***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Huomenta!

Porukka hyytynyt ajoissa viime yönä :LOL: Me herättiin jo viideltä ja ennen kuutta piti nousta, kun pojan mielestä oltiin riittävästi makoiltu jo vierekkäin :whistle: Tänään ois ohjelmassa noiden soseiden tekoa. Alotan kunhan saan tuon kierivän ja pyörivän vipperän väsytettyä tuossa lattialla :heart:

Meillä on kans vk-haalari kokoa 80cm. Mun mielestä vielä ihan liian iso pojalle, vaikka pituutta oli pari viikkoa sitten 71cm. Tuo on Lassien haalari, ovatkohan jokseenkin suurta kokoa? :whistle: Sillä mielellä mä sen silti ostin, että menisi ens keväänäkin =)

No niin, nyt tuli sellaiset hajupommit, että saadaan lähteä pesulle tuon jäpikän kanssa :x
 
Huomenta :wave:

Meillä onkin ilmeisesti tänään tiedossa kolmien päikkäreiden päivä, koska tyttö kävi jo ensimmäisilleen. Heräsi siis tänään JO klo 6.30! :eek: Tavallisesti meillä nukutaan klo 8.00 asti, mutta kukkui virkeänä jo tuolloin. :eek: Toivottavasti ei ota tavakseen, mulle passaa oikein hyvin tuo klo 8.00 nukkuminen. :xmas: Päikyistä toiseen uniasiaan... Annatteko vauvojen nukkua masullaan? Muistelisin, että se suositus olisi ollut, että alle 6kk nukutettaisiin mielellään selällään tai kyljellään. Meillä tuo tyttö on nyt alkanut nukkua massullaan :eek: Ja me ollaan kyllä käännelty selälleen, jos ollaan herätty siihen. Joskus se vaan on hankalaa, kun tyttö kampeaa heti takaisin taikka sitten vaarana on, että herää siihen. :/

Vk-haalareista ja niiden merkeistäkin oli eilen illalla puhetta. En jaksanut eilen illalla enää juuri mihinkään kommentoida; ei jotenkin huvittanut. Meillä on vk-haalarina 74cm Reimatec, meidän kummipojan vanha, kuin uusi. Ei olla sitä vielä käytetty, kun ei mielestäni ole ollut tarvetta, mutta kaiketi tuon nyt voisi jo ottaa kohtapuoliin ulkoilukäyttöön. Olen ajatellut, että on iso vielä, mutten ole kokeillut. :/ Kummipojalle, joka siis syntynyt tammikuussa -07, se meni vuosi sitten syksyllä ja sitten vielä koko viime kevään. Samankokoisia on melkeinpä olleet meidän tytön kanssa, joten eiköhän tuo meillekin mene vielä ensi keväänkin. =) Talvihaalaria kävin tuossa hiljattain katselemassa, kun ajattelin, että taitaa se meilläkin kuitenkin tulla hankintalistalle jo ennen joulun jälkeisiä aleja. Vauvamalli tietty hankitaan, mutten vielä tiedä mitä merkkiä. Jesper Junioreissa ainakin oli paljon valinnanvaraa, kun oli Reimaa tecillä ja ilman, Legoa, Jonathania, Lenneä jne. :/

Meillä on tänään tiedossa kotipäivä. :heart: Tai no asioilla pyörähdetään tuossa iltapäivällä ja samalla ulkoillaan, mutta ei siis ole mitään sen erikoisempaa ohjelmaa tiedossa. Huomenna onkin sitten tiedossa vauvakerhoilua ja torstaina BabyBio. Onkos tulijoita? :wave:

Muistaessani toivottelen vielä äippäHkille mukavaa lomaa ja turvallista matkaa! Palailehan takaisin palstalle levänneenä ja rentoutuneena. =) :p Odottelen kokemuksia suurkaupunkimatkailusta sylivauvan kanssa! :wave: Ja siitä äippäHkin eilisestä kommentista suivaantuneet (vaikka tokihan sitä on lupa hermostua), niin jos mielipidettä suoraan tivaamalla tivataan, niin kait sitä sitten on ihan suotavaa vastata. Ja juu, olen kyllä sitä mieltä, että netissä kannattaa sanoa vain se, minkä sanoisi päin näköäkin, mutta ehkäpä tuon nyt olisi voinut suoraan kysyttäessä sanoa suoraankin. :/ Eiköhän täällä kaikilla ole jo muodostunut jonkinlainen mielipide kanssapalstailijoista, ja ihan kuin normielämässäkin, kaikkia ei voi miellyttää. =) Mutta juu, ei tästä nyt sitten sen enempää, tuntui vain, että teki mieli sanoa jotain myös äipän puolesta, kun tässä toista osapuoltakin jo puolusteltiin. Ja sori kaikille, etten kirjoittanut tätä jo eilen, mutta halusin miettiä asiaa yön yli.

