***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Minniä en osaa auttaa :hug:

Osaako kukaan ees kuvitella kuin kipee mulla kurkku on |O Otin tossa lääkettä, ni tollanen tavallinen tabu menee mulla normaalisti 2 osassa, vaikka sihtikurkku oon... nyt piti tabletti puolittaa 8 osaan enneks sain alas ja tiukkaa teki!!!
:'( :'( :'(
Sattuu aivan saateristi nielastessa :x
 
Minni80: meillä oli joku aika sitten tuo sama homma, nukkumaanmeno oli hirveetä huutoa. Se kesti n. viikon ja sit vaan yhtäkkiä jäi taas pois. Oisko joku ikäkausihomma siis, ettei millään malttais nukkua tai sitten hakee uutta unirytmiä :/. Meillä tais auttaa se, että valvotti pientä pidempään kuin ennen, että oli sitten todella väsynyt. Sitten nukahti hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Minni80: meillä oli joku aika sitten tuo sama homma, nukkumaanmeno oli hirveetä huutoa. Se kesti n. viikon ja sit vaan yhtäkkiä jäi taas pois. Oisko joku ikäkausihomma siis, ettei millään malttais nukkua tai sitten hakee uutta unirytmiä :/. Meillä tais auttaa se, että valvotti pientä pidempään kuin ennen, että oli sitten todella väsynyt. Sitten nukahti hyvin.
nukutitteko sit sillon huutoaikana omaan sänkyyn vai syliin?minä en saa etes syliin tauhottuu ku hästää hullun lailla
 
JAHVETTI:mulla muuten sattui myös kerran töissä kohdalle tuo että oli iso perhe jolla kaikilla angiinatestit positiiviset mut lääkäri sano et hoidetaan vaan ne joilla oireita ja et ei olis tarvnu etes ottaa näytettä muutaku niiltä joil oireita. lääkäri meinas et jos terveitä alettais tutkimaan nii lähes joka toiselta saattais löytyä angiina kurkusta...tämä oli uutta silloin muutamalle hoitajallekin minä mukaan luettuna B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Minni80: meillä oli joku aika sitten tuo sama homma, nukkumaanmeno oli hirveetä huutoa. Se kesti n. viikon ja sit vaan yhtäkkiä jäi taas pois. Oisko joku ikäkausihomma siis, ettei millään malttais nukkua tai sitten hakee uutta unirytmiä :/. Meillä tais auttaa se, että valvotti pientä pidempään kuin ennen, että oli sitten todella väsynyt. Sitten nukahti hyvin.
nukutitteko sit sillon huutoaikana omaan sänkyyn vai syliin?minä en saa etes syliin tauhottuu ku hästää hullun lailla
Meillä nukkumaanmenot vaihtelee kausittain. Nyt on se kausi, että ensin jätetään yksin pyörimään sänkyyn ja vähän ajan päästä meen nukuttaan sen. Rauhotan sylissä tai meidän sängyllä ja kun silmät loppasee laitan pinnikseen ja pidän vielä hetken kättä mahan päällä. Ja unirätti ja tutti tietty aina mukana. Nyt juuri pitää mennä nukuttaan. :wave:
Tsemppiä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Minni80: meillä oli joku aika sitten tuo sama homma, nukkumaanmeno oli hirveetä huutoa. Se kesti n. viikon ja sit vaan yhtäkkiä jäi taas pois. Oisko joku ikäkausihomma siis, ettei millään malttais nukkua tai sitten hakee uutta unirytmiä :/. Meillä tais auttaa se, että valvotti pientä pidempään kuin ennen, että oli sitten todella väsynyt. Sitten nukahti hyvin.
nukutitteko sit sillon huutoaikana omaan sänkyyn vai syliin?minä en saa etes syliin tauhottuu ku hästää hullun lailla
Meillä nukkumaanmenot vaihtelee kausittain. Nyt on se kausi, että ensin jätetään yksin pyörimään sänkyyn ja vähän ajan päästä meen nukuttaan sen. Rauhotan sylissä tai meidän sängyllä ja kun silmät loppasee laitan pinnikseen ja pidän vielä hetken kättä mahan päällä. Ja unirätti ja tutti tietty aina mukana. Nyt juuri pitää mennä nukuttaan. :wave:
Tsemppiä :hug:

