***Helmet 2008*** viikko 41

Ilmoitus vaan, että hengissä ollaan ja palstoille palataan kunhan "arki" tästä lomareissun jälkeen alkaa rullaamaan B) :D Reissu meni mukavasti ja poika oli tosi kiltti ja reipas koko matkan ajan. Yöt meni vähän niin ja näin, sillä pojalle puhkesi eka hammas :heart: Laittakees pikainfoa, että mistäs on viime päivinä puhuttu :whistle:
 
Pikakelauksella luin tän viikon saldoa ja samalla koitan lukea sähköpostia, facebookia ja päivittää uutistietoudessa itseäni ajantasalle hiukan :whistle: Hyvin onnistui reipas viikko ilman nettiä ja puhelintakin käytin vain 4 viestin lähettämiseen =) En ihan niin addikti ole vielä kun luulin :whistle:

Hienoja 8kk mittoja :flower: Hissukka kirjoitti niistä kohtauksista, meillä poika on muutaman kerran pelästyttyään jotain alkanut itkeä niin, ettei vedäkään henkeä sisään ja olen myös puhaltanut kasvoihin, jolloin alkaa hengittämään uudelleen. Käytän tuota nassuun puhaltamista joskus myös saadakseni pojan huomion kiinnittymään jonnekin toisaalle :ashamed: Tepsii nimittäin venkoiluun ;)

Mulla on kht-laput haettuna Kelasta, enkä tiedä onko postissa tullut... Mun äiti on hakenut meiltä viimeisin viikon postit ja pitäis huomenna tuoda niitä...

Ja sitten loppuikin muistaminen :ashamed: Pyykkiä on reissun jäljiltä varmaan sata koneellista ja niistä eka ois nyt pyöräytetty, joten pyykin ripustukseen, suihkuun ja oma ihana sänky kutsuu sen jälkeen =) Toivottavasti nukkumatti vierailee meillä tänä yönä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Vuoden päästä meikäki olis ollu jo kuukauden töissä...huh :eek:
Meinaatko Jahve siis töihin palata jo ens syksynä?

Meillä on ollu tänään aika hulinapäivä. Hullareilla käytiin aamulla ja vauvaneideillö tuntu olevan hyvin hauskaa kahvilla. :D =)

Sitte käytiin mun työpaikalla muksujen kanssa ja olipa hauska taas tavata työkavereita. Ja illalla oltiin vielä Tapiolassa ukon mukana hamppilääkärireissulla. Pitihän sielläkin käydä hullareilla. En kyllä ostanu muuta kuin suukkoja. Aamulla ostin esikoiselle housut ja itelleni naamarasvaa ja herkusta jauhelihaa ja broilerin fileetä pakkaseen. On sitten edes jotain syötävää, kun kht alkaa. :D :D Niin ja ukko osti uuden töllön (ei kylläkään hullareilta), joten nyt ei parane pistää naamaa mihinkään muualle kuin ruokakauppaan loppukuun aikana. :whistle:
 
Talvikenkiä mäkin olen miettinyt, ensin ajattelin että sellaisia ei vielä tarvita mutta toisaalta sitten kun poika konttaa kunnolla niin voisi päästä ulkona maahan möyrimään kun ulkoillaan tytön kanssa. Jotkut kengät kyllä tarvisi siihen olla. Millaisethan kannattaisi? :/

Tervetuloa takaisin Kristelle! =) Täytyykin kokeilla jos tuo naamaan puhaltaminen auttaisi muuhunkin, esimerkiksi syöttötuolissa venkoiluun. :kieh: Poika syö kyllä hyvin kunhan saan jotenkin viihdytettyä syömisen ajan että jaksaa olla aloillaan, yleensä kerään kasan leluja valmiiksi mitä saa siinä syödessään tutkia. Pojan lempileikki on vaan tiputtaa lelu kerrallaan lattialla ja sen jälkeen kurottua syöttiksestä niin alas kuin pystyy ja tuijottaa vaikka kuinka pitkään että minne se lelu tippui. Yritä siinä sitten syöttää kun poika roikkuu melkein pää alaspäin. :LOL: Huomenna koitankin puhallella. :whistle:

Taidan painella petiin, öitä. :wave:
 
Mä en ainakaan vielä aio hankkia talvikenkiä. Joitakin kenkiä tuolla kaapissa kyllä on veljen ja serkun jäljiltä.

Mä yritän kyllä olla viihdyttämättä neitiä ruokailun aikana. Kun syödään, niin syödään ja kun aletaan leikkimään, niin lopetetaan syöminen. :D Siihen oon kyllä syyllistyny, että annan neidille lusikan (välillä kakskin) omaan käteen.

