***HELMET 2008*** Toukokuu

Heipsan! :wave:

Kyllä täälläkin käydään kuulostelemassa aika-ajoin onko pieni "hengissä". :ashamed: Ja hölmönä olen hänet joskus herättänytkin tutkimuksillani. Voi onnetonta! ;)

Tilailin just netistä kirjoja. Tilasin sellaisen Vauvan vaaka kirjan ja cd-levyn. Hannele Huovin ja Soili Perkiön tekemä laululeikkikirja vauvoille. :heart: Kun se muskarikin alkaa vasta syksyllä niin on si kesällä puuhaa. ;) Ja sit tilasin vielä kirjan nimeltä Lapsesta kasvaa kaksikielinen. Niitä odotellessa. Mut, hitsit noi nettikaupat on hyviä. Olen tässä joka päivä ajatellut et pitää lähtee hakee noi keskustan Akateemisesta, mut eihän tarvi kun tuon tajusin. :whistle:

Pieni makoilee leikkimatolla ja katselee Muumeja (på svenska). :D Ulos kai tästä joutais kun aurinkokin paistaa. Jotenkin tänään laiskottaa. Ollaan oltu niin paljon menossa, et ihanaa kun tänään ei ole mitään!!!! =)

Johan mä ehdin toivoa, että täällä alettas nukkumaan, mutta ei niin ei. Viime yönäkin 2h välein poju heräili. taitaa tulla yhtä huono nukkuja kun äitinsäkin. Ja tänä aamuna piti sitten 5.45 jo herätä uuteen päivään, ei auttanut, vaikka koitin viereen vielä nukuttaa, tissitainnutusta jne. :/ Aamulla veti sitten 30min päikkärit ja nyt toista kertaa unilla, takana jo huikeat 45min, joten pian kai herää. Ja jos ei omia aikojaan, niin tuohon naapurin aloittamaan paukutukseen Se jotain lautoja heittelee pinoon ja vasaroi jotain tms. :kieh: Meidän itkuhälytin on niin herkkä, että kuuluu sen kautta, vaikka sensitivity onkin minimissään nyt. Mä laskeskelin, että meidän poika nukkuu vaan noin 9-10h vuorokaudessa. Mut on se ihme, että on silti mielettömän hyväntuulinen, vaikka toisinaan kitisee kyllä yliväsymystään. Tästä päivästä eteenpäin aion kirjata kyllä kaikki minuutileen, niin paremmin pystyn seuraamaan. Tuntuu vaan niin kovin vähäiseltä unimäärältä verrattuna moniin muihin vauvoihin.

Yöpuvuista oli juttua. Meillä käytössä nykyisin lähinnä vetskarilla/napeilla olevat puvut, joissa ei ole "jalkateriä" (sanat hukassa..). Pojalla kun on niin pitkät kintut, että esim. yksi meidän 74cm. yöhaalari on muuten iso, mutta jalkaterät ottaa vastaan, eli siis haaruksiin jää pussia. Olipas sekavaa tekstiä, mut kaipa joku ymmärsi :LOL:

Uus yritys..

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Hyviä äitejä me kaikki ollaan kuitenkin lapsillemme, koukussa Helmi-pinoon ehkä :headwall:, mutta kuitenkin. :D
Eli tätä mä just tarkotan, että miksi tää hyvä/huonoäiti juttu otettiin tähä mukaan?? |O
Mä en ole missään kohtaa väittäny, että töihin menevä olis huonompi, vai olenko??? :whistle: :wave:
Jos joku luulee mun sitä tarkoittaneen, niin sillon olis hyvä katsoa peiliin ja miettiä, että onko lukihäiriö kyseessä :whistle:

En minäkään mikään pyhinys todellakaan ole vaikka kotona taas olenkin :whistle:

Että jos olen jotain loukannut, niin anteeksi pyydän, se ei TODELLAKAAN ollut tarkoituksni, minä vain IHMETTELIN sitä pakkoa...paino vanhvasti sanalla PAKKO...missään vaiheessa en ole kantaa ottanut aiheeseen hyvä/honoäiti :whistle: :whistle: :whistle:
Joku muu sen veti tähän mukaan...

Joo...

