***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
ootteks te antanu kalaa jo? Mä oon jotenki arastellu sen kanssa :ashamed:
Heh, tästä neuvolantäti sano meille että annettais IHAN viimeisenä, sitten muiden lihojen ja puurojen jälkeen :D

Niin joo täällä taitaa pääosin olla niitä jotka on just alottelemassa lihoja
:D Meil on kaikki lihat ollu maistissa jo joten mie pähkäilen tota kalaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
ootteks te antanu kalaa jo? Mä oon jotenki arastellu sen kanssa :ashamed:
Heh, tästä neuvolantäti sano meille että annettais IHAN viimeisenä, sitten muiden lihojen ja puurojen jälkeen :D
--meillä sanos että voi antaa jo ihan hyvin, mutta uskon kans että viimekses jääpi kun mies on ollu pahasti allerginen pienenä poikana :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
viimekses jääpi kun mies on ollu pahasti allerginen pienenä poikana :eek:
Meillä siis myös näin ja edelleenkin mies on... Miten sitä oikeesti uskaltaa antaa tuota kalaa, jos vaik menee röörit ihan vaavilla jupattiin? :(
Meil on mun iskä tosi pahasti allerginen eikä meil oo koskaan kotona oikeestaa kalaa syöty.. Nyt vasta miehen kanssa oppinu syömään sitä mut jotenki mä aristan sen alottamista ihan sairaasti vaikkei meistä kumpikaa oo allerginen..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
jotenki mä aristan sen alottamista ihan sairaasti vaikkei meistä kumpikaa oo allerginen..
Meillä ei tosiaan kalaa kotona voida ees syödä, mut täytyyhän tuo kala-allergiamahdollisuus selvittää...siis että onko periytynyt ku mahdollisuus on kuulemma 50/50. Osaa sitten välttää hoitopaikassa ja koulussa jne... Oon kuitenkin kuullut että eka kerta ei välttämättä kerro vielä mitään...ku se vasta se eka altistus... :headwall:
 
Mieki ajattelin mennä tänään aikasin nukkumaan. Kyllä se vaan mukavasti ramasee, kun nousee ajoissa pojan kanssa ylös


Telkkarista katon Sydämen asialla, CSI (kaikki versiot), Ilman johtolankaa, Todistettavasti syyllinen, Kauhukeittiö (harmi kun loppui) ja BB:ia tuli seurattua edellisellä kaudella. Kid Nation on perjantaisin katottava ja aivan totaalisen koukussa olen Tudorsiin :attn: :heart: :heart: En malta odottaa, että alkaa taas :p

Puuro alotettiin 5kk iässä, liha naudalla ja possulla rinnakkain 6kk, kana 7kk ja nyt 8kk iässä otan kalan mukaan ruokavalioon. Seitillä varmaan alotellaan, kun se on sellanen mieto.

En muuten ole muistanu kertoa: mummi (anoppi) löysi Artun kanssa kävelyllä neliapilan ja 4 viisapilaa :eek: Siis samalla reissulla!! Mummi anto ne kaikki Artulle. Laitoin ne kirjan väliin kuivumaan ja pistän johonki hyvään talteen niin onni pysyy :saint:
Mitenköhän kauan niitä kannattaisi pitää siellä kirjapinon alla prässissä? Pitää varmaan soittaa äitille. Se keräs lapsena kasveja :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
mummi (anoppi) löysi Artun kanssa kävelyllä neliapilan ja 4 viisapilaa :eek:
Oho, onpa erikoista. No, onnee ainakin piisaa pojan elämän polulle :heart: .

Kyl siinä kuivatuksessa menee mun mielestä monta pv, eikä se kai haittaa vaik katsot niiden tilannetta vasta vaik parin viikon päästä...josko olisivat sitte kuivuneet... Kantsii kuitenki kysyy siltä mummilta =) .
 
nipsuli Hyvää yötä!

Mun tarttee kans mennä. Olin tänäkin aamuna ihan puhki, ku valvoin varmaan kahteen asti...luin sängyssä vielä vauvalehtiä. Helppoo ku ukko nukkuu toises huonees... :xmas:

Nenä näkyy varmaankin taas huomenna! :wave:
 
heippa :wave:

Retkeiltiin tänään Nuuksiossa kaveriperheen kanssa. Ihanaa oli ja onneks ei satanut kuin ihan pikkuisen yhdessä vaiheessa. =) Nyt on sitten pyykkikone laulanut urakalla, kun piti pestä takit sun muut; haisivat niin savulle.

Mistäs täällä on jutusteltu...

