***HELMET 2008*** Toukokuu

elintaso asiaan puutun vielä vaikka se aihe alkaa ilmeisesti olla jo käsitelty..me joudutaan joka kuukausi vetämään tosi tiukille, minä melkeinpä minimi äippärahalla+elarit esikoisesta+lapsilisät 2 lapsesta ja miehellä vartijan palkka. ostetaan lapsille kaikki välttämätön, mutta ite tingataan loppuun asti omista tarpeista, esim. minä käyn parturissa 1-4 kertaa vuodessa, mies ei koskaan ku joko minä siistin (tosi kömpelösti ) tai sitten vetää suoraan kaljuksi, vaatteita ostetaan 1-2 kertaa vuodessa ja silloinkaan ei mitään vaatekasaa.
toisaalta tästä on se hyöty että osaa todella arvostaa sitä mitä on/saa ja toivottavasti lapset oppivat saman. tympiihän se välillä ihan tosissaan ku ei oo varaa "ylimääräiseen". huonekaluja onneksi saatiin viime vuosien aikana minun kautta ku olin opiskelemassa, tein yöpöydät,pari rahia, verhoilin ja kunnostin vanhan kulmasohvan,hylly seinälle jne ja minun äiti auttoi tosi paljon opiskelujen kustannuksissa. ja minäkään en todellakaan halunnut ketään tällä tekstillä loukata, kerroin vaan oman mielen mukaan.

laittautumisesta minä meikkaan nykyään tosi harvoin, voin mennä ihan minne vaan ilman meikkiä, okei no baariin en varmaan ilman meikkiä suostuisi menemään ja hiuksia en laita oikeastaan koskaan, ku ei ne ikinä mene niinku haluais ja ku ei siihen oo ikinä aikaa, meikkiin ei kuitenkaan mene ku max 15 minuuttia jos sen vaivautuu laittamaan.

viherpeukalointi minä haluaisin laittaa parvekkeelle vaikka mitä kukkia, mutta mulla on niin paha ampiais kammo ( oon niille allerginen ) että en uskalla laittaa kukan kukkaa :ashamed:

käytiin tänään esikoisen kanssa uimassa ihan kaksistaan ja meillä oli tosi hauskaa, pitkästä aikaa. yleensä meillä menee joka asia nykyään tappeluksi niin tästä päivästä jäi kyllä tosi hyvä mieli :D ens viikolla varmaan uusiksi ja ajattelin että vois ruveta kerran viikkoon kulkemaan yksinäänki uimassa niin jospa nuo ylimääräset kilot alkas siitä karista..

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Jahve; no hiuksista tietty, et kait sää mitään muuta ajatellu :LOL:
Minä olen niin pidättyväinen ihminen, että hyi mitä työ minusta luuletten :whistle: :LOL:

Oikeesti...mulla tulee aina ja joka asiasta mieleen aina jotain siihi viittaavaa :whistle: :whistle: Mies vitsaileki, että mie taijan elää puutteessa :whistle:

peesaan kyllä jahvettia tässä asiassa, minäki väännän kyllä kaikesta mahdollisesta asiasta jotain kaksmielistä täällä kierossa mielessäni

niin ja ku on ollu tuosta töihin menosta/kotona olemisesta puhetta niin ite aion olla vielä ainaki vuoden kotona ja sitten alkaa kuumeisesti työpaikan etsintä joka voi tuottaa hiukka ongelmia ihan senkin takia että oon sitten 22v ja mulla ei oo päiväkään työkokemusta :whistle:
yläasteella ei ollu mahdollista mennä edes kaupungin kesätöihin ku kaupunkiin oli matkaa melkein 60 kilsaa ja kesäisin oli kotona hommaa ja peruskoulun jälkeen tuli tuo mammaloma ja sitten oli opiskelu ja silloin halusi kesät ottaa levon kannalta ku vuosi vuodelta oli rankempaa ja nyt ku opiskelu loppu niin oon taas äippälomalla, oon tosin haaveillu että jos kävis verhoilijaksi oppisopimuksella tän "lomailun" jälkeen..jos sen opiskelun jälkeen "tekis" taas lapsen niin jatkuin tämä oravanpyörä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja shiva:
onko teiän muiden kestoilijoiden vaaveilla ollu ton rotarokotteen kertistelyjakson jälkeen mitään kesto-antipatioita?
ei meillä kyllä ainakaan oo, A tykkää mun nähdäkseni kestoista... sitäpaitsi me käytetään kertakäyttövaippoja tosi harvoin nykyisin, mieskin on fiilareissa kestoista, testailee mielellään A:lle kaikkia uusia settejä ja mainostaa niitä kaikille :p
...meillä on kyllä kertakäyttösinä markkinoitten kaikkein halvimmat (ja paskimmat :D) vaipat, joten kyllä minäkin niitten rinnalla mieluummin kangasvaippaa ottaisin peppuni alle :LOL:

