***Helmet 2008*** Syysviikko 39

Voi veettu! :( Iso :hug: Liinamarille ja muillekin tarvitseville! Onpa kurjaa noiden pakasteiden kanssa! :( Etenkin nuo tissimaidot varmaan vituloittaa.

Yöhulinoita on täälläkin nykyään jatkuvasti. Ollaankin päädytty käytännössä kokonaan takaisin perhepetiin, on niin paljon helpompaa (ja ihanampaakin :heart: ) meille kaikille. Pitkäänhän tässä mentiin niin, että Hattara nukkui lähes aina koko yön omassa sängyssään (pinnis meidän sängyn vieressä, väliä ehkä puoli metriä), mutta nyt on menty siihen, että joka yö Hattara nostetaan jossain vaiheessa meidän väliin. Yleensä siinä klo 1-3. Silloin kun mies on töissä, saattaa H nukkua illasta lähtien minun vieressäni. Ehdotin miehelle sivuvaunua, muttei ainakaan vielä olla siirretty pinnistä. Vauvan kääntämisestä yöllä... Oletan siis, että Kris ja muut tarkoittavat sitä, että vauveli kääntyy massulleen, josta hänet sitten käännetään takaisin selälleen, niin me olemme luopuneet siitä hommasta. Jos H nukkuu levollisesti vatsallaan, niin annetaan nukkua. :heart: Yleensä tosin käy niinkuin Saanukan bebellä, että alkaa touhuilu. :whistle:

JEE! Tämä mamma tosiaan lähtee tänään rimpsalle! B)
 
Moikka,

mitenkähän tää on mahdollista, että tuntuu näillä helmillä menevän nää yötkin ihan symbioosissa, meillä on nimittäin kans ollu nyt kaks ihan h*vetillistä yötä... |O Neiti on kitissy ja pyöriny tunnin välein ja tissiä on pitäny saada joka välissä, jos on meinannu saada sen uudelleen nukahtaan.

Päikyille vein sen nyt aamulla normiaikaan, ni eiköhän heränny 35min nukkumisen jälkeen huutamaan, vaikka yleensä vetelee sellaset 2,5h heräämättä näin aamupäivällä |O Mä en tiiä mikä sitä vaivaa, liekö taas jotain hammasjuttuja tms., kun ei muuten vaikuta kipeältä/nuhaiselta tai mitään. Aargh.

Mies kypsyttää, kun se ottaa liian vähän vastuuta lapsenhoidosta :kieh:

Sori valitusvirsi, mut nyt ei jaksa olla positiviinen. :hug: vaan muillekin yökukkujille sekä Liinikselle pakastinepisodista, kyllä sais meillä ukko kuulla kunniansa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Vauvan kääntämisestä yöllä... Oletan siis, että Kris ja muut tarkoittavat sitä, että vauveli kääntyy massulleen, josta hänet sitten käännetään takaisin selälleen, niin me olemme luopuneet siitä hommasta. Jos H nukkuu levollisesti vatsallaan, niin annetaan nukkua. :heart: Yleensä tosin käy niinkuin Saanukan bebellä, että alkaa touhuilu. :whistle:

JEE! Tämä mamma tosiaan lähtee tänään rimpsalle! B)
Mä tarkoitin sitä kääntämisellä, että autan pojan pois pinteestä kun jää jumiin poikittain tai pää pinniksen kulmaan taikka kädet/jalat on pinnojen välissä. Toi poika siis riehuu unissaan melko paljon :/ Riehumista ja jumiinjäämistä on hiukan helpottanut unipussi, mutta kyllä sujuvasti senkin kanssa möngertää umpäriinsä ja saa silti jalat pinnojen väliin. On meillä reunasuojuskin, mutta ei se mitään auta, kun poika nostaa jalat sen yli ja se painuu ruttuun :/

Me lähdetään nyt kauppaan karkkiostoksille. Poika sen kun kitisee vaan ja puri mua tissiinkin melkoisen lujaa :kieh:

Hauskaa rillutteluiltaa Ieva :D

Niin ja Liinikselle :hug: , harmittaa varmasti tuo pakastinjuttu :headwall:
 
Voi Liinamari, jo tuossa v*tuttas minuakin!! Soseet on "vaan" soseita, mut mulle ainakin omalla rintamaidolla on jotenki käsittämätön arvo, sitä on aina melkein itkua tihraten heittäny pois, jos on jostain syystä tarvinnu heittää. Sen verran työn ja tuskan takana aina jokainen pumpattu tippa ollu, että!! :hug:
 
Siis suklaatkin vielä |O |O mä oon vedellyt Lidl:n suklaaata urakalla ja varmasti on kaikkea sontaa ,ahdistaa...Nyt mä teen BB Nikot.... :kieh:

Kristellekö puhui et pinniksen reunasuojuksetkin saa kyytiä ,täällä myös,huh huh.Olen kans harkinnut unipussia,mut voin kuvitella mikä huuto jos ei pääse liikkumaan.