Rauhaa mammatoverit ja toivottavasti kaikilla on hyvä päivä tänään. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jahvetti mekään ei olla saatu vieläkään jalkapeittoa meidän noihin vaunuihin mitkä siis tuli meille heinäkuussa :eek: Lupasivat soitella kun saavat sen, ei oo soittoa kuulunu :/
Kiva :whistle:
Meille sanottiin, et lokakuun lopussa tulee maahantuojalle, eli me saatas se marraskuun alussa :whistle: :headwall:
 
Onhan täällä onneksi taas rauha maassa. Illalla jo mietin että viitinkö tänne enää tullakaan. Tylsää tuollainen tappelu.

Anoppi oli meillä koko eilisen :xmas: ei vaan, oikein oli kivaa. Ainahan se sydäntä lämmittää nähdä kuinka tärkeä ja rakas tuo poika on muillekin kuin vain meille :heart:

Varasin tälle aamulle poitsulle lääkäriajan. Toissa yö oli ihan täyttä huutoa, ei auttanut sylittelyt eikä maito. No, mies oli eilen bongaavinaan hampaanalun , joten peruin lääkärin. Täytyy nyt kattoa.. en oikein luota siihen tk-lääkärin arvioon korvatulehduksen suhteen :/

Kiitos Ieva siitä talvihaalarivinkistä (Jkylä ) =) tuli eilen postissa, ihan ajaa asiansa. Minkälaisia/mistä välikausipukuja olette hankkineet? Max 50e haluaisin siihen sijoittaa, kuitenkin joutuu varmaan keväällä ostamaan uuden. :attn:

Kirpparilta tuli rahaa n.140e :) Olen positiivisesti yllättynyt, hinnat kuitenkin pääosin 0,50-2e. Muutama kalliimpi äitiysvaate joukossa, 5e.

Kyllä meillä toisinaan nukutaan mahallaan. Poika itse kääntyilee, monesti sitten herää konttausasennossa itkemään. Sitten käännän kyljelleen. Ei kai siitä mitään haittaa ole, jos vauva itse tykkää niin nukkua. Kyllähän terve vauva osaa hengittää/kääntää päätä jne.
 
Kyllä, itse pyysin sanomaan jos ärsyttää, että sinänsä en äippäHki:n kommentista närkästynyt vaan siitä tyylistä, jolla hän asian sanoi...huomaa, että asiaa ei ole mietitty siltä kannalta, että mitäs jos hän ITSE ottaakin asioita liikaa itseensä eikä ajatellut sitä, että kirjoitetussa tekstissä se mielikuva asioista muuttuu!!!!
En minä tahallaan ole tällainen kuin olen... |O |O Ja muka esittäisin tyhmää |O HOH sanon minä...tämän keskustelun aikana mun käsitys useemmastakin ihmisestä on heittäny häränpyllyä...ja sinne syvempään suuntaan |O
Täällä ei todellakaan erilasuutta hyväksytä, ainakaan tiettyjen tahijen osalta vaikka muuta väitetään, pitää kulkea massan mukana ja jokainen voi pienessä päässään miettiä, kuka sitä massaa johtaa!!!

AAMEN :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jahvetti mekään ei olla saatu vieläkään jalkapeittoa meidän noihin vaunuihin mitkä siis tuli meille heinäkuussa :eek: Lupasivat soitella kun saavat sen, ei oo soittoa kuulunu :/
Kiva :whistle:
Meille sanottiin, et lokakuun lopussa tulee maahantuojalle, eli me saatas se marraskuun alussa :whistle: :headwall:
Maahantuojalle tulemisesta kans puhu sillon mut ei kyllä sanonu mitään että missä kuussa. Viimeks kun kaupungissa käytiin niin piti käydä kysymässä mut unohtu :ashamed: Täytyy soitella ja kysellä perään. Kiva se olis kyl kohta saada kun ilmat kylmenee.

Mahallaan ei meillä ole nukuttu, rupeaa ähisemään kun kääntyy ja käyn kääntämässä takasin selälleen. Pari päivää sitten oli ihme kyllä nukahtanut mahalleen ja mä olin jo ihan paniikissa kun menin kattomaan että hengittääkö poika enää ollenkaan :ashamed: Ja yöllä saa välillä kyllä kääntää monta kertaa peräkkäin kun aina kääntyy mahalleen eikä oo hyvä olla.

