***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

pilvipoudalle :hug: !!

Mulla kans vähä :'( -olo.. Poika vetäsi kaariyrjöt iltapuuronsa jälkeen, mäni sohva pyykkiin... mut luulen että söi vaan liian nopeasti sen puuron, koska puuron jälkeen halusi leipää ja omenamehua ja banaaninkin vielä söi, ja ne pysyi masussa. Teki nimittäin pienempänä MONTA kertaa tuota, että ahmi puuron, ja sitte puklas pois kaiken, kun oli liian nopeasti lapponu.

Ciba, peukutus kakun tekoon, hyvin se menee! Maku on ainaki taatusti just bueno, koska mikäpä kermalla kuorrutettu ei ois hyvää!! =) ;)

Nyt unten maille yrittelemään, jospa sitä sais nukuttua tästä yrjöepisodista huolimatta. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Helmisja jahvetti sori en nyt muista teidän pikkusten mittoja :ashamed: mutta kun sanoitte että teillä ollaan pikkuisia niin kuinka pikkuisia?
Meillä oli 6kk:na 7kg ja 65cm =)
Ei nyt siis ihan älyttömän pieni, mutta todella rääpäle näihin päälle 70cm ja lähemmäs 10 kilosiin =) :p
No juu riippuuhan se mihin vertaa,mut ei kantsi verrata meihin kymppikiloisiin,muutamahan niitä täällä vaan on
=) .Meilla tätsy neuvolassa sanoi et ollaan 2-3kg painavampia kuin vauvat keskimäärin :D joten.... hyvissä mitoissa teillä ollaan =)
Mä aina yritän olla vertailematta ja poikahan on koko ajan kasvanut omaan tahtiin ja syökin tosi hyvin ja paljon. Mutta useat ulkopuoliset aina muistaa mainita, että onpa se pikkuinen...Ja onhan se tietty verrattuna mun kavereiden vauvoihin, mutta mitäs siitä :D

Huomasin tänään, että meidän kimulille ei mangosose sovi :| Puklinut hirveesti nää päivät, kun ollaan mangoa kokeiltu ja nyt on tullut näppyjä kaulaan...Voi höh :/

Ja kaikille maanantaita tuskaileville :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Olkaa onnellisia te joilla mummot ja papat asuvat lähellä :whistle: Mun äiti ei ole nähnyt poikaa varmaan pariin kuukauteen :headwall: Arvostaisin kovasti jos saisi pojan joskus isovanhemmilleen hoitoon, mutta ei....
Illtaa mammat!

Selailen päivän satoa. Meillä on vähän sama isovanhempien kanssa. Yks asuu 30 km päässä, yks 600 km päässä, yks noin 1000 km päässä (vähintään) ja yks tuolla pilven päällä. Joten eivät todellakaan liikaa arkea häiritse. Mutta en mäkään kyllä kestäis jatkuvaa puuttumista.

Mulle usein kaupassa tms. ihmetellään, että minkä ikäinen.. Ja kun sanon, että 6kk, niin aina yleensä ihmetellään, että onpas pieni :kieh: Mua ei A:n pienuus tms. haittaa, kun kasvaa kuitenkin tasaisesti koko ajan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Pilvipuodalle :hug: Kurjaa tuollainen yksipuolisuus..Toivottavasti saat siihen jonkun selityksen. Jos vaikka ystävälläsi on vaikeaa tällä hetkellä, eikä pysty puhumaan asiasta?
Sama tuli mullekin mieleen .Mä olen meinaan itsekin semmoinen luolaan kaivautuja kun jokin asia oikein kunnolla vaivaa ja silloin saa puhelimet päristä kun on vaan lobotomia tilassa

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Olkaa onnellisia te joilla mummot ja papat asuvat lähellä :whistle: Mun äiti ei ole nähnyt poikaa varmaan pariin kuukauteen :headwall: Arvostaisin kovasti jos saisi pojan joskus isovanhemmilleen hoitoon, mutta ei....
Illtaa mammat!

Selailen päivän satoa. Meillä on vähän sama isovanhempien kanssa. Yks asuu 30 km päässä, yks 600 km päässä, yks noin 1000 km päässä (vähintään) ja yks tuolla pilven päällä. Joten eivät todellakaan liikaa arkea häiritse. Mutta en mäkään kyllä kestäis jatkuvaa puuttumista.
Meillä vähän sama homma. Kaikki isovanhemmat asuu 400 km päässä ja apu on aika kaukana. Ei kavereita viiti vaivata lastenhoitopyynnöillä, joten aika omillaan ollaan täällä. Tosin mullakin palais käämi päällepäsmäröintiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Helmisja jahvetti sori en nyt muista teidän pikkusten mittoja :ashamed: mutta kun sanoitte että teillä ollaan pikkuisia niin kuinka pikkuisia?
Ei nyt siis ihan älyttömän pieni, mutta todella rääpäle näihin päälle 70cm ja lähemmäs 10 kilosiin =) :p
No juu riippuuhan se mihin vertaa,mut ei kantsi verrata meihin kymppikiloisiin,muutamahan niitä täällä vaan on
=) .Meilla tätsy neuvolassa sanoi et ollaan 2-3kg painavampia kuin vauvat keskimäärin :D joten.... hyvissä mitoissa teillä ollaan =)
Mä aina yritän olla vertailematta ja poikahan on koko ajan kasvanut omaan tahtiin ja syökin tosi hyvin ja paljon. Mutta useat ulkopuoliset aina muistaa mainita, että onpa se pikkuinen...Ja onhan se tietty verrattuna mun kavereiden vauvoihin, mutta mitäs siitä :D
:D :hug: ymmärrän...me ku saadaan aina kuulla sitä päinvastaista :D tänään just tuli yksi tätsy kertomaan mulle kun vaihdoin vaippoja kuinka pullea vauva mulla on :xmas: no on on ja hyvä niin :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hannipupu:
Hassua kun meillä on niin laaja ikäjakauma ,teitin oikeet helmet on jotku ylim kuukauden melkein kaks vanhempia ku V joka siis 030308.
Onnea uusista mitoista. Meilläkin neiti on noita nuorimpia 040308, mutta tänne helmimammoihin oon jämäntäny. =)

