***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Ei ole hampaita meilläkään yhtään. Kovasti yritän aina suuhun kurkkia, mutta kieli tunkee kovasti eteen :D Kerran näin siellä pienen punasen pisteen ja nyt on näkynyt 2 valkosta, näinköhän olis sielät kohta puhkeemassa =)

Matkikset kääntöaisalla oiskin kätevät. Yhdet semmoset oonkin nähny. Mutta pärjätään varmasti vanhoillakin matkiksilla :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Ievan vaippakakku on hieno!!! :D Tykkään varmaan kun on niin samanhenkinen kuin se meidän, hyvää vinkkiä oot siitä saanut (jos siis katoit sen kuvan?) =) HIENO!! =)
Teillä vaan tais olla vaipat eri tavalla laitettuna siinä?
Joo meillä oli jokaisessa kerroksessa "täyte" samanlailla vaippa kerrallaan rullattu kuin sinun kakussa, mut sit uloimmaksi kerrokseksi oli laitettu vaippoja limittäin, niin että pinta oli sit aika tasainen. Kummatki kivoja tapoja =)
 
Hiljaista on näköjään...

Saunottu ollaan mekin tytyn kanssa noin kuukauden ikäisestä alkaen. Vauvauinnin päätteeksikin käydään aina saunan puolella lämmittelemässä. =)

Meillä syödään edelleen öisin kerran taikka kaksi. Pitäis aloittaa myös tassuttelu kun saisi nyt neidille ensin menemään sen neljä-viisi ruokaa päivässä että voisi edes ajatella että jaksaisi nukkua yön läpeensä. Nyt syö kaksi lämmintä ruokaa ja iltapuuron, aamupuuro otetaan kuvioihin seuraavaksi. Tuntuu uusi refluksilääkityskin purevan, niin viitsii nyt lisäilläkin ruokailukertoja kun eväät pysyy mahassakin.

Hampaita löytyy yksi ja toista on pari päivää ja yötä kovasti känkännyt.

Vaipoista meillä on nyt käytössä päivisin pääasiassa
Liberon housuvaipat ja yöllä sit teippivaippa. Tyty on ihan mahdoton vispilä vaipanvaihdossa ja housuvaipat saa päälle vähemmällä huudolla ja vääntämisellä. Meillä on hoitotasokin jo poistettu käytöstä, niin nuo on helppo vaihtaa vaikka sylissä jos on vaan pissit vaipassa.

Tyty nousee jatkuvasti polvilleen seisomaan milloin mitäkin vasten, nytkin roikkuu jalassa ja yrittää kiivetä sitä pitkin ylös! :D Pari kertaa on muksahtanut alas kunnolla, mut yllättävän hyvin osaa polviltaan laskeutua alaskin.

No joo, pitäis lähteä tästä pakkaushommiin, kun keskiviikkona lähdetään lämpöön lomailemaan. :D B)
 
Pipona meillä on trikoinen kypärämyssy ja trikoinen pipo ollu tähän asti, mutta nyt näyttää että yhtäkkiä kelit viilenee niin että jonkun neulepipon saanee käydä hakemassa, siis ei mitään villajuttua vielä vaan semmosen puuvillaisen, vähän trikoota paksumman siis.

Jättitreffeistä varma osallistumistieto sit kunhan budjetti jollain lailla varmentuu! :wave:

Me ei saunota vielä, sit ehkä kun oppii itse istumaan, ja ylipäätään varmaan lähempänä vuoden ikää kuten esikoisenkin kanssa. Meillä saunakin on jonkinlainen miniloma, kun aina vuorotellen toinen saa käydä ilman esikoista. Joten ei kiirettä siinäkään mielessä siihen, että siellä kahden kanssa pitäis käydä! |O A käy vaan kylvyssä 2x/vko.

Hampaita meillä ei oo vielä ollenkaan..

Ja tänään alkaa sit se unikoulu, neidin sängyn jo isoveikan huoneeseen siirsinkin. Kummallekohan se loppupeleissä on vaikeampaa, äidille vai tytölle? Niin paljon kuin sitä jo haluankin, ja kokonaista yöunta kaipaankin, niin pieni haikkis on.. :'(
 
Taitaa olla tekstiä rästissä muutama kymmen sivua, nyt en kyllä ehdi niitä lukemaankaan, pikakäynnillä vaan.

