***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Sitä mun pitikin hehkuttaa, että neiti nukku viime yön isoveljen kanssa samassa huoneessa. =) :heart: Laitoin neidin siis nukkumaan meidän makkariin, mutta oli tosi levoton, eikä nukahtanu. Neiti nukkuu siis meijän makkarissa sellaisessa kehtohäkkyrässä, johon toi on siis jo ihan liian vanha. Isoveikan huoneessa on pinnis, mutta sen päällä on hylly, joka pitäis kiinnittää. Oon pyytäny miestä kiinnittämään sitä jo ainain viikon ajan, mutta mitään ei oo tapahtanu. No illalla sitte hermostuin, kun meni BB:t ja kaikki sivu suun. :p Roudasin sitte hyllyt sun muut pinniksen päältä lattialle ja pistin pimun pinnikseen. Tassutteluoperaation jälkeen tuo rauhottu noin klo 24 ja nukkukin sitte klo 7 asti. Ite nukuin lastenhuoneessa alkuyön (osittain lasten takia, osittain, koska otti ukko päähän :/ ;) ) .
 
Harvinaisen pikanen teekoo käynti...puol tuntia, vähän reilu ja kuitenki 4 tyyppiä kävi :LOL: :LOL: No, tosin lääkärille mennään takasin tossa 14.30 :|
Esikoinen ja neiti sai sitten omat kuurinsa-->angiina :snotty: Lähes oireettomina siis molemmilla. Esikoisella oli selkee plussa, neidillä heikosti positiivinen, mut ehkä se ei kunnolla saanu sitä näytettä otettuu. Keskimmäisillä ei ollu mitään...että sellasta :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Harvinaisen pikanen teekoo käynti...puol tuntia, vähän reilu ja kuitenki 4 tyyppiä kävi :LOL: :LOL: No, tosin lääkärille mennään takasin tossa 14.30 :|
Esikoinen ja neiti sai sitten omat kuurinsa-->angiina :snotty: Lähes oireettomina siis molemmilla. Esikoisella oli selkee plussa, neidillä heikosti positiivinen, mut ehkä se ei kunnolla saanu sitä näytettä otettuu. Keskimmäisillä ei ollu mitään...että sellasta :|
--oliks sulla :wave: , vai selviskö se jo aikasemmin :eek:

Ja siis kurja juttu toi teirän ankiina kierre :(
 
Meillä ruokalista näyttää suunilleen tältä:

7.30 velli
10.00 hedelmäsose
13-15 välillä maitoa, riippuu kuinka pitkät unet neiti vetäsee
16-17 välillä lihasose
19.00 iltapuuro (tetra)
20.30 velli

Maitoa kyllä tarjoilen väleissä, kun tuo ei oikeen tahdo sitä juoda...vaikkei toi soseiden määräkään nyt niin kamalan suuri ole, vai!?!?!?!? Mutta kai nekin sit sen verta mahaa täyttää, ettei maitoa enää mahdu :/

Yölläei oo syönyt moneen kuukauteen enää...joskus 3kk:na viimeksi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Harvinaisen pikanen teekoo käynti...puol tuntia, vähän reilu ja kuitenki 4 tyyppiä kävi :LOL: :LOL: No, tosin lääkärille mennään takasin tossa 14.30 :|
Esikoinen ja neiti sai sitten omat kuurinsa-->angiina :snotty: Lähes oireettomina siis molemmilla. Esikoisella oli selkee plussa, neidillä heikosti positiivinen, mut ehkä se ei kunnolla saanu sitä näytettä otettuu. Keskimmäisillä ei ollu mitään...että sellasta :|
--oliks sulla :wave: , vai selviskö se jo aikasemmin :eek:

Ja siis kurja juttu toi teirän ankiina kierre :(
Joo siis mie kävin jo eilen siel työterkassa ja anniinahan mulla... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Noita vauvoje jugurtteja oon miettiny, mistä ne on oikeen tehty kun niissä lukee maito ja eihän tän ikäset vielä maitoa saa?
Selvityksen alla...kerron sitten mitä saan selville =) Olen kyllä antanut jo, koska luotan siihen, että ne proteiinit on pilkottu kuten korvikkeissa.

