***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

Tyty liittyi tänään puolivuotiaisiin, 6kk siis virallisesti tänään mittarissa. :heart: =) on kyllä ihan järkyttävän nopeasti menneet nämä kuukaudet, puolet ekasta vuodesta kasassa jo... :whistle: Kohtahan tuo lähtee jo kouluun *nyyhkis*.

Muori: meiltä löytyy myös iso kasa noita Fabuland-legoja, on eläinukkeleita ja muuta sälää, lapsille olen niitä pantannut. En kyllä tiennyt että ovat tuon nimisiä ennenkuin kaksplussasta luin. :D

Puuroista ja lihoista on keskustelua käyty, me aloitettiin lihat kanalla reilu viikko sit ja viikko siitä maisteltiin jo eka kerran puuroa, riisihiutaleista tehtyä. Nyt meinasin seuraavaksi tehdä possua tytylle. Meille sanoi myös terkka että voitte aloittaa lihat ja viljat omaan tahtiin, eikä sanonut mitään järjestyksestä. Ollaan edetty aika rivakkaan tahtiin näiden ruokien kanssa, oliskohan nyt joku 15 ruoka-ainetta listalla ja kolme viikkoa on neiti soseita saanut. Ollaan uskallettu antaa aika nopsaan, kun ei ole mistään mitään tullut, eikä meilläkään miehen kanssa mitään allergioita ole.

Hissukka meille taas sanottiin viikko sit 6kk neuvolassa kun kysyin syöttötuolissa istuttamisesta, ettei suosittele vielä, koska tyty istuu vielä lattialla ollessaan selkä kumarassa käsiin nojaten-sanoi että sitten vasta kun suorempaan nousee. En kyllä itse kiirettä tuon kanssa pidä itse selkävaivaisena JOS siitä jotain selkävaivaa tulee, vaikka olisihan se helpompi syöttää kuin sylissä.
 
Tulinpas vähän kurkkimaan pitkästä aikaa että mitä tänne kenellekin kuuluu, ja voipi olla että jatkossa käyn useamminkin mikäli joukkoon vielä sopii =) Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin! Oon kaipaillu teidän hulvatonta juttuseuraa :heart:

Meidän neiti sai maaliskuussa nimen Neea Sara Sofia. 3kk:n iässä hän alkoi kääntyilemään ja aloitettiin soseet kun korviketta meni jo niin suuria määriä. 5kk iässä Neea nousi konttausasentoon ja vähän ennen puolivuotispäivää lähti konttaamaan. Nepu osaa matkia äitiä monessa asiassa ja tykkää kovasti jokellella, konsonanttejakin yrittää jo ottaa mukaan. Tällä hetkellä neiti on 6kk ja 2vkoa, ja on nyt muutaman päivän noussut tukea vasten polvilleen ja seisomaan.

Me saatiin siis melkoinen lahjakkuus. Äiti on helisemässä ja painokin on lähtenyt rutkasti laskuun kun saa juosta lapsen perässä :D
Isän kanssa ollaan edelleen yhdessä, joskin asutaan eri osotteissa ja otetaan sillä tavalla vähän etäisyyttä ja omaa aikaa.

kaikin puolin menee oikein hienosti, äitiys on ollut paljon parempaa kun osasin kuvitellakaan! Päivä päivältä lapsi kehittyy lisää ja kasvaa, tällä hetkellä pituutta n.65cm ja painoa n.7300g. (Nepuhan oli syntyessään tasan 3kg).

Nyt alan selaileen teidän kuulumisia! :wave:
 
Perustuukohan se neuvo aloittaa VILJAT ensin siihen, että 5kk ikäisenä vauvan suolisto on tarpeeksi kehittynyt käsittelemään viljaa ja sen aloitusta suos. siis 5kk iässä ja sama juttu lihalla 6kk iässä?
 
Kamala homma nois kirpparikamoissa |O
Likan 56-62 senttiset +muuta mitä ei enää tarvita ja nuorimman jannun n. 110-120 senttiset...no onneks ei oo viel ees tietoo millon saan vietyy, ruuhkaa kuulemma on, mut ilmottelee sitte =)
 
Oli mennyt melkein kaikki mun tavarat kirpparilta jo :eek: Eilisen päivää vasta olleet myynnissä. Taisi mennä liian halvalla :kieh: eipä ainakaan tarvitse kantaa kaikkea takaisin kotiin.

MIkähän noissa sähköjohdoissa junioreita kiehtoo? Ihan hulluna niiden perään |O Imurin poitsu osaa sammuttaa napista, meinaa kai aina että nyt on äiti puunannut tarpeeksi :D Laitettiin pistorasioihin tulpat, vaikka ei se vielä onneksi mitään sinne tajua työnnellä.
 
Ihana tuoli Helmis =) meille tulee kummitytön Tripptrappi, saadaan se ensi viikolla.

