***HELMET 2008*** Toukokuu

emmie Miulla alko menkat jo ennen jälkitarkastusta eli kun Arttu oli n.2kk. Jälkitarkastuksen aikaan oli parhaillaan hilloviikot menossa niin ei saatu papaakaan otettua :/ Ja enhän mie sit erikseen muista käydä otattamassa |O Samoin on käyny miun paastoverensokerille, joka piti ottaa 1kk synnytyksen jälkeen ja on edelleen ottamatta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
emmie: Meillä on noita samoja harsoja. :wave: *muoks* Miehen veljentytöllä oli käytössä unirätit, ja niitä ei saanu pestä, ettei hajut katoais. Olivat välillä aivan törkeessä kunnossa, kulmat kivisen koppuraisia ja järkyn hajuisia. :x Äitinsä niitä aina salassapäin pesi ja puhtaisiin harsoihin piti aina hieroa vähän "tuoksuja", ennen kuin kelpasivat.
joo, mä ostin samalla kertaa useemman samanlaisen rätin, jotta voin ihan tosiaan ottaa yhden pesuun välillä ja antaa tilalle puhtaan :) tavoite on vierottaa A siitä maitohajusta, niin että lopulta kelpais ihan puhdaskin rätti. meillä ei noita rättejä käytetä mihinkään muuhun kun nukkumiseen niin että ne kuviot assosioituisivat nukkumiseen hajun sijaan :D

salkkareista: :D ja nyt seuraa päivän kohokohta: Olin tänään siis hoitamassa kiireellisiä työasioita Töissä :))) meilahdessa ja läksin sieltä sitten kävelemään kotiinpäin. No ei siin viälä mitään, mut siinä kävelin ja kirjotin samalla tekstiviestiä ja vilkuilin ylös kännystä aina välillä (jotta pysyisin siis jalkakäytävällä tietenkin), kunnes huomasin harmaan auton (olisko ollu jonkin sortin farmariauto) jonka kyljessä komeili logo ja teksti että Stellan. Siinä sit mietin että onko Stellan oikeesti joku kauppaketju kun sehän on se mikä on salkkareissa ja luulin et se on keksitty. No siinä sit pällistelin ja huomasin viereisen auton: harmaa tai valkoinen pakettiauto jonka kyljessä luki: Talotaikurit Oy... :eek: :xmas: Tajusin sekunnissa olevani superdorkan näköisenä (perus-suomalaisena tuulitakissa ja naama kännykässä ) ja keskellä kuvauspaikkaa!! |O Pikkasen otin jalat alleni, mut siis: Minut voi sitten tulevaisuudessa bongata salkkareista :D (...just näin mun näyttelijänurani pitikin alkaa... :LOL: )

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
MENKAT!!!!!!! :kieh: :( :eek: |O mulla alkoi menkat!!!!????? A on 11 viikkoa ja 3 päivää. Paljonko tästä täysimetyksestä oli hyötyä joo!!!! Onko teillä alkanu menkat jo???? (hyvä puoli täs nyt on se että voisin saada uuden vauvan... :heart: )
Ja mul ei oo alkant vieläkään, vaikken oo imetelly kahteen kuukauteen... :whistle: Oviksen kylläkin mielestäni bongasin, ja semmosta hailakahtavaa valkkista... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
ieva: mistä sä löydät noin paljon aina ohjelmaa, vauvakerhoja ym?? ilmoita mulle kans niin tulen mukaan! ;) asun kuitenkin aika lähellä...
Seurakunta, Hgin kaupunki, järjestöt... Ohjailen työssäni ihmisiä kaikenlaisiin palveluihin, joten on "hyvä näppituntuma" siitä, mitä eri sektorit kansalaisille tarjoaa. ;) Tässä puistotoimintaa, joka on ilmaista helsinkiläisille:
http://www.hel.fi/wps/portal/Sosiaalivirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Sosiaalivirasto/Perheiden+palvelut/Leikkipuistot/puistot_pn
Sieltä valkkaat sulle sopivimman puiston, ja katot mitä tarjoavat. Me ollaan käyty meidän puiston vauva-aamuissa nyt reilun kuukauden verran, ja on ollu kankaanpainannan lisäks kestovaippaesittelyä, loruttelua ja sit ihan kaffettelua. Vappujuhlissa ei oltu, eikä värikylvyssä, kun ei syödä vielä soseitakaan. Mutta ens syksynä jos värikylpyä järkätään ni varpilla mennään. :D Ja kaik on ilmaista. Tai siis, meidän veroillahan ne maksetaan. :kieh: Ilmasia lounaita kun ei ole. ;)