Ruokailu.
ap: puuro, 1/2 sosetta, ennen päikkäreitä pullo maitoa
lo: liha-kasvissose ja maitopullo ennen päikkäreitä (jos kauan valveilla niin hed.sose)
pä: kasvissose tai hed.sose ja taas maitoa
illalla 2 x maitoa
ip: kuten aamupuuro

Eli pääasiassa neljällä mennään ja yhdellä lihalla...ja näin jatketaan kunnes tarvii muuttaa esim. uuden rytmin vuoks.

muoks ai niin ja aamulla klo 5-7 aikaan 2 dl maitoa
 
Mä aion ilmoittaa tän miehelleni illalla:

Avioliitto

Perustavallinen machomies meni naimisiin hyvän näköisen naisen kanssa.

Häiden jälkeen hän kertoi muutaman säännön:
'Minä tulen kotiin milloin haluan, jos haluan ja siihen aikaan kun haluan, enkä odota riitaa sinulta. Minä odotan mahtavan illallisen olevan pöydässä - ellen ole kertonut, että en tule illalliselle kotiin. Lähden metsästämään, kalastamaan, ryyppäämään ja pelaamaan korttia silloin kun haluan vanhojen kavereideni kanssa äläkä vaan nalkuta siitä.
Nämä ovat sääntöni. Mitään selityksiä?'

Hänen uusi morsiamensa sanoi:
'Ei, se käy ihan hyvin minulle, kunhan ymmärrät, että täällä harrastetaan seksiä joka ilta seitsemältä... olit sinä täällä taikka et.'

:LOL: :LOL:
 
Voi :headwall: :headwall: :headwall:

Kohta on varmaan sossun tädit ovella. Esikoisen eskari loppuu klo 12.30. No olin sitte menossa hakemaan esikoista ja katoin, että kello on kakskyt yli, hyvin ehditää. No pihalla sitte huomasin, että kello on 13.20, eikä 12.20! Soitin eskariin ja nuo olivat, että ei mitään hätää, mutta kyllä mua hävetti. Nyt katoin tota meijän olkkarin viisarikelloa ja siinä laahaa tuntiviisarisilleen jäljessä, että nopeesti vilkastuna voi tulkita ajan tunnin pieleen. Voihan pärkkele! :headwall: :headwall: :/ :/ :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä aion ilmoittaa tän miehelleni illalla:

Avioliitto

Perustavallinen machomies meni naimisiin hyvän näköisen naisen kanssa.

Häiden jälkeen hän kertoi muutaman säännön:
'Minä tulen kotiin milloin haluan, jos haluan ja siihen aikaan kun haluan, enkä odota riitaa sinulta. Minä odotan mahtavan illallisen olevan pöydässä - ellen ole kertonut, että en tule illalliselle kotiin. Lähden metsästämään, kalastamaan, ryyppäämään ja pelaamaan korttia silloin kun haluan vanhojen kavereideni kanssa äläkä vaan nalkuta siitä.
Nämä ovat sääntöni. Mitään selityksiä?'

Hänen uusi morsiamensa sanoi:
'Ei, se käy ihan hyvin minulle, kunhan ymmärrät, että täällä harrastetaan seksiä joka ilta seitsemältä... olit sinä täällä taikka et.'

:LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: Meillä tosin mies olis joka päivä seittemältä vaatimassa päivän annosta ja lähtis sitte menoille, jos olis tarvis. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Voi :headwall: :headwall: :headwall:

Kohta on varmaan sossun tädit ovella. Esikoisen eskari loppuu klo 12.30. No olin sitte menossa hakemaan esikoista ja katoin, että kello on kakskyt yli, hyvin ehditää. No pihalla sitte huomasin, että kello on 13.20, eikä 12.20! Soitin eskariin ja nuo olivat, että ei mitään hätää, mutta kyllä mua hävetti. Nyt katoin tota meijän olkkarin viisarikelloa ja siinä laahaa tuntiviisarisilleen jäljessä, että nopeesti vilkastuna voi tulkita ajan tunnin pieleen. Voihan pärkkele! :headwall: :headwall: :/ :/ :eek:

- :hug: , meillä kans kello tehny joskus samanmoiset tepposet |O
 
Terse! B)

Mitäs tänne kuuluu? Vietiin äsken pk-hakemukset. :heart: Mukavalta vaikutti tuo pk:n johtaja, mutta huonolta taasen vaikuttaa hoitopaikkatilanne näillä seuduilla. :( Huh, mitäs tänne muuta... Ulkoiltu on jo pariin otteeseen tänään; ihana ilma ja kohta taas kavelylle. =) Eilen oltiin muskarissa ekaa kertaa tälle syksylle ja treffailtiin kavereita kaupungilla. Kaurapuuroa maisteltiin tänään aamulla pari lusikallista ja tuosta määrästä ei ainakaan mitään näyttänyt tulevan. =) =) =) Aijuu, semmoinen ihana asia pitää teidän kanssa jakaa, että meillä tehtiin tänään ensimmäisen ruskea kakka! :D Aiemmin ollut aina enemmän tai vähemmän vihreää... Mistä tulikin mieleen, että onnittelut Kristellen poitsulle ekasta pottapissasta! :flower: Piti onnitella jo pari päivää sitten, mutta unohtui...
 
Aijuu, ja semmoinen juttu piti kertoa, että meillä syötiin tänään paistettua lohta. :p Tuossa joku päivä sitten kun siitä oli puhetta... ;) Ja lisukkeena oli keitettyä perunaa, parsa- ja kukkakaalia sekä porkkanaa (tytölle tehtiin samalla viikon satsi soseita). :p
 
Pottajutuista piti kommentoida, että mä en kyllä viel oo edes ajatellu kaivaa tota meidän BB-pottaa komerosta. Esikoisen kanssa aloitettiin harjoittelu varmaan 1 ½ -vuotiaana ja sekin tuntu olleen liian aikaisin. Mä ainakin turhauduin siihen potalla tuntitolkulla käkkimiseen. Vajaa kolmevuotiaana jätettiin vaipat kokonaan pois lähes kertalaakista ja hyvin meni. Mutta tää taitaa taas olla näitä Kukin tavallaan -juttuja. Joten vilpittömät onnittelut niille, jotka saa homman varhain toimimaan. :flower: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Aijaas Ipulla on ehkä tiedossa sutinaa :) hyvähyvä!!!
No pah, niin minäki luulin, mut mies nukahti melkein samantien ku päänsä tyynyyn sai, joten se siittä reimusta sitte! :kieh: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mulla oli kans eilen mennyt ihan ohi tuo Ipun kielijänne-juttu :ashamed: Hienoa, että napsastiin samalla käynnillä. Pian teilläkin kuullaan sitten monimuotoisempaa jokeltelua, kun kieli alkaa taipumaan :D Meidän poju hokee nyt "bäbbäbäbbäbää", "väyväyvää" ja "titititi" jatkuvalla syötöllä :heart: Mielipuuhaa on myös kielellä kitalakeen lonksuttelu =)
Toivottavasti kuullaan, tähän asti kun on ollut vaan semmosta vokaalivoittoista ja kiljumista.. pitää alkaa mallia antamaan ahkerasti =) *päppätipää, väyväyvää...* ;) :D