Joku kyseli soseiden aloittamistahdista, että kuinka tiuhaan uusia+oliko tullut mahavaivoja.
Me aloiteltiin aika sukkelaan, en siis maistattanut yksi uusi maku/viikko vai miten ne suositukset on :ashamed: Sitä en tiedä, johtuiko tuo karsea 2 viikon ripuli juuri noista uusista mauista. Lääkäri sanoi että se on yksi vaihtoehto; pienen maha ei ole ehtinyt tottua uusiin aineisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ihana tuoli Helmis =) meille tulee kummitytön Tripptrappi, saadaan se ensi viikolla.
Joo, mä ihastuin siihen ensisilmäyksellä. En varsinaisesti edes ollut katsellut vielä ollenkaan, kun näin sen ja mun isovanhemmat osti sen sitten kastelahjaks.

ja pehmusteena on beigen värinen - poika ei halunnut pinkkiä ;)
 
Moikka taas pikaisesti :wave:

Sirukosta oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Teidän neiti taisi tehdä sitten liikkeellelähtöenkat näiden helmivauvojen joukossa :D Olen salaa ihan tyytyväinen, että meidän pienoisen ryömimisharjoitukset ei vielä kauhean nopeasti häntä vie eteenpäin ;).

Me aloitettiin tän viikon alussa kaurapuurolla ja hyvin uppoaa. Tänään neuvolassa täti sanoi, että lihatkin voi nyt aloittaa samantien, jos halutaan. Kun kaikki kiinteät on kerran neidille hyvin sopinut ja mitään allergioita ei ole ilmennyt. Kamalan paljon sitä sosetta täytyy nyt sitten joka välissä ruveta antamaan :eek:. Ennen on päässy niin helpolla, kun vaan tissin lykäs suuhun... Nyt ollaan pikkuhiljaa annettu päivän kasvissoseen lisäksi aamupalaksi ja illaks jotain (hedelmäsosetta tai nyt puuroa) ja nyt sais kuulemma vielä toisen lämpimän aterian ottaa iltapäivällä/alkuillalla.

Meidän neiti on tänään myös tasan 6kk :heart:. Onnea vaan myös hilusen pikkuneidille :D.

Meidän 6kk mitat:

8120g (3550g)
70,5 cm (53cm)
py 44,5 (36,5cm)

Eli pitkä ja hoikka tyttö edelleen =).

Ja nyt ulos nauttimaan auringosta ja suht lämpimästä kelistä, aamupäivä on menny neuvolatouhuissa ja puolivuotistäytekakkua väsätessä B)

t. Piipi ja typykkä 6kk :heart:
 
Pitäisköhän tehdä työhakemus? Työ alkais jo marraskuussa ja mulla loppuis äloma marraskuun loppuun...Miten ihmeessä ton rakkaan voi jättää hoitoon!!!! :'( :'( :'( Voi kun olis rahaa, niin vois jäädä kotiin! tuo työ ei edes vastais mun koulutusta, mutta luulen että voisin päästä siihen...Enpä tiiä??
 
Tee ihmeessä työhakemus.
Mun piti myös mennä jo marraskuussa töihin, mutta yritetään nyt jotenkin kitkutella maaliskuun alkuun.
En kyllä käsitä miten kht:llä tulee pärjäämään, kun nytkin jo kaikki menee mitä tulee :| Onneksi on pikkaisen laitettu säästöön, mutta ei nekään ihmeitä auta.
 
Niin, voishan sen tehdä, ja eihän sitä työtä ole pakko sitten ottaa vastaan jos tuntuu siltä.

Meillä olis yks vaihtoehto päiväkodille: Anoppi vois hoitaa esim. 1 v ikään asti, mikä kuulostais musta paremmalta kun laittaa jo 8 kk iässä, MUTTA mä en haluais antaa anopin hoitoon :ashamed: tyhmä minä...
 
Se olis vakituinen paikka. Palkka n. 1000 e huonompi kuin oman alan, mutta oman alan töitä on hankala saada. Korkeintaan sijaisuuksia ja musta olis tyhmää lähteä esim. 2 vkon tai 1 kk sijaisuutta tekemään ja laittaa lapsi lyhyeks aikaa päiväkotiin. Ja hankala kai niitä hoitopaikkojakin on saada.

Mä vaan pohdiskelen tälleen kirjoittaen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Se olis vakituinen paikka. Palkka n. 1000 e huonompi kuin oman alan, mutta oman alan töitä on hankala saada. Korkeintaan sijaisuuksia ja musta olis tyhmää lähteä esim. 2 vkon tai 1 kk sijaisuutta tekemään ja laittaa lapsi lyhyeks aikaa päiväkotiin. Ja hankala kai niitä hoitopaikkojakin on saada.

Mä vaan pohdiskelen tälleen kirjoittaen
Voitahan sä hakea sitä paikkaa ja sit pitää korvat höröllä jos sattuu löytymään omanalan töitä pidemmäksi aikaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
laitatte kalassa kastetulla pumpulipuikolla huulen sisäpuolelle sipaksen
Mies oli vauvana nuoleskellu lusikkaa jolla oli sekoitettu kalaruokaa...oli alkanu limaa tulemaan suusta ja menny veteläksi...

Toi pumpulipuikkojuttu on hyvä idis! Ekaks ajattelin kuitenkin kokeilla iholle ja sit vast suuhun... Saa nähdä koska rohkenen...no, se aika tulee... :/ Onhan se pakko selvittää...
 
Mäki tein muuten yhen työhakemuksen! Tai siis jätin. Työ alkais heti ku mammaloma loppuis, tai itseasiassa jopa vähä ennen sitä... eli en tiiä... mut ois kiva duuni, joten pistin hakemuksen menemään! :)
 

Yhteistyössä