Helmet 2008 ***syksy 2009***

Ei ole tunkua täällä... :whistle:

Eipä tässä ole kyllä itselläänkään riittänyt intoa olla koneella töiden jälkeen ja nyt viikonloppuna on ollut kaikennäköistä ohjelmaa ja perheen parissa oloa. =) Mukava viikko oli töissä ja huomenna sitten alkaa taas uusi-ja tulee eka tili. :D :p Mitähän sitä kaikella sillä rahalla tekis... :xmas: :LOL:

Muuten ei kyllä erityistä meille, lähinnä tätä totuttelemista itsellä työrytmiin ja muullakin porukalla siihen, etten olekaan koko aikaa kotona.
 
Oikein paljon onnea Kristelle ja perhe! :hug: :flower: :heart: Meillähän oli, jos muistat, Hattara myös perätilassa ja lonkkaluksaatio hoidettiin meillä lonkkalastan avulla. Kuuden viikon hoidon jälkeen kaikki oli ok, ja nyt 1,5-vuotiaana oli sitten viimeinen lonkkakontrolli, jolloin otettiin röntgen myös. Mistään ei huomaa, että olisi mitään ollutkaan. Tsemppiä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hei!!! Milloin otatte toppapuvut ja talvikengät käyttöön? Pakkasraja? :attn: :attn: *kyselee aina vaatetusasioissa pihalla oleva äiti*
Varmaan joku -5 (aamulla)...ja sillonki olis hyvä jos olis joku jo useemman kerran pesty vanha haalari...
Nyt huomiseksi laitoin eka kertaa villahaalarin vk-haalarin kaveriksi....
 
Onnea kristelle!! :heart: :heart:

Eka ultra takana ja mahtavia kuvia saatiin :) selkä meinaa vaan jumittaa :/ taas kerran...
nyt on vauva uutiset julkaistu isovanhemmillekin!

Illaks pitäs töihin lähtee mut jotenkin on alkanu maistuu puulle kun tuo selkä temppuaa. :(

ulkona on vielä -2,5 c pakkasta...takassa tuli ja lasten kans vielä yökkäreissä hypitään.. :)

mukavaa päivää kaikille!

Jepsu
 
:wave:

Aamulla herätessä -5 astetta :/
Joten talvikampsut pojalle päälle ku vein päiväkotiin. Piti kyllä anopille eka soittaa joko siellä on päiväkodissa lapsilla kui talvivaatetta :D :saint:

Jos alkais asunnon siivoamiseen ku rauhassa sen saa tehdä :)

 
Meillä on ollut jo viikon talvikamppeet ja alla on ollut villatkin :whistle:
Mutta kun poika palelee ja pk:ssa oli laitettu kaikki mahd. vaatteet vk-puvun alle, niin parempi näin. Ja vaikka kovasti touhuaa ulkona, niin hikinen ei ole ollut kertaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Oikein paljon onnea Kristelle ja perhe! :hug: :flower: :heart: Meillähän oli, jos muistat, Hattara myös perätilassa ja lonkkaluksaatio hoidettiin meillä lonkkalastan avulla. Kuuden viikon hoidon jälkeen kaikki oli ok, ja nyt 1,5-vuotiaana oli sitten viimeinen lonkkakontrolli, jolloin otettiin röntgen myös. Mistään ei huomaa, että olisi mitään ollutkaan. Tsemppiä! :)
Muistelinkin, että jollain oli lonkkalasta, mutta en kyllä muistanut että kenellä =) Hienoa, että teillä asia korjaantui noinkin lyhyellä hoidolla =) Toivotaan, että meilläkin hoito tepsisi hyvin, eikä tarvitsisi kovin pitkää hoitojaksoa. Mulle jäi vielä vähän epäselväksi, että mikä se minimihoitoaika täällä on, lastenkirurgi jutteli jotain kuudesta viikosta ja kahdesta kuukaudesta, mutta kotiin saaduissa ohjeissa vaihtelee 1-3kk :whistle: Väliäkös tuolla silti, pääasia, että saadaan lonkat kuntoon ennen kuin liikkeelle lähtö tulee ajankohtaiseksi.

