***HELMET 2008*** Kesäviikko 35/ pino2

Löysin keskusteluketjun jossa paljon vauvan soseohjeita.Alussa höpinöitä joten kelaa vähänmatkaa.Näillä mä tulen pärjäämään pitkälle =) laitoin nämä myös salaisten kansioiden puolelle

http://www.vauva.info/foorumi/lofiversion/index.php/t252.html
 
me päästään illalla kattoon neitin 2vk ikästä serkkua :heart:
Pikkusisko vain odottelee (41+2) osastolla synnytyksen käynnistymistä, et jos alkaa tapahtuun, ni meen niille lapsenlikaksi :saint:
oli edellisen yön supistellu säännöllisesti, olivat ottaneet sisälle (kun 3cm auki) ja edelliset eulleey VAUHILLA. Pelkäs ihan hirveesti etteivät ita sairaalaan..
 
Mulla menee järki, kun mun sisko on niin dorka ja mun mies ei uskalla sanoa sille!!

Siis mies on auttamassa siskoa muutossa, yksin-missä lie muut kenen piti olla, ja se yks dorka ei itse viitti auttaa kantamaan tavaroita, laittelee vaan pyykkiä! Ja mä täällä hoidan sen koiraa. Se on kyllä niin toivoton tapaus, että huhhuh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulle on viisaudenhammas puhkeamassa :'( että jaan pojan kanssa hammastuskan. Mut mie en hammaslääkäriin mene |O
Niin minullekkin... :wave: Ainoo vaan että kaikki neljä ovat tehneet tuloaan varmaan 4-5 vuotta... Aina välillä kipeet ja sit taas ok, mut kolme tullut osittain pintaan yksi viel piilossa. Ei kuulemma pääse tulemaan, ei mahdu...joten odottelen tässä viisureiden poistoaikaa! Ennemmin en mee, ku lopetan imetyksen, jotta voin sit ottaa särkylääkkeitä kunnollisia... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
me päästään illalla kattoon neitin 2vk ikästä serkkua :heart:
Pikkusisko vain odottelee (41+2) osastolla synnytyksen käynnistymistä, et jos alkaa tapahtuun, ni meen niille lapsenlikaksi :saint:
oli edellisen yön supistellu säännöllisesti, olivat ottaneet sisälle (kun 3cm auki) ja edelliset eulleey VAUHILLA. Pelkäs ihan hirveesti etteivät ita sairaalaan..
eipä päästäkkään, ku pitää olla kotona passissa 5cm auki sa supparit loppuneet ku seinään..lähen sit niille yöksi et isä pääsee heti lähteen, kun kutsu käy..
 
Onnea Ciba! :flower: Onnea myös hampaallisille ja nimpparisankareille! Vai onkos helmissä yhtään Eemeliä tms? :flower:

helmiksellä mahtava kuva poitsusta! Ja zukunkin pikkuinen; voi että; oliko ne nuin pieniä... :heart:

Sairaalan syke jäi taas kattomatta, piru vie... |O Oltiin just silloin kylässä miehen enon luona. No, kivempi oli ehkä käydä kylässä. :whistle: Huomenna piti mennä yksille kavereille brunssille, mutta heillä on flunssaa, joten menemättä nyt sit jää. :( Täälläkin oli jonkun poppoo kipeänä; Jepsun? :hug: ja pikaista paranemista sinne!

Tuli mieleen, tuolla muualla jo kyselinkin, että onko noihin itse tehtyihin soseisiin suositeltavaa lisätä öljyä? Kuinka paljon olette lisänneet/purkillinen suunnilleen? :attn:

ieva & hattara tasan 7kk :heart:

ps. zukuko se sanoi, että 80cm on hyvä, jos tyttö kolkuttelee jo 70cm? Hattara oli n. 7kk neuvolassa 70,2cm pitkä, reilu viikko sitten. B) B)
 
viisureista... :eek: Multa on kaikki neljä poistettu; kaksi leikkaamalla. :eek: :eek: :eek: Pessillekös niitä pukkas, vai oliko peräti tulehtunut jo? :eek: Koitahan kestää, ja sinuna kyllä menisin hampilääkäriin mahdollisimman pian, jos alkavat vihoittelemaan. :|
 
Me sit käytiin neidin kanssa vähän shoppaileen...saldon ruskovillan tumput, reiman toppatumput, kaks venla ja veikka bodyä ja emma easy syöttis pehmusteineen... :wave: että näin :whistle:

Kyll mulla kipuraja on tuolle puvulle varmaan tuo 50-60? siis pyrin kyllä aina ostaan laadukkaan ja toimivan haalarin alennusmyynneistä. Ja se on kyllä ihan faktaa että päiväkotiin kyllä kannattaa hommata ihan kunnolliset varusteet :wave: . Me ollaan saamassa tosiaan käytettynä, oiskohan reiman tms...
 
Nyt on juhlat juhlittu ja olipa kivaa nähdä kavereita =)

Arvatkaa saiko mun hyvä tuuleni jatkoa kun niin "antoisan" Ideaparkki reissun jälkee lähettiin matkaan myöhässä ja ajettiin sitten Reiman tehtaanmyymälän ohi (mitä en tienny olevan matkalla) ja se oli vähän aikaa aikasemmin menny kiinni |O Mä siis pyörin Ideaparkissa huonojen tarjousten perässä kun mä oisin voinu olla jo matkalla ja poiketa siellä myymälässä... Joo että semmosta... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
viisureista... :eek: Multa on kaikki neljä poistettu; kaksi leikkaamalla. :eek: :eek: :eek: Pessillekös niitä pukkas, vai oliko peräti tulehtunut jo? :eek: Koitahan kestää, ja sinuna kyllä menisin hampilääkäriin mahdollisimman pian, jos alkavat vihoittelemaan. :|
Ei kai se vielä tulehtunut ole.. Mulla on järjetön hammaslääkärikammo. En varmaan pysty menemään ennen kuin sattuu ihan s*atanasti :x Yksi on tosiaan jo poistettu vuosia sitten, eikä se ollutkaan niin karmaiseva kokemus kuin olin luullut.

Täällä maksaa kirppispöytä 40e/viikko (jos oikein muistan), lastentorilla 28e/vk.
 
viisureista mulla on 4 viisuri tehneet tuloa monta vuotta ja välillä särkee niin perkuleesti |O |O mut hammaslääkäriin en mee |O varmaan täytyy olla jo toinen jalka haudassa ennenku sinne menen :x :/
meillä pojun toinen nimi on eemeli :heart: :heart: että toisen nimen nimppareita vietetty..no ei ny :D

lempinimistä onko tein lapsilla ?? tiiättekö että mulla kävi yks päivä vähä hullu juttu... :eek: kukaan kun ei käytä tolla mein pojul sitä sen oikeeta nimee,ei oo ikinä käyttäny,niin mä sit havahduin siihen et mä en muista sen nimee :eek: :eek: pyörittelin pitkän aikaa nimiä mielessäni ennenku muistin sen :D mulla kesti pitkän aikaa ennen ku kehtasin kellekkään sanoo et mä en muistanu oman lapseni nimeä :ashamed: vähänkö kauheeta :/ tein päätöksen sitten että alan käyttää sitä sen omaa nimee mut pah...edelleen meillä on vaan kökkökake,kökköpökkö,kökkispökkis tai joku muu... :D ehkä tosiaan pitäis alkaa käyttää sitä oikeeta nimee kun noi lempinimet ei mitään kaikkein kauneimpia ole :D :whistle:

poju ollu nyt tosi kiukkuinen,nuhanen ja kolmas hammas on puhjennut,päivät ja yöt pelkkää kitinää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
bebe nyt suunnilleen 70cm pitkä :attn: minkäkokoisia pukuja olette hankkineet ja merkinkin saapi mainita, kun ovat kovin erikokoisia... :/ :/ hitsi tää on vaikeaa.... |O
Meillä Reiman vk-puku kokoa 80cm http://www.reima.fi/fi/mallisto/elbrus/
ei ole ihan tämä, mutta mallilltaan sama. Muistaakseni oli joku Roosa mallinimeltään.

Talvipukuna on naapurilta ostettu 74 cm, jonka malli on tämä: http://www.reima.fi/fi/mallisto/danube/. Ostettu vuonna 2007, meillä ei ole edessä taskua.

Välikausi puku menee nyt tuonkokosena ihan hyvin, kun on niin ohkanen, ei haittaa ryntyt. Talvipuku on varmaan ensitalven ihan just passeli, vaikea arvioida. Riski, että on liian pieni puku talvella, on myös hinnaltaan pieni 15 ? :D . Tämä riski mielestäni kannatti ottaa.


 
Mulla ja viisureita, yks poistettu ja yks tekee tuloaan ja yks vaan on :LOL: . En ihan hevillä anna repiä pois kun miehellä meni leikkaus vähän mönkään joten itekkin vähän säikähin |O . Hammaslääkäri kammo mulllakin, mut nyt oon kyl aatellu aikuistua ja ruveta käymään joka vuosi...on meinaan ihan hölmöö että päästän reijät pahaks ennen kun meen :headwall: :headwall: |O
 
Juu, hamppilääkärissä pitäs vissiini käydä, raskausaikana sanoivat et käydä kuhan synnyttäny oon niin röntgenissä ku purennassa jtn vikaa, ei oo tullu käytyä :ashamed: Tuleeko ylöski viisauenhanpaat?!?! Mie oon luullu et ne on vaan tuossa alhaalla ja ne mulla jo onki... :whistle: ¨

Lempinimiä on kyllä, kaikki nimestä väännetyt ja sitte on tullu kinkku (serranoista vissin), möykky ja möökö.. Ei sieviä nämäkään.. :heart:

Nukutuspuuhiin..
 
Mäkin päätin mukamas silloin imetystuskissani (nännistä palanen irti ynnä muuta mukavaa) että varaan ajan hammaslääkäriin, silloin oli muka kaikki extreme-kipu tässä maailmassa koettu :whistle: niin ne ajatukset unohtuu.. useampi reikä ollut suussa jo monta vuotta hoitamatta. Juurihoitoon sitten vissiin seuraavaksi.. Haaveilen nukutus-hoidosta sitten isona ja rikkaana :xmas:


Voi v, saa nähdä jatketaanko tätä unikoulutusta enää huomenna. Niin ottaa sydämestä kun pieni itkee ja vaikertaa sängyn pohjalla :'( Nyt se taisi nukahtaa, melkein tunti siihen meni. Ihan hysteeristä kiljumista välillä, ei raukka voi ymmärtää miksei saa enää nukahtaa äidin sykkyyn niinkuin aina ennen :(
 

Yhteistyössä