:D :hug: ymmärrän...me ku saadaan aina kuulla sitä päinvastaista :D tänään just tuli yksi tätsy kertomaan mulle kun vaihdoin vaippoja kuinka pullea vauva mulla on :xmas: no on on ja hyvä niin :D :heart:
Koskaa ei oo "hyvä" vauva :LOL: Meil on taas liian pitkä vauva :whistle:

Onnea Ciballekin kakun tekoon! =) Ja äippäHkin puolivuotiaalle neidille iso onnittelu :hug: Niin se aika vaan menee. :eek: Ajatelkaas, vastahan nämä murmelit oli ihan pikkuruisia sylkyssä tuhistelijoita. :heart:

Meillä piti olla neuvola, siis 6kk (tyttö nyt 6kk19pv) tänään, mutta ei sit ollukkaan. Mentiin sinne, mut se oliskin ollu vasta huomenna. :kieh: Joku hämmennys jomman kumman päässä. |O Saatiin uus aika torstaille.

Meillä myös, kuten Liinamarilla, on tänään syöpötelty pottua. Meillä siinä oli tosin seassa parsakaaliakin. Hyvin maistui. =) Ja koska minkäänlaisia oireita ei tullut, ei silloin aiemmin maistellessakaan noista, niin uskaltauduimme antamaan tytölle päivällisaikaan yhden maissinaksun. =) Uskomatonta, miten lapsi voi olla onnellinen yhdestä naksusta! Ja miten hienosti hän sen nakersi, oikein rouske kävi, kun Hattara kahdella hampaannysällään järsi naksua. Harmittelin myöhemmin, etten tuota hetkeä kuvannut videolle. Muuten meillä kylläkin on jo pari tuntia + ristiäiset tyttöä kuvattuna. :whistle: äippäHki oli ainakin innostunut videokuvauksesta, mites muut?

Bumbo oli ekaa kertaa suihkukäytössä tänään. Ja tytöllä oli suihku omassa kädessä. :D Tulee kyllä olemaan hyvä apuväline vauvauinnissa tuo Bumbo. Mukavalta kuulostaa tuo Ipun ja neidin uusi tuleva harrastus. :) Mä oon kova lorujen ystävä myös. Me ilmoittauduttiin tänään seurakunnan muskariin. 20 e/kausi, ei paha. Keväällä oltiin jo muutaman kerran siellä, mutta silloin tyttö oli ehkä liian pieni noihin touhuihin. Ei oikein välittänyt koko hommasta. Nyt on varmaan jo ihan eri meininki. =)

pilvipoudalle :hug: kaverihomman takia! Persiistä tuommoiset! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Koskaa ei oo "hyvä" vauva :LOL: Meil on taas liian pitkä vauva :whistle:
Niinpä niin,olis ihan kauheeta jos kaikki maailman ihmiset olis tehty samasta muotista,tyyylsäää |O

Pilvipuodalle :hug: Kurjaa tuollainen yksipuolisuus..Toivottavasti saat siihen jonkun selityksen. Jos vaikka ystävälläsi on vaikeaa tällä hetkellä, eikä pysty puhumaan asiasta?
Sain äske sähköpostin...ei vaan halua olla ystävä... Haluaa ennemmin olla omissa ympyröissä perheen ja isovanhempiensa kanssa... Joten se tarina päättyi... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Illtaa mammat!

Meillä vähän sama homma. Kaikki isovanhemmat asuu 400 km päässä ja apu on aika kaukana. Ei kavereita viiti vaivata lastenhoitopyynnöillä, joten aika omillaan ollaan täällä. Tosin mullakin palais käämi päällepäsmäröintiin..
Meillä taas päinvastainen tilanne, eli mun vanhemmat asuu tossa 500m päässä ja miehen äiti vajaan 2 kilsan päässä :whistle: :D. Tyytyväisiä ollaan tilanteeseen, mutta ovatkin sitä sorttia etteivät tuppaudu, eivätkä myöskään määräile miten lapsemme kasvatetaan, vaan kunnioittavat meidän tapoja-monessa asiassa periaatteet on kyllä samat, mutta jos sanomista on, niin sitten sanotaan suoraan. Joka viikko nähdään kertaa monta, mun äitillekin iskee eroahdistus jos ei pariin päivään näe lapsia.

Yhteistyössä