Kyllä mä ainakin ymmärsin Jahvetti sun pointin, enkä kokenut, että sun tekstis ois mitenkään ketään syyllistänyt :) Vaikka siis mä kyllä ymmärrän, että joidenkin on pakko mennä töihin, ellei juuri halua luopua asunnostaan. Kattohan sitä kuitenkin tulis olla pään päällä jokaisella, ja jos oman sellaisen on saanut hankittua ja siitä kodin luotua perheelleen, hyvä niin. Paljosta muusta minäkin oon valmis luopumaan, mutta juuri saatua ensimmäistä varsinaista kotia en kyllä pois myisi, vaikka se mahdollistaisikin kotiin jäämisen :/ Ei kannata surra, jos jotkut tulkitsee väärin, itse kuitenkin tiedät, ettet ole kenenkään mieltä tarkoituksella pahoittanut :hug:

Ja täällä poika jälleen iloisena juttelee hereillä, tuntihan siitä unta jo tulikin =)

Ja siis mun kohdalla "pakko" tarkoittaa sitä, että opintotuki+kotihoidontuki (yht. n.500?) ei todellakaan riitä edes niiden pelkkien korkojen maksuun :( Ja meille on tärkeempää se, että myös mies ehtii nähdä lastaan, kuten jo aiemminkin mainitsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Ei kannata surra, jos jotkut tulkitsee väärin, itse kuitenkin tiedät, ettet ole kenenkään mieltä tarkoituksella pahoittanut :hug:
Sepä se...ei vaan ole sit kiva, kun ihmiset luulee nyt väärin ja alkaa karttaa yms sen takia ja sitten se asia kaihertaa mieltä ja pitkään :whistle:
Olis kiva, että kaikki asianomaiset nyt vihdoin ymmärtäs mitä tarkotin, eikä luule muuta, mistä en ole mitään ees maininnu :whistle:

Saahan sitä nyt pieni ihminen ääneen ihmetellä sitäkin asiaa :ashamed: :snotty:
Kun ei miun päähän mene se, että miksei toinen voisi jäädä kotiin, JOS toisella kuitenki on työpaikka. Meilläkin lainat yms mitotettu sen mukaan, että mie olisin töissä, mutta nyt vaan sitte maksellaan vähempi :whistle: Ja ei, en minäkään taoa lähtis myymään ja mulle on aivan sama onko kotona äiti tai isä tai oli lapset sitte tarhassa :p Minä vain ihmettelin :xmas:

Ja siis mun kohdalla "pakko" tarkoittaa sitä, että opintotuki+kotihoidontuki (yht. n.500?) ei todellakaan riitä edes niiden pelkkien korkojen maksuun :( Ja meille on tärkeempää se, että myös mies ehtii nähdä lastaan, kuten jo aiemminkin mainitsin.
Jep...kyllä se toisen pitääki töissä käydä =) Ellei sit molemmat työttömiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei kannata surra, jos jotkut tulkitsee väärin, itse kuitenkin tiedät, ettet ole kenenkään mieltä tarkoituksella pahoittanut :hug:
Sepä se...ei vaan ole sit kiva, kun ihmiset luulee nyt väärin ja alkaa karttaa yms sen takia ja sitten se asia kaihertaa mieltä ja pitkään :whistle:
Olis kiva, että kaikki asianomaiset nyt vihdoin ymmärtäs mitä tarkotin, eikä luule muuta, mistä en ole mitään ees maininnu :whistle:

Saahan sitä nyt pieni ihminen ääneen ihmetellä sitäkin asiaa :ashamed: :snotty:
Kun ei miun päähän mene se, että miksei toinen voisi jäädä kotiin, JOS toisella kuitenki on työpaikka. Meilläkin lainat yms mitotettu sen mukaan, että mie olisin töissä, mutta nyt vaan sitte maksellaan vähempi :whistle: Ja ei, en minäkään taoa lähtis myymään ja mulle on aivan sama onko kotona äiti tai isä tai oli lapset sitte tarhassa :p Minä vain ihmettelin :xmas:

oho, ei natsannu ihan tuo lainaushomma, kun tässä imetän samalla :ashamed:
mutta siis samaa mieltä oon Jahvetti sun kanssa siitä, että JOS toisella on työpaikka, niin varmastikin voi jäädä kotiin. Meillä ei miehellä siis oo työpaikkaa, vaan vielä vuosi jäljellä opiskelua. Mulla puolestaan on vakivirka, joten ei oo järkee miehen keskeyttää puolen vuoden takia opintoja jäämällä kotiin, koska näin mun töihin menolla me päästään nopeempaa tilanteeseen, jolloin voidaan aatella lisää lapsosia ja sitten mullakin ois mahixet jäädä kotiin, kun mies ois vuorostaan töissä :D

