***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

äippähki samaista istuinhärpäkettä kattellu, harkinnassa vielä että pitäiskö ostaa.

civinda meidän poju nauttii musiikista, heti kun laittaa musiikin soimaan niin hymyilee ja tykkää kun tanssitan.

Onnea babygirl :flower:

Me juhlitaan jo tänään pojan 6kk synttärit. Ovat oikeasti huomenna mutta ei olla kaikki huomenna oikeen samaan aikaan paikalla niin tänään jo syödään kakkua jonka tossa pikaseen tytön kanssa tein.

*lähtee keittää kahvia*
 
Onnittelut isoille ja pienille sankareille :flower:

Me pyörähdettiin lintsillä ja kivaa oli, neiti oli ihan fiilareissa kun oli uutta maisemaa. Itte uskallauduin kaks kertaa vuoristorataa ja kerran viikkariin..oon aika not extreme tyyppi :ashamed:

Me alotettiin lihalla, kanalla kans, ja nyt possu koklattu ja seuraavaks nauta. Viljoja oon kokeillu kauraa ja ohraa ja ainaskaan kaura ei sovi meille, puklu-oksena tulee koko päivän ulos. Ohrasta ei ihan varmuutta sopiiko. Testaan varmaan taas huomenna. Mä sain vinkin et viljat pitäs käydä läpi aakkosjärjestyksessä, tai siis pitäs ja pitäs, mut noin oon kuiteskin tehny. Iltapuurona meillä on riisihiutalepuuro :wave:

Musiikkia meilläkin tykätään kuunnella ja aikas varma rauhoittuminen tapahtuu limpsin lampsin laulun aikana joka aina vaan on neidin lemppari :heart: . Eilen jouduin varman laulaan se ehket ööö sata kertaa ennen kun neiti nukahti, kun oli tiukka ilta :eek: , muuten ihan kiva mut siin on vaan yks säikestö niin pikkasen meinaa jo kyllästyttää..koitin sit samalla sävelellä "keskustella" miehn kanssa vaan eipäs onnistunu, neiti heti hiffas että nyt on väärät sanat ja sehän peli ei vetele :LOL: :LOL:
 
