***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Täällä sataa kans :/ ja on satanu koko yön. Nyt on hyvää aikaa alkaa touhuumaan mutta ku kiinnostaa ku...

Meil tulee porukat kans huomen tänne kun mennää häihin ja nyt työn alla olis huominen ruoka niille valmiiks ja puolvuotiskakku sunnuntaille. Mä meinasin kokeilla suklaa-mustaherukkakakku, kun ei vielä tarvi olla mikään lastenkakku :D Saas nähä kuis ämmän käy :D Pakkasessa on vielä jälellä pullia ja mustikkavalkosuklaamuffinsseja joten niitä sit kans pöytään... Nyt pitäis vaan saada inspiraation alkaa touhuun :D Hienon kakun olit Ippu tehny :)

Nii ja limen vihreät rattaat ehottomasti :D Mä tykkään siitä =)

 
Huomenta :wave:

Meillä neiti nukkui koko yön..jännä miten nää yöt vaihtelee..välillä herää kerran,välillä kaks ( tai no toinen herääminen on oikeestaan aamulla 5-6 välillä ) ja sit toisinaan nukkuu koko yön :eek: . Tokikin usein heti meen maidon lämmittään, nyt kun pyöriskeli tossa 2-3 välillä niin lykkäsin vaan tutin suuhun..

Täytskäri täytteistä mun ehoton lemppari on vattu-valkosuklaa-kerma-mascarpone mousse, sopivasti täydentävät toisiaan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitä täytettä Ipun kakussa on?
Kaakaopohja, mansikkaviipaleita ja pätkismousse :p
Netistä löysin tällaisen yhdistelmän, saa nähdä miten sopivat yhteen!
Linkki, linkki, linkki...pliiiiiiiis!!! :p :D :flower:
Tässä sitä on käytetty täytekakussa...

...ja tässä on se varsinainen ohje. Kohta "täyte 2".
Ja minä en laittanu koko pussia Pätkiksiä, kun tuntui että täytyy olla liian minttuinen muuten! Sokeriakin laitoin mutu-tuntumalla, ei varmasti noin paljoa kuin ohjeessa.
 
Mä lähden nyt makkareita siivoomaan...ihanaa ihanaa...tosiaan suosikkihommaani :kieh: :headwall: . No, nyt on hyvää aikaa kun taivaalta tulee vettä kuin esterin...p...siistä... Pikkupoju pinnikseen vauvaleluja ihmettelemään ja esikko imuroimaan omalla leikki-imurillaan (itse sanoo = ymillä). :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Huomenta :wave:

Meillä neiti nukkui koko yön..jännä miten nää yöt vaihtelee..välillä herää kerran,välillä kaks ( tai no toinen herääminen on oikeestaan aamulla 5-6 välillä ) ja sit toisinaan nukkuu koko yön :eek: . Tokikin usein heti meen maidon lämmittään, nyt kun pyöriskeli tossa 2-3 välillä niin lykkäsin vaan tutin suuhun..

Täytskäri täytteistä mun ehoton lemppari on vattu-valkosuklaa-kerma-mascarpone mousse, sopivasti täydentävät toisiaan :p
Mun vakkari ja lemppari on kans vadelmamousse; vattuja, kermavaahtoa ja tuorejuustoa =) Eli melkein sama, ilman valkosuklaata vain :p

 
[quote="Ippu] tässä on se varsinainen ohje. [/quote]

Kiitos Ippu!!! :flower:

Tuota tarttee kokeilla...mä kun oon tehny aina aina aina samanlaisia kakkuja, samalla täytteellä...tulee jo korvista...olis kiva seuraavaks kokeilla jotain muuta. Kerro sitten miltä maistui.. :p :wave:

Nyt tää lähtee siivoomaan :wave: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Huomenta :wave:

Meillä neiti nukkui koko yön..jännä miten nää yöt vaihtelee..välillä herää kerran,välillä kaks ( tai no toinen herääminen on oikeestaan aamulla 5-6 välillä ) ja sit toisinaan nukkuu koko yön :eek: . Tokikin usein heti meen maidon lämmittään, nyt kun pyöriskeli tossa 2-3 välillä niin lykkäsin vaan tutin suuhun..

