinä muuta, mutta voi olla vähän selittämistä, kun 2002 syntyny vaavi ei oo juurikaan kasvanu. Menisköhän läpi, jos selittäis, että on suvussa pienikasvuisuutta? ;) :LOL:
 
Meillä on jo muutamassa bodyssä ihania kestotahroja, jotka ei lähe normipesussa. Täytyis vissiin hakea sappisaippuaa. Kauheesti en kyllä jaksais hinkata noita tahroja, kun kohta tulee kuitenkin uusia. :/ ;)

Meillä on muuten nukuttu kaks yötä melko hyvin. Meno oli siis useamman viikon tosi levotonta. Neiti rauhottu vaan viereen ja siinä sitte nukku vaan tunnin - parin tunnin pätkissä. Tissikään ei kunnolla kelvannu. Lauantaina meillä oli vieraita ja join pari lasia viiniä. No neiti heräs yöllä kahetatoista, eikä olis millään rauhottunu. No tissiä en viittiny antaa enkä halunnu totuttaa siihen, että yöllä saa pullomaitoa. Nukkumaankaan en viittiny neidin viereen mennä, kun vieraita oli vielä kylässä. No tunin ajan sai vähän väliä käydä rauhottelemassa, mutta sen jälkeen on omaan sänkyyn rauhottelu ollu melko vaivatonta. Olin jo menettäny toivoni tassuttelujen yms. unikoulutusten suhteen, mutta nyt toivon hiljaa, että nää yöt rauhottuis. Neiti on siis nukkunu kaks yötä omassa sängyssä ilman yösyöntiä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Täytyy ottaa passikuvat myös tosta isommasta, kun kyttiksellä väittivät, ettei toi passi vauvakuvalla oo enää käypä, vaikka pitäis olla voimassa vielä viis vuotta.
Meille taas sanoivat että jos on kerran 10 vuodeksi myönnetty niin on kelvattava. Sano vaan että joissain maissa saattaa joutua selittelemään ja jollain muulla (esim. kela kortilla) todistettava. Meillä kuva otettu 8-9kk iässä esikoisella ja nyt siis 6-vuotias. Ja ainakin bulgariaan ja takas pääsi ilman selittelyjä.
 
Meillä joskus pääsee koko päivän samoilla vaatteilla, joskus joutuu vaihtamaan ja yleensä sen takia että on eri vaippa ja on falskannu. Välillä on noi liberotkin falskannu, mutta nyt ovat taas pitäneet hyvin. Paitti yöllä kun vaippa on ihan täys niin aamulla saattaa olla yökkäri märkänä... Puklailua poika tekee vähän, mutta sen jälkeen kun kalaa sai niin puklaili monta päivää tosi paljon :/ En tiedä johtuko siitä, vai jostain muusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Täytyy ottaa passikuvat myös tosta isommasta, kun kyttiksellä väittivät, ettei toi passi vauvakuvalla oo enää käypä, vaikka pitäis olla voimassa vielä viis vuotta.
Meille taas sanoivat että jos on kerran 10 vuodeksi myönnetty niin on kelvattava. Sano vaan että joissain maissa saattaa joutua selittelemään ja jollain muulla (esim. kela kortilla) todistettava. Meillä kuva otettu 8-9kk iässä esikoisella ja nyt siis 6-vuotias. Ja ainakin bulgariaan ja takas pääsi ilman selittelyjä.
Meilläkin toistaiseksi on päästy tolla passilla. Mäkin ekaks ajattelin, että on kelvattava, mutta nyt mietin, ettei viittis pilata vaarin 65-vuotissynttärimatkaa sillä, ettei passi kelpaakaan. Mies on kyllä jo puolitosissaan laittamassa jonnekin (ilmeisesti EU:hun :whistle: ;) )korvausvaatimusta, kun ekaks myönnetään kymmeneks vuodeks passi ja sitte sanotaan, että se kelpaakin vaan pari vuotta. :/ :D

 
Meillä on kuolattu melko antaumuksella pari kuukautta - eikä yhtään hammasta oo vielä tullu. :/ Just kun mä oon saanu kestoilun silleen sujumaan, ettei tuu ohivuotoja, niin kuolan takia menee useempi body päivssä. Ulos kun ei viitti laittaa märässä bodyssä, eikä se nyt sisälläkään oo kivaa olla kaulus ihan märkänä. :/
 
Meillä pärjätään yleensä koko päivä samoilla kuteilla. Joskus saatan päälihousut laittaa toisenakin päivänä vielä päälle, mikäli vaan omilla kotilattioilla on möyritty. Poika ei pahemmin puklaile, eikä kyllä paitojaankaan kuolaa. Yleensä katson illalla seuraavan päivän kuteet valmiiksi sekä pojalle että mulle, jos ollaan aamulla lähdössä johonkin. Säästää hiukan sitten aikaa, kun ei tarvii aamulla pähkäillä.