Polttarit vietetty! :wave:
Morsian oli päivästään tosi otettu, kun ei tietysti ollut sen jalkansa takia osannut ehkä ihan hirmuisesti mitään odottaa. Vaan niinpä oli lauantaiaamuna herännyt siihen, kun kodissa lävähtää soimaan "voiko ihanammin päivä enää alkaa", polttariporukkalaiset olivat hiipineet salaa sisään ja asentaneet cd:n soittimeen ja tällaisen herätyksen oli morsio siis saanut. Ensimmäiseksi tuleva rouva oli saanut kuohuviiniä ja mansikoita sänkyyn tarjoiltuna. Sitten munakello aikaa rajaamaan ja käteen lista tarvittavista tavaroista, jotka pitää pakata mukaan. Mm. hiusharja, puhtaat alkkarit, suolaa (wtf?!), puhtaat sukat, verkkarit, vispilä (wtf?! mihin tarviin vispilän?!) yms yms yms. Tavaroiden keräilyn jälkeen piknikille pihalle, eli ulos oli katettu monipuolinen aamiainen nurmelle.
Aamupalastelun jälkeen olivat kääntäneet auton nokan kohti pohjoista, ja suuntasivat viiden tunnin ajomatkan verran tänne. Matkalla oli morsiolle taidettu maistattaa vähän siideriä, sen verran livakkaan kieli lauloi kun tänne pääsivät. Ai niin ja asusteenaan morsiolla oli aivan kauheat kirppislöydöt eli jotku siniset ihon myötäiset urheiluverkkarit, Sulkavan Soutu t-paita vuodelta jotain, vaaleansinisävyinen verkkatakki, punainen Levis-huppari-pusakka-joku-ihme-vaate, punainen coca-cola vyölaukku, keltaiset jalkapallosukat, ja turkoosit lenkkarinraaskut! Päässä semmonen heijastinkuminauha, neonkeltainen väriltään. Jesh!!
Täällä mentiin ekana kirppikselle, missä tulevan rouvan piti 10 eurolla ostaa iltavaatetus itselleen, jo olemassa olevien pinkkien korvisten ja mustan afroperuukin kaveriksi, ja löytyihän sieltä melko hehkeät vermeet. Sit suunnattiin kauneushoitolaan, missä morsio sai nauttia ihanasta ultraäänihoidosta kasvoille, sekä joku naamio... ja lopuksi myös meikki ja kampaus; urheilijaneidon oli aika muuttua Kleopatraksi! Tällä habituksella lähdettiin sitten kaupungille, missä kleopatran piti kerätä vastaantulijoilta neuvoja hyvään avioliittoon, hyvään vaimona olemiseen. Kello oli n. 4 iltapäivällä tässä vaiheessa, lauantaipäivä, joten kaikki liikkeet kiinni jo-> kaupunki oli aika hiljainen ja neuvojia ei oikein tahtonut piisata.. No, jokunen saatiin kasaan, ja päästiin nauttimaan kysely-aktiivisuudella tienattua siideriä terassille. Samalla syötiin vähän ranskiksia että jaksetaan odottaa illan grillauksia ja muita herkutteluja! :p
Terassilta siirryttiin sitten mökille, tai ehkä sitä voisi huvilaksi sanoa, sen verran iso oli ja hvyin varusteltu. Siellä nautittiin ekaksi kuoharit, ja vähän suolapalaa, sekä kahvit. Sitten saunoimme, morsiussaunasta sai emäntä nauttia; istua löylyissä koivunlehtien ja kuusenoksien päälllä (kun eihän se avioliitto aina ihan ruusuilla tanssimista ole), selkään hierottiin suolaa (ettei avioliitossa vanhat suolat janota) ja jauhoja (että on puhtaat jauhot pussissa!), ja lopuksi päähän rikottiin kananmuna (tämän tarkoitus jäi epäselväksi, tietääkö joku tän?). Peseytymisvaiheeseen oli kaikenlaisia naamioita ja kuorintoja myös meille muille, ihanaa!
Saunan jälkeen grillattiin ja nautittiin hyvästä ruoasta. Tässä vaiheessa, taikka siis tämän jälkeen minä sitten suuntasin kotiin, kärsin taas yllättäen järettömästä päänsärystä sen kerran kun jotain tapahtuisi... :kieh: :headwall: Enkä sen takia ollut siis mitään koko päivänä juonutkaan, kun arvelin että kymmenen naisen aikaansaama melu-häly-kikatus alkaa käydä liiaksi jo entuudestaan kipeään päähän ja saatan haluta lähteä kotiin omaan sänkyyn nukkumaan, ja siltähän se tosiaan alkoi tuntumaan, kun siiderit sai mimmilauman desipelit nousemaan! ;)

Semmoiset polttarit siis... ja miksi ihmeessä näin julmetun pitkä selostus, ni heräsin just päikkäreiltä, ja sain taas paniikki-pahoinvointi-kohtauksen, ja piti saada tehokkaasti jotain muuta ajateltavaa, joten aloinpa siis kirjoittamaan eilisen päivän kulusta.
Olo alkaa helpottaa, joten toimi taas! ;)
 
babygirlille synttärionnittelut


ieva En muista mitä kaikkea sillon kahvilla turinoitiin näistä ruoka-asioista niin vastaan tähänkin :D
5kk iässä alotettiin viljat kauralla. Tähän mennessä ollaan syöty kauran lisäksi ohraa ja riisiä.
6kk otin lihat mukaan. Naudan ja sian lihaa syötiin rinnakkain. Kanaa ruvettiin maistamaan 7kk iässä ja nyt kun tulee 8kk täyteen niin maistatan kalaa :)