Välikausihaalarin ostin tutulta, jonathanin 74cm muistaakseni. Vielä ei kyllä oo tarvetta kosteussuojatulle, mutta ostin kun oli kivan näkönen. Jos vaikka menis vielä keväälläkin, nyt on aika passelin kokonen...

Parin tunnin päästä lähetään mökille joten palstataukoa pari päivää!
 
Huomenet! :wave:
Voi että nukuin huonosti, neiti halusi jonkin sortin palvelua tai ainakin muuten vaan ähisteli ja äänteli tunnin-puolentoista välein, joten ei hyvää unipätkää mihinkään vaiheeseen. Voi että kun mies joskus, ees joskus!, ottais asiakseen nuo yöheräilyt... jo kai tuota yhen yön elämästään vois uhrata, kun minä kumminkin oon heräilly jo ainakin 8kk putkeen JOKA yö, ja monta kertaa. Epäreilulta tuntuu, ja väsyttää niin paljon että suivaannuttaa vallan. Viikonloppuna on toki tiedossa kokonainen yö, mutta sekin jäänee kumminkin melko lyhyeksi kun ei sieltä häistä varmaan ihan 10ltä nukkumaan lähdetä ;)

Kaveri tulee onneksi käymään, vähän piristystä päivälle. Ja parturiinkin pääsen tänään, jee! Paan koko pään uusiksi, värin suhteen ainakin jo aikaa varatessa sanoin kampaajalle että mieti valmiiksi jotain, saat vapaat kädet. Tuttu kampaaja siis, siksi moinen tuttavallinen asenne =)

Hissukka oli miettinyt sitä puurojuttua, et kun ei maistu. Minä oon alkuun jauhanu sauvasekoittimen teholeikkurilla (siis se kippo siihen sauvasekoittimen alle ja erillinen terä siihen) hiutaleet AIVAN JAUHOKSI, ja valmiista puurosta on kyllä tullut tosi sileää.
Ja hei, eikös mannapuuro ole vehnää..? Olisiko se tarpeeksi siloista vehnän testailuun?

Pessillä mahtava saalis kirppikseltä!! =) Paljonko arvosta sinulla yhteensä oli tavaraa myynnissä? Itekin alkanen tänään hinnoittelemaan, saa nähä paljonko arvosta yhteensä tulee ja mitä menee sitte kaupaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kyllä mun mielestä täällä hyväksytään erilaisuutta, kunhan valitsee sivistyneen tavan esittää asiansa. Ihan kaikkea ei kannata laukoa mitä sylki suuhun tuo. Kuten ei tosielämässäkään.
No, ihan samalla tavalla oon täällä käyttäytyny, mutta se ei näytä kaikille sopivan...eli mitä se tahtoo sanoa :whistle:
Mm. merkkivaatteita saa ylistää ja kehua, merkittömiä ei...hyväksytäänkö erilaisuus?? :whistle:
 
Joo ja minäkin olen sitä mieltä että jos mielipidettä pyydetään, niin se pitääkin kertoa, mutta voi valita kuitenkin miellyttävän tavan ilmaista asia, ettei jo pelkällä kirjoitusasulla loukkaa toista, kun jo viestin sisältö sen luultavimmin tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Pessillä mahtava saalis kirppikseltä!! =) Paljonko arvosta sinulla yhteensä oli tavaraa myynnissä? Itekin alkanen tänään hinnoittelemaan, saa nähä paljonko arvosta yhteensä tulee ja mitä menee sitte kaupaksi.
En laskenut kokonaissummaa. Ei jäänyt myymättä kuin käsikäyttöinen rintapumppu, pinnasängyn katosverho ja pari bodya+potkareita. Että melkein kaikki meni :D Suosittelen lämpimästi lastentori Viikaria :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Pessillä mahtava saalis kirppikseltä!! =) Paljonko arvosta sinulla yhteensä oli tavaraa myynnissä? Itekin alkanen tänään hinnoittelemaan, saa nähä paljonko arvosta yhteensä tulee ja mitä menee sitte kaupaksi.
En laskenut kokonaissummaa. Ei jäänyt myymättä kuin käsikäyttöinen rintapumppu, pinnasängyn katosverho ja pari bodya+potkareita. Että melkein kaikki meni :D Suosittelen lämpimästi lastentori Viikaria :wave:
Niin sulla oli lastenvaatteita? Minä olen menossa myymään pääasiassa omiani, ja ehkä jokusen lastenvaatteenkin sinne sekaan löydän =)
MUOKS: Mut hyvin sulla on kyllä kauppa käynyt kun noin vähän jäi myymättä!
 

Yhteistyössä