***Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (2. pino)

[quote="Muori]Mä oon jaotellu meitin kotityöt kolmeen ryhmään: siivous, ruoalaitto ja pyykkäys. Oon sanonu ukolle, että voin hoitaa noista kaks, mutta sen pitää ottaa yks itelleen. [/quote]

Oho...hieno juttu jos toimii! :flower: Meil kotityöt ja lastenhoito on mun tehtävä. Nää ovat mun töitä kuulemma, ku oon vaan kotona. :eek:
 
Huomenia!

Meillä on käytössä 74cm vaatteet. Pojalla on aika pitkät jalat, puntit meinaa kirrata vaikkei ukolla varmaan ole pituutta kuin hyvä jos 70cm.

Että mua harmittaa, avaamaton leipäjuusto olikin mennyt eilen vanhaksi, ajattelin nyt aamusella herkutella hillon kanssa. Mä oon niin pöpökammoinen, etten pysty sitä enää syömään, vaikka varmaan ihan syötävää vielä olisikin :ashamed:

Jei, meillä nukuttiin hyvin piiiitkästä aikaa :wave: Poika heräsi vain kahdelta (tuputin maitoa, ei huolinut) ja kuudelta (joi 150ml). Itse kyllä heräilin taas koko ajan varmistelemaan että nukkuuko se tosiaan.. Pojan sänky on nyt meidän makkarissa toistaiseksi. Eiköhän tuo vielä ehdi omassa huoneessaankin nukkumaan :xmas:

Kala ei oikein maistunut. Poika kiemurteli ja yökkäili, sai oikein inhon väristyksiä :LOL: No, tänään maistellaan taas. Kanasta ja kalkkunasta tykkää kyllä kovasti.

Yhtä huutoahan täällä oli koko ilta ollut, kun olin siellä leffassa. Oon ihan fiiliksissä vieläkin, ihana hömppä se Mamma mia =)

Mies lähtee illalla Jazztorille asiakkaidensa kanssa. Taidan väsätä salaattia ja jotain herkkua, kaveri lupasi tulla iltaa istumaan. Huomenna menen laittamaan työkaverilleni pidennykset.
 
Sain vihdoin kahlattua tekstit tähän saakka! Kauan siinä menikin tänään, kun poika oli jotenkin tosi kränttynä, nyt vihdoin hiljeni ja vein hänet sänkyynsä, jossa leikkii nyt unta odotellessa =) Yö meni silti hyvin, että ei valittamista. Mä olin eilen illalla siellä kampaajalla ja mies laittoi pojan nukkumaan puuron jälkeen eli ei poika saanut iltatissiä sitten ollenkaan. Mähän siitä kärsin ja puoli viidestä saakka odotin, että poika heräis, kun rintoja särki jo. Puoli kuus tuo sitten heräsikin ja tankkasi niin hyvin, että nukahti rinnalle mun viekkuun ja makoiltiin yli seitsemään :D Näin pitkään en oo aikoihin edes sängyssä makoillut :whistle:

Jaahas, kitinä alkoi...pitää mennä lauleskelemaan varmaankin :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Roolienvaihdosta eipä sillä ukolla ollu muuta mielessä kuin et pääsis nalkuttamaan ja paiskomaan ovia,enhän mä katsokaas muuta tee :whistle: :saint:


:D Noinhan se on, naiset mitään koskaan tee ;)

TarpallePaljon Onnea!! :flower:

Meillä on ekat päikkärit nukuttu ja jo näyttää siltä että taitaa uni tulla. Kyllähän se nyt väsyttää kun yöllä ei oo kunnolla nukkunut :/ Kai tää on se vaihe kun uudet asiat tulee uniin, eikö joku muukin eilen kirjotellu levottomista öistä??
 
6kk neuvola on nyt takanapäin..
paino: 8840g (viimeksi 8490)
pituus: 71cm (viim. 69,7)
pipo: 47,6cm (viim. 46,6)

ens kuussa ei oo neuvolaa ollenkaan ja 8kk iässä sitte lääkärin neuvola. kalle kasvanu tosi hyvin,käyrät menee samaa rataa ku ennenki. painoa oli tullu nyt vaan 350g kuukaudessa mutta varmasti tuo liikkuminen vaikuttaa siihenki,muistan ku esikoinen alotti liikkumisen niin paino ei enää juurikaan noussu.

me on nyt syöty ilta puuroa parina iltana niin terkka kehotti että aamupuuro kans kehiin ku puuro on kuitenki aina parempi ku velli, vahvistaa leukoja, pitää paremmin nälkää jne. ja ollaan nyt jumituttu tuohon kanaan niin pitäs vaan ruveta muita lihoja kokeilemaan.

syökö muiden helmet jo 2 kasvis/liha ateriaa päivässä? ku aloin miettiä sitäki että jos rupeis ottamaan iltapäivisin kans vähä kasviksia,esim. puoli purkkia..