Täytskäri täytteistä mun ehoton lemppari on vattu-valkosuklaa-kerma-mascarpone mousse, sopivasti täydentävät toisiaan :p
Mun vakkari ja lemppari on kans vadelmamousse; vattuja, kermavaahtoa ja tuorejuustoa =) Eli melkein sama, ilman valkosuklaata vain :p
Varmaan hyvää ilmankin :D , valkosuklaa vaan sopii siihen niin hyvin kun on imelää ja vatut kirpakoita, ja sit ei tartte lisätä sokruukaan :p

 
Moro!

Blaah, mikä ilma, sataa ihan kaatamalla. Täältä sainkin inspiksen, että voisin leipoa vaikka korvapuusteja tänään =). Sopivaa sadepäivän puuhaa...

Mekin ollaan ostettu nokkamuki tai taitaa olla sellanen taikamuki, mutta ei olla vielä ehditty testaamaan. Veikkaan kyllä, ettei neiti osaa siitä nokasta imeä, kun ei älyä tuttipullostakaan imeä, joten ehkä sit ilman venttiiliä käytetään sitä.

Neidille maistuu soseet kyllä älyttömän hyvin, eilenkin vetas puoli purkkia porkkana-perunaa. Yleensä oon ton soseen tehny ite, mut eilen oli vieraita, ni ei ehtiny. Me järjestetään muuten rapupippalot lauantaina =). Onko muilla tapana syödä rapuja tälleen sesonkiaikana?? Kivointahan siinä se sosiaalinen puoli on, mutta kyllä ravutkin hyviä on. Pakasterapuja, mut ite teen vielä uuden liemen.

Jaahas, ei oo mitään järkevää asiaa tai kommentoitavaa...

Piipi ja typykkä 5,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Onko muilla tapana syödä rapuja tälleen sesonkiaikana?? Kivointahan siinä se sosiaalinen puoli on, mutta kyllä ravutkin hyviä on. Pakasterapuja, mut ite teen vielä uuden liemen.

Jaahas, ei oo mitään järkevää asiaa tai kommentoitavaa...

Piipi ja typykkä 5,5kk
Juu ei oo, ravut yöks :x , meillä meinas käyä rapupakko kun ois pitäny mennä miehen pomolle rapu illalliselle..vaan onneks just lähettiin reissuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jestas miten ihanan kakun ippu tehnyt! Moneltas on kahvi valmis :p :D
Mulla tuli mieleen, et eiks ois jokainen Helmenäiti voinu tehö 6kk kakan ja kutsunu tän koko helmipesueen kahville :LOL: :LOL: Oltas saatu kakkua joka päivä ja monta kertaa :p :p :LOL:
--vai että kakan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
:ashamed: :LOL: :LOL:
*mega reps kierii ja pyörii lattialla* :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Yleensä en kommentoi noita kirjotusvirheitä kun ittekkin niitä harrastan mutta tää oli niiiiiiiiiiiin paras pitkään aikaan :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla niitä tulee koko aika...tää läppäri on niiiiin :headwall: :headwall: ja sormet menee kovempaa ku ajatus :LOL:
Osan korjaan jos homaan, mut yleensä en :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jestas miten ihanan kakun ippu tehnyt! Moneltas on kahvi valmis :p :D
Mulla tuli mieleen, et eiks ois jokainen Helmenäiti voinu tehö 6kk kakan ja kutsunu tän koko helmipesueen kahville :LOL: :LOL: Oltas saatu kakkua joka päivä ja monta kertaa :p :p :LOL:
--vai että kakan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Paistettuna vai kuinka sais olla? :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Yleensä en kommentoi noita kirjotusvirheitä kun ittekkin niitä harrastan mutta tää oli niiiiiiiiiiiin paras pitkään aikaan :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla niitä tulee koko aika...tää läppäri on niiiiin :headwall: :headwall: ja sormet menee kovempaa ku ajatus :LOL:
Osan korjaan jos homaan, mut yleensä en :LOL:
--samma här :wave: , täl äitin koneella ei tuu niin paljon kun tässä on erillainen näppis, kait silläkin on näköjään merkitystä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jestas miten ihanan kakun ippu tehnyt! Moneltas on kahvi valmis :p :D
Mulla tuli mieleen, et eiks ois jokainen Helmenäiti voinu tehö 6kk kakan ja kutsunu tän koko helmipesueen kahville :LOL: :LOL: Oltas saatu kakkua joka päivä ja monta kertaa :p :p :LOL:
--vai että kakan :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Paistettuna vai kuinka sais olla? :LOL: :LOL:

-kermalla kuorrutettuna kiitos :wave: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä