***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mikäköhän ihme siinä on, ettei mamman tekemät perunaparsakaalikukkakaalit maita niin hyvin kuin purkkisapuska. No, ehkäpä se on mm. se rakenne. :whistle: Ja makeus, makeahan on kuitenkin luontainen makuviehtymys vauvoillakin. :p
--meil maistuu onneks molemmat, toki siinä vaiheessa kun neiti ilmoitta että kiitos ei enää ruokaa minulle, nin jos vaan tarjoaa jälkkäriä niin sille kyllä on aina tilaa :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kurjaa kun tuo poika on tuollainen herkkäkurkku, olisin ihan mielelläni tehnyt soseet itse kun esikoisen aikana tuli homma jo opeteltua (ei suostunut syömään kaupan soseita) mutta eihän tuo huoli. :kieh: Pitää olla niin sametinpehmeää ja silkoista... Piltin kaurapuurojauheesta tehtyä puuroakin kakoo ja rykii, tänään kokeilin Muksun vadelmakaurapuuroa ja se kelpasi. =) Mutta miten mä nuo muut viljat kokeilen, kun itse tehtyjä on turha edes yrittää? Ohraa ja vehnää ei ainakaan saa erikseen, ruispuurotkin taitaa olla isommille lapsille tarkoitettuja... (--> rakeisempia, ei kelpaa) täytyykö vaan antaa neljän viljan puuroa seuraavaksi ja kaikki loput viljat kerralla? :eek:
--Pystyskö esim ruisjauhoista tekeen puuroo itte :eek: ?? Tai ookko kokeillu et
pienentää ennen keitoo niit hiutaleita esim. sauviksella :wave:
Esikoiselle aikanaan hienonsin hiutaleita ennen puuron keittoa, mutta ei niistä niin silkoista puuroa tullut että pojalle kelpaisi. Toivottavasti jossain vaiheessa alkaa paremmin kelpaamaan. :kieh: Voisko tuon ikäisellä olla ihan kurkku vielä niin ahdas ettei tahdo saada alas? :/

Tuo ruisjauhoista tehty puuro oli hyvä vinkki, kiitos =) Sitä täytyy kokeilla. Ruisjauhoistahan mä aina ruispuuron teen, mutta enhän mä sitä tajunnut ajatella. :ashamed: Sitten ei olisi enää kuin vehnä ja ohra, ne menisi varmaan samallakin totuttamisella... millaistakohan puuroa tulisi vehnäjauhoista? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
[


Esikoiselle aikanaan hienonsin hiutaleita ennen puuron keittoa, mutta ei niistä niin silkoista puuroa tullut että pojalle kelpaisi. Toivottavasti jossain vaiheessa alkaa paremmin kelpaamaan. :kieh: Voisko tuon ikäisellä olla ihan kurkku vielä niin ahdas ettei tahdo saada alas? :/

Tuo ruisjauhoista tehty puuro oli hyvä vinkki, kiitos =) Sitä täytyy kokeilla. Ruisjauhoistahan mä aina ruispuuron teen, mutta enhän mä sitä tajunnut ajatella. :ashamed: Sitten ei olisi enää kuin vehnä ja ohra, ne menisi varmaan samallakin totuttamisella... millaistakohan puuroa tulisi vehnäjauhoista? :LOL:

