***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

APUA!!! Miten mä oikeesti saan ton muksun pidettyä mahallaan ja opittua kääntyyn mahalleen?? Se on nyt niin hyvin hiffannu ton selälleen kääntymisen ettei oo mahallaan enää hetkeekään :eek: Kiepsahtaa heti takas selälleen ja iskee varpaat suuhu ja nauraa vaan |O Ja maanantaina on neuvola ja totta kai siellä kysytää että osaako kääntyä mahalleen :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
APUA!!! Miten mä oikeesti saan ton muksun pidettyä mahallaan ja opittua kääntyyn mahalleen?? Se on nyt niin hyvin hiffannu ton selälleen kääntymisen ettei oo mahallaan enää hetkeekään :eek: Kiepsahtaa heti takas selälleen ja iskee varpaat suuhu ja nauraa vaan |O Ja maanantaina on neuvola ja totta kai siellä kysytää että osaako kääntyä mahalleen :whistle:
...laita värikkäitä leluja sen verran kauas että joutuu niitä kurkottelemaan... Sit voisit vaik kokeilla sitä että käännät avitat sitä jokusen kerran kääntymään mahalleen...mut en tiiä onko noihin poppaskonsteja...oppivat ajallaan... :flower:
 
Anno Lapset tekee asioita eri järjestyksessä ja aikansa menee, ennenkuin oppivat taas jotain uutta.
Anna mennä omalla painollaan ja kerro neuvolassa mitä vauva osaa... ei sitä tarvitse mennä aina just niinkuin kaikilla muilla.

Meillä pikku-ukkeli jo yli 6kk ja ei tosiaankaan ole vielä tietookaan ryömimisestä, kaikki muu on niin paljon hauskempaa.
Mahalla ollessaan vaan tutkii käsiään tai leluja, mutta ei millään viitsi edes yrittää eteenpäin. Olen antanut asian olla ja uskon, että sitten joskus oppii ryömimään.. toivottavasti ennen kouluikää :D

Aikamoinen edistysaskelhan tuo selälleen kääntyminen on, kun meillä kääntyy vaan mahalleen, mutta ei hajuakaan selälleen kääntymisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
APUA!!! Miten mä oikeesti saan ton muksun pidettyä mahallaan ja opittua kääntyyn mahalleen?? Se on nyt niin hyvin hiffannu ton selälleen kääntymisen ettei oo mahallaan enää hetkeekään :eek: Kiepsahtaa heti takas selälleen ja iskee varpaat suuhu ja nauraa vaan |O Ja maanantaina on neuvola ja totta kai siellä kysytää että osaako kääntyä mahalleen :whistle:
...laita värikkäitä leluja sen verran kauas että joutuu niitä kurkottelemaan... Sit voisit vaik kokeilla sitä että käännät avitat sitä jokusen kerran kääntymään mahalleen...mut en tiiä onko noihin poppaskonsteja...oppivat ajallaan... :flower:
Leluilla mäkin koittaisin, mut voihan se olla ettei nekään kiinnostusta lisää-siinä vaiheessa kun nämä meidän murut alkoi kyljellään ährätä mahalleen, autettiin niitä kevyesti kädestä vetämällä kääntymään loppuun asti. Ei siinä kauaa mennyt kun alkoivat kääntyä itse, mut luulen ettei kääntymisen avittamisella ollut mitään tekemistä oppimisen kanssa! :p Peesaan pilvipoutaa, kyllä kukin ajallaan oppii! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
APUA!!! Miten mä oikeesti saan ton muksun pidettyä mahallaan ja opittua kääntyyn mahalleen?? Se on nyt niin hyvin hiffannu ton selälleen kääntymisen ettei oo mahallaan enää hetkeekään :eek: Kiepsahtaa heti takas selälleen ja iskee varpaat suuhu ja nauraa vaan |O Ja maanantaina on neuvola ja totta kai siellä kysytää että osaako kääntyä mahalleen :whistle:
...laita värikkäitä leluja sen verran kauas että joutuu niitä kurkottelemaan... Sit voisit vaik kokeilla sitä että käännät avitat sitä jokusen kerran kääntymään mahalleen...mut en tiiä onko noihin poppaskonsteja...oppivat ajallaan... :flower:
Leluilla mäkin koittaisin, mut voihan se olla ettei nekään kiinnostusta lisää-siinä vaiheessa kun nämä meidän murut alkoi kyljellään ährätä mahalleen, autettiin niitä kevyesti kädestä vetämällä kääntymään loppuun asti. Ei siinä kauaa mennyt kun alkoivat kääntyä itse, mut luulen ettei kääntymisen avittamisella ollut mitään tekemistä oppimisen kanssa! :p Peesaan pilvipoutaa, kyllä kukin ajallaan oppii! =)
Joo meil tuo menee tosi kevyesti noin ku avittaa jos haluaa mutta usein tuo iskee yleensä jarrut päälle kun aletaan houkutteleen ja auttaan. Siis kirjaimellisesti laittaa jalan maahan ja pistää hanttiin oikein kunnolla. Lelut se vetää ittesä luo kurottelemalla jos saa kiinni ja onpa tuo vetäny viltin kauttaki se lelun luokseen jos on ollu viltillä.. Ja jos ei saa lelua niin se vaan ottaa varpaat ja leikkii niillä kun ne on aina hyvin hollilla :headwall: Meil pidetää reenejä joka päivä mutta aika turhauttavaa on :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
APUA!!! Miten mä oikeesti saan ton muksun pidettyä mahallaan ja opittua kääntyyn mahalleen?? Se on nyt niin hyvin hiffannu ton selälleen kääntymisen ettei oo mahallaan enää hetkeekään :eek: Kiepsahtaa heti takas selälleen ja iskee varpaat suuhu ja nauraa vaan |O Ja maanantaina on neuvola ja totta kai siellä kysytää että osaako kääntyä mahalleen :whistle:
...laita värikkäitä leluja sen verran kauas että joutuu niitä kurkottelemaan... Sit voisit vaik kokeilla sitä että käännät avitat sitä jokusen kerran kääntymään mahalleen...mut en tiiä onko noihin poppaskonsteja...oppivat ajallaan... :flower:
Leluilla mäkin koittaisin, mut voihan se olla ettei nekään kiinnostusta lisää-siinä vaiheessa kun nämä meidän murut alkoi kyljellään ährätä mahalleen, autettiin niitä kevyesti kädestä vetämällä kääntymään loppuun asti. Ei siinä kauaa mennyt kun alkoivat kääntyä itse, mut luulen ettei kääntymisen avittamisella ollut mitään tekemistä oppimisen kanssa! :p Peesaan pilvipoutaa, kyllä kukin ajallaan oppii! =)
Joo meil tuo menee tosi kevyesti noin ku avittaa jos haluaa mutta usein tuo iskee yleensä jarrut päälle kun aletaan houkutteleen ja auttaan. Siis kirjaimellisesti laittaa jalan maahan ja pistää hanttiin oikein kunnolla. Lelut se vetää ittesä luo kurottelemalla jos saa kiinni ja onpa tuo vetäny viltin kauttaki se lelun luokseen jos on ollu viltillä.. Ja jos ei saa lelua niin se vaan ottaa varpaat ja leikkii niillä kun ne on aina hyvin hollilla :headwall: Meil pidetää reenejä joka päivä mutta aika turhauttavaa on :headwall:
Kyllä se siitä ajastaan-miksi vaivautua, kun vähän pähkäilemällä lelut saa luokseen liikkumattakin, fiksu poika! :D Jos on rauhallisempaa sorttia muutenkin, niin ei välttämättä pidä kiirettä tämänkään kanssa. Ongelmat kullakin, ite täällä kauhistelen miten hirveällä vauhdilla tyty tuntuu lähtevän liikkeelle, ei haittais yhtään vaikkei niin kova kiire olisikaan... :whistle:
 
Joo, mä tiedän, ettei mun kavereistakaan varmaan kukaan seuraa. Mutta olen todennut helpommaksi olla kiinnostunut, kun mies kuitenkin seuraa niitä. Enkä halua montaa viikkoa olla yksin ja ei edes ole kun yksi telkkari.

Tietty yks vaihtoehto on viettää illat täällä :LOL:
 
Musta tuntuu että meijän poika vaan nukkuu, tai siis kun herää ni hetki touhutaa ja sit syödää ja onkin jo väsy. Yleensä 1,5h on hereillä ja menee nukkumaan ja nukkuu tunnin verran, 4 päikkärit ehtii päivän aikana nukkua. Paljos muiden helmet nukkuu??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Musta tuntuu että meijän poika vaan nukkuu, tai siis kun herää ni hetki touhutaa ja sit syödää ja onkin jo väsy. Yleensä 1,5h on hereillä ja menee nukkumaan ja nukkuu tunnin verran, 4 päikkärit ehtii päivän aikana nukkua. Paljos muiden helmet nukkuu??
Samma här
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Musta tuntuu että meijän poika vaan nukkuu, tai siis kun herää ni hetki touhutaa ja sit syödää ja onkin jo väsy. Yleensä 1,5h on hereillä ja menee nukkumaan ja nukkuu tunnin verran, 4 päikkärit ehtii päivän aikana nukkua. Paljos muiden helmet nukkuu??
Samma här
Naapuri kysy että nukkuuko 2 vai 3 päikkärit, joo ei ku 4... :whistle:
 
Kerro heti mimmosta kakku oli :D

Mul on kakku kostumassa ja pyöräytin eilen tähteeks jääneistä tortillaletuista enchiladaksiakin.. Ne ja pari pellillistä pizzaa odottaa uuniin laittoa kunhan mies kotiutuu... Pikkasen oon ylpee itestäni :saint:
 

Yhteistyössä