Tosiaankin ne tissimaidot harmittaa,imetykseen kun hyvin riittä,mut ei enää kunnolla tule jos itse lypsän

Tuntuu kyllä että yöhulinat ja sairastelut tarttuu virtuaalisesti,mutta ainoa hyvä puoli on ,että on vertaistukea :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
ja sairastelut tarttuu virtuaalisesti,mutta ainoa hyvä puoli on ,että on vertaistukea :hug:
Mä lohduttaudun edes hiukkasen sillä, että täytyy olla joku ohimenevä ikäkausi-ilmiö, kun on muillakin samanlaista. Tarkotin siis yöhulinoiden tarttumista, mutta ne jäikin pois tosta lainauksesta. :$

Liinikselle :hug: valvotuista öistä ja pakastinepisodista. Toki myös muille tuskaöisille :hug:

Mä kun yritän välttää karkkisoppailua, niin ostelen sitte muuta. Tänään menin sitte ja ostin ompelukoneen. Kovasti koitan vakuuttaa itseäni, että on vaan säästöä, kun nyt voi ommella kaikkea ite. :whistle: Mummovainaan perintökoneella kun alko olla tunnit täynnä.

 
[quote="Muori"

Mä kun yritän välttää karkkisoppailua, niin ostelen sitte muuta. Tänään menin sitte ja ostin ompelukoneen.


[/quote]



:LOL: ihana :LOL: uppoaiskohan tuo perustelu miehelle,kun haluan taas jotain uutta vempainta :D

*muoks* ei sitten lainauksetkaan onnistu :p
 
Liinamari :hug: kyllä ottaisi päähän. :kieh:

käännän pojan mahaltaan selälleen jos alkaa itkeä, nukahtaa usein siihen asentoon mutta jossain vaiheessa yötä kyllästyy ja alkaa itkeä. Kun kääntää selälleen ja antaa tutin niin uni jatkuu. =)

Yöhulinoista meillä on pahin vaihe ohi, poika syö yöllä yleensä kerran ja muuten voi pariin kertaan joutua tuttia laittelemaan. Tyttö saattaa kerran pari herätä mutta yleensä nukkuu jo yöt hyvin. Joten yleensä ei yön mittaan joudu heräämään kuin noin ehkä kolme kertaa, suurta edistystä. =)

Poika alkaa olla paranemaan päin nuhansa kanssa, tyttö on kuumeinen ja nyt mäkin vähän. Kun nyt ei enää uudet taudit löytäisi meille tietään. :x

Mä oon lihonut kaksi kiloa ihan huomaamattani. :kieh: :headwall: :ashamed: Ihan kun ei olisi tiputettavaa jo valmiiksi tarpeeksi. |O En vaan ala ennenkuin imetys loppuu, sen olen päättänyt, mutta sitten heti hommiin! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
pinniksen reunasuojuksetkin saa kyytiä ,täällä myös,huh huh.Olen kans harkinnut unipussia,mut voin kuvitella mikä huuto jos ei pääse liikkumaan.
Poika osaa nyt näprätä jo reunasuojuksen nauhatkin auki, kun pinsettiote on hallussa. Nyppii niitä siis päikkäreille mennessään ennen nukahtamistaan :heart: Meillä kyllä unipussi rauhoittaa selvästi. Tietty on jo tottunut siihen, mutta sen kanssa ei pääse niin pahoihin asentoihin yön aikana riehuessaan.

Mä lasken hyväksi yöksi sellaiset, jolloin mun tarvii alle viisi kertaa käydä pojan huoneessa sen jälkeen kun oon itse painunut pehkuihin.
 
Me käytiin varuiksi päivällä lääkärissä kun tyty rohisi ja yski ja nuhaakin oli. Tavisflunssa, korvissa eikä kurkussa ei ollu mitään. Onneksi.. Höyryhengitystä suositti. Mainitsin sipulista (toimi muuten tosi hyvin!) ja lekuri totesi sen olevan hyvä, miinuspuolena siinä on että se pistää nenän valumaan turhankin hyvin.. Eli siinäkin pitää olla kohtuus.

