***Helmet 2008*** viikko 41

Hissukka Mä just mietin tossa kun oman juttuni pöydässä viihdyttämisestä kirjotin että mikäköhän olis tilanne jos meillä ei ois tää jätkä maailman kaikkeuden rauhallisin tapaus :LOL: Ja silti mä oon lipsunu nyt jo niistä suunnitelmista mitä sillo tein :D Onneks en oo kovaan ääneen toitottanu että meillä toimitaan sitten näin :D Ja musta tuntuu että meillä keksitään monia keinoja arjen helpottamiseks vielä ens helmikuun jälkeen :LOL:

Nyt aamukaffelle kun pojalla on napa täynnä puuroa. Me tänää otettiin ekaa kertaa mukiin maitoa, ruokajuomaks :D Ja vähä sillä nokkamukilla oli kiva leikkiä, tää oli nyt se missä ei oo venttiiliä joten pikkasen oli märkä jätkä sen ruokailun jälkeen. Alamme siis reenaileen enemmän mukia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
Voiskohan sen sitte lähettää jonnekin sisäoppilaitokseen? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
Voiskohan sen sitte lähettää jonnekin sisäoppilaitokseen? :LOL:

Ja Kela maksaa :whistle: Aina vois yrittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
Voiskohan sen sitte lähettää jonnekin sisäoppilaitokseen? :LOL:

Ja Kela maksaa :whistle: Aina vois yrittää :D
No toki, toki. Nehän meistä yhtäkkiä kolmihenkisiä tekee. :D
 
Ihana päivä tänään.

Käytiin neidin kanssa työpaikalla kavittelemassa ja pullalla. :D Nyt vielä neiti nukkuu mutta kohta lähdetään kerhoilemaan. On se niin hassua että ennen tuota likkaa, vannoin etten lähde mihinkään mammakerhoihin ja nyt intoa puhkuen menossa. :LOL:

Marraskuun ensimmäisellä viikonlopulla olisi tarkoitus lähteä koulutukseen, lauantai ja sunnuntai. Ajattelin kuitenkin tulla kotia yöksi.

Hyvä kun kirjoittelitte kuntalisästä. Pitääkin laittaa hakemukset eteenpäin. Pitää ensin kuitenkin soitella verotoimistoon.
 
Ruokapöydässä meillä ei ole leluja, ei oo kummankaan kanssa tarvinnu, ruoka on maistunut ilman showtakin. Itseasiassa tossa just mietin että missähän vaiheessa neidille on annettu lusikka omaan käteen, pojalle kun annoin niin eihän syömisestä tullut mitään kun tunki sitä omaa lusikkaa suuhun :D Joten saa olla vielä ilman lusikkaa :kieh: Palvelu pelaa ja äiti syöttää, keskittyköön poika pöydän paukutukseen ja suun avaamiseen:D

 
Meillä neiti on toisinaan NIIN huono syömään, ettei tosikaan...äitin puhelin on oiva hätäapu joskus...jos se systeemi ei toimi, niin sit ei todellakaan syö, ilmankos tuo kirppu onkin :/
Poikien kanssa oli jossaan vaiheessa sama juttu....mut kyl ne sit alkaa syömään ilman sirkuksiakin, kun on sen aika :p
 
Lehdessä oli juttua tänään(etlari) koululaisten syyslomasta ja siitä jos joutuvat olemaan yksin kotona. Jutun lopuksi oli teksti: "ohessa kuitenkin muutama esimerkki pienemmille koululaisille syyslomaviikolla järjestettävästä toiminnasta"
Ensimmäinen on srk:n järjestämä leiri 7-12 vuotiaille ja niitä on kaksi. Leirille mahtuu 30 leiriläistä. Molemmat leirit ovat jo täynnä.


Okei, onhan se kiva ilmottaa tommosesta mahdollisuudesta mihin ei kuitenkaan voi edes päästä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
Jep. Olin jotenkin taas sotkenut tän asiaan, siis todellakin mekin ollaan 3 henkinen perhe ja noi 2 kundia on vissiin aaveita jotka asuu vain meillä :LOL: . Ollaan me vissiin aika pienitulosia kun laskin, että oltais saatu 2 hengen tulorajoilla muutama kymppi lisäosaa...no nyt tulee sitten vaan enempi. Taisin nyt johonkin hakemuksen kohtaan laittaa perhekoon väärin, vai oliko siinä sellainen kohta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin eikä tuo osannu nyt sanoa sitäkään, että lasketaanko toi neiti nyt perheen jäsenlukuun vai ei (siinä hoitolisässä ). Tai siis väitti, että lasketaan, mutta muistan lukeneeni, ettei lasketa (kun lumianna mua eilen asiassa valisti), mutta en nyt löytäny sitä kohtaa mistään.
Mun mielestä hoitoLISÄSSÄ otetaan huomioon perheen 2 nuorimmaista lasta

:whistle: Jos sitä tarkoitit...eli meilläki nuo 2 vanhinta saa syyä sormiaan :LOL:

Joo, koululaisia ei kait lasketa muutenkaan. Eihän ne mitään kuluta. :LOL: Mutta meillä olis siis 4-henkinen perhe, vai? No sitte näkee, kun päätös tulee.
Joo 4 henkisiä siihen asti, kunnes tein esikko menee kouluun...sit ootteki yhtäkkiä 3 henkinen perhe...eiks oo jännää! :LOL: :headwall: :LOL:
Jep. Olin jotenkin taas sotkenut tän asiaan, siis todellakin mekin ollaan 3 henkinen perhe ja noi 2 kundia on vissiin aaveita jotka asuu vain meillä :LOL: . Ollaan me vissiin aika pienitulosia kun laskin, että oltais saatu 2 hengen tulorajoilla muutama kymppi lisäosaa...no nyt tulee sitten vaan enempi. Taisin nyt johonkin hakemuksen kohtaan laittaa perhekoon väärin, vai oliko siinä sellainen kohta?

