***HELMET 2008*** Toukokuu

Iltaa!

Juttua taas tullut. Tosin ehdin päivällä täällä notkua hyvän tovin. Oltiin kotona koko päivä ja neiti nukkui ihan kivasti päikkäreitä eli jäi minulle sitä omaa aikaa! :p

Viherpeukalointia meille tulee huomanna sellainen pihasuunnittelija käymään. En ole tilannut vielä mitään suunnitelmaa, tää on sellainen konsultaatiokäynti. Et hän kertoo kuinka hän tekisi pihatyöt ja millaisia kasveja minnekin. Ja sit jos haluaa vielä tarkemman suunnitelman, niin sit sen voi tilata erikseen. Mut mä luulen, että meille riittää ihan toi konsultaatio, koska meillä on jo aika selkee näkemys mitä halutaan. Tilanne siis se, että edelliset asukkaat ei ole tehneet MITÄÄN 10 vuoteen, eli aika nollapisteestä lähdetään. Siksi ajattelimme käyttää ammattilaista apuna, koska pihatyöt tosi kalliita, niin ei sit laiteta rahaa hukkaan ja puuhata mitä sattuu, vaan saadaan homma kerralla kuntoon. Ne suunnitelmathan on tosi kalliita, alkaen 550e tällä kyseisellä henkilöllä, mut toi huominen käynti 1-2 tuntia maksaa 80e. Ei ollut meistä paha. Ihan kiva nähdä mitä se huomenna sanoo! :p Niin ja mun tilanne se, että en tajuu mitään kasveista!! Tiedän vain, että haluan pioneja ja sit sellaisia kartionmallisia havupuita, tuijia tms.

Itsensä laittamisesta suihkussa käyn päivittäin. Hiukset vetäisen ponnarille, otsiksen föönaan aina ja useamman kerran viikossa laitan hiukset kokonaan. Ripsari ja huulikiilto aina, ja usein teen myös rajaukset. Olin varannut kestopigmentointiin (rajaukset yläluomille) kun sain tietää et olen raskaana. No, se kosmetologi sanoi, että ei se haittaa. Mut lääkäriystävä sanoi, että pigmentoinnissa aina tulehduksen riski ja koska tulehdusta hoidetaan antibiooteilla, niin päätin olla ottamatta turhaa riskiä ja peruin sen. Kotona kuljen milloin missäkin vaatteissa..rennot housut ja imetyspaita on kova sana! :whistle: Kotoa lähtiessä vilkaisen kyllä peiliin ja katson että näytän ihmiseltä. ;) Kampaajalla käyn säännöllisesti. Varaan aina uuden ajan käydessäni.

Sisustamisestakin puhuttu. Se on mulle lähellä sydäntä. Olen jopa miettinyt et lähtisin opiskelemaan sisustussuunnttelua. =) Se on mun rentoutumista kun luen sisustuslehtiä ja suunnittelen uusia juttuja. Rakastan kodin laittamista ja sitä, että kotona on kaunista ja oman näköistä. Viime ajat on mennyt lastenhuonejuttujen parissa..luonnollisestikin!

Hei, onkos muuten mitää kaffitreffejä pk-seutulaisilla suunnitteilla?

Nyt pitänee lähtee tuudittaa pikkuinen uneen..eli iltatissin aika! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Kenzie:kun mainostit sitä weledan rintaöljyä, niin kävin tänään ostamassa sitä :) Testiin pääsee heti illalla. Tuun sitten kertomaan että oliko meilläkin apua!

nyt on menny huti, kertokaa lisää :eek:
niin meil oli mammatreffit ja kenzie kertoi saaneensa ystävättäreltään weledan rintaöljyä jota hierotaan tisseihin (tai tissiin :D vai mitä kenzie :D) ja sen käytön aloittamisen jälkeen ei ole ollut maidontuotannon kanssa ongelmaa. (tuote jotenkin stimuloi maidontuotantoa)
-> no minä tästä otin onkeeni ja tänään siis kävin ostamassa öljyn, ja illalla aion testata :)

merkkiä tähän..

kylläpäs oli hurjasti luettavaa, en muista taas puoliakaan mistä on edes puhuttu. lieneekö väsymyksellä osansa asiassa. ihanaa ku sain yhden isomman homman päätökseen, iski aivan ihme raukeus heti sen jälkeen :).