Tänään puhkesi pojulle toinen hammas :D Yö meni loistavasti, vain kaksi tutitusta =)

Mä tajusin tänään, etten oo vielä tarjonnut kalaa pojalle laisinkaan :ashamed: Me itse syödään ihan liian harvoin kalaa, joten ei oo käynyt mielessäkään vähään aikaan :ashamed: Taidan tässä kala-asiassa tyytyä kaupan purkkeihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Huomenta!

Mites teillä Anno onnistu toi passikuva? Meidän olis tänään tarkotus mennä ottamaan uusintaversiot. Saa nähdä, suostuuko ne ottamaan ilmaiseks tuolla Itiksen Fotoykkösellä uusinnat, kun alkuperäiset on otettu Tapiolan Fotoykkösellä. Ekat kuvat ei siis menny läpi, kun oli kuolaa leuassa. :/ :LOL:

Meil itse asiassa meni tosi kivuttomasti se kuvaus ja ainaki mun tietääkseni noi passikuvat pitäis kelvata. Ainaki se kuvaaja tuntu tietävän mimmoset kuvat pitäis olla =) Siel studiossa oli kyl ihania lapsikuvia, vitsi kun ei tajunnu viedä tota poikaa semmoseen vastasyntyneen kuvaan :/ Mie jo suunnittelin yksvuotis kuvaa siellä samassa paikassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mä tajusin tänään, etten oo vielä tarjonnut kalaa pojalle laisinkaan :ashamed: Me itse syödään ihan liian harvoin kalaa, joten ei oo käynyt mielessäkään vähään aikaan :ashamed: Taidan tässä kala-asiassa tyytyä kaupan purkkeihin...

Mä taas ajattelin kala-asiassa niin että annan pojalle kalaa sitten kun joskus ite laitetaan (harvoin seki tosin on) mutta ne kalapurkit oli musta jotain aivan kamalaa. Vaikka meillä poika syö pääosin purkkiruokaa niin noi oli hajultaan ihan kauheita
:x
 
Meillä kuvaaja sano, että saattavat hylätä tuon kuolan takia, mutta kun takana oli jo niin nonta räpsyä, niin totes, että yritä tällä ja tuu takas, jos ei kelpaa.

Meillä syödään kalaa melko usein. Oon keittäny ja pakastanu lohta. Tällä hetkellä taitaa olla vaan lohikuutioita noitten kasvisten kyytipojaks pakkasessa. Pitäis keittää kanaa ja jauhelihaa, ettei mee ruoka liian lohipitoiseks. :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mä tajusin tänään, etten oo vielä tarjonnut kalaa pojalle laisinkaan :ashamed: Me itse syödään ihan liian harvoin kalaa, joten ei oo käynyt mielessäkään vähään aikaan :ashamed: Taidan tässä kala-asiassa tyytyä kaupan purkkeihin...

Mä taas ajattelin kala-asiassa niin että annan pojalle kalaa sitten kun joskus ite laitetaan (harvoin seki tosin on) mutta ne kalapurkit oli musta jotain aivan kamalaa. Vaikka meillä poika syö pääosin purkkiruokaa niin noi oli hajultaan ihan kauheita
:x
Hyvä tietää, että ne kalapurkit siis haisee ilmeisesti vielä pahemmalle kuin muut purkit :x :x :x Mulla meinaa oksu tulla aina kun avaan minkä tahansa purkkiruoan (ei hedelmäsoseista kuitenkaan, ne on namia) :| Mä itse en laita kalaa mielellään, koska ällöän sitä raaán kalan hajua :x Tykkään silti kalaruoista, monenmoisista :p Voishan sitä miehen pistää käsittelemään kalan kypsäksi, kyllä mä sitten loput hoidan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mä tajusin tänään, etten oo vielä tarjonnut kalaa pojalle laisinkaan :ashamed: Me itse syödään ihan liian harvoin kalaa, joten ei oo käynyt mielessäkään vähään aikaan :ashamed: Taidan tässä kala-asiassa tyytyä kaupan purkkeihin...

Mä taas ajattelin kala-asiassa niin että annan pojalle kalaa sitten kun joskus ite laitetaan (harvoin seki tosin on) mutta ne kalapurkit oli musta jotain aivan kamalaa. Vaikka meillä poika syö pääosin purkkiruokaa niin noi oli hajultaan ihan kauheita
:x
Mäkin keitän kalan mielummin ite, kun mulla on kans mielikuva, että ne valmiskalat haisis pahalle. :/ Muutenkaan en kauheesti tykkää noiden valmisruokien tuoksumaailmasta. :p :/
 
Huomenta,

mä täälä yritän pakko nukuttaa tota neitosta että jaksas neuvolassa vaan arvatkaa onnistuuko :whistle: , ei toudellakaan :headwall:

Meillä kalaa syödään toisinaan, nyt tein ite semmosta mihin laitoin kesäkurpitsaa, porkkanaa, valkosipulia, tilliä ja tummaa makaronia ja pari kalakuutiota, tykkäs tosi paljon :p , samoten semperin punakampela muussiilla on herkkua, ja tuoksuukin tosi hyvälle :wave:

Siinpä ne päälimmäiset, mukavaa viikkoa kaikille :hug:
 

Yhteistyössä