***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Heh, mulla oli vähän raskausaikana kiinnostusta siihen vaipattomuuteen, vvv vai mikäs se nyt oli, mutta yllättäen tässä kahden lapsen kans säätäessä ei tullu mieleenkään enää; ei sitä vaan olis ehtinyt :ashamed:
Mut jos ois kerenny, ni nythän se sujuis varmaan jo samassa ajassa kuin vaipan vaihtaminenkin.
Jaiks, musta se taas kuulosti ihan karseelta tuo vaipattomuus. Pissaisia lätäköitä ympäriinsä. Sellaisen kuvan ainakin sai jostain vanhasta lehdestä kun luin juttua.
Mut mä nyt oonkin tällainen kermaperse näitten vaipparoskisteni sun muiden kanssa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Heh, mulla oli vähän raskausaikana kiinnostusta siihen vaipattomuuteen, vvv
Samoin, ja alkuun pissatettiinkin tyttöä aina kotona ollessa, mutta ei sitten jaksettu alkaa siihen kunnolla, joten se kotona pissaaminenkaan ei tietenkään enää tuottanut tulosta. :/ Tuo vvv ei oikein meille olisi sopinut, kun ollaan niin liikkuvaisia, enkä nyt suoraan sanottuna olisi jaksanut alkaa tuolla liikenteessä kaivelemaan pissapurkkeja tms. esille. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Heh, mulla oli vähän raskausaikana kiinnostusta siihen vaipattomuuteen, vvv vai mikäs se nyt oli, mutta yllättäen tässä kahden lapsen kans säätäessä ei tullu mieleenkään enää; ei sitä vaan olis ehtinyt :ashamed:
Mut jos ois kerenny, ni nythän se sujuis varmaan jo samassa ajassa kuin vaipan vaihtaminenkin.
Jaiks, musta se taas kuulosti ihan karseelta tuo vaipattomuus. Pissaisia lätäköitä ympäriinsä. Sellaisen kuvan ainakin sai jostain vanhasta lehdestä kun luin juttua.
Mut mä nyt oonkin tällainen kermaperse näitten vaipparoskisteni sun muiden kanssa :LOL:
Purkkeihin niitä ois kai kalasteltu, ja pottaan & pönttöön tietysti.
Ja hei, on meilläkin vaipparoskis! ;) Vai meinasitko sellaista mikä paketoi vaipan kerrallaan hajuttomaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli kiitos uudesta nikistä Liinis :D mä niin inhoan tota Liinamaria |O näen vaan silmissäni sen Eemeli kirjassa olevan ruttunaama hongankolistaja Liinamarin :xmas:

Mites se nikin vaihto ihan oikeasti menikään...tahtoo Liiniksen :whistle:
Tuolta ylhäältä muokkaa tietojasi... :whistle: Jos sä vaihat ittes Liinikseks, niin pitäisköhän mun kans vähän rukata tuota nikkiä. :whistle: V*tuttaa, että laitoin tuohon tuon 80!!! :headwall: :headwall: :headwall: Voi urpous sentään! |O |O
 
Juu, ei olla pottahommia alotettu vielä eikä varmaan vähään aikaan aloteta. Odottamassa on BB:n valkonen potta. Esikko tais tehdä siihen tavaransa vahingossa eka kerran 8kk.

Meille tuli kysely kiinnostuksesta influessarokotustutkimukseen. Onko kellään aiempaa kokemus ko:sta, kannattaako osallistua? Toki kylmää pelkkä ajatuski, että pikkuselta otetaan verikokeita jne. :eek: Muistaakseni samantapainen tuli esikon aikaakin eikä osallistuttu..
 
Ippu on meillä juurikin se hajuton vaipparoskis :ashamed:
Mulle on vaan elävästi jäänyt mielen se lehtikuva, jossa oli yön jäljiltä pissainen pesuvati lattialla muutenkin sottaisessa huoneessa :x
Mutta ihan hyvä homma varmaan jos jaksaa/viitsii perehtyä :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ippu on meillä juurikin se hajuton vaipparoskis :ashamed:
Mulle on vaan elävästi jäänyt mielen se lehtikuva, jossa oli yön jäljiltä pissainen pesuvati lattialla muutenkin sottaisessa huoneessa :x
Mutta ihan hyvä homma varmaan jos jaksaa/viitsii perehtyä :flower:
Hei nyt muistan muuten minäki sen jutun, jossain kaksplussassa tai vauvassa se varmaan oli? Joo, kieltämättä se juttu ei antanut siitä hommasta kovin mairittelevaa kuvaa.
Mutta se hajuton roskis, onko se hyvä? Toimiiko se?