Mä tässä vakavana lueskelen teidän lapsuuden kokemuksia. :( Minä kuulun siihen koulukuntaan, joka ei voi ymmärtää ruumiillista kuritusta. :| Enkä tosin muutenkaan ymmärrä lapsen/toisen ihmisen alistamista. :| Täytyy vain toivoa, että ittelläkin kestää pinna lapsen kasvatuksessa yhtä hyvin kuin mun vanhemmilla. :|

kenzie: Ikäeroista vielä, niin mulla ja mun pikkusiskolla on tasan 10 vuotta ikäeroa. Eihän siitä leikkikaveriksi ollut ja teinarina joskus siskoa hoitelin, mutta nyt ollaan sydänystäviä ikäerosta huolimatta. :heart:

Vinjako muuten kyseli eilisen Salkkareista: Niin, taispa jo selvitä, että Noora suunnitteli sitä näyttelyä, ja Kari ei ollut tietoinen mitä se käsittelee. Julia teki omin päin kauppoja HappyHomesin nimiin ja olikohan se eilisessä jaksossa, kun kävi ilmi, että Oonalla ja Mirolla olis vähän salattuja tunteita toisiaan kohtaan. :/ nim. Salkkuja kattonu alusta alkaen; en luovu. :D

Ja telkka-asiaa lisää... Kattokos kukaan tänään 45minuuttia? Pitää ihan leuhasta :ashamed: , että mun mies oli siinä... :whistle: B) Siinä oli Outi Alasen henkilökuva, jossa se oli harjoittelussa pelastusasemalla ambulanssissa. ;)

hittolainen, ieva, mä katoin sitä mut en kunnolla nähny ku piti P käyttää just sillo suihkussa. näin kyllä sen kohdan ku se oli siellä pelastuslaitoksella ja katoin et oli se sama elikkäs keskuspelastusasema, eikö? eikös se tuu uusintana joku päivä? sit kyllä katon :D

emmie: voin kuvitella ton tilanteen :LOL: muija pyörii ku puolukka p***ussa ja kattelee hoona ja sit hiffaa ja lähtee pinkomaan :LOL: :LOL: ai kauhee, oon nyt hihitelly tässä tovin :D kiitos hyvistä aamunauruista :D

tosta kurittamisesta, vitsaa sain minäkin mut ansaitusti, ei mistään nukkumiskuvioista. se oli jahvetti aika tylyn kuulosta :eek: mun äitillä on pitkä pinna mut sit ku se katkes ni sit mentiin :whistle: opin ainakin kunnioittamaan häntä. niinhän se joku sanonta on et joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. omille lapsille riittää kyllä tukkapölly, tota vitsaa en kannata :/

kenzie: mä kanssa bongasin sen pinjan kuvan ja repesin ihan täysin :LOL: :D näytin miehella ja mun äidillekki ja niilläkin oli hauskaa :D aika mahtava otos täytyy sanoa =)

nyt kuuluu makkarista ääntä eli P:kin heränny, se kun ei itke vaan huutelee :heart: :D eli nyt mentävä :wave:

Cruella Sitä mieltä ne neuvolassa oli, että jos on useampi lapsi, niin sitä kyllä osaa kattoo kasvaako, kehittyykö lapsi ja sanovat, että varmaan osaan ihan itekseni kiinteätkin alotella...
No en olis niin varma, mutta parhaani yritän :whistle:

