Hellou helmiäiset! :wave:
Matkarattaat on nyt sitten ostettu!
Päädyttiin niihin
Carenan Easyihin, värinä on kirkkaanpunainen, kun pinkkiä ei saanu. :kieh: Meillä tosiaan tämä tyttö on ensimmäinen, mutta saattaapi myös viimeiseksi jäädä, joten en mieti noita värijuttuja. Myin jo pois melkein kaikki 56cm-vaatteetkin, kun ei ole nyt ainakaan vähiin aikoihin suunnitelmissa edes yrittää toista lasta. Sateenvarjorattaana olis ollu pinkkiä, mutta haluttiin nimenomaan matkikset. Siitä syystä jäi pois mietinnästä monet muutkin kivat rattaat, esim. nuo Gracon Mosaicit. Kysyin siitä
ikäraja-asiasta, niin myyjä sanoi samaa, minkä joku jo tieskin kertoa, että ikäraja on "varulta"-turvaraja, jos ei valjaat ole sopivat pienemmälle. Myyjän mukaan rattaissa on aina tuo alkaen 6kk suositus. Istumisen kanssa sillä ei ole tekemistä, jos rattaat saa pötkötys-asentoon, kuten lähes kaikki saakin.
Himittelin semmoisia I´Coo Pico-rattaita, mutta järki voitti tunteen. Ne ei olis kovinkaan oleellisesti olleet noita meidän yhdistelmiä kevyemmät tai pienempään tilaan menevämmät, joten päädyttiin tuommoisiin perusrattaisiin. Ihan hyviltä vaikuttavat näin parin tunnin koeajelujen jälkeen. =)
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
nipsuli: Juu sama vika täällä, miks liha on niiiiiiiiin heikko????? Typyllä on vaatetta niin paljon, että niillä pärjäis varmaan 3-4 vauvaa, mut silti pitää koko ajan vaan hankkia jotain uutta. Mut ne vaan on niin ihania.... Ja sit käy niin ettei kaikkia edes ehdi käyttää ku jää jo pieneksi :ashamed: :headwall:
Peesaan tätä.
Vaatetta on jo ihan liikaa... :ashamed: Ekoihmisen helmasynti; ostelen tytsylle liikaa UUSIA vaatteita. No, itte kuljen rähjissä.
Salainen vaate on tosiaan, kuten nipsuli jo kertoikin, joku edelliskausien vaate, joka tulee yllärinä. Koon ilmoitin, ja että tuote tulee tytölle, joten saas nähdä mitä sieltä tulee. :xmas:
Meillä on käytetty silloin tällöin
unipussia, koko 70cm ja on todella reilu, niinkuin pussin on hyvä ollakin. Ihan jees on.
Meillä
kakataan vihreää tai vihertävää lähes aina, ja olinkin alkuunsa huolissani tuosta allergian mahdollisuudesta, etenkin kun poskien iho oireilee. Neuvolassa siitä ei olla yhtään huolissaa, ylläri, ja peruimme myös aiemmin varaamamme yksityislääkäri/allergologi-ajan, koska tyttö on virkeä ja hyväntuulinen, syö normaalisti, kakan koostumus on normaali jne. Tytöllä on samanlainen ohut ja herkänoloinen iho kuin mulla (kuten edes lievästi punapigmenttisillä yleensä) ja meillä on miehen kanssa ollut ihottumaa vauvana myös. Perinnöllisyyskin siis seuraa mukana. Kovin herkästi eivät vauvan kasvojen ihottuman vuoksi lähde allergiaa testaamaan, koska vauvojen ihoherkkyydet ovat kuulemma yleisiä. Seuraillaan ja rasvaillaan.
Cruellako töihin jo? *kadehieman*
:/ Menetkö omaan työhösi takaisin, vai onko ihan uusi työ? Ja saakos udella, että mitä teet työksesi? =) Mulla on ihan hirvittävä ikävä työyhteisöä ja työtäkin. Palaan töihin viimeistään, kun tytsy täyttää vuoden, ehkä jo aiemmin, jos mies pitää isäkuukauden ja jää siitä hoitovapaalle. Harkinnassa on sekin vaihtoehto tällä hetkellä. :/ Olen erittäin mielelläni vanhempainvapaalla, mutta olen myös aikasta työkeskeinen ihminen. Ja jos työssä haluaa edetä, niin ei voi monia vuosia olla pois työelämästä. :/
Kehtaako kukaan muu tunnustaa olevansa työnarkkis?
Lukemisesta: Mä oon oppinu lukemaan 4v. lueskelemalla Nalle Puh -sarjakuvia, jotka osasin ensin ulkoa äidin lukemisen pohjalta. Meillä sekä mies että minä lueskellaan paljon, nykyään tosin vähemmän kun "joutuu" täällä roikkumaan...
poikkasen tähän, ettei tuu niin pitkäääää...