liisteriä :LOL: . Ohraa varmaan voi tehä kans jauhoista, ainakin testata..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Välikausipuku testattiin eilen ja ihan hyvän kokoinen oli 80 cm, jännitin kesällä, että mitenköhän lie...onko liian iso. Olihan siinä tietty varaa ja menee keväälläkin, mutta hyvin voi nyt syksylläkin pitää.
--voispas kaivella omankin tuolta kun jotenkin kuvittelin et se on niiiiiiiiiin iso nyt ettei toivookaan mutta voishan sitä kokeilla, paljonkos teidän neiti on pitkä :wave:
Torstaina neuvola, mutta oisko jotain 68cm ja 7 ja rapiat kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
|O Loppu hiirestä virta....loppuu kohta uudelleen :/
Siitä sitten testaan atk-taitoja. :D Kaikenhan pystyy tekeen näppikseltäkin, minkä hiirestäkin... on vaan hiukka hankalaa kun on hiireen tottunut. :eek:
Usakotko et on vaan parempi aina välillä käyttää hiiri tuol laturissa kun et minä alkasin tuohon :whistle: :LOL: :LOL:
jos yöks muistan laittaa latinkiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Välikausipuku testattiin eilen ja ihan hyvän kokoinen oli 80 cm, jännitin kesällä, että mitenköhän lie...onko liian iso. Olihan siinä tietty varaa ja menee keväälläkin, mutta hyvin voi nyt syksylläkin pitää.
--voispas kaivella omankin tuolta kun jotenkin kuvittelin et se on niiiiiiiiiin iso nyt ettei toivookaan mutta voishan sitä kokeilla, paljonkos teidän neiti on pitkä :wave:
Torstaina neuvola, mutta oisko jotain 68cm ja 7 ja rapiat kg.
Onkohan meil ostettu liian pieni puku :/ En mä kyl ajatellukkaa käyttää sitä kun tän syksyn mut kuiteski....
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Onkohan meil ostettu liian pieni puku :/ En mä kyl ajatellukkaa käyttää sitä kun tän syksyn mut kuiteski....
--minkä kokonen, varmaan riippuu merkistäkin , toiset kun selkeesti "reilua"kokoa :wave:
Meil on 74 senttinen, oli isoin mikä siel oli. Ne tosin sano että Jonatanin 74 senttinen vastaa Reimatechin 80 senttistä että on reilua kokoa.. No sen näkee sit.. Mie oon miestä varottanu että joudun ehkä ostaan viel toisen :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Lumianna meillä saman kokoin neiti ja 68cm puku ois niiku hyvä :whistle: :D
Sopivampi se varmaan pienempi olisi meillekin, mutta että kyllä totakin voi neidin päällä pitää :D . Skottina ostin hieman kasvuvaraa, menee varmaan vuodenkin päästä :LOL: , jos likka pienenä pysyy.

*muoks puku siis Reiman, vauvapuku (ei techiä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Välikausipuku testattiin eilen ja ihan hyvän kokoinen oli 80 cm, jännitin kesällä, että mitenköhän lie...onko liian iso. Olihan siinä tietty varaa ja menee keväälläkin, mutta hyvin voi nyt syksylläkin pitää.
--voispas kaivella omankin tuolta kun jotenkin kuvittelin et se on niiiiiiiiiin iso nyt ettei toivookaan mutta voishan sitä kokeilla, paljonkos teidän neiti on pitkä :wave:
Torstaina neuvola, mutta oisko jotain 68cm ja 7 ja rapiat kg.
Onkohan meil ostettu liian pieni puku :/ En mä kyl ajatellukkaa käyttää sitä kun tän syksyn mut kuiteski....
Ostettiin tytylle puku kokoa 80cm ja pituutta neidillä siis viimeksi 71cm. Vähän reilu vielä, mut ei pahasti, jospa menis vielä keväälläkin... :whistle:
 
Iltoja :wave: täällä poika valvoo...... :headwall:

Miehellä tänään synttärit ja väsäilin kakkua puolen iltaa.Eka pohja meni ihan persiilleen ja toinen oli sit tosi hyvä ja täytekin suht jees,mutta se päällinen kiesus |O ei musta leipuria tule.Rakas mieheni kyllä urhoollisesti veteli kakkua naamaan ja kehuikin apeaa vaimoaan :heart: Sen päätin ,kun poika täyttää 1v marssin suoraan leipomoon ja hyvällä omalla tunnolla...ehkä :ashamed: :D

Ihan pihalla mitä olette keskustelleet :saint: ehkäpä pääsen vielä ajantasalle
 

Yhteistyössä