viime yönä piti turvautua särkylääkkeeseen ku kalle heräsi yhdentoista jälkeen ja itki vaan vaika mitä teki,kantelin ja hyssyttelin,tarjosin tuttia ja ei mitään vaikutusta,yritin laittaa peräpuikkoa mutta kallen kanssa se on tosi tympeä operaatio ja taas se suli minun käsiin ku työnsi koko ajan sen pihalle, sitten lopulta otin esikoisen 250mg pamol f lääkkeet peliin ja annoin kallelle 1/4 siitä ja se kävi oikein kätevästi ku se sulatettiin veteen niin se vaan hörppäs lusikasta sen nesteen ja meni ehkä 10-15min vielä itkun kans ja sitten nukku koko yön, puhkeis nuo ylähampaat äkkiä niin sais raukka paremmin luultavasti nukuttua

piipero86 & kalle 6kk :heart: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
[Mä oon jaotellu meitin kotityöt kolmeen ryhmään: siivous, ruoalaitto ja pyykkäys. Oon sanonu ukolle, että voin hoitaa noista kaks, mutta sen pitää ottaa yks itelleen.
Toihan on hyvä jaottelu! Mä nyysin mallin itelleni. Tollasella jaottelulla mä hoidan useimmiten ruoanlaiton ja pyykkäyksen. Siivous jää kyl miehelle.. Tosin kyllä sekin tekee ruokaa ja pyykkää. Tohon jaotteluun voisin lisätä lastenhoidon vaiks se ei mikään kotityö olekaan.. Joskus ukko töistä tullessaan tekee ruoan selittäen sen, että mä olen kuitenkin ollut koko päivän keksimässä tytölle virikkeitä.

Meillä ei tykätä olla selällään. Hieroo kiitettävästi naamaa (simmut, korvat,nenä ). Nokka vähän tukossa mutta menettelee.. Viikonloppuna on tätä flunssaa ollu jo viikon.

Oonks mä jo tuulettannu, että tänään on perjantai?

Ylihuomenna tulee ukko kotiin!


 
Mä muuten keksin ihan superidean eilen kun menin nukkumaan:

Se, joka on täällä viimeisenä yöllä, kirjoittaa klo.22 jälkeisistä teksteistä pienen koosteen. Niin ei tarvi sitten aamulla käydä 20 sivua läpi |O Sitten jokainen saa laittaa niin monta hymiöö ja lainausta kun haluaa :xmas: :LOL:

Mä olen 100% varma, että tää idea saa kannatusta - ei ehkä niiltä yökukkujilta ;)
 
Hello :wave: ,
Kattotaanpas mitä muistan...
Onnittelut ainaskin Tarpalle ja muillekkin sankareille :flower:

Lohdutushalitsut ainaskin Ievalle ja Muorille :hug:

Hilunen; kiva juttu että ei löytyny mitään refluksiasta pahempaa :hug: , toivotaan että lääkitys rupeaa auttamaan ja annostus saadaan kohilleen mahd pian.

Eilen vein kirppis kampsut ja tänään pitäs käyä läpi noita omia vaatteita ja pystyä niistä luopumaan...yllättäen tuol on semmossii vaatteita jotka joskus vielä ihan vissiin mahtuu päälle :LOL: :LOL:

Ja Jahvelle onnittelut loistavista kaupoista :flower:
 
Turvaistuin asiaa...mä en oo viel ees ajatellu koko asiaa...ahistaa ja varsinkin lompakkoa ahistaa |O ..mulle kans on yllättäen tärkeintä turvallisuus, joten ei väliä onko kasvot meno tai tulo suuntaan jos testit sen turvalliseksi osoittaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä muuten keksin ihan superidean eilen kun menin nukkumaan:

Se, joka on täällä viimeisenä yöllä, kirjoittaa klo.22 jälkeisistä teksteistä pienen koosteen. Niin ei tarvi sitten aamulla käydä 20 sivua läpi |O Sitten jokainen saa laittaa niin monta hymiöö ja lainausta kun haluaa :xmas: :LOL:

Mä olen 100% varma, että tää idea saa kannatusta - ei ehkä niiltä yökukkujilta ;)
--joo ei kiitos :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä sanoin miehelle vielä vähän ennen synnytystä, että ajatteleppa kun sieltä tuleekin lapamato, niin vähänkö hävettää! Mitä ne kätilötkin ajattelee! Mies aina vetos rakenneultraan...Mutta kun se mönkijä tuntui ihan lapamadolta!

:attn: Mulla siis ei ole koskaan ollut oikeasti lapamatoa :attn: :LOL: :LOL: jos siis joku alkoi epäilemään...
 
Mulla on tossa punaviinipullo odottamassa iltaa...


Meillä on tyttöjen viikonloppu. Vietetään sitä kerran vuodessa sellaisella "vanhojen" ystävien porukalla. Viime vuonna mulla oli siideripullossa vettä...

Illalla sitten:
 

Yhteistyössä