***HELMET 2008*** Toukokuu

Pessi Auringonkukat käypi aurinkoiseen paikkaan =) Miulla oli niitä pari vuotta peräkkäin, mutta tänä vuonna halusin laittaa jotain uutta ja tilasin Anttilasta perennojen juurakoita ja sipuleita. Yhen mansikkapuskan kävin eilen ostamassa ja sen seurana rappusilla on ruukkugerbera ja tulilatva :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mä laitan itteeni yleensä jos jonnee lähen. nyt oon yrittäny vähä enempi et näyttäs suht ihmiseltä B) mä meinaan satun tohon pusuapinan kuvaukseen paremmin kun hyvin :LOL: nyt meinasin tukkaa värjätä ni on ukollekki kivempi, on sit vähä ku vierasta sais :whistle: B)
:LOL: :LOL: :LOL:
Pitäskö miunki :D Jos vaikka blondiks vaalentais niin olis ukolla ihmettelemistä.

jahvetti: populaa oli joo :x näitkö missä mun auto oli? :whistle: huomasin vasta ku lähettii et hittolainen, siihen ei ois saanu pysäköidä :whistle: B) törttöilin muutenki siel karhulas ihan urakalla :kieh:

kiin: suosittelen värjäystä, varsinki salaa ukolta ja sit aamuyöllä hämärässä herätät sen :D

täälläkin pöyry kaipais kyllä saksia! tukka on tuonne puoleen selkään ja viime värjäyksestä aikaa...mulla on aika kovat luonnonkiharat ja hiukset kääntyy minne haluaa varsinkin kun niille ei oo tehty mitään ja ovat puhtaat ;)

Joo, elkäähän väitelkö enää :hug: ei oo kivaa!

Mä oon ihan täpinöissäni tuon meidän talon rakennuksen suhteen! siellä oli nyt pesuhuone kokonaan laatotettu..ja huomenna tulee ne kaapit. Nyt oli myös tontilla kaivuri ja se laitto pihaan sepeliä...

Nyt tyttö kaipaa huomiotaäitiltä joten taas täytyy mennä...

äippä70 toivottavasti kaikki ok! :hug:

täytyy tulla vielä illalla kurkkaan jos kerkeen...

Jepsu ja mukulat :)

Moikka !
Meilläkin on ollut väsymys itkua aika usein ja sitä kestää aika kauan.
Pessille: Myöhästyneet syntymäpäivä onnittelut minunkin puolesta !! :flower: Parempi myöhään kun ei milloinkaan eikö ? Täälläkin on unirätti aika usein naaman lähellä kun tutti on suussa jotenkin rauhoitaa tyttöä.Joo tällä kanssa nyrkki on suussa ja kuolataa.Pikkuhiljaa alkanut jokeltaa ja nauraan ääneen.kirjaimellisesti nyrkin lutkutus. Joo nyt on kohtauksen
syykin selvinnyt. Ei ollut mitään vakavaa luojan kiitos.Kohtauksen syy (veritulppa) toiselta
nimeltään laskimosuonentukos syy on selvittämätön niitä tulee,toiselle ei lainkaan.
Kuvat näyttää hyvältä ja tukos liukenee kontrolli kuvat otetaan.lääkitys loppuu vuoden vaihteessa,jos etenee toivotulla tavalla.Ei jää mitään pysyvää.Masennus helpottaa kun nyt tietää,että kaikki on kohta kunnossa.Paranee ajan kanssa.Mua mietittyttää mun synnytyksestä on kulunut 3kk eikä menkoista olen tietoakaan.mites muilla???Ainiin kohtauksesta on kulunut jo 2 ja puoli kuukautta. Sellaista mulle kuuluu.
Meillä jopa täälläpäin tuli tänään lumi hiutaleita.

Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:
Ja voi minun sinisilmäisyyttäni! Naapurin kissat ovat pyörineet tässä reilun kuukauden, käyttävät kuistinympärystämme vessanaan ja kaivavat kukat ylös kukkamaista. Pari viikkoa takaisin kerroin naapurille, että heidänkin kissansa pyörivät pihassamme tekemässä tuhojaan ja että olemme hommaamassa kissanloukkua toimittaaksemme vapaana juoksentelevat kissat eläinkotiin. Sanoin, että kannattaa pitää kissat sisällä, ettei heidän lapsilleen tule harmia kissan ollessa hukassa. -Kyllä me kissoistamme huolehdimme ja pidämme huolen ettei ne jatkossa tule teidän pihaanne häritsemään, kivahti naapurin rouva.

No, edellisyönä jäi kissa loukkuun, heti kun loukun pihaan saimme eläinsuojeluyhdistykseltä. Eläinsuojelutäti haki kissan päivällä eläinlöytökotiin. Ja eilen illansuussa naapurin mies oli käynyt uhoamassa ovemme takana, että kyllä hän meille nyt hankaluuksia ja riesan järjestää, kun olimme kissansa loukuttaneet. Me kun olimme todenneet, että jos kissa loukkuun jää, se menköön löytöeläinkotiin, kun kerran naapuri oli luvannut kissansa pitää poissa pihastamme. Viime yönä kissa oli ollut taas loukussa, mutta se oli päästetty ulos. Mikäköhän webbikamera tuohon kuistille pitäisi laittaa, että he hoksaisivat, etteivät he voi tuohon tulla? Minua alkaa pelottamaan, että millaisen riesan heistä saimme. Tekevätkö he elämästämme ihan kauhean? Lisäksi minua pelottaa, mitä he oikein aikovat tehdä. Pelottaa laittaa tyttöä ulos nukkumaan (tähän asti olen pelännyt vain niitä vaunujen ympärillä pyöriviä kissoja) . Pelottaa laittaa pyykkiä narulle. Pelottaa käydä postilaatikolla, kun se on heidän puolellaan. Pelottaa säilyttää pihalla mitään. Pelottaa, millaista on elää epäsovussa rajanaapurin kanssa, kun ovien välillä on 20 metriä. Pelottaa ihan kaikki!

Ja minun kun vaan oli tarkoituksena estää heidän lastensa mielipaha...
:eek: :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Joo minäkään en syyllistä ketään, minäkin vain ihmettelen sitä pakko mennä töihin juttua.
En vaan jaksa ymmärtää sitä, koska me pärjättiin miehen sairaanhoitajan tuloilla pelkästään ja asuntolainaa maksellaan ja mä tosissaan olin ilman tuloja melkein kaksi vuotta ja nyt, kun saan äippärahaa, niin se on ruhtinaallista verrattuna nolla tuloihini.
Mutta vaikka me pärjättiin ja pärjätään nytkin, niin on vaan vaikea ymmärtää miten jotkut ei pärjää.
Eikä me kuitenkaan mitenkään olla köyhäilty, mutta mun puolesta tämä asia on tässä.
Itse haluan vaan lapset kotona pitää, koska mulla on joku antipatia äitiäni kohtaan joka pisti mut 6kk iässä tarhaan.
Joten kait tämä on ihan mun henkilökohtanen ongelmani.
Älkääkä kukaan nyt suuttuko minulle, mitään en pahalla sano :wave:
Mun on ihan pakko, vaikken millään haluais enää, kommentoida sulle kevytmel vielä, että ihmisillä/perheillä on paitsi erilaiset tulot, niin TODELLA erilaiset ns. välttämättömät menot ei-välttämättömistä puhumattakaan. Ja jos on tottunut tietynlaiseen elintasoon, niin on todella vaikeaa ja psyykelle raskasta laskea elintasoaan. :| Työssäni olen törmännyt todella surullisiin tapauksiin, joissa ongelmat ovat alkaneet kasautua siitä, kun elintaso yhtäkkiä laskee rajusti. :(

Ja pahoittelen minäkin, jos olen jotain loukannut, ei ole ollut tarkoitus. :hug: Arka aihe, kuten moni jo mainitsikin... :/

Voi tsiisus mulla menee hermo tässä keskikaupungilla asumiseen. tuolla jotku "vittumarkot" ajaa teinicorolloillaan pillurallia....aaarrrggghhhh....(saas nähä paljonko sensuroidaan mun tekstiä :/ )

äippä70 hyvä että ei mitää vakavampaa! vaikka eihän nuokaan kohtaukset varmasti kivoja ollu!