Mie saan sitte kht:n aikana 294+168+60+60+mahollisen kht:n lisäosan-verot+500e lapsilisiä.
Ruokaanhan nuo menee, mutta ihmettelen jos joku ei pärjäis....toisen palkalla maksetaan asuminen, laskut yms :whistle:

Noh, annan asian olla...jos jotakuta kaihertaa, niin vaikka yyveellä pistää sitte :p :kieh:

Ainakin kenzie taisi ottaa itseensä...? Tai ainakin sen käsitksen eilisestä sain:ashamed: Olen pahoillani, mutta en ymmärrä miksi :ashamed:

Mehän elettäis tolla aivan mahdottoman hyvin, enemmän tuo on kun mitä me nytkään "tienataan". Meillä siis tällä hetkellä tuloina ainoastaan mun vanhempainraha ja miehen opintotuki se 200 + lapsilisä 100. Ja meilläpäin ei kuntalisää oo...

Mulla onnex pikkasen enemmän, mut tosiaan pakollisten laskujen jälkeen (ei sis. puh.laskuja eikä lehtiä tms.) meillekin jää noin 300?, jolla sitten elellään ja ihan hyvin pärjätään =) Paljon se on arjessa tosiaan valinnoista kiinni, että millä toimeen tulee. Ja täällä pk-seudun ulkopuolella kun väitetään tuon ruoankin olevan edellisempaa, mutta siitä en kyllä totuutta tiedä!? :whistle:

Onpas täällä käyty kuumina sitten eilisen. toivottavasti ei porukkaa karsiudu pois tällaisen takia. :(
Joo, mä en enää puutu koko asiaan...paitsi sillä että asioita ymmärretään välillä puolin ja toisin väärin tai sitten yritetään lukea rivien välistä sellaista mitä siellä ei olekaan.

Olipas urakka saada neiti nukkumaan. |O Oli väsy mut ei kuitenkaan halunnut nukahtaa. Nyt unetenmailla vaunuissa terassilla. Äiti oli laiska ja jäi sisälle! :whistle: No, ajattelin edes vessat siivota ja pyykkejä lajitella. :D

Jahvetti älä sinä nyt vuorostasi pahoita mieltäsi! Kuten sanoit, ajattelit vaan ääneen ja niin me muutkin teemme. Toi on aiheena sellainen, et siinä nopeesti tulee hyvä/paha asetelma vaikka kukaan ei ikinä sitä tarkoittaisikaan. Ja se pakko, niin kun se vaan tosiaan voi joillekin olla pakko! Ne pakko ihmiset ehkä itkee töihin mennessään kun ei voi jääd kotiin ja sit kun puhutaan, että ei olis pakko, niin se voi hiukka nostaa tunteet pintaan. :/

Eiköhän tätä ole nyt vatvottu tarpeeksi! Ja tosiaan hyvä-huonoäitiys ei ole ollut puheenaiheena!! Sellaiseen me tuskin täällä edes alentuisimme! Äitimyyttiä tämä yhteiskunta ihan tarpeeksi jo kannattelee..meidän tehtävä on purkaa sitä! :heart:

Nyt jos saisi itsensä liikkeelle ja hommiin! Alkaa meinaan kämppä näyttää aikamoiselta. :whistle:

Meillä etuna tällä hetkellä se, että mies syö yhden aterian koulussa. Eikä me olla mitenkään pieniruokaista sakkia! :LOL: Mutta kun tekee pääsääntöisesti ihan tavallista suomalaista kotiruokaa, niin sillä pääsee kyllä suht edullisesti verrattuna siihen, että paljon muualla söis tai käyttäis eineksiä..

äippäHki jeps...kun vaan nyt kukaan ei todellakaan jää sitten siihen luuloon, että olisin syyllistänyt siitä :/
Menköön töihin ne jotka haluaa ja jos joidenkin on pakko, niin sitten on, mutta MINÄ en sitä voi käsittää, antakaa se mulle anteeksi :p :kieh:

Yhteistyössä