***HELMET 2008*** Kesäviikko 35/ pino2

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ai vitsi jos mul ois tyttö ni sille ois jo löytyny tosi kiva puku.. mut ku mul ei oo :D Mul käy varmaan samalla lailla ku pojan vauvapuvun kanssa kun en sitte loppujen lopuks löytäny enää sitä minkä olin valinnu :headwall:
Mikä? :p


Must tää oli aivan ihanan pirteä tytölle :p
http://www.reima.fi/fi/mallisto/liro/

Tää on se Golo http://www.reima.fi/fi/mallisto/golo/

Ja täs on sen uuden liikkeen sivut http://www.antonnina.com
Ei siel sivuilla oo mitää tarjouksia, ne on laittanu s-postia ja tekstareita. Mut kai sen vois mennä tsekkaan jos sieltä jotain löytäis :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Anteeksi jos olen kuula, mut tehdäänkö vauvojen puuro samoista hiutaleista kun aikuisten vai onko erikseen vauvoille omat puurohiutaleet/-jauhot??
On olemassa vauvoille teollisia puurojauheitakin, mutta me aiotaan antaa tavan kaurahiutaleista tehtyä puuroa sitten aikanaa. Tosin, kaikissa valmispuuroissa/vauvajauheissa, mitä oon kattellu on maitojauhetta/maitoa, joten ei sovi meille sikskään. :) *muoks* syödään ittekin luomua, ja useinkin keitellään kaurapuuroa, joten siinähän se tulee samalla sitten hattarankin puuro. :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Varmaa kannattaa yrittää emmie ottaa sitä puuroa lisäks jos huolestuttaa painonlasku. Sillä saa "helposti" kaks lisäateriaa päivään. Kokeilee ensteks vaikka muutamana aamuna tuleeko mitää oireita ja sitte ottaa illaks ohjelmaan sen jälkee..
Näin varmaan sitten. :)

Anteeksi jos olen kuula, mut tehdäänkö vauvojen puuro samoista hiutaleista kun aikuisten vai onko erikseen vauvoille omat puurohiutaleet/-jauhot??
Ja ihan Elovenaa olen N:lle antanut. Mahdollisimman puhdasta ravintoa se on eikö vain. Ei sakeuttamisaineita yms.

:heart:
Mä oon antanu vaikka mitä :ashamed: Parhaiten tolle tuntuu uppoovan se valmis puolukkapuuro :xmas: Tavalliseen puuroon yleensä laitan mustikkaa tai jotain hedelmäsosetta joukkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Varmaa kannattaa yrittää emmie ottaa sitä puuroa lisäks jos huolestuttaa painonlasku. Sillä saa "helposti" kaks lisäateriaa päivään. Kokeilee ensteks vaikka muutamana aamuna tuleeko mitää oireita ja sitte ottaa illaks ohjelmaan sen jälkee..
Näin varmaan sitten. :)

Anteeksi jos olen kuula, mut tehdäänkö vauvojen puuro samoista hiutaleista kun aikuisten vai onko erikseen vauvoille omat puurohiutaleet/-jauhot??
Ja ihan Elovenaa olen N:lle antanut. Mahdollisimman puhdasta ravintoa se on eikö vain. Ei sakeuttamisaineita yms.

:heart:
Mä oon antanu vaikka mitä :ashamed: Parhaiten tolle tuntuu uppoovan se valmis puolukkapuuro :xmas: Tavalliseen puuroon yleensä laitan mustikkaa tai jotain hedelmäsosetta joukkoon.
Niinno meillä rajoittaa tuo maitoallergia hiukan tuota 'vaikka mitä'-tarjoilua.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
emmie Lukaisehan tämä niin ei stressaa turhaan nuo... :hug:
kiitos linkistä! :flower:
jo tämäkin helpotti tätä stressiä :)
(miksei tällasia tarjota kaikille luettavaksi vaikka neuvolasta?!?!)
No sepä se..mietin samaa kun listalla mietin kiinteiden aloitusta...

:D

Nyt öitä kuitenkin. Kyllä se jotain syö kun nälkä on tarpeeks kova. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Anno: Kivoja pukuja nuokin. Taidettiin kokeilla tuota Goloakin, mutta ostettiin Danube. :p
Pitää paikan päälle mennä kattomaan.. Nyt noista kuvista tulee jo joku mielle tytön ja pojan puvuista. Esim Danubea mä en ees kattonu tarkemmin kun näytti niin tyttömäiselle :D
 
mä taidan mennä kinuamaan mieheltä selkähierontaa :p
meil on yleensä diili et se saa sillä ehdolla kattoa tv:stä JIMiä tai jotain muuta yhtä turhaa kanavaa/ohjelmaa esim. "hurjimmat poliisivideot" tai "jackass" tai vielä paras "cheaters" (!!!) jos se hieroo mun selkää samalla :D :xmas:
(noitten ohjelmavalintojen perusteella ei ikinä uskois että mulla on "sivistynyt", ja ah niin viisas ja järkevä yliopistokoulutuksen saanut mies :LOL: )
 
Huomenta :wave: toinen yö ilman tissiä ja viisi tassuttelua =)

Kiinteät me aloitettiin n.2,5 vk sitten persikkasoseella.Aattelin et jos saa elämänsä ensimmäistä ruokaa en itsekkään haluais tylsää parsakaalia tms :saint: :D Ollaan maisteltu kolme päivää yhtä.Kasviksista parhaiten uppoaa bataatti ja porkkana tosin pieniä annoksia vielä.Hedelmäsoseet menee parhaiten.Kiitos muuten kananpakastusvinkeistä,nyt teen vähän kosteampaa ja se tarjottimelle pyörittely otetaan kuvioihin =)