Niin ja jos haluaa facebookkinsa mulle laittaa niin yksäriä vaan tulemaan...

nyt mä meen laittaa meidän höpötyisen nukkumaan. M on puhunu ja naureskellu koko päivän niin kovin että ittekin tulin paremmalle päälle. saatiin ukonkin kanssa taas hommat kuntoon ja aurinko paistaa meillekin...

ihanaa kun miehellä alkaa huomenna 5 päivän vapaa... :heart:

nyt huomiseen mammat!

Jepsu

äippä70: Hyvä, ettei ollut mitään vakavaa! =)

Joku kyseli viherpeukaloinnista... Täällä yks multasormi myös. Meillä partsi aina kukkii kesäisin ja tässä sisälläkin on vaihtelevasti kaikenlaista viheriää. Meillä on myös melko aurinkoinen parveke ja Pelakut on menestyny parhaiten. Ovat ehkä vähän tylsiä jonkun makuun, mutta mä tykkään. Mitäköhän muuta mulla on ollu... Lobeliaa, Markettaa, Leijonankitaa, Begoniaa... Tykkään aika perinteisestä. =) Yrttejä, tomaatteja ja mansikoitakin olen kasvatellut, mutta yrttejä en ainakaan missään nimessä suosittele aurinkoon. Mulla on muuten yhdet kukat ollu jo partsilla tänä keväänä. Pääsiäiseks istuttelin perunanarsisseja ja tulppaaneja, ja nyt ois tarkoitus ens viikolla hakea seuraava satsi. =)

Tänään oltiin taas koko päivä liesussa tytsyn kanssa. Tuolla meidän vakkaripuistossa oli ulkokirppis, niin oltiin siellä yhden kaverin kanssa. Sit käytiin vielä kaffella ja kaupoillakin vähän. Huomenna olis sitten vauvakerho samaisessa puistossa. Nopsaan menee päivät, vaikka on tytön kaa kaksin. =) Mies on siis tänään mennyt duuniin klo 9 ja tulee huomenna aamulla n. klo 9.30.

Kukas se muuten puhui siitä Ville Peltosesta? :p :saint:

Hip hei, nipsuli is back :D

Jo vain, täälähän sitä taas tietsikka istuntoo alotellaan, siis pidempää semmosta, tokihan nyt päivälläkin pitä harjotus istuntoja harrastaa B)

Näin sitten meidän neiti maisteli tänään maissipuuroa teelusikallisen verran ja hauskaa oli kattella neidin epäuskosta ilmettä että what the fuck ne nyt meinaa :D. Vatta ei tullu kipeeksi, vaan seuraavan kerran maistellaan varmaan ensi viikolla, nyt on äidin soseittentyrkyttämis vimma tainnutettu hetkeksi :LOL:

Ja lelut, nyt neiti E tässä n. viikon ajan on ruvennut olemaan jyvällä käsistään, että ne niinkos aukee ja menee kiinni jne..tänään sai meinaan vappupallon raato semmosta kyytiä että huhuh :heart: =)

öö..sit mun piti myös mainita että telkka kiinnostaa ihan älyttömästi, välillä ei meinaa syömisestä tulla yhtään mitään kun pitää toljottaa, en oo viittiny vielä rajottaa (hih) kun tässä vaiheessa varmaan sama tuijjottaako tapettia vai telkkaa..jossain vaiheessa varmaan sitten saa jo rajotellakkin liiallista kattelua..

