***HELMET 2008*** Syysviikko 36 (2. pino)

Huomenia :wave:

Jätkä nukkuu vielä ja mä nautin aamukahvista Radio SuomiPopin seurassa =) Poju herätti mut kasin aikaan ja ku otin viereen niin nukahti takas mut mua ei enää väsyttäny :/ Nyt oon sitte touhunnu kotihommia ja viel pitäis tehä vaikka mitä. Anoppi ja miehen veli tulee tänne tänää syömään illan suussa ja meinattii vielä viimeisen kerran grillata tänä kesän, jos ei nyt pikku-ukkoja sada =) Ja sit teen kotimaisista omenista omppopiirakkaa :p

Tääl on ihan kökkö keli tänää, niin syksynen ku vaan voi olla :/
 
Huomenta!

Meillä on myös samanlainen hammasharja (mutta sini-oranssi) missä on toinen pää litteä+nystyröitä. Se on pojalla ihan leikkikaluna, tykkää jyrsiä sitä ja hakata lattiaan :)

Housuvaippa oli oikein mainio yöllä, ei tullut läpi eikä sivuista. Taidetaan siirtyä käyttämään niitä, sen verran helpompaa tuo pukeminen. Kertokaas tyhmälle, mitä virkaa niillä teipeillä siellä takana on? :ashamed:
 
12.30 koko sakki terveydenhoitajalle...4 peräkkäistä aikaa :D Saadaa samalla katottuu neidin korvat :/
Yritti et 10 aikaa oltas jo menty, mut miehän en ala koululaisia kalastelee koulusta kesken päivän ja tuskin muutenkaa oltas ehitty :whistle: Pojat pääsee 11 ja 12 ni just ehitään sitte =) Päätä takoo ihan hulluna :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kertokaas tyhmälle, mitä virkaa niillä teipeillä siellä takana on? :ashamed:
Kun otat vaipan pois, niin voi kääriä sen rullalle ja laittaa sillä teipillä kiinni...kätevää :p :D
Okei, tätä mekin veikkailtiin. Mies ehdotti, jos sillä olisi vaikka tarkoitus liimata vaippa bodyyn kiinni (vähän niinkuin terveyssiteet :LOL: ).
 
Kävin pojan kanssa hammashoitajalla ja poika sai ihan itse valita hammasharjan kahdesta vaihtoehdosta. Poika valitsi neonkeltaisen, toinen oiskin ollut vaaleanpunainen =) Eipä ollut kummoinen käynti, kovasti painottivat sitä, että yösyömisiä ei pitäisi olla (eikä meillä nyt ookkaan ollu reiluun 2 viikkoon) ja max. 6 syöntikertaa päivässä. Pulloa ei kannata antaa ja unitutista kehotti luopumaan ennen vuoden ikää, mielellään jo ennen päiväkotiin menoa. Näinhän mä sen olin jo suunnitellutkin =) Eikä kuulemma ihan pian oo hampaita meidän pojalle edes tulossa, kun ei pullota paljoa ja suu oli "kuiva". Eipä meidän jäpikkä kauheesti kyllä kuolaakaan ainakaan muutamaan kaveriinsa verrattuna...

Mulla oli kans eilen mennyt ihan ohi tuo Ipun kielijänne-juttu :ashamed: Hienoa, että napsastiin samalla käynnillä. Pian teilläkin kuullaan sitten monimuotoisempaa jokeltelua, kun kieli alkaa taipumaan :D Meidän poju hokee nyt "bäbbäbäbbäbää", "väyväyvää" ja "titititi" jatkuvalla syötöllä :heart: Mielipuuhaa on myös kielellä kitalakeen lonksuttelu =)
 
PP ihana tyttö! :LOL:

Myös Pessin miehen arvailut housuvaipan teipistä nosti hymyn huulille. :)

Meillä käytetään myös päivisin housuvaippoja. Liberon 5 koko on hyvä. Nuo housuvaipat istuu paljon paremmin Adalle mitä teippivaipat. Öisin käytetään sit teippivaippoja ku tuntuu et ne ois imukykysempiä. Tiedä sitten..? Mut jos ne housuvaipat oli Pessin pojulla toiminu yölläki nii kait niitä vois kokeilla sit ku tuo teippivaippapaketti loppuu. :)

Minäkin soitin tänään kaksplussan asiakaspalveluun siitä lehtitilauksesta. Lupasivat siirtää tilausta numerolla eteenpäin. Sähköpostiin eivät vastanneet, et kannattaa soittaa.
 