Mun mielestä siin oli vaan ne, et piti täyttä alle kouluikästen tiedot...ei silleen mitään määriä tarvinu :whistle:
Köyhäinavustusta myökin saahaan :LOL:
 
Hello :wave:

Kiirusta on pukannu, ensin aamulla jumppaan ja siitä sitten kaverin vauvelin synttäreille...bicci ei ollu mun mieleen,musa oli ihan hanurista mutta hiki kyllä silti tuli :LOL: . JA sit..munhan piti leipoo semmonen hieno kakku synttärilahjaksi tuolle kaverin lapselle...ja kuinkas kävikään ihan ketuiks meni kakku, tai oikeestaan päällinen joten vein sitten kakun joka piti olla miehelle, kun se on semmonen kakkustelija...nooh, hyvä kakku siitä sit tuli, tokikin hiukka pieni :eek:

Meillä ei viihdytetä ruokapöydässä, ihan hyvin on maistunut ilmankin. Jos ei syö niin sit on syömättä, huomioidaan seuraavassa ruokailussa sitten.

Kenkiä
on uusia ja käytettyjä, ensiaskel kengät ostetaan uusina

Joops. jatkaa siivousta |O :wave:
 
Ai niin, ollaan parina päivä herkuteltu neidin kanssa mandariineillä, kylläpäs vaan maistuu namille :p , eilen maistettiin kananmunaa ja sokeria kun annoin neidille pari kakkupohjan murusta ja marie keksillä sitten jatkettiin tätä sokerilinjaa tänään synttäreillä |O :wave:
 
Joo, mehän päästään kelan luokituksessa ihan suurperheiden kastiin. :LOL: Outo on kyllä logiikka, kun saa vielä tosta eskarilaisesta sen noin 60 euroa, kun ei oo kunnallisessa hoidossa. Siis kyllä rahalle on käyttöä, mutta jos siis olis ekalla, niin varmaan ihan yhtä paljon meillä olis menoja.

Ilmoitin neidin tänään epävirallisesti jonoon yksityisslle pph:lle ens syksyä silmällä pitäen. On aivan ihana tyyppi, tietäis, että neiti olis hyvissä käsissä. :heart: Mutta tällä hetkellä tolla pph:lla oli täyttä. :/ No, täytyy toivoa parasta. Jos ei onnaa, niin laitan neidin varmaan tohon samaan tarhaan, jossa esikoinen on ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Apua, neiti on alkanu haroa korvia. :eek: :eek:
Miks apua? Meijän neiti haroo harva se päivä. Meinaatko että korvatulehdusta ois? Se on saattanu kato vaan hokata että hei, mitkäs lirpakkeet ne nämä on! :D
Meillä myös harotaan jatkuvasti korvia, mutta on unen tai ärsyyntyneisyyden merkki.
Sama meillä ja oon kans mieltäny sen ärtyneisyyteen.. Jätkää kiukuttaa ni repii korviaan :D

Hyvä että joku muukin on antanu mandariineja :whistle: Meil kans maisteltiin tossa yks päivä kun on niin makeita täl hetkel ja poju tykkäs ihan mielettömästi. En kyllä paljoa uskaltanu antaa. Kysyin sitte neuvolasta että saako antaa kun tykkäis ni täti sano että ei vielä saa antaa ja kaivo lappunsa esiin niistä kielletyistä ruoista. No siellä ei sitte lukenukkaa sitrushedelmiä :D Me kokeiltiin ihan varovasti eikä mitään tullu (ilmeisesti ne allergiat on suurin syy miks ei pitäis antaa, koska ne on aika pahasti allergisoivia) ja eiköhän meil jatkossaki aina silloin tällöin maistella niitä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Apua, neiti on alkanu haroa korvia. :eek: :eek:
Miks apua? Meijän neiti haroo harva se päivä. Meinaatko että korvatulehdusta ois? Se on saattanu kato vaan hokata että hei, mitkäs lirpakkeet ne nämä on! :D
No jotain korvatulehduksen tapasta kävi mielessä, kun on yötkin ollu levottomia. Esikoisen kohdalla en varmaan olis edes noteerannu moista, mutta nykyään oon vakuuttunu, että kaikilla lapsilla on korvatulehduksia ja ne voi olla kuumeettomiakin ja melkein oireettomia. En tiedä, mistä oon moisen saanu päähäni. Olisinko lukenu liikaa netin mammapalstoja. :D
 

Yhteistyössä