kiitti neuvoista kaikki neuvot otetaan kiitollisina vastaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
JAHVETTI:mulla muuten sattui myös kerran töissä kohdalle tuo että oli iso perhe jolla kaikilla angiinatestit positiiviset mut lääkäri sano et hoidetaan vaan ne joilla oireita ja et ei olis tarvnu etes ottaa näytettä muutaku niiltä joil oireita. lääkäri meinas et jos terveitä alettais tutkimaan nii lähes joka toiselta saattais löytyä angiina kurkusta...tämä oli uutta silloin muutamalle hoitajallekin minä mukaan luettuna B)
Joo, tottahan tietty tuokin. Mut mulla eilen työterveyslekuri oli ehottomasti kuurien kannalla, samoin 1½kk sitte kun oli tää sama tauti....tää oli nyt eka joka ei ollu lääkityksen kannalla :kieh:
 
Helmis: me ollaan oltu vauvan (ja kahden koiran) kanssa vaan yöjunassa.. Nukkui loistavasti vaikka kolina oli mahtava.

Meidän ruokailuaikataulu näyttää vähän tältä:
klo 6-7 herääminen ja noin 100-140ml maitoa (Nan2), loput 60-100 ml menee klo 9 mennessä jos menee..
klo 9 puuro/maito, riippuu vähän miten energinen tyttö on
klo 11-13 välillä liha-kasvissose noin ½-1 purkillinen, päälle vettä
(klo 15 marja/hedelmäsose ½-1 purkillinen, vettä)
klo 17 kasvisose+hedelmää/marjaa+vettä
klo 19 puuro+vettä

Meillä tyttö ei edes halua soseen kanssa maitoa vaan vettä, nokkamukista itse. Maitoa menee soseruokailujen välissä noin 2dl/kerta. Viime päivät on nukkunut aamupäivästä ennen lounasta pitkät päikkärit, toivottavasti pitääkin ne..

Kävin sitten itekseni salilla kävelemässä juoksumatolla ja killerikoneessa (jalat tekee luisteluhiihdon liikettä..) ja vähän käsiä ja vatsaakin. Hiki valui reippaasti. Ihan kiva, mä missasin bodypumpin ku mies unohti tulla ajoissa kotiin
:kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
sis onko muilla tälläista.meillä ollaan koko viikko menty hirveen huudon kanssa nukkuun ja se kestää...niin kauan että itku tullu joka ilta itelläki.mies ollu yövuoros, nyt se onneks kotona ja yrittää pientä tainnuttaa.toistaiseksi huonolla menestykesellä.Osaisko joku auttaa???OLisin kiitollinen:(

En osaa muuta auttaa kuin että sympatia
:hug: meillä ollu kans nukkumaanmenot suoraan helvetistä |O nytkin poika huuta minkä kurkusta lähtee ja mä jo kans itkeä tirautin ja ukon kans sanailin.Ei auta mitkään unikoulut ja tassuttelut tällä hetkellä :headwall:
 
Kiitos uusista nikkiehdotuksista.Tää pähkäilee minkä niistä valitsee.... annan yön muhia mielessä =)

En muista yhtään mitä piti päivällisistä asioista kommentoida ku on tää rumba... nii ainakin hyviä ruokaohjeita oli joo ja Muorilla tais olla kellot vinksallaan :D no et ole ainoa,kyllä vastaaviin juttuihin on töissä muutaman kerran törmännyt :hug: muistit sentään hakea,kun toisinkin on käynyt :p :D :xmas:
 
Jahvetille paranemisia :hug:

Onnittelut istujille ja seisojille! Täällä vielä liikuskellaan maan tasossa.

Hammasta pitäisi alkaa harjata. Ensimmäinen ilmestyi muutama päivä sitten.

Meidän ruokailut näyttävät suunnilleen tältä:
klo 8-9 imetys + puuro soseella
klo 13 imetys + 1 purkki lihasosetta
klo 17 imetys + 1 purkki lihasosetta + mahdollisesti 1/2 purkkia hedelmäsosetta
klo 20 imetys + puuro soseella + 1/2 banaani
Yöllä sitten 1-2 imetyskertaa. Maito ei oikein uppoa, siksi aina imetys ensin (ehkä auttaa vähän). Lisäksi saimme ohjeen lisätä vielä ruokaöljyä ruokaan, kun paino nousee niin hitaasti. Kun ei päiväunien takia oikein ehdi lisätä aterioiden määrää. Siltikin tuntuu, että päivä on melkoista syöttämistä. Reissussa soseet tuntuvat uppoavan paljon nopeammalla tahdilla kuin kotona. Pitäisi varmaan olla koko ajan menossa.
 
