***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mäkin laitan hedelmäsosetta ja välillä Tutteliakin joukkoon, mutta ei tunnu uppoavan. :/ No jos syöttäis ton yhen paketillisen Piltti-puuroa ja sittekokeilis taas tavallista. Tää on kyllä ihan päätön logiikka, mutta alko säälittää pikkainen, kun tuntu, ettei tuo saa mahaansa täyteen. :(
--mä ostin kans ekaks puuroks tommosen jauhopuuron, riisiä oli se. Nyt syödään riisihitalepuuroa veteen tehtynä ja hyvin maittaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
sitterissä on tosi kiva kääntyä ympäri,
Meillä on sitteri laitettu poistoon jo aikoja sitte just ton takia :LOL: :LOL:
Eiks teillä oo vöitä niissä? :eek:
On, mutta ovat just tasan niin hankalat laittaa että jätkä otettais jo pois sitteristä ennen kun vyöt ois saatu kiinnitettyä =) Vähän niinkun mun entisen auton turvavyö: oltiin jo perillä ennen kun apukuski oli saanut revittyä turviksen paikoilleen :p
Ja toisekseen, tähän asti ei oo tarvinnut mitään vöitä edes ajatella, kun ei pienimies oo osoittanut kauheasti merkkejä omatoimisuuteen... Hän on enemmän tahto- kuin toimintaihmisiä :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Sanoi että parempi olis aloittaa puurolla kuin lihasoseella... :xmas:
--ja meillä just toisten päin :eek:
Meillä sano sillo että nyt sitte 5 kk ikäsenä voitte ottaa puurot ja lihat mukaan :LOL: Ei siis järjestyksestä ollu puhettakaan...
Tää on niin tätä :headwall: :LOL:
Taidan ottaa ne puurot kehiin vasta parin viikon päästä..

edit. ja kiitos vastauksista :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Ei siis järjestyksestä ollu puhettakaan...
Meil käski odottaa ainaski kaksi viikkoa ennen kuin aloittaa tuon lihasoseen että vatsa tottuu ensin tuohon puuroon... :D
No voi kauhia. Ota näistä nyt selkoa. Mä omalla perstuntumallani aloitin puurot viime viikolla ja tänään annoin lihaa. :whistle:
 
Musta tuntuu, että maalaisjärki taitaa olla paras noissa syömishommissa..Meillä mennään aika varovasti, kun A:lla on selkeesti herkempi massu..Maistellaan siis aika maltillisesti ja pitkään samoja makuja. Toiset taas kokeilee kaikkea mahdollista melkein heti ja hyvin menee. Ja kaikkihan me ollaan syömään opittu, vaikkei silloin oo teorioita tai käytäntöjä tainnut kauheesti olla :D
 
Mä oon käsittäny kun ne neuvolassa sanoo että aloita aamupuurolla, että syy on se ettei kannata uutta makua antaa yötä vasten ettei tuu mitään allergisia oireita. Meillä oi puurot menee vähän niin että joka ilta / aamu ei välttämättä anneta ees puuroa vaan mennää maidolla ja vellillä. Tuo jätkä on aika huono aamusin suostumaan tolle puurolle.. Otetaa eka vaikka maitoa ja sitte ehkä vähän ajan päästä puuroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Huomaatteko kuinka siivosti me ollaan nyt oltu... :LOL:
Mie just katoin tota mun edellistä viestiäki että onpa tylsän näkönen että huomaako tota ees kukaan :D Mut syy siihen on että mä en löytäny mitää hymiötä aamupuurosta tai allergiasta :saint:
 
Jahvettiahan tässä nyt kaipaa meille maalaisjärjen ääneks ruokakeskusteluihin, mutta tuo tais livistää nukkumaan.

Sitteri on meillä kyllä edelleenkin päivittäin käytössä. Illalla tuo on siinä vielä just ennen nukkumaan menoa kuuntelemassa veikan iltasatuja. Tänään oli Uppo Nalle ja nukku-ukko. Ihan tuli lapsuusmuistoja mieleen. Oli mun vanha kirja. :heart: =)

Omasta lapsuudesta vielä, että meillä on mies aina nauranu mulle, kun oon väittäny, että meillä oli sellaisia Fabuland-legoja. Ei sellalisia oo kuulemma olemassakaan. :/ ;)
No tänään löysin viime talven Kaksplussasta jutun Fabulandeista. ;)

Meillä oli esikoisella sellainen vanhanajan kolmipyöräinen, mutta sillä oli vissiin vähän hankala polkea, mutta ei tuo kyllä oo koskaan ollu mikään motorinen nero. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Sanoi että parempi olis aloittaa puurolla kuin lihasoseella... :xmas:
--ja meillä just toisten päin :eek:
Meillä kans :eek: Puurosta kun kysyin että koska uskallan antaa kun vasta alettu nää kiinteet niin sanoi että siinä 7kk ikäsenä, ja lihojen jälkeen... Perusteli sillä että kun viljoista tulee helpoiten allergioita, eli ilmeisesti mitä myöhemmin sen parempi... Emminä tiedä, teen kuitenkin niinkun täti sanoo :xmas:
 

Yhteistyössä