Pessin poitsulle onnea uudesta edistysaskeleesta! :flower: Ja toivottavasti korvat paranee pian! :hug:

Hymiöistä... Tokihan ne vie paljon sivutilaa, mutta mun mielestä ne elävöittää palstaa. Ja olen sitä mieltä, että joskus hyvä hymiö kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Voihan sitä suosiolla skipata kaikki öiset sivut, jos ei halua niitä lueskella. =) En mä ainakaan täällä aina kaikkea muutenkaan ehdi lueskelemaan, esim. nyttenkin tullut päivän aikana lähemmäs kymmenen sivua tekstiä. Useinkin selaan vaan nopsaan ja luen sieltä täältä. Tärkeissä asioissa mustaukset rulettaa. Ja peesailen hippaa ja nipsulia siinä, että lainauslaatikot on paljon tympeempiä ja tilaavievempiä. Niitäkin tosin käytän itsekin,just siks kun ei kaikkea jaksa aina kopsailla. :xmas: Muori: Jos sä otat sen vanhimman Weasleyn, niin mä haluaisin kyllä Hermionen. On meinaan täpäkän oloinen pimu.


Hippa: Me mennään srk:n muskariin Toukolaan. Alkaa 4.9. Tulkaas sinne! :wave:

Wodelle tissittely :hug: Ciban pikkuisella ONNEA! :flower:

Telkkusarjoja tulee kytättyä vaihtelevasti. Salkkareita katon silloin tällöin, samoin Pientä taloa Preerialla ja Diiliä. Nyt oon kattellu myös semmoista kun Rokkarille morsian, tulee subilta sunnuntaisin. On ihan superhuvittava! :D Uutisia ja tuon tyyppisiä juttuja tulee myös katottua ja joskus C.S.I.:a. Aika vähäistä on telkun kattelu kaiken kaikkiaan meikäläisellä nykyään. Illat tulee kytättyä tätä ruutua. BB:a odotan innolla! Alkaakos se muuten jo tällä viikolla? :p

Uijui nipsuli ja muut kolmipyörästä! Oon kyllä kadekade! Mistähän semmoisen löytäis? Huutiksesta? :p Ja Muori: Meikäläisellä on iso kassillinen Fabulandeja tallessa.










 
Liha- ja vilja-asioihin... Kiitosta vaan kaikille vinkeistä :flower: , mutta otappa tuosta nyt selvää, miten kannattais tehdä. Luultavasti tehdään niin kuin olin itsekin ajatellut, eli ekkuna otetaan kuvioihin liha (possu), kun ikää kuitenkin jo tytöllä melkein 7kk ja siitä viikon tai parin päästä puuro. Pitäis kaivella se äp:n ohjekirjanen jostain, jos siinä olis jotain vinkkiä myös. :/
 
Meni ilta vähän pitkäksi, tyttökin nukhati vasta kympiltä. Se vaan päristeli ja naureskeli. Mäkin menin vasta puolenyön aikaan nukkumaan ja sen huomas aamulla.. En havahtunut tytön pieneen jokelteluun :ashamed:
Olin muuten unohtanut ikkunan raolleen ja tyty nukkui kuin tukki. Nyt taas nokka vuotaa :snotty: eikä tykkää olla selällään.. Just imaisin nenun puhtaaksi, ei sitä kauheesti ole mutta näköjään just sen verran että tyty on itkuinen. Ja mullakin allergiapäivä näköjään..

Tänään on jo keskiviikko B) Mieskin soitti eilen =)

Joo, muuten mammat jotka treffaavat tänään: ku tolla on vähän nuha, niin saadaanks me silti tulla? Vai haittaako jotakuta se pahasti, silloinhan me ei tietenkään tulla..

Äh, ei jaksa enempää.
:flower:

 
Huomenia :wave: voiko päivä enää ihanammin alkaa .... |O perkule tossa vieressä rakennetaan taloja ja seiskalta alkoivat räjäytella niin että lattia tärisi,helkatti et pelästyin .Kauankohan tota jatkuu,hirvee meteli.Täytyypi päikkäriajat olla evakossa seuraavat kuukaudet :whistle: :xmas:

Vietettiin eilen miehen kanssa leffailta kun poika meni harvinaisen aikaisin nukkumaan katottii Tummien perhosten talo hyvä leffa ,hiukan ahdistava ja syötiin superkallista Ben & Jerry s jätskiä,ihan kolmea eri makua mussuteltiin :p ihme kyllä mun laktoosit ei paukkunut :D
Nipsulille tsemiä hampulääkäriin :hug: mä olin taas eilen rakkaassa juurihoidossa ja jatkuu edelleen.Hammasta jomottaa niinkuin aina pari päivää hoidon jälkeen,mutta enemmän "jomottaa" tuo 700 e lasku.

Hymiö keskustelusta en jaksa kauhiasti paasata,mutta ei ole herneitä eikä halkoja nenässä eikä parruja persiissä :D kaikki ei voi tykätä kaikesta eikä kaikista piste Ugh,olen puhunut :saint: :LOL:

*muoks* siis leffa oli tummien perhosten koti ei talo,no väliäkö tolla :xmas:
 
Huomenta :D

Me aloiteltiin ensin puurolla, maissilla, koska poju oli maissivelliäkin saanut. Seuraavaksi kaura ja nyt koitettiin riisipuuroakin jo. Liha aloiteltiin viime viikolla broiskulla, tänään aattelin possua keitellä.