Ihmettelen tässä pojan eilistä huutokohtausta. :/ Illalla meni nukkuun ihan ok, heräsi puoleltaöin syömään, söi ja kun laitoin sänkyyn takaisin niin hirveä huuto, poika oli ihan hysteerinen. :eek: Jouduin ottamaan ylös ja syliin rauhoittui, mutta kun laitoin takaisin sänkyyn niin sama huuto taas. Mikään ei auttanut, tissiä ei enää huolinut... lopulta annettiin Panadolia ja sen jälkeen suostui tissille rauhoittumaan ja nukahti. Muut yösyötöt meni taas ihan normaalisti. Kuulostaako korvatulehduksen oireilta, kun pojalla on nuhaakin ollut? Ei kyllä mitenkään arista korvaansa eikä ole kuumetta. :/ Mietin veisinkö lääkäriin, mutta jos sieltä onkin vaikka vaan hampaita tulossa?

Muuten lapset alkaa olla täällä terveitä, nuhaisia vielä, ja tauti on siirtynyt mieheen ja minuun. :snotty: Ei nyt onneksi mitään pikkuflunssaa kummempaa.

Nuo mukulat on kaikessa hiljaisuudessa päättäneet jakaa yöhulinat. :kieh: Viime yön tyttö nukkui ja poika huusi, toissayön poika nukkui ja esikoinen juoksi ympäri kämppää pari tuntia kunnes otin jäähypenkin käyttöön. :kieh: Ja sitä edellisenä tyttö taas nukkui, ja poika heräsi puolentoista tunnin välein tissille. |O Kaikesta huolimatta olen toiveikas, pojan heräämiset on vähentyneet kuitenkin ja tyttö välillä jo nukkuu kokonaisia öitäkin. Ehkä tämä tästä vielä. =) Mulla vaan alkaa oleen jonkin verran univelkaa jo, silmät tuntuu siltä kuin joku olisi heittänyt niihin lapiollisen santaa.

Siivoomaan pitäisi... :p
 
Mä en oikein tiedä millaiset tumput ostaisin pojalle kun parit olen jo ostanut, eikä pysy kädessä. No,muistelin sitten, että puhuitte vähän aikaa sitten asiasta ja yritin etsiä keskustelua...Mutta löysin sellaisen taistelu/herneetnenään-palstan, etten enää uskalla edes kysyä :LOL:

Tais olla se viikonloppu, kun olin mökillä. Ja heti sellaisen jännitysnäytelmän olitte pistäneet pystyyn. Kunnon draamaa, ei edes leffaa tarvi vuokrata :LOL: Siis kaikella rakkaudella :heart: :heart: :heart:
 
Nyt pistä pojan reppuun ja lähdetään käyttään sessut ulkona.

Sessu=koira

Mun kaverin ex-anoppi sanoi koiria tussuiks...kaveri oli revennyt kun olivat kävelyllä anopin kans ja toinen oli tokassu, että kato mikä ihana tussu! no niinpä on :ashamed:
:LOL: :LOL:
 
Hissukka, mietin noita teidän esikoisen yöjuoksuja ( :LOL: ), että jotenkin näen siinä semmosta huomion hakemista ja tietynlaista mielenosoituksellisuutta. Ja että tyttö on huomannut, että kun laitan sirkuksen yöllä pystyyn niin saan jakamattoman huomion! Neidin pitäisi siis hoksata, että yöllä kun ei erityishuomiota tule, vaikka alkaisi ripaskaa tanssia. Eli miten tuosta nyt sitten eroon pääsisi... mitä mahtaisi tapahtua, jos et(te) kerta kaikkiaan reagoi MILLÄÄN TAVALLA, kun se rumba joku yö taas alkaakin. Näyttelette mitä suurimmassa määrin nukkuvaa, nukutte "isosti", niin että neiti tajuaa teidän nukkuvan eikä säikähdä että on jotain hätää. Ts. maiskutatte "unissanne", huokailette, vedätte peittoa tiukemmin ympärille yms. Uskon, että vaikka hän vähän showta nostaisikin, niin ei hän sitä kauaa tee, kun huomaa, ettei sillä ole MINKÄÄNLAISTA vaikutusta. Ja jos on pakko, siis IHAN PAKKO puuttua peliin, niin toimittaisit tytön vain äänettömästi, hyvin vähäeleisesti sänkyynsä, ollen mahdollisimman tylsää seuraa. Haukottelet ehkä samalla. Ja käyt takaisin sänkyysi ja "nukahdat" samantien äänekkääseen uneesi. Sieltä nouset uudestaan vasta jos on taas IHAN PAKKO.

