***HELMET 2008*** Toukokuu

kurittamisesta vielä et oo oot kevytmelankolia oikeessa siinä mitä kirjotit ja tosiaan nykyään nuoret on tosi röyhkeitä eikä käytöstavoista tietookaan enkä haluu et omista tulee sellasia, se ois kauheeta :( tietysti on myös kunnollisia nuoria ei pidä yleistää. toi piiskan saaminen voi myös lisätä sitä uhmaa vanhempia kohtaan mut meillä se tehos kun selkään tuli tosiaan vasta sitte kun oli tosissaan ja kauan ärsyttäny enkä mä oo äitiäni ikinä pelänny. ja varmasti myös lempeästi kasvatetuista tulee kunnon ihmisiä, pusuapina ;) mut meillä tällä hetkellä ei puhe tehoa. jäähypenkkikin käytössä ja se kyllä tehoaa mut enempi mies osaa sitä paremmin käyttää. minä kun tuon komennan sinne niin se tulee samointein sieltä pois tai ainakin kurkkimaan eikä oo aikaa vahtia sitä et pysyy siellä. kun olis enempi aikaa antaa tolle isommalle niin se käyttäytyski paremmin mutta kun nyt tuo pieni vie hirveesti huomiota. vois tietty olla käymättä koneella ni nääki ajat ois isommalle :ashamed: sanoista tekoihin...

Ikä: täytin tiistaina 28-v, eli keskiverto ensisynnyttäjä siis :D mies on saman ikäinen. Mun äiti on vm. -59, isä pari vuotta vanhempi. Miehen vanhemmat juuri täyttivät 50-v. Kiva kun on nuoret isovanhemmat :) Mun mummi on ainoana isoisovanhemmista enää kuvioissa, ikää 75-v.

Kuritus. En hyväksy ruumiillista kuritusta missään muodossa. En halua opettaa lapselle, että toiseen saa käydä käsiksi. Eihän aikuinenkaan saa lyödä toista, vaikka asioista oltaisiin eri mieltä. Toki rajat ja säännöt pitää olla, mutta toivon niiden noudattamiseen löytyvän muita keinoja. En halua että lapsi pelkää minua.

Ekaa yötä pojan kanssa kahdestaan tänään... Mies on jossain mökillä yötä työpaikan virkistyspäivillä. No, eiköhän me selvitä :xmas:

Kiinkö se kertoi ettei voinut papaa otattaa jälkitarkastuksessa menkkojen takia? Mites kun mulle taas sanottiin, että papan voi ottaa aikaisintaan 6kk synnytyksestä, muuten voi tulla virheellisiä tuloksia tms. Sain lähetteen labraan, menen joskus syksyllä vasta.

POHJOISPOHJANMAALLAKI paistaa arska.kävin aikaisella aamulenkillä ku ukko iltavuoros.
KURITTAMISESTA, meillä ei lapsena kuritettu muuta ku kerran isä löi ku hajotin vahingos kameran ja sen muistan iänpäivää.Mutta vanhempien ALKHOLISMISTA olen kärsinyt lapsesta asti ja kärsin edelleen kun omat lapset joutuu pettymään kun mummu ei tulekaan vaikka on luvannut kun viina vie voiton. ja isää joutuu hyysään ku ei taho selvitä ryyppyputkestaan.vaikka aina päätään et etten enää hyysää nii sorrun siihen silti.Mutta minun lasten ei tarvi ikinä lärsiä vanhempien alkoholismista sen lupaan!!muistan miten monet kerrat sai pelätä ja katsoa ku molemmat saatto olla humalassa ja pelotti ja sit isä vielä oli väkivaltainen.anteeksi purkaus, tämä on edelleen minulle arka aihe mutta teille on helpompi puhua
EMMIE tuo sun salkkarikohtaus on varmasti hyvä :LOL:
JEPSU rakennatteko miten lähelle keskustaa vaiko jonneki syrjemmälle?
Nyt perheen kanssa aurinkoon ja unohdan noi ikävät asiat..