Mies lähti pojan kanssa ukkinsa luo synttärikahville (ukki täytti eilen 80v.) ja mie olen AIVAN YKSIN täällä kotona B) Ihana rauha ja hiljaisuus
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Päivää! :wave:

Hyvä "turhake" vinkki..mun äiti osti neidille Bebesistä tällaisen sack' n seat -hommelin http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2105
onnistuikohan toi linkitys. :whistle: :whistle: Mutta siis, toimii varmaan hiukan isompana tosi hyvinkin kylässä, ravintolassa jne. ja ei varmasti tarvi pelätä että tuoli kaatuu tms.Eikö ollut kalliskaan. Me kokeiltiin neitiä siihen ja siinä oli ja pysyi, ei edes yirttänyt kaatua, kun siinä tuki tulee sivuilta kiinni. Nauroi vaan hulluna ääneen kun me ihasteltiin häntä!! :heart:
Kiva kuulla tuosta kokemuksia. Näytti nimittäin tulevan kaupanpäälle, kun tilasin yön kähmässä 2+:n.
 
Puurot alotettiin ennen lihoja, ainakin meillä. Muistaakseni suosittelivat näin neuvolassa, vaikka eiköhän se ole ihan sama.. =)
Kerran on ollu velliä se Nestlen puuro myös täällä. Oli vähän lusikoimista. :LOL:

Taidan mennä pienille päikkäreille, ku likkakin nukahti. Tein tuossa pitsaa, namia oli :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Päivää! :wave:

Hyvä "turhake" vinkki..mun äiti osti neidille Bebesistä tällaisen sack' n seat -hommelin http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2105
onnistuikohan toi linkitys. :whistle: :whistle: Mutta siis, toimii varmaan hiukan isompana tosi hyvinkin kylässä, ravintolassa jne. ja ei varmasti tarvi pelätä että tuoli kaatuu tms.Eikö ollut kalliskaan. Me kokeiltiin neitiä siihen ja siinä oli ja pysyi, ei edes yirttänyt kaatua, kun siinä tuki tulee sivuilta kiinni. Nauroi vaan hulluna ääneen kun me ihasteltiin häntä!! :heart:
Kiva kuulla tuosta kokemuksia. Näytti nimittäin tulevan kaupanpäälle, kun tilasin yön kähmässä 2+:n.
Sama täällä... KaksPlussan tilauslahjana saatiin toi ja yks päivä sen avasin mutta en oo vielä saanu aikaseks miettiä miten se oikein saadaan siihen tuoliin :ashamed: :D Mutta hyvä kuulla ettei ihan turhake oo ollu kun meki reissaillaan jonkun verran niin on helppo ottaa mukaan :)

Me taidettiin alotella noita viljoja ja lihoja aika käsi kädessä :ashamed: Sillon kun vauhtiin pääs eikä ollu mistään tullu mitään allergiaoireita ni mentiinki sitte aika nopeesti :whistle:
 
SynttäriOnnea Isoille ja pienille myös täältä! :flower: :heart: =)

Me grillailtiin hampurilaisia ja nyt on niin maha täys. :p Neiti nukkuu ja mies on ulkona koira-vanhuksen kanssa. Rakas koiravanhuksemme siis majailee meillä tämän viikon. :heart:

Anno se sack 'n seat on itseasiassa tosi helppo laittaa tuoliin ja vauva siihen. Jos ei onnistu, voin yrittää neuvoo täällä. :whistle:

Me muutes investoitiin videokamera. Pyydettiin ystäväämme, joka on lentäjänä Finnairilla, pitämään silmät auki kaukomaila ja hän sit osti sen HongKongista. Säästettiin ihan kiitettävä penni. Nyt sit ollaan filmattu tooooosi ahkeraan neitiä. :p

Liinamariko se kyseli jutustelusta..joo-o, juttua tulee ihan mahdottomasti! Saa nauraa vedet silmissä kun toinen heiluttaa käsiä ja jalkoja ja suu käy niin mahdottomasti. Ja musiikki on pop täälläkin, ja parhaiten uppoaa äidin laulamat viisut. :whistle: Limpsinlampsin on päivittäinen rituaali leikkeineen täälläkin. :heart:

Joskos nyt alkais viettää laatuaikaa mun Sinkkuelämää boxin kanssa ja katsois parit jaksot... ;)
 
Meiltä löytyy myös lime Sack'N Seat. Ajattelin kans onko mitään käyttöä, mut taitaa sitten jossain vaiheessa ollakin.Kiva juttu.

Kyllä on synkkä keli, aivan syksy jotensakin tullut.Marjapuskiin vois mennä, mut en tie, tuntuu niiiiin kylmältä...
 
Hain tänään liberoboxin... :headwall: ei kirjan kirjaa...sellainen sänkyyn kiinnitettävä pinnasuojus tms. ihan jees, mut meil sellainen on jo...no, laitetaan alakerran pinnikseen...toinen yläkerran pinniksessä. Siteitä, vaippoja ja kertakäyttöisiä ruokalappuja... No, ei kantsi ainakaan lähiaikoina lotota... |O
 
Paljon onnea pienille ja isoille synttärisankareille myös täältä :flower: :hug:

Täällä on vietetty leppoista sunnuntai päivää lenkkeillen koko perheen voimin ja ruokaa laitellen.Juhlittiin miehen ensi viikon synttäreitä vähän etukäteen ja tein hänen lemppariruokiaan. Tuossa sohvalla tuo nyt kuorsaa kupu täynnä ja A just heräsi tunnin (!!!!) päikkäreiltä :) Ihana sunnuntai. Vaikka pihalla onkin tommonen lehmänhenki-ilma, kuuma ja kostea :D ''

Meillä A tykkää laulusta ja musasta, etenkin jos laulan hänelle Veronica Maggiota :D Ja se siis tapahtuu ruotsiksi, mikä ei todellakaan oo mun vahvin osaamisalue. Mutta A nauttii ja yleensä rauhoittuu, jos on kiukkuinen.

Äänteistä ja puhumisesta
: kauheesti tulee äänteitä ja ääntä lähtee niin paljon :D Välillä ottaa ihan korviin, kun neiti tekee selvitystä päivän tapahtumista :heart:

Nyt heipat, katon jos ehdin illalla hymppäkokoontumisajoihin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
häät juhlittu ja pitemmän kaavan kautta, rymysin yli kolmeen :x äsken vasta pääsin sängystä, posliinia on halailtu useempaa otteesee mut nyt näyttäs et helpottaa. mut kivaa oli et kyllä tän olon kestää B)

onnea babygirlille :flower:

Aikas kivaa oli, kun kolmeensaakka jaksoit rymistellä ! Mulla polttareihin meno ens la ja sitä seuraavana häät.Siis ystävän.Omia odotellessa ...

Piti kysymäni, että oliko sun lapsukaiset yötä mummolassa tms.vai kotona hoidossa?Itse tätä pohdin, kun tietty miehen kanssa juhliin mennään :D !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Piti kysymäni, että oliko sun lapsukaiset yötä mummolassa tms.vai kotona hoidossa?Itse tätä pohdin, kun tietty miehen kanssa juhliin mennään :D !
Et kyllä multa kysyny mut vastaan kuitenkin :D

Meillä oli sekä polttareiden että häiden aikana mun vanhemmat täällä lasten kanssa, väliä oli muutama viikko. Hyvin meni! Itse jaksoin kans häissä valvoa 3, sitten aamulla pirteenä 10 ylös :D Itseasiassa 9 jälkeen ei enää väsyttäny mut pakko oli olla sängyssä kun kerrankin oli mahdollista :LOL:
 

Yhteistyössä