Me ei olla vielä tutustuttu housuvaippoihin, pitäskin varmaan koittaa tuosta Liberon näytepakkauksesta :whistle: Ne vois olla kätsyjä kyllä reissussakin, kun saa vaihettua vaipat pojanb seistessä, eikä tarvii laskea millekään alustoille (tosin mulla on niitä kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustoja kyllä) :/ Meidän poju se pissaakin pottaan, nyt saatu parissa päivässä jo kolme kertaa saalista =) :heart:
 
Kristelle: Mikähän siinä yösyömisessä on niin pahaa jos hammaslääkäri sitä oikein painotti?

Meillä Ada aiankin syö vielä öisin muutaman kerran. (Joskus yhdesti, joskus jopa kolmesti-neljästi...). Enkä ole kyllä vielä vierottamassa neitiä siitä pois. Minusta olisi kohtuutonta vaatia että toisen pitää olla yö syömättä kun ei kiinteitäkään mene vielä paljoa! Ada syö siis tällähetkellä 1/2-1dl maissia lounaalla ja n. 1/2dl päivällisellä. Muuta neiti ei sitten syökään.. Sitten kun/JOS saadaan lisää kiinteitä ja syöntikertoja mukaan niin sit voidaan lopetella tuo yösyöminen. Siihen asti lussutelkoot ihan rauhassa! :D
 
Huoh, mie yritän laskea pinnistä mut yks ruuvi on jummannu kiinni :kieh:
Sillon ku koottiin tuota kauna sitten nii huomattiin et se yks on vähän erilainen ruuvi mut silti vieritettiin se reikäänsä ja nyt se ei tosiaan lähe pois.. Laitoin sinne jo vähän ruokaöljyä jos ois apua :LOL:
 
Vähän erilaisia neuvoja näköjään jakavat, meille suositeltiin tutista luopumista 1,5-2v ikään mennessä. Yösyömisistä tai päivässä kertojen määrästä ei sanonut mitään, ja eiköhän ne sitä tarkota jos yösyönnit pitää jättää että vauva sillon söisi jo monta kiinteetä ateriaa. En usko Anna että teillä olis mikään kiire jättää yösyöntiä, siskon poika söi tosi pitkään yöllä kun päivällä ei saanut tarpeeksi ruokaa, tai siis ei pitänyt mahaa täynnä. Onpas taas vaikee selittää :ashamed:

Sitä painotti että ei makeata eikä happamia kun ovat pahasta hampaille. Ja tietysti että syödään ruoka-aikana eikä pitkin päivää välipaloja.

Sitä sitten mietin että kuinka annatte maidon, onko heti soseen päälle vai myöhemmin? Ja annatteko soseiden välissä jos nälkä maitoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Kristelle: Mikähän siinä yösyömisessä on niin pahaa jos hammaslääkäri sitä oikein painotti?
Siitä kun tulee aina happohyökkäys ja jos on jo hampaita, niin se tekee tietty huonoa. Rintamaito kun on niin makeaakin. Sinun tilanteessasi mäkin kyllä jatkaisin yösyöttöjä, jotta ravinnontarve tulee varmasti tyydytettyä. Sitten vaan hampaiden ahkeraa harjausta :D Hammashoitaja sanoi muuten, että yksi harjauskerta päivässä riittää alle vuoden ikäiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Sitä sitten mietin että kuinka annatte maidon, onko heti soseen päälle vai myöhemmin? Ja annatteko soseiden välissä jos nälkä maitoa?
Mä annan aina aterian päälle maitoa. Tosin iltaisin iltapuuron ja maidon välissä tehdään muut iltatoimet ja hampaatkin (tai siis ikenet) harjataan ennen iltamaitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kertokaas tyhmälle, mitä virkaa niillä teipeillä siellä takana on? :ashamed:
Kun otat vaipan pois, niin voi kääriä sen rullalle ja laittaa sillä teipillä kiinni...kätevää :p :D
Okei, tätä mekin veikkailtiin. Mies ehdotti, jos sillä olisi vaikka tarkoitus liimata vaippa bodyyn kiinni (vähän niinkuin terveyssiteet :LOL: ).
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Mut pitäisköhän meidänki ruveta harjaamaan myös aamuisin...?

Tissiä Ada syö päivisin n. 6 kertaa, lounas- ja päivällisaikaan soseen jälkeen. Ja yöllä sit muutaman kerran tissiä, et meille tulee sit keskimäärin 8 happohyökkäystä päivässä. :D
 
Mä olin muuten toissayönä raskaana :whistle: Rv 14 se huomattiin ja kauhee pelko oli et onko kunnossa kun oon pillereitäkin syöny, ja se mikä heti tuli mieleen oli et nyt sit pitää auto vaihtaa kun ei tohon mahduta :LOL:

Miten niin tullu uniin kun mies haaveilee uudesta autosta :whistle:
 

Yhteistyössä