Mitähän tää on? Tyttö voi huutaa kurkku suorana ja tunkea nyrkkiään suuhun. Tai voihan se olla vaan joku oma tapa, en tiiä..
Eilen huusi puolitoista tuntia ilman selvää syytä. Vissiin vielä sitä koliikkia. Silti hel***tin väsyttävää tää. Toissa iltana tais huutaa vajaan tunnin. Tänäänkin on aamu menny kipristellessä, vääntelehtien ja kitisten. Ihan ku ois sähkövatkain sylissä.. Taas sellainen olo, että saanks mä lähteä :'(

Meillevauva :hug: , hitsit kun kurjaa :( . Ootteko kokeileet sitä vyöhyketerapiaa, joskos se auttais tuohon vatsaan??

Kurittamisesta; itte en oo saanu koskaan selkään vaikka aihetta varmaan ois ollu, tukkapöllyä kylläkin. Oma linja on kuitenkin se että pyrin viimeseen asti olla käyttämättä mitään noita voimakeinoja, mutta jos lapsen oma turvallisuus on kyseessä ja muut konstit ei tehoa, niin kyllä silloin voin vaikka luunapin napauttaa että lapsi sen hiffais että nyt on tosi kyseessä--> siis uskon että nämäkin on yksilökysymyksiä, toiselle riittää sanat ja toiselle ei taas mikään :/ . Toivoen oman kanssa selviäis muilla konstein. Se on pohdittavaa kanssa että minkä mallin haluaa antaa lapselleen, koska lapset kun kuitenkin ne mallit aikuisilta oppivat, eli haluanko opettaa lapselleni että kun tulee tiukka paikka niin siiten asiata ratkotaan nyrkeillä..( hieman kärjistettynä ). Mutta jokainen tekee niinkun haluaa, en ketään moralisoi . Varmasti tenkkapo tulee vielä monet kerrat näissä kasvatus asioissa :headwall:

-n-

Siis Pessin sanoja mukaillen
Kuritus. En hyväksy ruumiillista kuritusta missään muodossa. En halua opettaa lapselle, että toiseen saa käydä käsiksi. Eihän aikuinenkaan saa lyödä toista, vaikka asioista oltaisiin eri mieltä. Toki rajat ja säännöt pitää olla, mutta toivon niiden noudattamiseen löytyvän muita keinoja. En halua että lapsi pelkää minua.

Meillä on tänään synttärit! :heart: Isäntä täyttää 45.... :whistle: vanha mies.... :D mutt eikös sitä sanota ett vanhassa vara paree :LOL: :LOL: Netta on kiukkuillu kokoaamun :headwall: :headwall: ja auto ei lähteny käyntiin :headwall: :headwall: kun piti neitiä eskariin lähteä viemään ei auttanu kun pyörällä mennä ja jättää Netta siskon (11v) hoiviin siksi aikaa, hyvin olivat 20 minuttia pärjänneet! :whistle: Pitää taas mennä Netta huutaa naama punasena sitterissä! :wave: :/