Telkkua
tulee katotta äärimmäisen vähän nykyään. Ehkä taas syksyn tullessa jään kiinni joihinkin sarjoihin :whistle: Pakoa oon aatellut jatkaa seurata. Housea, teho-osastoa, CSI:tä, ilman johtrolankaa ja todistettavasti syyllistä kattelen vaihtelevasti. Nuo on sellaisia hyviä silloin tällöin katsottavaksi, kun uusi juttu joka jaksossa.

Tsemppiä hampulekuriin nipsulille :hug: Mä tykkään siitä fluorin tuoksusta hammaslääkärissä :whistle: Ja muutenkin "tykkään" käydä hammaslääkärillä :/

Mulla on ihan ihmeellinen olo :whistle: Joku ihme onnellisuuspaisumus tms. Taitaa nuo paremmat unet olla tehneet tehtäviään, kun tuntuu, että kaikki vihdoin onnistuu ja jokseenkin nyt on vaihteeksi sellainen olo, että meillä on kaikki hienosti ja luotan tulevaisuuteen:D :heart: Rahahuolia ois kovin, mutta oon päättänyt, että tästäkin selvitään, vingutan Visaa vain todellisen tarpeen tullen muutenkin, joten sen avulla tästä päästään yli. Töihinpaluu kun jo häämöttää :whistle:
 
huomenta :wave:

eilen meni sitte ekaa kertaa puuro alas tuolla herralla ja ei kelvannu äidin tekemät vaan se hedelmäinen puuro oli tosi jees, olis vetäny sitä vaikka kuinka paljo mut annoin 1,5 desiä sitä puuroa ja 100ml maitoa päälle. :D

piipero86 & kalle 2pvää vajaa 6kk
 
Tv-ohjelmista olitte jytskailleet.Kaikkea hömppää ja välillä ihan asiaakin tulee katottu eli Huippumallit :D House, Ruma Betty mm. nii Salkkarit tietenkin,inhimillinen tekijä/punainen lanka,joitakin dokumentteja ja luonto-ohjelmia varsinkin jos on orankeja :whistle: kai sitä Big Brotheria ja Idolsia taas koukuttaa :saint: :D

Kovasti pienet helmet jo ovat maistelleet tai jo syövät =) meillä vasta maisteluasteella hedelmäsoseet ja kasvikset

Pojalle on tullut jotain ihme läikkiä peppuun :eek: ensin luulin kuivuneiksi kohdiksi ja nyt näyttää ihan palojäljiltä,mut ei ole,ei tajua.Ne isonee vaan,höh.Täytyy yrittää jos Natusan ja ilmakylvyt auttais
 
Telkusta: Huipparit on mun suosikki ja Idols on kiva, BB:stä en tykkää, mutta koukkuun jään aina :LOL: Ja mun likainen salaisuus on MTV:ltä tuleva The Hills, ihan dorka ohjelma, mutta täysin koukussa :whistle: Ja aamut alkaa tietty Serranon perheellä. Mä yleensäkin katselen kaikkea hömppää, koska tv:tä katselen rentoutumismielessä, yleensä väsyneenä, enkä jaksa keskittyä mihinkään vakavaan.
 
Kalasta: Joita pelottaa se kalan anto, niin antakaa ihan vaan vaikka puolikas tl eka päivänä ja sitten lisäätte pikkuhiljaa annosta. Tai voitte jopa kokeilla niin, että laitatte kalassa kastetulla pumpulipuikolla huulen sisäpuolelle sipaksen. Jos on allergiaa, pitäs tulla jo tästä oireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Pojalle on tullut jotain ihme läikkiä peppuun :eek: ensin luulin kuivuneiksi kohdiksi ja nyt näyttää ihan palojäljiltä,mut ei ole,ei tajua.Ne isonee vaan,höh.Täytyy yrittää jos Natusan ja ilmakylvyt auttais
Meillä tuli sellasta saman kuulosta, kun vaihdettiin vaippoja :whistle:
Siis samassa merkissä pysyttiin, mut malli vaihtui Pampers NewBaby-->Pampers BabyDry :eek:
ActivFittit ei oo tota tehny, joten siirryttiin sit niihin ja läkät hävis vajaassa viikossa :whistle:
 
Kalasta, 2 kertaa ollaan kokeiltu...eka kerralla tuo tais oksentaa jo hajusta :kieh: Ja toka kerralla maisoi, mut tokan lusikallisen kohalla tuli sellaset oksut, et meinasi et toinen tukehtuu :ashamed: Sen koommin ei oo maisteltu. Purkkikalaa siis tarjosin :whistle:
 

Yhteistyössä