Toppavaatteet oli täällä eilen ekaa kertaa käytössä pojalla, kun illalla käytiin pienellä lenkillä ja asteet juuri ja juuri plussan puolella. Muuten ollaan menty vk-haalari+fleecehaalari yhdistelmällä. Jalassa on goretex talvikengät ollut jo jonkin aikaa, kun pojan varpaat alkoi palelemaan lenkkareissa, vaikka oli tuplasukatkin. Kylmäverinen tapaus tuo poika, harvoin on hikinen ollut, vaikka selvästi enemmän kampetta ollut niskassa kuin muilla puistoilijoilla :/ Nyt ollaankin jo reilu viikko oltu sisällä aamuisin, kun en viitsi vauvaa vielä pakkasaamuihin viedä, kun ikää nyt vasta 9vrk =)

Poika on tottunut nyt pikkusiskoon, eikä siskon itkut enää pelästytä. Tänään on eka päivä, kun olen lasten kanssa keskenään kotona ja mennyt aivan loistavasti koko päivä. Poika on ollut niin kiltti, vaikka tähän saakka on kiukutellut mulle koko ajan. Jopa päiväunille meni suht kiltisti, vaikka siitä ollaan taisteltu jo useamman viikon. Ehkä se siis onkin hyvä, ettei isi ole kotona koko aikaa =)
 
Moon VÄSY!!!!!!!!!!!
Porukka sen verta paljon poissa, että jouduin hikipiireille :x :x :x :x Puolvälissä meinas usko ja kunto loppua :xmas: ;) Mutta selvisin :attn:
Ei tarvi tänään lenkillelähtä miettiä...sain siitä oikeen palkan :p :LOL:

Jooh, toivotaan että porukkaa paranee nopiaa ja pääsen "omalle" piirilleni...alko meinaan selkä kiukuttelee jo tästä yhdestä päivästä :snotty:
 
Enpä ole muuten kooooovin pitkiin aikoihin täällä ehtinyt käymään, tai muistanut :ashamed:

Meidän vesseli kasvaa ja kiukuttelee samaan tahtiin =) On todella voimakastahtoinen jannu...
Isänsä kotihoidossa on edelleen ja jatkaa vielä ens kesään, sitten suunniteltiin että mä oisin kesän pojan kanssa kotona... Oi, odotan sitä niin, töissä alkaa olla niin... veemäiset oltavat. Palkkoja on rutistettu niin kivasti että ihan kesän aikana tonnin laski mun tulot, vajaalla tonnilla+kotihoidontuki sitten yritetään maksaa lainaa ja ruokkia tää jengi. Ylimääräsiä ei paljon ostella, hyvä jos näitä pakollisiakaan. Mutta pääasia että lapsi saa terveellistä ruokaa ja vaatteita päälleen, me aikuiset sitten kiristetään omistamme :)
Mulla ei ole vielä kanttia päästää tuota poikaa hoitoon, vaikka sen elokuussa pitikin jo mennä... Huokasin helpotuksesta kun mies lupas jäädä vielä kotiin.

Jospa täälläkin kerkiäs nyt enempi käydä kun ei ole noita töitäkään niin paljon enää aikaa viemässä :D
 
Tänään kaupassa:::: Siirryttiin pois pienen mummelin edestä kaupassa, joka jäi sitten siihen höpöttelemään lasten kanssa.

Kun jatkettiin matkaa esikko 4v tokaisi suureen ääneen: ÄITI OLIKO TOLLA TÄTILLÄ TEKOHAMPAAT! :ashamed: :LOL: Mä sanoin hiljaa että kyllä tätillä oli tekohampaat. Neito::: JOO, MÄ KUULIN KUN NE PITI SELLAISTA IHMEELLISTÄ ÄÄNTÄ...ja neiti napsutteli hampaitaan yhteen kävellessän :whistle: .