Tarppa ja känkkäränkkä!!! 3kk

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Tunnen itseni tässä ihan lellityks kersaks (mikä varmaan muuten olenkin...) kun en ole saanut ikänä selkääni. :ashamed:
Sellasenkin sanonnan oon kuullut että joka vitsaa säästää se lastaan vihaa... =) Ja silti oon ihan rakastetuksi itseni tuntenut...
:wave: täällä toinen samanmoinen. Siihen asti, kun sisko syntyi, olin oikeastikin aika hemmoteltu, ja no sen jälkeenkin... Sit hemmoteltavia vaan oli kaks. :ashamed: Ihan hyvinkäyttäytyviä meistä on silti tullut ja oltiin sitä lapsenakin. :/
Tuli tässä mieleeni että meikä tais olla aika hemmoteltu siitä syystä että olin 8-10 vuotta nuorempi kun mun sisko ja veli ja äiti ei aina viitsinyt laittaa mulle hanttiin kun olin pieni :whistle: Mutta oon varmaan luonteeltani vähän liian kiltti ihminen, tai siis teininä olin, ja siks mulla ei kai mitään kapinavaihettakaan ollut.
Viimeisen vuoden aikana oon riidellyt äitini kanssa enemmän kun ikinä, ja se on alkanut hokee aina tilanteen päällä ollessa että "et sää ennen tollanen ollu!". Miehelle kun oon itkeny niitä riitoja niin se sanoo että joskus se napanuora on katkastava... Ja taitaa olla oikeassa, mulla vaan meinaa vieläkin nousta se "liian kiltti tyttö" pintaan ja haluis tehdä äidin mieliks vaikka se ois omaa ajattelua vastaan...

Tulipa romaani minusta :ashamed:

Pessi, huojentavaa kuulla etten ole ainoa säikky :)

Tosta jäähypenkistä tuli mieleen... Mun sisko on käyttänyt tota 2-vuotiaan tyttönsä kanssa ja ne oli kerran meidän äitillä kylässä. Tyttö sitten teki jotain tuhmaa ja kun näki äitinsä ilmeen niin alkoi juosta ympäri kämppää ja huutaa kurkku suorana että "ei penkkiin ei penkkiin!!"
Että hiton pelottava se näkyy joillekin lapsille olevan :D

kurittamista en kyllä minäkää hyväksy. Mulla on itellä muistikuva että äiti kerran uhkas antaa selkäsaunan, tosin ei sitten tainnu antaa mutta sylissä olin jo mahallaan. Meillä toimi kotona se että uhkattiin että äiti suuttuu, sitähän ei kukaan halunnu :whistle: Ja se on kyllä jääny semmoseks vitsiks meijän perheessä, jos joku asia ei toimi/joku ei usko niin sanotaan että pyydetään meijän äiti paikalle. No, ei se oikeesti niin paha oo ollu, kova ääninen vaan :LOL:

En tiedä onko noilla keskenmenoilla vaikutus siihen että säikympi/pelokkaampi oon nyt tän toisen vauvan kanssa. Käyn kanssa tarkistelee että hengittääkö, ja jos vaikuttaa huolestuttavalta niin silittelen poskesta että tapahtuuko mitään liikettä :ashamed: raukka saa aina ees rauhassa nukkua kun äiti käy häiritsemässä...

Täälläkin ihan kiva ilma, aurinko paistaa! Vähän viileä kyllä on mutta kuitenkin.

Jaahas, Meillä sitten taisi tulla eilen illalla vierastamis-ilmiö! Ja vieläpä isiä kohtaan! Isi tuli töistä kotiin normaalisti ja päätti sitten käydä suihkussa. Ajoi samalla parran pois (Siis semmonen ylikasvanut sänki). Siitä pikku E sitten tykännyt ollenkaan. Suupielet meni ihan alas ja kauhia itku :'( . Eikä meinannut helpottaa ollenkaan. Ja sama juttu aamulla. Mun sylissä aamulla rauhoittui heti, mutta kun isi tuli liian lähelle niin itku tuli. (käsivarren mitta oli vielä ok, siitä voitiin vielä nauraa)

Mutta nyt yritän ehtiä lukea hirmuisesti kirjoittamianne juttuja....

Torkahti tyttö sitteriin. Tossa me hetken oltiin hoitopöydällä (siis tyttö :LOL: ) ja jopa rupateltiin. Vähän jumpattiin ja hieroin mahaa ja painelin jalkapohjia. Hymyn sai jalkapohjien painelu aikaan eli ei suolistossa näyttäis jumitusta olla.. Sylissäkin on parempi olla mahallaan, selälleen kääntäminen saa itkun aikaiseksi. Maitoa otti jonkun verran. Aina toi itku ja vispaaminen ei näytä olevan nälkää, sylkäisee naama mutkalla pullon pois..
Mä oon hullu mutta vyöhyketerapiaa ei kokeilla. Toi täyttää ens viikolla 3kk ja jos toi on tosiaan koliikkia, se loppuu 4 kk mennessä. Omasta kestämisestä en tiiä mutta kokeillaan. Onhan tässä raahauduttu mukana viimeiset 3 kk..
Eilen illalla tuli kyllä niin ilkeitä ajatuksia että.