huomatkaa mihn aikaan täällä roikun... elämää on mulla joo :D

Meneekö muilla hermot sukulaisiin kun ne hössää vauvan kanssa? Maanantai-iltana mentiin appivanhemmille yökylään. No, heti kun saavuttiin perille, anoppi oli intoa puhkuen hössäämässä ihan hirveän väsyneen vauvan kimpussa ja vauva sai tietysti järkyttävän itkukohtauksen. Sain rauhoitella pikkuista ikuisuuden anopin ihmetellessä "mikähän sille nyt tuli"... :kieh: Sitten kun sille sanoi ystävällisesti asiasta niin eiköhän se pahastunut.
Miehelle sanoinkin, että onneksi ei asuta niiden naapurissa, muuten olisi jo rakennettu kolmimetrinen aita talojen väliin ja hankittu vihainen verikoira rajaa vartioimaan...

Ihan hyvät välit on niihin onneksi, mutta välillä vaan ärsyttää sairaasti! Hyväähän ne tarkoittaa, mutta voisi välillä ottaa rauhallisesti vauvan kanssa.

Äippä70, onneksi olet saanut tietää mistä sun kohtaukset johtui eikä pysyvää haittaa jää. Varmasti huojensi mieltäsi.

Itsensä ehostuksesta piti kommentoida, että mä kyllä kotioloissa olen aika lailla sellainen rasvatukkainen ja yltäpäältä puklattu verkkarimamma... Kyllä ulos mennessä yritän laittautua edes jotenkin, mutta kotona ei jaksa ressata :D
Kunnosta olen jaksanut huolehtia ihan yhtä hyvin kuin ennen raskautta, eli salia 2 kertaa ja pari juoksulenkkiä viikossa, eikä onneksi ole ylipainoa jäänyt raskaudesta. Miehelle jäi raskauskiloja enemmän kuin meitsille :p

Suurperheen äitylille :hug: ,jaksamista koko perheelle!

piipero, sillon ku mie kolmosen jälkeen aloin ettiä töitä, niin olin 25v (-05), 3 lapsen äiti eikä MINKÄÄN valtakunnan työkokemusta, koskaan mistään :p :LOL: Kauppiksesta oli merkantinpaperit vuodelta -97 :p :D No, alta kuukaus ja olin töissä :xmas:

Pikku-katti jep...minkähän takia se useesti on, et menee hermo nimenomaa niihi appivanhempiin :whistle: :p No, hammasta purren oon koittanu kestää, ihan miehen takia, sen mieltä en halua pahottaa eikä ne lapset siitä rikki tietty mee, mut mun sisälä kiehuu |O |O Etenki nyt tän likan kanssa...huhhuh :headwall:

Mie meinasin tehä poikkeuksen ja vetäsen kohta lippiksen päähän ku lähtää kävelylle ja pese letin vasta ku tullaan :p :LOL: :LOL: Lyhythiuksisen ongelma, kun joutuu joka aamu hiusket pakosti pesee :/

Äippä70 kiitos onnitteluista :) ja onneksi ei ollut mitään sen vakavampaa ne sun kohtaukset.

Mä oon ihan onneton kaiken maailman kasvien kanssa. Viherkasvit on sellaisia kertakäyttöisiä, pari kuukautta kestää ehkä mun hellässä huomassa :ashamed: Kastelen niitä liikaa tai sit en muista ollenkaan.

Ostettiin eilen ne matkarattaat (Graco Mirage). Oli tarjouksessa 79egeä :) varmaan joku viime vuoden väri (ruskea), mut mitä väliä. Sormet syyhyää päästä ulos testaamaan. Täytyy varmaan kauppaan lähteä kun poika herää.
Hassu kysymys, mutta kuinka pitkiä matkoja teette matkarattailla? Käyttekö ihan lenkillä jne? Vai käytättekö ainoastaan autolla liikkuessa (esim. kauppakeskukset)?