Ulkona neiti tokaisi: Miksi tätillä oli tekohampaat?..... Mä sanoin että täti ei oo pessyt hampaitaan kunnolla :whistle: . Neiti päätti tästä lähtien pestä hampaat todella hyvin.... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Jahvetti! Sä olet jo töissä vissiin, kuulostaa siltä? :D Eikö enää muuten ole helmiäiskerhoa, kun en löytänyt sitä? helmet siis löysin, mutta en tätä sun organisoimaa...
Juu, viime viikolla alotin =)
Kyllä se kerho pitäs olla...ellei oo itsestään poistunu. Ite en oo kyllä aikoihin käyny :ashamed: :ashamed:
Veikkaisin jotain sivua 7 tjtsp.... :whistle:

Mites sitä palkkaa on tolleen tiputettu?? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Tänään kaupassa:::: Siirryttiin pois pienen mummelin edestä kaupassa, joka jäi sitten siihen höpöttelemään lasten kanssa.

Kun jatkettiin matkaa esikko 4v tokaisi suureen ääneen: ÄITI OLIKO TOLLA TÄTILLÄ TEKOHAMPAAT! :ashamed: :LOL: Mä sanoin hiljaa että kyllä tätillä oli tekohampaat. Neito::: JOO, MÄ KUULIN KUN NE PITI SELLAISTA IHMEELLISTÄ ÄÄNTÄ...ja neiti napsutteli hampaitaan yhteen kävellessän :whistle: .

Ulkona neiti tokaisi: Miksi tätillä oli tekohampaat?..... Mä sanoin että täti ei oo pessyt hampaitaan kunnolla :whistle: . Neiti päätti tästä lähtien pestä hampaat todella hyvin.... :LOL: :LOL:
:D :LOL: :LOL:
 
Mulla on selkä NIIN kipee :snotty: :snotty: :snotty: Siihen ei taas vaadittu, kun yksi ainoo päivä rapuissa juoksemista :snotty: :headwall: :headwall: :headwall:
Ja jalat on aivan sairrrrrraan kipeet, mut terveellä tavalla siitä kapuamisesta :xmas: :p :D

Oon huutiksessa seikkaillu ja koittan ettii pikkuakalle (sisä)vaatetta, mut ei löydy ei :/ Just tää mein tuuri, et s ekoko puuttuu mitä tarvii....
 
Onnittelut Kristelle pikkuisesta :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ulkona neiti tokaisi: Miksi tätillä oli tekohampaat?..... Mä sanoin että täti ei oo pessyt hampaitaan kunnolla :whistle: . Neiti päätti tästä lähtien pestä hampaat todella hyvin.... :LOL: :LOL:
:LOL: Ja yksi hyvä "kiristyskeino", jos ei joskus hampaiden peseminen kiinnosta lapsia. Tällä hetkellä tosin sujuu - he suorastaan kilpailevat kumpi ehtii ensiksi pesemään hampaita, kun kutsu käy =)

Meillä on jo toppavaatteet käytössä, tytöllä oli jo viime viikolla. Tosin sellaiset ohuemmat haalarit - mutta kuitenkin. Pojalla ei sitten ollutkaan siellä alla paljon mitään, mutta tytöllä kyllä oli villahaalarit ja kaikki - ja silti kädet kylmät :/

Aika kyllä hujahtaa nyt kun töissä käymiseen menee niin paljon aikaa päivästä. Nyt vielä on yksi viikonloppu reissuilua tiedossa, mutta sitten saa rentoutua yhden viikonlopun ihan vain kotona - eikä tarvitse pakata mitään!

Tytön jäykkyys ja ontuminen ei ole hävinnyt eikä lääkärissä ole selvinnyt mitään. Minusta alkaa vahvasti tuntua, että kyseessä on joku lasten reuman alalajeista. Mitään ei vielä siis ole sanottu suuntaan eikä toiseen, mutta lääkäriystävieni kanssa kun olen jutellut, niin tuo reuma on tullut monelle mieleen vahvimapana vaihtoehtona. Saa nähdä, toivon kuitenkin vielä, että kyseessä olisi joku muu vaiva.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Oon huutiksessa seikkaillu ja koittan ettii pikkuakalle (sisä)vaatetta, mut ei löydy ei :/ Just tää mein tuuri, et s ekoko puuttuu mitä tarvii....
Mihin kokooon olette jo pääsemässä? Meillä on nyt käytössä suunnilleen yhtä paljon kokoja 80 ja 86. Viime viikolla tyttö mitattiin ja oli melkein 82cm!
 

Yhteistyössä