niin ja ieva, töihin oon juu menossa, tänään eka kerran. iltasiivousta, oon tossa firmassa ja tossa työpisteessä ollu aikasemminki ni ei niin paljon uutta, et ihan kiva :) mikään vakityö ei siis ole, en oo pahemmin sellasta kerinny saada, mun elämä oli vähän sellasta ja tällästä ennen kun perheellistyin :ashamed: :snotty: toisaalta on ihan kiva mennä, ainoo mikä huolettaa on jaksaminen kun työt kestää kymmeneen ni enneku nukkumaan pääsee ni en viiti ees aatella paljo se kello on.... ja aamulla meillä saatetaan nousta jo kuudelta et trallalallalaa...
niin ja kiitos mustaamisohjeista :flower: oli ne jo neuvottu mut ei se lisäneuvo pahasta mulle oo ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Cruella Sitä mieltä ne neuvolassa oli, että jos on useampi lapsi, niin sitä kyllä osaa kattoo kasvaako, kehittyykö lapsi ja sanovat, että varmaan osaan ihan itekseni kiinteätkin alotella...
No en olis niin varma, mutta parhaani yritän :whistle:
eli jos on yksi tai kaksi lasta niin ei osaa. outoa logiikkaa.... eiköhän jokainen äiti, oli yksi tai useampi lapsi, pysty näkemään jos sillä lapsella joku hätä on. sitäpaitsi se 4 kk on kuiteski yleensä se kiinteitten alottamis-ikä ja hyvähän se kasvu on tarkastaa et tarviiko niitä kiinteitä vai ei. mut tää vaan mun mielipide. niin ja kiinteet alotin ihan ite tolle ekallekki.

Kun meidän mötköstä vihdoin saa hymykuvia niin laitoin yhden profiiliinkin. Näkyy myös herran ylväs kaksoisleuka B)

Tunnen itseni tässä ihan lellityks kersaks (mikä varmaan muuten olenkin...) kun en ole saanut ikänä selkääni. :ashamed: Kerran sain äitiltä tukkapöllyä, mutta kun oli pipo päässä niin ei äitin käteen tarttunu varmaan yhtäkään hiusta...

Sellasenkin sanonnan oon kuullut että joka vitsaa säästää se lastaan vihaa... Mun isä sai lapsena niin paljon selkäänsä ties mistä, että sanoi mun äitille aikanaan ettei halua omille lapsilleen samaa, ja pelkkä äänenkorottaminen on meidän kohdalla auttanut =) Ja silti oon ihan rakastetuksi itseni tuntenut...

Töihin ei ole kyllä ikävä... Pysyn tilanteen tasalla miehen ja äitin kautta kun ovat molemmat samassa työpaikassa mun kanssa ja oon niin onnellinen ettei siellä tarvi nyt olla.
Ja se että meen töihin tarkottaa myös sitä että musta tulee meidän perheen pääasiallinen elättäjä ja kun mun työt on vähän sellasia että niitä voi olla paljon tai vähän ja kun oon tuntipalkkainen niin hirveät paineet tulee että miten me pärjätään... mutta eihän se ole kun reilu puoli vuotta :whistle:

Neuvolakäynnit on kyllä mulle ainakin hirveitä piristysruiskeita. Ehkä siks kun ootan niin innolla sitä miten meidän vauveli kehittyy ja siellä aina huoli helpottaa hetkeks kun kuulee että vauvalla on kaikki ok... Nyt nää kuukauden tauot tuntuu hirveän pitkiltä.

Oon ehkä vähän hysteerinen ensimamma, oon muutaman kerran mennyt tönimään pojan hereille kun oon luullut ettei se hengitä :ashamed: Yks päivä se nukku ulkona vaunuissa silmät vähän raollaan ja kun se oli ihan liikkmaton niin menin aivan paniikkiin ja luulin että se on... en pysty ees kirjottamaan sitä. Kauheella tohinalla vedin kuomun alas ja meinasin ottaa sen syliin niin reppana säpsähti hereille ja katteli että mitä hittoa sinä äiti teet :whistle: Nukahti onneks nopeasti uudestaan...

Tuosta kurittamisesta. Meillä on ollut linjana pelkkä katsekontakti ja keskustelu ja sitten nurkka, jos ei tehoa.

Mä oon sitä mieltä, että jos sanominen ja nurkka ei tehoa, niin ei se fyysinenkään rangaistus tehoaisi... mä en halua, että lapset oppii pelkäämään vanhempiaan, koska se ei mun mielestä ole oikein, että pelolla kasvatetaan.

Mä oon itse saanu pienenä selkääni jatkuvasti ja silti se ei ole mun käytöstäni tai luennettani, muuttanut eli ei siitä mitään hyötyä ollut.
Ainoastaan opin pelkäämään isääni ja vanhempana pelko muuttui katkeruudeksi.