Yö meni vaihteeksi ihan persiilleen. Puolentoista tunnin välein pikku-ukko heräili ja huuteli seuraa. En aina edes yrittänytkään antaa tissiä, tutti suuhun vaan. Että vähän väsyttää *hohhoijaa*

Pessi meillä kans ruskeet (ruskee-harmaa)...olisko varmaan samat =)

Me käytetään matkarattaita ihan vaan kauppareissuilla. Ei tulis ees mieleen lähtä vaikka lenkille :whistle:
No tästä ollaan kerran tohon mummolaan kävelty reilu kilsa, päästiin autolla takas ja iot vaunut ei mahdu niiden autoon =)
Kauppaan ku mennään ni ukko ottaa ostoskärryt ja mie työnnän likkaa matkiksissa :p Tai jos pojat on mukana, ni pojat työntää likkaa =) Mie en vois kuvitellakaan käyttäväni niitä kaupan "istuinkärryjä" :ashamed: Mie kun en nää sieltä sit mitään :LOL: :LOL: :LOL:

Onko kukaan muuten kuullut mitään nelHM:stä? :attn: Oli niin aktiivi silloin odotuspuolella mutta nyt ei ole kuulunut mitään, toivottavasti heillä on kaikki hyvin kuitenkin. :/ Saattaa tietysti olla vaan kiirettä lasten kanssa. =)

Kaupassa käynnistä... mä en käy. :D Teen listan miehelle ja hän hoitaa homman. Tuleepahan vähemmän herkkuja ja heräteostoksia. :whistle: Helpompaa näin kuin lähteä vauvan ja uhmiksen kanssa ostoksille, silloin kun esikoisen kanssa ollaan liikkeellä on vaan pikaisesti kauhottava kärryyn mitä ehtii ja juostava loppuaika esikoisen perässä hyllyjen välissä. :ashamed: Onhan se hyvä että lapsi on omatoiminen ja itsevarma, mutta kauppareissuilla oikein toivoisi että kun sen nyt edes vähän vierastaisi jotakuta outoa ihmistä tai uutta paikkaa eikä vaan paahtaisi eteenpäin kuin pikajuna missä tahansa. :kieh:

pikku-katti täällä ihan sama homma. miehen vanhemmat on passanneet tytön ihan "pilalle"....kaikki annetaan ja passataan niin maan perkuleesti. äiti ei kelpaa mihinkään kun kylään mennään. Mä inhoan sellasta ylihöösäämistä mutta sanoppa niille...ne ei välillä kuule ees mitä puhutaan kun touhuavat vaan tytön kans. saas nähdä tuleeko pojan kans sama homma...nyt tyttö niin kateellinen ettei ne pysty paljon pojua hoiteleen... ja oon huomannu kans sen et jos liian pian tulee liian lähelle niin poika kans saa raivarit ja itkee.
Toissapäivänä osittain niille suutuin tontilla ja lähdin nykimään lasten kans sieltä. taisivat tykätä huonoa.muutenkin oli huono päivä ja olisin halunnu touhuta ja siivoilla siinä kun poika nukku ja tyttö halus olla vaan mummin kans niin ei muuta kun touhutaan vaan....sillo mulla palo pinna....

poika makaa tässä mun jalkojen päällä masullaan ja hienosti kannattelee päätään.

mulle on iskeny kamala soseen anto vimma... :ashamed: mutta en tiiä viihtiskö vielä kuitenkaan...luumua annoin toissapäivänä lusikallisen kun massu ei toiminu hyvin. nyt taas toimii.

ehostuksestaihan hävettää myöntää et todella harvoin jaksan itteä ehostella. ponnarille tukan laitan tai sitten jollain pannalla vedän ettei silmille tuu... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Meillä katotaan katti matikaista varmaan 10:nettä kertaa tänään....

poju herppaa....