Siinpä ne tärkeimmät tälle päivälle, jospas kävis koirat lenkittään ja ehket sit taas jatkamaan tätä istuntoo vaikka isäntä on sitä mieltä että nyt mennään aikasemmin nukkumaan |O

-n-

ps. äippä70, onnittelut hyvistä uutisista, jos niin voi sanoa :eek: :flower:

mää vaan laitan taas merkkiä... juttua tulee niin paljon luettavaks et kun on saanut luettua niin ei jaksa enää omia kirjoittaa ;)

Meillä on 3 kk neuvola nyt pe, kauheesti on A kasvanu, saas sitten nähdä et paljonko =)

Päivät menee samaa rataa: syödään, kakkataan, syödään, kakkataan :xmas: ei vaan,,, ei nyt vaan oo tapahtunu juuri mitään ihmeellistä josta jaksaisin täällä vaahdota :D Eilen A keksi sen että lelukaaren leluja voi heiluttaa lyömällä niitä, ja tänään raaputti puoli tuntia iskän kättä :LOL: että kyllä ne varmaan kohta alkaa sit paremmin jo toimimaan =) (kädet siis). Iloinen poika se on, ja ihana :heart:

Kestoilijat! Mitä kuivaliinoja käytätte? Mitkä on hyviä? (Meil on niitä ruohonjuuresta jotain maitokakkapaperia mut se on aika huonoa... :ashamed: )

Kenzie:kun mainostit sitä weledan rintaöljyä, niin kävin tänään ostamassa sitä :) Testiin pääsee heti illalla. Tuun sitten kertomaan että oliko meilläkin apua!

Hei kutsuista: Eli Pk-seutulaiset huom! :D Me&I-kutsuille tervetuloa keskiviikkona 28.5. klo 18 eteenpäin! Osoitteen saa yv:llä, ja mielellään jos haluaa tulla niin saa :xmas: ei vaan, siis että jos ilmotat tulevasi niin se olis sitten sitova ilmoittautuminen niin osaan vähän varautua että onko meidän yksiöön tulossa 5 vai 25 hlöä :D (ja että osaan leipoa tarpeeksi pullaa :p ) Ja esittelijä käski vielä mainostaa: toukokuussa on osta kolme maksa kaksi :D

Nyt inisee, eli menen! :wave:

e + A (suurensuureksi kasvanut)

Cruellako oli ostellut puvun jo varastoon? mä oon yrittäny kans kattella josko löytyis alekasta tytölle toppapukua ens talveks. Ei oo löytyny. :( Ovat tainneet mennä jo aikaa sitten. :kieh: Reimatecin välikausitakin, kokoa 74 ostin täältä kaksplussan nettikirppikseltä. On ihan kuin uusi ja myyjän mukaan takkia on käytetty vain pari kertaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Näin sitten meidän neiti maisteli tänään maissipuuroa teelusikallisen verran ja hauskaa oli kattella neidin epäuskosta ilmettä että what the fuck ne nyt meinaa :D. Vatta ei tullu kipeeksi, vaan seuraavan kerran maistellaan varmaan ensi viikolla, nyt on äidin soseittentyrkyttämis vimma tainnutettu hetkeksi :LOL:

[öö..sit mun piti myös mainita että telkka kiinnostaa ihan älyttömästi, välillä ei meinaa syömisestä tulla yhtään mitään kun pitää toljottaa, en oo viittiny vielä rajottaa (hih) kun tässä vaiheessa varmaan sama tuijjottaako tapettia vai telkkaa..jossain vaiheessa varmaan sitten saa jo rajotellakkin liiallista kattelua..
Me annettiin yhtenä päivänä Pemmulle vettä pullosta ja tytsy oli ihan häpsingillään. :/ No, sit ajatteli varmaan, että juodaan pois, kun on jano. :)

Telkku on täälläkin välillä häiriöksi. Ollaan jouduttu jopa laittamaan se kiinni syönnin ajaks, jotta tyttö malttais keskittyä ruokaan. :eek:

emmie: Meillä on ImseVimsen kuivaliinoja (kertakäyttöisiä), mutta käytetään niitä vaan jos pestävät on kaikki pyykissä. Suosittelen siis pestäviä kuivaliinoja. :wave: Meidän kuivaliinat on Myllymuksujen semmoisia. =) Me&I kiinnostaa kyllä kovasti, mutten nyt taida tarvita sieltä mitään... nim. "7 tuotetta tulossa..." :whistle: :xmas: Kiitosta vaan kutsusta! Ajattelin, että jos joskus syksyllä pitäis vaikka seuraavat kemut... Tai sit jos joku pitää syksyllä, niin voin tulla! :whistle: Sä saat muuten kivat alekat ja sit emännänlahjankin vielä. :xmas:

Vietän täällä taas rauhallista koti-iltaa =) molemmat muksut nukkuu ja mies yötöissä ja itse luuhaan koneella. :p Vielä vähän karkkia tossa vieressä, namskisnamskis, ei kyllä lupaa hyvää ensi viikon punnitukseen kerhon puolella!

Kiva että täällä tunnelmat rauhoittuneet eilisestä. Sen verran on munkin vielä kommentoitava, että myös mun mies sairaanhoitaja, eikä kyllä pelkkä sen palkka meillä elämiseen riitä kun pakollisiin menoihin tahtoo mennä melkein koko peruspalkka. ieva puhui tuosta tiettyyn elintasoon tottumisesta, eikä mekään olla loputtomiin valmiita siitä tinkimään mihin ollaan totuttu, oli sitten jonkun mielestä hölmöä tai ei, ja se on yksi syy miksi keikkahommat aloitan kun rahantulo vähenee. Varmaan miehen palkallakin pärjättäis jos vedettäis vyötä kireälle, mut siihen ei haluta ryhtyä että jokaista ostosta saisi tarkkaan punnita ja harkita ja miettiä paljon jää rahaa kun pakolliset menot maksettu...Mutta juu, laitan myös omalta osaltani pisteen tästä aiheesta tähän.

Itsensä laittamisesta Laitan joka aamu hiukset ja sipaisen pikkasen meikkiä, ihan itseni takia, mulla on itselläni kivempi olla jos on vähän laitettu, ei siis mitään Johanna Tukiainen make-uppia...
:x Kampaajalla tulee käytyä myös säännöllisesti hakemassa pää kuosiin.

Mullakin olis tarkoituksena laittaa parveke kukkimaan kunhan joku päivä ehtisi kukkia hakemaan. Perinteisistä tykkään minäkin, viime kesänä taisi olla ainakin markettaa ja begoniaa ja amppelitomaatti :D sellasen meinaan hankkia täksikin kesäksi, ne pikkutomaatit hakkaa kaupan vastaavat mennen tullen.

V:lla nauru kovasti hakusessa, ihania kikatuksen poikasia tulee aika ajoin. Seurailee kovasti isoveljen touhuja ja voi sitä ihailevan palvovaa katsetta minkä isoveli saa kun tulee siskolle lepertelemään! :heart:

Kylläpäs on taas juttua tullut.

viherpeukaloinnista on näköjään ollut puhetta. Pakko heti sanoa, että oisinpa tooosi näppärä multasormi, vaan ei puhettakaan. Kyllä sitä tietty jotain aika osaa, mutta paremminkin vois olla. Pihalle pitäs kukkapenkkiä kaivella ja vielä kukat siihen laittaa, meinaa jo pää levitä. Joka päivä sen paikka en melkeinpä eri kohdassa, joten nähtäväksi jää mihin kohti ukkoseni se tekee. Itteekin jänskättää =) Kaikesta sitä ottaakin ressiä, mutta kun ite sitä joutuu kattelemaan. Kiinnostais muakin mitä kukkia aurinkoon kannattaa laittaa.

Tänään oli tosi hyytävä tuuli tuolla pihalla. Tyttökin nukkui tosi levottomasti vaunuissa ja vain parisen tuntia. Muutenkin ollut aika kitisevä ja kätisevä tämän päivän. Lieneekö osa syynä eilinen italianpata :snotty: Ja perästä kuuluu..

Meillä on kans löytynyt tuo käsien toiminta. Lelukaaren peili saa jo melkoista kyytiä

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
ieva80 Ok, ymmärrän ja en enää jauha asiasta, ugh olen puhunut.
Älkää suuttuko minulle :ashamed:
Mä en ainakaan oo suuttunu kenellekään. Toivottavasti ei mullekaan kukaan. =)
En mikään oo suuttunu kelleen ja TOIVON, ettei kukaan mulle :ashamed:
Ainoostaan pahotin mielen, koska niin moni ymmärsi asian (??) väärin :ashamed:
Mutta NYT...en enää sanaakaan :attn:

Yhteistyössä