Vinja, meillä neiti on ite vailla maitoa n. puoli tuntia ruokailun jälkeen, ja imee pullosta silloin n. 100-120 ml. Pelkkää maitoa ei yhtenä ateriana enää ole, eikä siis yölläkään enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Tässä on varmaan paljon erilaisia käytänteitä ja näkemyksiä. Ite oon skeptinen liian varhain puuttumisiin, varsinkaan kun ei oikein tiedetä, että mistä homma kiikastaa. Mutta kyllä tuntuu, että 4. luokkalaiselta vois jo leikata ton jänteen.
Täällä on joo kuulemma tosi nihkeää tuo leikkaaminen, että jos vähänkin on omasta takaa väljyyttä, ni ei leikata, ainakaan ennen 4v ikää, paitsi jos huomataan että selkeästi vaikuttaa puheen kehitykseen, niinkuin entisillä naapureilla pojallansa tekikin, ja siltä leikattiin n. 3-vuotiaana. Pikkuveljeltänsä leikattiin samalla, kun katsottiin siinä vaiheessa, että kireä on, ja olettaa voi että menee samalla tavalla kuin veljelläänkin.
Meille se lähetteen kirjoittanut lääkäri epäili hyvin vahvasti, että ei sitä leikata, kun on alle vuosikas... Mutta eilen sitten se korvalääkäri tosiaan vain vilkaisi, ja alkoi jo puudutesuihketta pöydältä ottaa, sillä A:n kielijänne oli oikeasti TODELLA kireä! Alkoi aivan kielen kärjestä, ja päättyi aivan ienrajaan. Imetys meillä kyllä on onnistunut, että miten nuo sitten tulkitaan... Tapauskohtaisesti ainakin! ;) :D



Meillä oli tänään ruokana pätkäspagetti-nakki-vuokaa, helppoa ja hyvää lapsiperheen ruokaa! Laitan ohjetta jos joku sattuu kiinnostumaan =)

Ja sit vielä meidän neidin ruokalista tähän lopuksi:
Aamupala: Puuroa + hed.sosetta + korviketta. N. ½ tunnin päästä 100-120ml korviketta pullosta.
Lounas: pilttipurkillinen kasvis-lihasosetta, seassa jonkin verran korviketta (ohentamassa, kun omatekoisia ruokia), n. ½ tunnin päästä 100-120ml korviketta plosta.
Päivällinen: pilttipurkillinen kasvissose, seassa taas korviketta. Ja taas jonkun ajan päästä maitoa plosta, ja jos on vielä pitkä aika iltapuuroon, niin saa vielä
Välipalaksi hedelmäsosetta n. ½ purkkia.
Iltapala on samanlainen kuin aamupala, eli puuroa + hed.sosetta + korviketta. Ja sängyssä vielä unimaito, eli n. desi pullosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista talvivaatteista puheenollen..mistä sellaisia villahaalareita kannattais metsästää? :whistle: En oo vielä törmännyt sellaisiin, mutta ois kätsyt kyllä jo vk-haalarin allakin viileämmillä keleillä :/
Meille tuli postissa Ruskovillainen :p kummipojan vanha haalari. =) Vaikuttaa tosi hyvältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Pottajutuista piti kommentoida, että mä en kyllä viel oo edes ajatellu kaivaa tota meidän BB-pottaa komerosta. Esikoisen kanssa aloitettiin harjoittelu varmaan 1 ½ -vuotiaana ja sekin tuntu olleen liian aikaisin. Mä ainakin turhauduin siihen potalla tuntitolkulla käkkimiseen. Vajaa kolmevuotiaana jätettiin vaipat kokonaan pois lähes kertalaakista ja hyvin meni. Mutta tää taitaa taas olla näitä Kukin tavallaan -juttuja. Joten vilpittömät onnittelut niille, jotka saa homman varhain toimimaan. :flower: =)
Yhdyn tähän täysin =)
Mekin esikoisen kanssa kykittiin tunteroinenkin potalla joskus, ja ei mitään... sit annettiin olla koko hököttimen, ja nyt kesällä vaan jätettiin ykskaks ne vaipat pois, ja nyt homma skulaa jo täysin, on toiminut jo hyvän aikaa!
Helpommaksi siis koin sen vaippojen vaihdon niinkin kauan kuin 2,5 vuotiaaksi, kuin sen potan vieressä päivystämisen. Mutta kukin tavallaan -asia tämä ehdottomasti on, toinen kokee toisenlaisen tavan helpommaksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Pottajutuista piti kommentoida, että mä en kyllä viel oo edes ajatellu kaivaa tota meidän BB-pottaa komerosta. Esikoisen kanssa aloitettiin harjoittelu varmaan 1 ½ -vuotiaana ja sekin tuntu olleen liian aikaisin. Mä ainakin turhauduin siihen potalla tuntitolkulla käkkimiseen. Vajaa kolmevuotiaana jätettiin vaipat kokonaan pois lähes kertalaakista ja hyvin meni. Mutta tää taitaa taas olla näitä Kukin tavallaan -juttuja. Joten vilpittömät onnittelut niille, jotka saa homman varhain toimimaan. :flower: =)
Meillä tyttö istui ihan vaan kokeilumielessä BB-potalla silloin kun se ostettiin, muutama päivä sitten. Varmaankin silloin tällöin tullaan tyttöä siihen ohjailemaan, mutta mitään aktiivista pottailua ei aiota kyllä vielä ottaa kuvioihin, vaan tuumataan, että nököttäköön tuo potta tuossa kylppärissä nyt ja ottakoon tyttö sen aktiivikäyttöön sitten kun itse haluaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista talvivaatteista puheenollen..mistä sellaisia villahaalareita kannattais metsästää? :whistle: En oo vielä törmännyt sellaisiin, mutta ois kätsyt kyllä jo vk-haalarin allakin viileämmillä keleillä :/
Minä näin tässä ainakin Prismassa, en kattonu hintaa tosin, kun ohikulkiessa vain satuin huomaamaan ne siinä hengareissa.
 