BB meni eilen ohi tassuttelussa jne vinkatkaa jos oli jotain elämää suurempaa ;)

Nyt käyn lukasemassa mitäs tuolla "salaisten kansioiden" puolella on
 
Mää kävin eilen antoninassa ja löysin neitile lenne baby active puvun 74cm. on sellanen harmaa/vaalean ruskea..ois siel ollu vaalean punaisia/sinisiäki, mut otin tuon..menee sit tarvittaessa pikkusisaruksillekki. vaaleanpunasen tumput ja tossut + lakin, ku laittaa, ni on ihan tyttömäinen..
 
emmie Mä olen neitille keittäny lähinnä vain patattia (kun uusista pottuista tulee helposti sellasta liisterimäistä). Niin ja kun tekee pottumuusin, niin "kostukkeeksi" kannattaa laittaa korviketta. Veteen tehdystä tulee liisterimäisti (ainaki minulla).
Oon laittanu perunan/patatin sekaan maissia (kaupan valmista), kukkakaalta/parsakaalta, porkkanaa, nautaa, päärynä/omenasosetta.
Anna sitä mikä parhaiten "uppoaa" ja sit sen tutun maun sekaan pikkuhiljaa ujutat esim. sitä perunaa.
minuttikaurapuurosta tulee mikrossa sileä puuro, kun tekee ensin pikkusen jankkia ja löysyttää sit korvikkeella.. valmispuurot ei ole meillä uponneet
 
SEE
Huomenta! Meillä näköjään riittti yhden yön unikoulu :LOL: Poika aloitti tuttuun tapaansa meuhkaamisen 00.00 touhui aikansa ja alkoi itkeä. Annoin itkeä noin minuutin ja juuri kun olin menossa rauhoittui omineen ja lopetti ja kävi nukkumaan . Heräsi touhuilemaan klo 02.00 jolloin taas sama juttu. Suraavan kerran kuulin kikatusta 04.00 mutta kesti vain hetken kunnes nukahti, jatkoi unia 7.00 asti jolloin maito ja nukkui vielä tunnin. Toivotaan että se oli nyt näin helppoa. Virheen olen kyllä tehnyt kun aikaisempina öinä olen mennyt jo kun alkaa touhuilemaan enkä ole antanut pojalle mahdollisuutta nukahtaa omineen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Mää kävin eilen antoninassa ja löysin neitile lenne baby active puvun 74cm. on sellanen harmaa/vaalean ruskea..ois siel ollu vaalean punaisia/sinisiäki, mut otin tuon..menee sit tarvittaessa pikkusisaruksillekki. vaaleanpunasen tumput ja tossut + lakin, ku laittaa, ni on ihan tyttömäinen..
Avattiinko teillekin se nyt? Oliko siellä hyviä tarjouksia? Mun pitäis lähteä käväseen niiden huippu avajaistarjoukset tsekkaamaan..

*MUOKS* Nyt vasta tajusin että netistä näkee niiden avajaistarjoukset ainaki osittain :ashamed: Joten me lähetää sinne :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Mää kävin eilen antoninassa ja löysin neitile lenne baby active puvun 74cm. on sellanen harmaa/vaalean ruskea..ois siel ollu vaalean punaisia/sinisiäki, mut otin tuon..menee sit tarvittaessa pikkusisaruksillekki. vaaleanpunasen tumput ja tossut + lakin, ku laittaa, ni on ihan tyttömäinen..
Avattiinko teillekin se nyt? Oliko siellä hyviä tarjouksia? Mun pitäis lähteä käväseen niiden huippu avajaistarjoukset tsekkaamaan..
Avattiin, mut mun mielestä siel ei mitään "häävejä" tarjouksia ollu...tai siis oli mut tarjoustuotteissa paidat oli lähinnä t-paitoja.
Tuota haalaria pyöritin ja pyöritin...ku periaatteessahan tuolla pakkauksen haalarillaki pärjäis, mut ei sillä voi laittaa maahan möyrimään..mun äiti pitää mua ihan pöhkönä, ku menin uuden haalarin ostamaan, ku kuulemma tän ikänen ei vielä ole maassa... :whistle:
Tuo on sellanen vuorellinen välikausipuku, et menee aika pitkään, ku laittaa välipuvun alle.. sen verran reilu et hyvässä lykyssä mahtuu vielä keväälläki! Viime keväänä ostettu 62cm välikäusipuku on ollu koko kesän käytössä, ja hyvin mehtuu vielä..
 
Tassuttelijoille :flower: hienoa että on lähtenyt hyvin käyntiin! Tosta tulikin mieleen, että onko se ihan jossain yleisenä tietona että puolivuotiaana aloitetaan tassuttelu jos yöt on repaleisia tai jos syö öisinkin? Siis rintaruokinnassa olevat vai yleensäkin kaikki?
Entäs jos on hampaita tulossa, silloinhan yöt voi olla repaleisia? Että mistäs sitä tietää onko syynä hampaat vai muuten vaan mesotaan?

Ku mun kaveri (jolla myös helmilapsi) oli ihmeissään että "nyt jo?" kun kerroin tassuttelusta. Heillä lapsi herää kans muutaman kerran ja toisella tutulla 5 kertaa! Ja aina antavat tissiä..

 

Yhteistyössä