emmie mulla kans pari pestävää kuivaliinaa (merkkiä en nyt äkkiseltään muista) ja sit alussa käytin niitä ainun hoitoliinoja, jotka voi pestä pari kertaa. noista ainun liinoista en vaan keksiny sitä hyötyä, kun kakat levis vaippaan liinasta huolimatta ja peppu ei tuntunu kuivalta. nyt ollaan käytetty oikeastaan vaan taskuja, joissa ei tarvi sitä liinaa ollenkaan ja hyvä niin. tosin rotarokotteen pakollisen viikon tauon jälkeen ku alotin innolla taas kestoilun, ni neiti ei enää uskaltanu kakata ja oli itkuinen. otin sit kertsit parin päivän kokeiluun ja kakat tuli taas normisti kerran päivässä ja itkuisuus loppui siihen paikkaan. nyt oon yrittäny varovasti lanseerata taas kestoja, ettei sama toistuis. toivottavasti ei jää pysyväksi ilmiöksi, ku just tänään kolahti postiluukusta kaks uutta fuzzia ja ois kiva saada ne käyttöön.. onko teiän muiden kestoilijoiden vaaveilla ollu ton rotarokotteen kertistelyjakson jälkeen mitään kesto-antipatioita?

nyt on kyllä pakko kömpiä sänkyyn että jaksaa taas huomenna kerhoilla ja kahvitella. pitäis kai välillä pitää ihan vaan koti- ja lepopäivä, kun huomaa ihan odottavansa viikonloppua.. ihan ku ois töissä :D.

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Kenzie:kun mainostit sitä weledan rintaöljyä, niin kävin tänään ostamassa sitä :) Testiin pääsee heti illalla. Tuun sitten kertomaan että oliko meilläkin apua!

nyt on menny huti, kertokaa lisää :eek:
niin meil oli mammatreffit ja kenzie kertoi saaneensa ystävättäreltään weledan rintaöljyä jota hierotaan tisseihin (tai tissiin :D vai mitä kenzie :D) ja sen käytön aloittamisen jälkeen ei ole ollut maidontuotannon kanssa ongelmaa. (tuote jotenkin stimuloi maidontuotantoa)
-> no minä tästä otin onkeeni ja tänään siis kävin ostamassa öljyn, ja illalla aion testata :)

hmmm..kerrohhan kuinka käy, jos tas kokeilis viimesenä oljenkortena tähän meijän imettelyyn :headwall:

ieva: ukolle on parturi tilauksessa :LOL: ja se blondas tukkansa tos joku aika sit ni nyt on mun vuoro, pysyy mielenkiinto yllä :whistle: :D
ja juu, pukuja on osteltu varastoon B) tänään ostin tolle isommalle mut Peelle on ainaki 3 pukua oottamassa aikaa kun sopii + sitte vielä noi isoveljeltä jääneet ulkoilupuvut :whistle: tosin ovat niin eri vuodenaikaan syntyny ja samaan tahtiin ainaki vielä kasvaa et ei natsaa noi koot. onneks on noita kirppareita :)

nyt en jaksa muuta, pakko mennä nukkuu, pari yötä on ollu ihan haitarista et jospa tän nyt sais paremmin koisittua. öitä kaikille :wave:

Mie en osaa varastoon ostaa :whistle: No yks kysymys on tietty tilanpuute, ettei oo pakkaa mihi varastoida :/
Pojilla kyl onneks menee kätevästi aina pienet seuraavan kaappiin suoraa B) Tosin nuorimman pojan vaatteille pitää tosiaan kohta alkaa kehittelee ottajaa tai kirppsipöytää...tuntuu jätkä kasvavan aika komeesti taas :whistle:
Vintilläki jotaan vaatetta taitaa olla, mitä en kyl likalla pidä...mihin mie taas tän vuoren kanssa joudun :x Siel muute taitaa olla yks aika uudenveronen Rasavillin kevät/syyspukuki :whistle: Sellanen kosteuden pitävä...hmm...

Ei taas joku osaa mennä nukkuu |O |O |O
No, aamulla taas väsyttää :headwall: :headwall:

Meillä tyty parhaimmillaan nukkuu päivällä vaunuissa 5 tuntii..aamupäivästä ennen noita unia ottaa tirsat ja illallakin viel saattaa ottaa nokoset..yöunille klo 21 ja aamusta 06-07 herätys syömään. Noi pitkät päikkärit on kyllä harvinaislaatusia mutta on noita nyt muutamia kertoja ollu. Meillä ollaan nautittu peruna-porkkanavelliä 2kk asti ja nyt ollaan aloiteltu soseiden syönti pikkuhiljaa..aiemminkin koitin mutta jätin sikseen kun masu oikutteli..nyt ei vaivoja.
Kädet täälläkin on löydetty ja nyrkki kokoajan suussa ja kuolaakin valuu. Sormesta tykkää pitää kiinni. Hymyjä ja jokelteluja ja kiljahteluja löytyy ja 2 kertaa on nauranut ääneen isoveikalleen..mut ei vielä miulle :/
Lattialla viihtyy tosi pieniä hetkiä..on sellainen sylipulla että oksat pois. Huomionkipee on myös melkolailla kokoaikasesti..eli revi siitä sitten viidelle muullekkin huomioo :x