Heh, mulla oli vähän raskausaikana kiinnostusta siihen vaipattomuuteen, vvv vai mikäs se nyt oli, mutta yllättäen tässä kahden lapsen kans säätäessä ei tullu mieleenkään enää; ei sitä vaan olis ehtinyt :ashamed:
Mut jos ois kerenny, ni nythän se sujuis varmaan jo samassa ajassa kuin vaipan vaihtaminenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Uimavaipoísta .
Ja sit suositeltiin et vauvan kanssa ei kannata lähteä yleiseen uimahalliin/kylpylään ennen vuoden ikää. Vesi on niin "likaista" eikä pienen elimistö ole vielä valmis suodattamaan niin likaista vettä (maksa ei kehittynyt tarpeeksi). Vauvauinnit on yleensä aamusta ja silloin vesi on saanut puhdistua koko yön. Siksi se on turvallisempaa kun kylpylässä kylpeminen.
.
No oon mäkin kuullut että korvalääkärit kieltää ehdottomasti vauvauinnit.
Ja kai niissä kylpylöissä puhdistetaan se vesi samanlailla kuin uimahallissakin?

Nää on taas näitä, niin monta mielipidettä kun mielipiteen antajaakin.
Justiinsa luin jostain korvalääkärin (nimeä en nyt kyllä muista) mietteitä. Oli sitä mieltä, että vesi itsessään ei aiheuta tulehdusta korvaan, mutta mikäli on jo jokin pöpö jylläämässä, niin vesi voi edesauttaa sen pöpön menemistä korvaan. :/ Eli siis, oli sitä mieltä, että vauvauinti itsessään on ok, mutta nuhaisena tms. yhtään kipeänä ei pidä mennä uimaan. =) Hei haloo, kuka menee? :eek: :headwall: :whistle:
 

Yhteistyössä