Pienemmän huutokohtauksesta en kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata.. :ashamed: Toivottavasti ei kuitenkaan korvatulehduksesta olisi kysymys. Ehkä voi vähän aikaa seurailla kotona ja käydä sitten näytillä jos tuollaista tulee vielä uudestaan?
 
Täälläkin hampaita nolla :D Ei ole ihmekään jos Nettaa kiukuttaa tuollaisella vauhdilla, 6kpl jo :) :eek:

Hitsin kylmä tuuli ulkona, tultiin äsken kaupungista. Kävin työpaikallakin pyörähtämässä, oli tullut jotain postia. Ihanaa, mua oli joku asiakas jo kysellyt. Lämmittää aina mieltä :heart:

hauska toi tussu-koira :LOL: :LOL:

p.s. mul alkoi tänään laihis. So far so good :whistle:
 
Oon etsinyt joka paikasta noita Reiman vk-töppösiä. Ei löydy mistään (olen kysynytkin myyjiltä ) :kieh: Sokkari, Prisma ja Launeen Sittari koluttu.

Pipo: trikoinen Kimperin aivan ihana pipo =) Talveksi on jo odottamassa Mikko Mallikas-hattu.
 
Ippu olet varmaan ihan oikeassa noitten yöjuoksujen suhteen, huomionhakuahan ne on ja tyttö on huomannut että mistä narusta vetämällä äiti kiljaisee kovimpaa. :kieh: Tuo huomiotta jättäminen on vaan siksi hankalaa, kun sitten tyttö tulee meidän makkariin ja herättää samalla pojan, ja sitten onkin varsinainen sirkus valmis. :kieh: Mä siis yritän heti kuullessani tytön askeleet yläkerrasta, jo ennenkuin itkuhälytin rähähtää, sännätä yläkertaan ettei tyttö ehdi tulla alas. Mahdollisimman huono keino varmaan mutta kun tuo poika on tosiaan aika herkkäuninen. Toistaiseksi jäähyt on rauhoittaneet nuo yöjuoksut ja tosiaan pari yötä on tyttö nukkunut heräämättäkin, joten elän toivossa että yöt olisi rauhoittumassa. Jos meno jatkuu samana niin sitten on keksittävä uudet konstit... tuo sun ehdottama tapa voisi kyllä toimia, täytyy varmaan kokeilla sitä sitten seuraavaksi ja alistua vaan nukuttamaan joka välissä poikakin. :/
 
Hampaista: Meillä kaksi alhaalla, ja ylhäälle taitaa olla tulon päällä :heart: .

Ieva ja Ippu :Työ olette armollisia, kun ette ole jaksaneet kuittailla, mun kommentteja vaippakakusta :LOL: :LOL: . Oi, oi, täytyy laittaa ens kerralla ' lasit ' päähän.Juuh....

Hissukka: Meillä korvatulehdusta ollut. Nuha tosiaan silloin ja vähän kyllä korviaan aristelikin.Levoton, mutta suoranaista huutoa ei kylläkään ollut.Tai kerennyt tulemaa...
 
Saunomisesta: Meillä ei ole vielä saunottu.No, joulusaunaan ainakin mennään :xmas: !

Pipokelit on tosiaan alkanut. Ostin tuollasen vaaleansinisen KIVAT merkkisen pipon.Paksumpaa trikoota, ei ollut tänään silti yhtään liikaa =) .
 
pipoista meidän kalle sai just mummolta sellasen jossa ohut neule päällä ja sitten fleecevuori ja sitä nyt tänään käytetty niin ei oo ollu yhtään liikaa ja kevyt toppis ollu ja äitiyspakkauksen tumput ja parit sukat ku oon onneton kadottanu ne töppöset.. :kieh:
 

Yhteistyössä