Mitäs täällä olikaan juteltu muuta.. Iästä, mä oon 31. Ja mun vanhemmat on yli 6-kymppisiä.
Töihin kaipuusta, mä kaipaan. En koskaan aiemmin kuvitellu olevani niin työorientoitunut mutta nyt voisin veikata sitä. Tai ehkä se on puhtaasti pakenemiskuvitelma. Että pääsisin muka helpommalla töissä kuin kotona itkuisen lapsen kanssa. Mun veikkaus on että jos noi itkut vähenee minimiin ja muutenkin sitten ku toi tyttö on isompi, tykkään olla kotiäitinä. Emmä töihin palaa ainakaan vuoteen.

Meillevauva :hug:

Minni80 Meiltä prismalle on noin 3-4km. eli ei mitenkään karmean kauas mutta kuitenkin niin ettei jatkuva ralli käy korviin. Sinne Sokojan tien vartee tulee ihan uusi alue omakotitaloille. Kruunupyyn lentokenttäkään ei oo sit kauhean kaukana ;) heh..

Tultiin just tontilta ja saatiin varasto maalattua kertaalleen...nyt tyttö nukkumaan päikkäreitä ja me syödään ja lähetään uudestaan sinne. Onse niin mahtavaa kun pääsee pikapuoliin muuttamaan ja varastoon viedään jo ensi vkolla kamaa :) kokonaismuutto tapahtuu varmaan tän kuun lopussa/ enskuun alkupuolella. ooh...jänskää!

Cruella töihin? mäkin haluaisin...

nyt meen laittaa sapuskaa...

aurinkoista päivää myös täältä k-pohjanmaalta!

kurittamisesta eli me on annettu esikoiselle tosinaan tukkapöllyjä ja pari kertaa luunappi, mutta aina yritetään saada asiat muuten hoitumaan. ite en saanu ku isosiskolta tukkapöllyjä ja usein sainki eikä niistä kyllä oo traumoja jääny.

tänään yritettiin antaa kallelle sitä osmosalia niin ei sitä uponnu vasta ku 25ml ja sitä pitäis saada menemään vuorokaudessa sellanen 2,5-4 desiä.. :whistle: kunhan herää päikkäreiltä niin uusi yritys, kakka on edelleen löysää ja imeytyy aikalailla vaippaan, väri oli tänään tummanvihreä. onpa tosi kiva kertoilla kakan koostumuksesta..

tää on vissii ainoo nurkka suomessa mis ei paista :headwall: :headwall: karhulas vissii sataa jo kaatamalla et kohta sataa sitte täälläkin :kieh:

meillevauva: jaksamista :hug: ikävä tosiasia on et toi mahakipuilu ei välttämättä lopu siihen 4 kk mennessä :/ kaverilla reilu 4 kk ja edelleen erittäin itkunen ja hankala :( ne kävi vyöhyketerapiassa ja se autto hetkittäin et yöt oli parempia että ei siitäkään ilmeisesti pitkäkestosempaa apua oo :/ kaverin vauvalla ilmeisesti allergiaa koska kaveri on ite ollu pienenä suunnilleen kaikelle allerginen ja on vieläkin jonkun verran.

jepsu: juu tänään olis tarkotus mennä ekaa iltaa töihin, ihan mukavaa vaihtelua :)