Sisustelusta... Täällä myös yksi innokas kodinlaittaja. :wave: Säännöllisesti teen pikkumuutoksia kotiimme. Neliöitä on tosin niin vähän, ettei ihan hirveästi pysty tuunaamaan jatkuvasti. :kieh: Viimeksi olen laittanut parveketta kesäkuntoon ja seuraavaksi haluaisin vaihtaa keittiön verhot. Marimekolla on kivoja uusia lehmäkankaita. En muista kuosin nimeä, mutta suunnittelija on Riitta Loiva alias Miina Äkkijyrkkä alias Liina Lång.

Kukas se muuten pähkäilikään, että säästääkö pienet vaatteet vai ei... äippäHki? Niin, minä olen ajatellut, että säästän vain ja ainoastaan kaikista ihanimmat. Kun ei tosiaan voi tietää, jääkö tämä ensimmäinen myös ainoaksi vai ei... Ja koska sen tietää melko varmasti, ettei nyt muutamiin vuosiin ole toista tulossa, niin mielelläänhän sitä sitten varmaan hankkii uudelle tulokkaalle uutta. :whistle: Vaikka järkeväähän se ei ole. Mutta eipä tosiaan ole järkevää hautoa tajuttomasti tavaraa ihan vaan varmuuden vuoksi. ;) Etenkään kun ei oikeasti ole paikkoja, missä hautoa. |O

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
No yks kysymys on tietty tilanpuute, ettei oo pakkaa mihi varastoida :/
:LOL: :LOL: :LOL:
Mitä sie naurat? :p Tää on meillä ihan todellinen ongelma :headwall: :D :LOL:
No sit teillä on kyllä ihan saa*anasti tavaraa! :whistle:

Ei...vaan meillä ei oikeesti oo säilytystilaa YHTÄÄN |O
Jokaisella huoneessaan vaatekaapit...siinäpä ne melkeen on
:/ Onneks sit laajennukseen tulee ISO vaatehuone :D
No on meillä iso ullakko, mut sekin kylmä ja hiiriä, niin ei voi oikeen sielläkään mitään pitää :whistle:

No yks kysymys on tietty tilanpuute, ettei oo pakkaa mihi varastoida :/
:LOL: :LOL: :LOL:
Mitä sie naurat? :p Tää on meillä ihan todellinen ongelma :headwall: :D :LOL:
No sit teillä on kyllä ihan saa*anasti tavaraa! :whistle:
Ei...vaan meillä ei oikeesti oo säilytystilaa YHTÄÄN |O
Jokaisella huoneessaan vaatekaapit...siinäpä ne melkeen on
:/ Onneks sit laajennukseen tulee ISO vaatehuone :D
No on meillä iso ullakko, mut sekin kylmä ja hiiriä, niin ei voi oikeen sielläkään mitään pitää :whistle:
aijaa... :/ Ois luullu, että teillä on tosi paljon säilytystiloja. :p Meillä on 5 vaatekaappia (sis. myös liinavaatteet), niiden pienet yläkaapit, eteisessä naulakosto ja siivouskaappi ja 3 yläkaappia sekä keittiön kaapit (tosi vähän). Näitten lisäks löytyy yks lämmin häkkivarasto. Kolmelle henkilölle siis näin vähän. |O |O |O No eipähän tuu liiemmin säilöttyä tavaraa, kun ei oo missä säilöä. Aina kun uutta tulee pistän jotain kiertoon. =)

ieva niihän sitä luulis joo :LOL:
No, on meillä vaatekaappien lisäks eteisesä naulakkokaappi+yks hyllykaappi (täys 6 hengen ulkovaatteita!!) ja khh:ssa yks iso hyllykaappi, yks yläkaappi ja yks alakaappi...ja tietty keittiönkaapit, niitä on tarpeeks :p :LOL:
Mut joo...6-7 neliön vaatehuone olis tulossa kai :xmas:

Meillä ja ongelmana tuo säilytystilan puute :attn: , yks vaatekomero vaan ja sit irto painoksia, tää kämppä on muutenkin hankala sisustuksellisesti kun ehjää seinä tilaa on tosi vähän. Eli samalla kommentti tuohon sisustus jutskaan, tykkäisin kyllä sisustella ja muutella huonejärjestystä jne.. mutta käytännön syistä siihen on harvoin mahkuja, yleensä esteenä raha :eek: , yllättävän kalliiks tulee jos tahtoo esim. huoneen väriä muuttaa verhot, tyynyt, matot, liinat jne..

Yhteistyössä