Mulla on muuten jotkut pohjaanpolttopäivät menossa :eek: :D . Eilen keitin purkkihernarin pohjaan ja tänään laitoin neidille kanapaloja kiehumaan ja lähin esikon kanssa legoja kokoamaan ja tetty unohdin keitokset hellalle. Kauhee käry ollu loppupäivän kotona. :eek: En mä ihan näin käsi haluis myöntää olevani keittiössä. :whistle:
 
:) Hih, ihana päivä ollut tänään! :heart: Aamupäivällä olimme muskarissa, sen jälkeen mammatreffeillä keskustassa. Alkuillasta olin sitten vaalipaneelissa ja :D olipa ihanaa miettiä välillä jotain muuta kuin perheeseen, kotiin ja omaan olemiseen liittyviä asioita! Siis tosiaan ajatella ja keskustella muustakin! Piristi ihan kummasti koko viikkoa. :) Loppuillasta eksyin sitten vielä lähikuppilan bändi-iltaan. :xmas:

Mistäs täällä olikaan puhuttu... Kengät ostan (uutena; yksi harvoista asioista, mitä en hanki kierrätettynä ) sitten, kun on ajankohtaista, eli kunhan Hattara seisoo ja harjoittelee ensimmäisiä askeliaan. Ruokapöydässä meillä toisinaan maanitellaan, koska muuten H ei välttämättä söisi mitään. Leluja ei ole pöydässä, mutta yleensä annan lusikan, sormiruokaa tai vesimukin omaan käteen touhuttavaksi.

Onnea uusista neuvolamitoista kaikille! :flower: Pitkiä poikia teillä! =) Mä olen luullut, että Hattara on pitkä, kun oli 8kk -neuvolassa 71,5cm, mutta eipähän tuo taida niin pitkä ollakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Vuoden päästä meikäki olis ollu jo kuukauden töissä...huh :eek:
Ööö, ja minä olen ollut vuoden kuluttua töissä vanhempainvapaiden jälkeen jo 8 kuukautta. :D Toisinaan tekisi mieli jo nyt välillä töihin. Olisi ihanaa, jos voisi tehdä vaikka päivän tai pari viikossa töitä (omaa työtäni siis), jolloin H olisi isänsä kanssa. Mulla on ikävä paitsi palkkaani, niin ensisijaisesti työyhteisöä ja työtehtäviäni, asiakkaitakin. :/

Huomenna on tiedossa kotipäivä. Ihanaa. Ei tehdä mitään muuta kuin käydään kaupassa ja ulkoilemassa. B) Mieskin on vapailla. :heart:




 
Meillä oli tässä aamulla sähkökatkos. Olivat sitten isi ja tytär olleet retkihenkisinä erikoisoloissa (lue: taskulampun valossa..).
Meillä on nyt muuten tullu jonkinlaista vierastamisen tapaista.. Siis sellaista että kun mä meen kauemmas niin tyty konttaa itkien perässä. Rauhoittuu kun nappaan syliin.
Eilen muskarissa oli hetken opettajan sylissä, sit tuli itku ja kun nostin tytyn syliin, antoi suloisen suukon mun poskelle. Tiiättekö sellaisen vauvasuukon: suu ammollaan tulee kohti :heart:

Täytynee vissiin niitä kenkiä alkaa sit ostella.. Tuo kuitenkin ryömii ulkonakin ja nousee pystyyn. Mulla on vähän sama ku Ievalla eli mieluusti ostan kengät uusina.

Tänään mennään avoimeen valokuvaukseen :)

 
Tervetuloa takaisin Kristelle :wave:

Tosta viihdyttämisestä syömisen aikana Mä luin jostain että lapsen kanssa ei sais edes leikkiä mitään lentokone tulee, avaas suusi leikkiä jotta lapsi ei mieltäisi syömistä leikkimiseks.. Joo kyllähän mäki järkeilin asian noin ja sanoin miehellekin että sitte ei mitään maanitteluja mutta kyllä se lentokone meijän suuhun nyt vain menee :D Joten on meil laulettu ja rallateltu viimesten lusikoiden aikana ja eilen annettiin kameran laukku hetkeks käteen että sen suun sai auki :whistle:

Mä just lueskelin BB-uutisia eilisistä bileistä ja nyt vielä enemmän oon sitä mieltä että Nikon kilahdukset ei oo mun mielestä viihdyttäviä :eek:

Nyt alkaaki jätkä jo heräillä :wave:
 
Huomenta!

Kävin aamusella viemässä kelaan kht-paperit. Ei kyllä neiti luukulla oikein osannu sanoa mihinkään mitään. Soitti useamman puhelun jonnekin. Välillä mä jouduin lukemaan sille, että mitä niissä niiden oppaissa sanotaan. :D Mutta ilmeisesti saadaan kuntalisää jo heti kht:n alusta alkaen, vaikka papereissa lukee että maksetaan 10 kk - 1 v ja 11 kk ikäsille. Ainakin niin tuli johinkin esimerkkipäätökseen, jonka meille tekivät, kun eivät muuten osanneet sanoa, maksetaanko kuntalisää tammi- vai helmikuun alusta alkaen, kun neiti täyttää 10 kk 4. tammikuuta. Ukon mahdolliset osingot tuottivat myös päänvaivaa, mutta kuulemma ei karhuta lisäosaa takaisin, jos tuo nostaa osinkoa loppuvuodesta 2009, vaikka periaatteessa osingiot jaetaan koko kalenterikuukaudelle. Ja mun järjen mukaan loppuvuodesta 2008 nostetut osingot vaikuttaa vaan 2008 hoitotuen lisäosaa, koska kevät on eri kalenterivuotta. Ai minäkö hankala asiakas. :eek: :LOL: Harmi, että yks meijän sukulaismies jäi viime kesänä eläkkeelle, oli Vantaan kelalla ns. iso pomo. Olisin sille pirautellu ongelmissani, kun tuolla toimistolla loppuu tietotaito meijän tukihakemuksissa. :LOL:

Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.