 
On tää hajuton roskis hyvä =) silloin saattaa pienen pieni tuoksahdus tulla kun avaa kannen, suljettuna ei haise yhtään. Aika kallista tosin, muutaman viikon välein joutuu vaihtamaan pussikasetin, n.10-12e :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli kiitos uudesta nikistä Liinis :D mä niin inhoan tota Liinamaria |O näen vaan silmissäni sen Eemeli kirjassa olevan ruttunaama hongankolistaja Liinamarin :xmas:

Mites se nikin vaihto ihan oikeasti menikään...tahtoo Liiniksen :whistle:
Tuolta ylhäältä muokkaa tietojasi... :whistle: Jos sä vaihat ittes Liinikseks, niin pitäisköhän mun kans vähän rukata tuota nikkiä. :whistle: V*tuttaa, että laitoin tuohon tuon 80!!! :headwall: :headwall: :headwall: Voi urpous sentään! |O |O

Kiva kiva Liinis on jo käytössä jollakin
|O mitäs mä nyt keksin
 
Ei tuu meilläkään potta esille vielä aikoihin, esikoinen ei ees suostunu istumaan sinne ennen ku parivuotiaana. Mut sit kun päätti et nyt niin sithän se kävikin helposti! Joten omaa innostusta oottelen, kai...
 
Neitillä tänään 6kk täynnä ja haettiin uudet mitat.
63cm (+1cm/kk)
6.675 (+450g)
pää 42.1 (+ 0.5cm)
Hitaasti kasvava touhukas neiti. Konttaa, ja pyrkii nousemaan puutavasten. Rm + soseilla mennään..
3vk päästä lääkärille: kasvu-, napatyrä- ja korvakontrolli.
Kasvun suhteen ei huolta, kun neiti virkeä, syö hyvin, kakka ok eikä esim. mahavaivoja. Energia menee tuohon liikkumiseen.
Lisätään rasvalisä ja ruokaa vain niin paljon kuin uppoaa eli 3 ateriakertaa päivässä.
Kun sais nuo yöt vain paremmiksi
Sais etes yön tissittelyt vähennettyä siihen kertaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
On tää hajuton roskis hyvä =) silloin saattaa pienen pieni tuoksahdus tulla kun avaa kannen, suljettuna ei haise yhtään. Aika kallista tosin, muutaman viikon välein joutuu vaihtamaan pussikasetin, n.10-12e :(
No on teillä sitten menny rahat vähän hukkaan; meillä on tuollainen ihan tavallinen poljettava roskis ja siellä roskapussi, ja ei haise, muutoin kuin pieni tuoksahdus saattaa tulla juurikin kantta avatessa, suljettuna ei ollenkaan. Niin no tietysti pussinvaihtamis-tilanteessa haisee, mutta sen kestää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
On tää hajuton roskis hyvä =) silloin saattaa pienen pieni tuoksahdus tulla kun avaa kannen, suljettuna ei haise yhtään. Aika kallista tosin, muutaman viikon välein joutuu vaihtamaan pussikasetin, n.10-12e :(
No on teillä sitten menny rahat vähän hukkaan; meillä on tuollainen ihan tavallinen poljettava roskis ja siellä roskapussi, ja ei haise, muutoin kuin pieni tuoksahdus saattaa tulla juurikin kantta avatessa, suljettuna ei ollenkaan. Niin no tietysti pussinvaihtamis-tilanteessa haisee, mutta sen kestää :D
--just olin samaa sanomassa, ei meilkään haise sen kummosemmin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olikos kukaan matkannut kahdestaan helmen kans junassa? Noin niinkuin 5 tuntia?? tai vaikka koko perheen kera? Oliskos vinkkejä? Mitenhän se onnistuis ilman hirveää kiukuttelua/huutoa/itkua?
-me mentiin kesällä noin 6h, minä, neiti ja yksi koira. Ihan hyin meni ilman mitään erityisempiä viihdykkeitä, normit lelut yms oli tietty mukana :wave:
 
Ja siis hei...wtf...uudessa vauva lehessä oltiin sitä mieltä että fluori hammastahnaa pitäs heti ruveta käyttämään kun hampit tulee, eikös ne hoitsut just sanonu että vedellä pestäs :wave: |O |O :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olikos kukaan matkannut kahdestaan helmen kans junassa? Noin niinkuin 5 tuntia?? tai vaikka koko perheen kera? Oliskos vinkkejä? Mitenhän se onnistuis ilman hirveää kiukuttelua/huutoa/itkua?
-me mentiin kesällä noin 6h, minä, neiti ja yksi koira. Ihan hyin meni ilman mitään erityisempiä viihdykkeitä, normit lelut yms oli tietty mukana :wave:
mä menin kesällä 4h. oli kaukalo mukana, ni aina välistä torkahti siinä.. nyt vois olla vaikeempaa, kun haluaa päästä maahan, sillon riitti syli ja viereisen penkkirivin mummut (jotka oli pitemmän päälle rasittavia)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ja siis hei...wtf...uudessa vauva lehessä oltiin sitä mieltä että fluori hammastahnaa pitäs heti ruveta käyttämään kun hampit tulee, eikös ne hoitsut just sanonu että vedellä pestäs :wave: |O |O :headwall:
en tiiä, mut musta tuntus et se lastenkin hamppitahna olis liian väkevää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Meillä oli tänään ruokana pätkäspagetti-nakki-vuokaa, helppoa ja hyvää lapsiperheen ruokaa! Laitan ohjetta jos joku sattuu kiinnostumaan =)
En lukenu viel loppuun, et onko joku jo kyselly...mutta laitapas ohjetta, että miten teet :wave: :wave:
Voisko ton nakin korvata esmes jauhelihalla? Meillä kun nakit ei oikeen kauppaa tee :whistle:
 

Yhteistyössä