Mutta ihan totta on kyllä sekin, että nykyään lapset/nuoret ovat tosi kurittomia ja ylimielisiä vanhempiaan kohtaan eli se kunnioitus puuttuu.
Johtuuko sitten siitä, että lapset tietävät, että teki mitä vaan, niin seurauksia ei tule.

ikähommeleista Minä täytän loppuvuodesta 26v. mies täytti alkuvuodesta sen saman 26v. Mun äiti on vm-60 ja isä vm-59. Mulla on mummut vielä elossa. toinen on pian 82v ja toinen 74v. Pappa kuoli nyt aprillipäivänä :'( ja toinen vuonna 80. Miehen vanhemmat syntyneet -44 ja -46. ja miehellä yksi mummu vielä elossa ja täyttää syksyllä 92v.

Kurista mäkään en koskaan oo saanu piiskaa...en ainakaan muista. Tukkapöllyä varmaankin joskus....miten mä en muista mitään..
Omia lapsiani en aio piiskailla mutta luunapit on käytössä ja ehkä tukkapöllykin. mut ei mittä tajuttomia napsuja. :/

Me lähetään varaston laittoon tontille!

Jepsu

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
niin sitä piti vielä sanoa et ihmettelen tätä teoriaa et jos perheessä useampia lapsia niin neuvolan voi jättää väliin. siis millä perusteella? miten se vaikuttaa siihen vauvan kasvuun kun sitähän siellä neuvolassa tarkkaillaan.
Munkin piti tätä kommentoida, mutta en muistanut. :eek: Mun käsittääkseni vuoden ikään asti kuuluis lapsen SAADA neuvolan palveluja kuukausittain. Eikai tässä kyse ole siitä, kuka osaa/ei osaa lastansa hoitaa/seurata kehitystä... Kun voihan monilla olla paljonkin kokemusta pienistäkin vauvoista, vaikkei omaa lasta olisikaan. :/

nyt muskariin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Tunnen itseni tässä ihan lellityks kersaks (mikä varmaan muuten olenkin...) kun en ole saanut ikänä selkääni. :ashamed:
Sellasenkin sanonnan oon kuullut että joka vitsaa säästää se lastaan vihaa... =) Ja silti oon ihan rakastetuksi itseni tuntenut...
:wave: täällä toinen samanmoinen. Siihen asti, kun sisko syntyi, olin oikeastikin aika hemmoteltu, ja no sen jälkeenkin... Sit hemmoteltavia vaan oli kaks. :ashamed: Ihan hyvinkäyttäytyviä meistä on silti tullut ja oltiin sitä lapsenakin. :/

Aurinkoista huomenta! =)

Meillä nukuttiin okein hyvin, ensin 6h pätkä ja sitten vielä 4h pätkä! Mahtavaa! :heart:

Kiitti ieva puistolinkistä. Aion tutkia sen heti. :whistle: Kuulostaa tosi kivalle noi puuhailut missä olette olleet mukana.

Kurittamisesta en itse hyväksy missään muodossa ruumillista kurittamista!Ja uskon vakaasti, että se ei ole kuin ainoastaan haitallista lapsen kehitykselle! Mutta, en myöskään ole niin tekopyhä, että sen ylle nousisin vaan nöyränä sitä mietin ja toivon, että en siihen ikinä itse sorru. Minä muistan saaneeni pari kertaa tukkapöllyä lapsena. Kyllä 2000-luvulla on jo tietoa niin paljon kasvatuksesta ja apua siihen saatavilla, että piiskaan tarttuja on rikollinen! :/ Ja miksi tukkapölly tai luunappi olisi yhtään hyväksyttävämpää?? Molemmissa tuotetaan kipua lapselle ja sen kautta koetetaan saada lapsi pelon avulla tottelemaan. Ei kovin kauaskantoista! :( No, tämä tästä vakavasta asiasta, josta ei koskaan liikaa puhuta.

Ikäasioitakin olitte puhelleet. Itse täytin heti pikkuisen syntymän jälkeen 33 ja mies on 38. Minun vanhemmat ovat vm. 47 ja 50. Miehen vanhemmat hiukan vanhempia. itselläni on 5 vuotta nuorempi sisko. Leikkikavereita ei oltu pienenä, mutta sit myöhemmällä iällä ollaan toisemme löydetty ja rakkaat, todella läheiset toisillemme nykyään ollaan. :heart:

Nyt aamukahvin juontiin ja sitten ulos aurinkoon!

Mukavaa päivää! =)

Yhteistyössä