Mä en oikeen tiedä, mitä tekisin noiden käytettyjen kenkien kanssa. Yhet uuderkin mulla on kyllä kesän aleista hankittuna, mutta eivät taida pelittää talvella ulkona. Ehkä otan ne sisäkäyttöön, kun joskus alkaa kävelyreenit. =)
 
Niin, kyllä meillä saa esikkokin ottaa lelun pöytään, mutta siihen ei saa koskea. Eilen toi oli aika liikkis, kun yritti vaivihkaa muka mun huomaamatta katella Akkaria syödessä. Aamu-, ilta- ja välipalalla meillä saa lukea, muttei kun "syödään oikeesti". ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Vuoden päästä meikäki olis ollu jo kuukauden töissä...huh :eek:
Meinaatko Jahve siis töihin palata jo ens syksynä?

Luultavasti joo =)
Mutta VAIN JOS tää tän hetkinen hoitosuunnitelma toteutuu, että saadaan neidille hoitaja kotiin ;) Ulkopuoliseen hoitoon en laita ennen 3v =)
Muuten oon ite sinne 3v asti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:
 
Mä kyllä viihdytän ruokapöydässä kaikilla sirkustempuilla ja leluilla minkä osaan. :LOL: Ajattelin kyllä ennen esikoista että ruokapöydässä sitten syödään nätisti eikä muuta pelleilyä, mutta ei ole ainoa periaate mikä on mennyt viemäristä alas. :whistle: Tyttö on aina ollut luonteeltaan temperamenttinen ja omatahtoinen, sekä tosi huono viihtymään paikallaan, joten jos halusin saada hänet mitään ylipäänsä syömään niin pakko oli alkaa yhden naisen show:ksi. Eikä se siinä vaiheessa niin pahalta rikkeeltä tuntunut siihen nähden, että ruoka maistui. =) Pelkäsin kyllä kun tyttö kasvoi että siitä jää paha tapa, mutta kun sitten 1v5kk iässä halusi alkaa syömään omin päin eikä äiti enää saanut syöttää, niin leluista ja viihdytyksestä luopuminen sujui ihan itsestään. Toivottavasti nytkin. =)

Poika on kyllä paljon parempi syömään kuin tyttö aikoinaan ja rauhallisempi, mutta tuo yhdessä paikassa istuminen kun ympäristö olisi täynnä kiinnostavia asioita, saa aikaan piankin itkun ja suun päristyksen mikä on pojalla harmin ilmaus, mikä lennättää soseet vastapäiseen seinään asti. :kieh: Joten sujuvasti on taas tullut luisuttua viihdytykseen, luovutaan siitä sitten viimeistään kun poika alkaa jotain käsittää säännöistä ja käyttäytymisestä. =) Ja jos se itse syömisen riemu vaikka taas hoitaisi homman mun puolesta. :D

Sieltä mennään mistä aita on matalin siis... ei viitsi edes alkaa miettiä kuinka moni periaate on saanut unohtua aikojen saatossa. :whistle: Mutta aika hyvin arki silti yleensä meillä rullaa, vaikka välillä meinaa hihat palaa tuon uhmiksen omatahtoisuuteen. Ja uhmiksella äidin nipottamiseen. :LOL:
 
Heipähei!

Mukavaa Muori että vaipat menevät kaupaksi. :)

Meillä podetaan edelleen flunssaa. :snotty: Ada on onneksi paranemaan päin, on enää vähän räkäinen, mutta mulla tää lentsu on pahimmillaan... :( Enkä voi edes ottaa mitään lääkettä kun en viitti ottaa riskiä et Ada saa niistä allergisia oireita ja se sit taas sekottais ruokakokeiluita...

Adalle tuli muutama päivä sitten ihottumaa poskiin, ja eilen oli selkä näppyläinen. Meillä on nyt quinoa tauolla kun epäilen että se aiheutti näppylät. Tai jos se ei ole quinoa niin sit se on d-vitamiini tai saksanhirvi. Noista mieluiten quinoa pois. Tänään maisteltiin vähän kesäkurpitsaa, toivottavasti sopii. :)

Sunnuntaina lähdetään Adan kans junalla pohjanmaalle. :) Tietääkö kukaan onko pendolino junat matalalattiallisia vai tarviiko vaunujen kanssa nostoapua et pääsee kyytiin/pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
 

Yhteistyössä