jepsu

Itsensä laittamisesta... no kyllä mä suihkussa käyn. :D :ashamed: Meikkaaminen on jäänyt asteittain, töissä käydessä laittauduin joka päivä, sitten en enää jaksanut niinä päivinä kun olin vaan kotona, sitten ei enää jaksanut kauppareissuille panostaa ja nykyään ajattelen jo että kyläreissuillekin on turha laittautua kun tutut näkee mut kotona kuitenkin aina luonnontilassa. 10 vuotta vanhat isältä ja veljeltä perityt vaatteet päällä (!!! :ashamed: ) tukka hapsottaen... (vaatteet isältä ja veljeltä koska omat ei vielä mahdu ja nuo miesten edestä napitettavat paidat on näppäriä imetyksen kannalta)

Muoks. niin käyn suihkuissa paitsi silloin kuin vaan pyyhin kainalot pojan puhdistusliinoilla. :LOL: :ashamed: Hikoilen nykyään tosi paljon, imetyksen vuoksi ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Onko kukaan muuten kuullut mitään nelHM:stä? :attn: Oli niin aktiivi silloin odotuspuolella mutta nyt ei ole kuulunut mitään, toivottavasti heillä on kaikki hyvin kuitenkin. :/ Saattaa tietysti olla vaan kiirettä lasten kanssa. =)

Oli se eilen vastannu tohon 3kk vauvan koko-ketjuun :whistle:
Muuta en tiedä..

Me käytetään matkarattaita ihan vaan kauppareissuilla. Ei tulis ees mieleen lähtä vaikka lenkille :whistle:
No tästä ollaan kerran tohon mummolaan kävelty reilu kilsa, päästiin autolla takas ja iot vaunut ei mahdu niiden autoon =)
Kauppaan ku mennään ni ukko ottaa ostoskärryt ja mie työnnän likkaa matkiksissa :p Tai jos pojat on mukana, ni pojat työntää likkaa =) Mie en vois kuvitellakaan käyttäväni niitä kaupan "istuinkärryjä" :ashamed: Mie kun en nää sieltä sit mitään :LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:

Oli se eilen vastannu tohon 3kk vauvan koko-ketjuun :whistle:
Muuta en tiedä..
mäki huomasin sen, ois voinu tännekki jotain laittaa :/

Hissukka me taas käydään paljon kaupoilla koko porukalla, aina ollaan käyty =) Mie en vois kuvitellakaan laittavani miestä asialle, koska tahon ite päästä hypistelee niitä tavaroita ja ruokia yms :p

Käytiin tekee tunnin kärrylenkki. Ihme raivokohtauksia likka vaan sai/saa vaunuissa. Huutaa yhtäkkii ku hyeena :/ Söi pepo-velliä ennenku lähettiin, et oisko siitä sit tullu masu kipeeksi...vaikka on sitä kyllä kohta kuukauden jo saanu eikä kertaakaan oo mitää ollu... :whistle: Nyt se nukkuu tos olkkarissa vaunuissa, en oo viittin ees riisua, kun just hiljeni taas :/

Ulos ei juuri viiti nukkuun jättää, kun rakentaavat puistoaluetta tossa takapihalla melkeen...jee, saadaan takapihalle uus puisto :D :attn:

Jaaha, jos kävis letin pesasemassa...kun oli se lippis päässä :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:

ÄLÄ NAURA :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:

ÄLÄ NAURA :headwall: :headwall:

:whistle: :D

Matkarattaat testattu. Ihan kivoilta vaikuttivat. Käytiin kärryttelemässä tuossa lähikaupassa vajaan kilsan päässä. Alkoi vaan sataa rakeita matkalla :eek: Pikkasen hepposemmathan ne tietysti on, kuin vaunut. Laitoin pojan turvakaukaloon (kun tykkää siitä kovasti) ja kaukalon rattaisiin. Nyt vedellyt hirsiä kaukalossaan tunnin verran :whistle:

Olen myös miettinyt mitä Nellille kuuluu.

cruella mie voisin leikkii vaik piiloo kaupassa, ku mahun kätsysti kärryjen taakse piiloo :p :whistle: :LOL: :LOL:
Ja juu, lenkillä tuli mielee (juujuu sielki pitää näit funtsii :xmas: ) se, et mis sun auto eilen oli, en muistan kommentoida :whistle: Mut en juur katellu, ku ovesta ku päästii ulos, ni antsa pisti kunnon konsertin pystyy :whistle: Mut mie veikkaan, että se oli siinä vissii jonku autotallin oven eessä vai mikä se onkaa? :p :xmas: :LOL:

Yhteistyössä