Vähänkö noloo, mutta haluan jakaa tämän kanssanne :D Äsken syötin pikku-ukkelia pullosta ja mun mahassa alkoi ihan julmetusti kiertämään....
Yritin vessaan mennä ja eihän ukkeli suostunut odottamaan vaan huusi täysillä ja mun oli pakko jatkaa syöttämistä, mutta mahassa kiersi.
Sitten oli pakko juosta vauvoineen ja pulloineen vessaan ja hyppimällä pudottaa housut ja istahtaa pöntölle.
Siinä minä istuin ja syötin :ashamed:
Sitten kun pullo oli tyhjä ja mä olin asiani hoitanut, niin housuit kintuissa kävin laittaa ukkelin sitteriin ja menin hoitamaan hommani loppuun.
Onko kellekkään näin käynyt? Vähän noloo!
Oli varmaan kiva syödä, kun toinen istu pöntöllä. Mutta ei voinut mitään, ois housuun tullut muuten :LOL:

[quote="Pessi]Kiinkö se kertoi ettei voinut papaa otattaa jälkitarkastuksessa menkkojen takia? Mites kun mulle taas sanottiin, että papan voi ottaa aikaisintaan 6kk synnytyksestä, muuten voi tulla virheellisiä tuloksia tms. Sain lähetteen labraan, menen joskus syksyllä vasta. [/quote]

Ai? Virheellisiä mihin suuntaan? Kävin eilen papassa nimittäin, tuli kutsu seulontaan kun tuli 30 täyteen. Olisihan sen voinut syksyynkin lykätä, jos olisin tiennyt... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
[quote="Pessi]Kiinkö se kertoi ettei voinut papaa otattaa jälkitarkastuksessa menkkojen takia? Mites kun mulle taas sanottiin, että papan voi ottaa aikaisintaan 6kk synnytyksestä, muuten voi tulla virheellisiä tuloksia tms. Sain lähetteen labraan, menen joskus syksyllä vasta.
Ai? Virheellisiä mihin suuntaan? Kävin eilen papassa nimittäin, tuli kutsu seulontaan kun tuli 30 täyteen. Olisihan sen voinut syksyynkin lykätä, jos olisin tiennyt... :/

[/quote]

En tiedä/muista sen tarkemmin, mutta näin ä-neuvolalääkäri sanoi. Mielummin minäkin olisin samalla käynnillä antanut sen näytteen, kuin että varta vasten mennä uudestaan labraan levittelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
[quote="Pessi]Kiinkö se kertoi ettei voinut papaa otattaa jälkitarkastuksessa menkkojen takia? Mites kun mulle taas sanottiin, että papan voi ottaa aikaisintaan 6kk synnytyksestä, muuten voi tulla virheellisiä tuloksia tms. Sain lähetteen labraan, menen joskus syksyllä vasta.

[/quote]

mä täytin 30 ku odotin esikoista ja sillon ois tullu se kutsu mut koska olin raskaana se siirty siihen 6 kk synnytyksestä. niistä virheellisistä tuloksista en tiiä mut näin mulle sanottiin et se 6 kk noin.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Vähänkö noloo, mutta haluan jakaa tämän kanssanne :D Äsken syötin pikku-ukkelia pullosta ja mun mahassa alkoi ihan julmetusti kiertämään....
Yritin vessaan mennä ja eihän ukkeli suostunut odottamaan vaan huusi täysillä ja mun oli pakko jatkaa syöttämistä, mutta mahassa kiersi.
Sitten oli pakko juosta vauvoineen ja pulloineen vessaan ja hyppimällä pudottaa housut ja istahtaa pöntölle.
Siinä minä istuin ja syötin :ashamed:
Sitten kun pullo oli tyhjä ja mä olin asiani hoitanut, niin housuit kintuissa kävin laittaa ukkelin sitteriin ja menin hoitamaan hommani loppuun.
Onko kellekkään näin käynyt? Vähän noloo!
Oli varmaan kiva syödä, kun toinen istu pöntöllä. Mutta ei voinut mitään, ois housuun tullut muuten :LOL:
toivottavasti ei jääny kakkavana jälkeen :D :LOL:

Yhteistyössä