Sit me haahuiltiin Tapiolassa parisen tuntia, käytiin Väinön kahvilassakin kiekumassa (siis tyty en minä..) ja käveltiin isin työpaikalle :). Siinähän se päivä menikin.

Koska niin monella (ja meilläkin toissayönä) on ollu railakas yö, niin en uskalla mainitakaan miten meillä meni viime yö. Sormet ja varpaat vaan ristissä, että yöt pysyisivät suht samanlaisina. Tosiaan vertaistuki on parasta täällä! :hug: Voi tulla se kyypä otsassa kiroamaan väsymystään, saletisti täältä onneksi löytyy aina kohatlotovereita.. Siis ei onneksi että huonot yöt (ja päivät) ois kivoja vaan se että tosiaan ei ole ainoana.. :saint:

Joo, mulla on kylpypäivä :D, mä otan omaa aikaa ja vietän ainakin puoli tuntia kylppärissä yksin aina pari-kolme kertaa viikossa. Muut päivät menee pikapesun voimalla..

 
merkkaan :)

ja

tää ei liity vauvoihin :) mut

:attn: ihmiset jotka asuvat semmoisella paikkakunnalla jossa on H&M??
Mä haluisin henkalta yhden takin (itelleni) ja oon kiertäny kaikki pk-seudun (hki, esbo och vanda) henkkamaukat ja just tietenki se minkä haluan on kaikista loppu...
niin että siis jos teistä jollain on lähellä henkka / on menossa lähiaikoina käymään niin vois koittaa diilata mulle yhden semmoisen takin? :) :whistle: B) :xmas:
 
:hug: kaikille joilla on yöt hulinaa, ja vielä toinenkin :hug:

Meillä noihin hulinaöihin "toimii" uhkailu, vaikka herra ite on yleensä nukkumassa kun päätetään et nyt saa siirtyä omaan huoneeseen meuhkaamaan, niin kappas seuraavat yöt nukutaan nätisti :D Ja saa jatkaa nukkumista meijän huoneessa :whistle:

Nyt en taas yhtään muista mitä täällä on puhuttu, joten en nyt pysty kommentoimaan :ashamed:

Palaan ehkä vielä tänään kuhan neiti tulee kotiin ja saan sen nukkumaan...
 
:wave: pitkästä aikaa kerkeen täällä piipahtaan.. menny viikko ihan hulinassa.. remppaa tehty urakalla jne!
ti käytiin napa tyrää näyttään lääkärissä.. laitto lähetteen eteenpäin (vaik meinas et tulee bemerangina takaisin) tänää tuli aika et olis jo 13.10. näytetään samalla n.1cm peräaukon yläpuolella olevaa "koloa".
nyt alan shoppaileen meidän sohviin irtopäällisiä..
 
emmie, täällä ois henkkamaukka! :wave:

Ihan huolesta soikeana olen noiden muksujen kans... isompi on ihan limainen, yskä tois sitä pois mutta ei rohkene yskiä niin kovasti että asiaa edistäis... Ja pienemmällä kuume nyt illalla 39 astetta taas, joten... :( :'( Isompi on sairastanu kohta viikon, pienempi torstaista asti. Huolettaa, pelottaa!! Onneksi kummatkin on toistaiseksi nukkuneet rotimuksesta huolimatta kohtalaisen hyvin.
 
Ipun lapsosilla tuntuu olevan sitkeässä tuo sairastelu ja pienellä niin kovasti kuumetta.Voin vaan kuvitella sitä huolta ja väsymystä kun on kaksi lasta sairaana,kun jo yhdenkin kanssa on ihan pulassa.Paranemis tuulahduksia sinne :hug:

Meillevauvan kylpyhetket kuulostaa taivaallisilta

Zuku kolo ? :eek: kuulostaa hurjalta

Täällä on päivä jatkunut samaa rataa kuin aamusella valitin ,en viitsi edes listata vastoin käymisiä :headwall: ja jehovatkin rimputtelivat urakalla ovikelloa kaiken kaaoksen keskellä.Onneksi poika on ollut iloisella päällä sairastelusta huolimatta :heart:
 
Meillevauva, mikä on Väinön kahvila Tapiolassa? Siis Waynes Coffee vai mikä? Nyt oon pihalla, vaikka oon tuntevinani Tapiolaa. :/ :D

Vai että Liiniksellä Jehovatkin ahdistelee. :headwall: :headwall: Voi että :hug:
 

Yhteistyössä