Ai niin, unohtui noista Minnin nukutusongelmista sanoa, että meillä tärkeää on se, että tyttö on riittävän väsynyt. Muuten ei kyllä onnistu ilman huutoja. Mutta siis kovin paljon kokemusta tuollaisesta huutamisesta ei ole. Oikeastaan viime aikojen ainoa kerta on ollut silloin kun tyttö oli flunssassa. Joten sen laitoimme sairastamisen piikkiin.
 
Nipsulihan oli siellä biccaamassa.Saatkin sitten ens treffeillä näyttää mallia ;) laitetaan sanomatalo svengaamaan :whistle:

Kevytmelankolia isolta pojalta se teidän pikkuinen näyttää =)

Täällä harjattiin ekaa kertaa hampaan tynkää ja voi kun poikaa nauratti,eikä meinannut luovuttaa harjaa takaisin Tais tulla uus lemppari esine.

Löysin vihdoin kauan etsimäni Dentabon tutin.Vielä ei olla testattu.Poika sai sit vaaleanpunaisen :D siniset oli loppu
 
Hiphei :wave:

Koko päivä ollu kamalaa matalalentoa. Yritän muistella mitä piti kommentoida :ashamed:

Hyvä että Jahve saitte hommaa liikkeelle, toivottavasti helpottuu olo ja toivottavasti toisille ei ees tarvittais kuuria :hug:

Minnille
:hug: nukuttamispuuhiin

Ruokailurytmit meillä menee aikalailla joka päivä samalla lailla. Tosin tuntuu että poika on vähä jälessä kun heräilee tossa kympin aikaa ja sillo olis jo melkein lounasaika :ashamed: Mutta siis:

Aamulla herätyksen jälkeen joko maitoa ja puuroa tai velliä.
Tuo jätkä on aika huono syömään aamusta siks aika usein on velli aamusta.

Lounaaks
lihasose ja jos vielä uppoaa niin puolikas purkki hedelmää

Päivällinen samanlainen

Illalla puuro ja nukkumaan mennessä vielä velli tai maito

Maitoa
poika saa oikeestaa aina nukkumaan mennessä eli sen 3 kertaa päivässä. Lisäks joskus "välipalaks" ja herättyään. Ruoan kanssa vettä.

Se hajuton vaipparoskis muovikasetteineen löytyy meiltäki kylppäristä :ashamed: Mies taitaa liputtaa sen puolesta mua enemmän vielä :D

Tänää ollaa vihdosta viimein saatu paljo aikaseks :xmas: Saatii vakuutukset kuntoon ja pojalle avattua tili. Sai vielä Op:n oranssin unikko tuttipullon =) Lisäks meiltä löytyy nyt se BB:n valkoinen pottatuoli valkoisena :D Illalla on ollukin sitte vieraita ja grillattiin vielä ja tein ihan sairaan hyvää omppopiirakkaa :p

Pitiköhän mun vielä jotain sanoa.. meen siis lukeen uudelleen päivän saldoa :D :wave:
 
huoh... Tilailin äsken muutaman kuukauden kuvat. =) BB:kin meni vähän ohi... :/ :p

Minnille jaksuja ja iso :hug: Valitettavasti en osaa kyllä yhtään auttaa. Toivottavasti nukkumaan menot alkaa pian sujua!

Metun typylle onnea ekasta hampaasta :flower: ja Jahvelle paranemisia.

nipsuli on ollut reippaana biccaamassa. :flower: :flower: Mäkin oon lenkkeillyt ulkona tänään kolmeen otteeseen. En nyt sentään hikoillut, mutta onpahan kuitenkin ulkoiltu. ;) Huomenna olis ne vauvakutsut. =) Kakku onkin nököttänyt tuossa valmiina jo sen viikon päivät. :D Ja uintikin alkaa tytöllä ja miehellä huomenna. :xmas:

äippäHki oli pyörähtäny tuolla klubbenilla, muttei vissiin oo tänne käyny kuulumisiaan laittamassa. :/ Juhuu!!! :wave: Takki on muuten ollut jo kovalla käytöllä. :D
 

Yhteistyössä