***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillä tytön eka sana oli myös ämmä. :D Toka tais olla mamma ja sit oli amma. :LOL: :LOL: Saas nähdä, mikä on ensimmäinen oikea sana. =) kovasti löytyy erilaisia äänteitä ja ääntelyitä; kurlaamista, kirkumista, "raakkumista", murinaa, örinää, kiljahtelua ja muuta komentelua kuuluu päivittäin ohjelmaan. :heart: Tyttö kirkuu välillä niin lujaa, että oikein korvissa soi. :eek:
Samanlaista ääniarsenaalia löytyy meidänkin pojalta =) Sellainen variksen kuuloinen raakkuminen on kyllä kamalinta :eek: Kuulostaa ihan kuin joku olisi huonostikin, vaikka pieni iloisena käyttää vain ääntään. Meillä tuntuu olevan aina päivittäin eri ääni, joka on "in". Toisinaan päivät kuluu lähes ainoastaan kiljuessa, toisena muristaan, kolmantena kurlataan jne. :D Meillä on edelleen olkkarissa seinät tyhjillään (yhdellä seinällä 3 pientä taulua), joten siellä oikein kaikuu, kun poika kiljuu =)
:D Joo, välillä luulee tosiaan, et on joku hätänä, kun toinen innoissaan testaa ääntänsä. :eek: Unohdin tuosta listasta yhden suosikkihommista; ilmeisen hauskaa on päristellä niin että sylki roiskuu. Tai jos suussa sattuu olemaan ruusunmarjasosetta (joka on siis meillä ainoa sose ruokavaliossa), niin sitäkin on joskus mukava päristellä. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Meillä poika on nyt alkanut harrastamaan jopa 6-7h valvomisia :eek: Tänään jo kolmas päivä, kun poika on nukkunut vain kahdet päikkärit, joista viimeisiltä herännyt siinä 13:30. Ja valvonut tuohon 19:30 sakka. Tänään tosin sammahti jo 19:10, kun oli ihan poikki ja veti ison satsin puuroa+hedelmäsosetta ja siihen tissiä päälle =) Taidan olla itekin viisas ja pikapuoliin mennä sänkyyn. Miestä kun on turha ennen puolta yötä kotiin ootella kalareissultaan :/
Just luin jostain, että n. puolivuotiaana suurin osa vauvoista siirtyy kaksien päiväunien rytmiin. :) Meilläkin siihen ollaan selkeästi menossa, koska kahdet viimeiset unet on molemmat kestoltaan 15-30 minuuttia. Ja uskoisin, että toiset noista jäisivät nopeasti pois, jollei oltaisi yleensä liikenteessä noiden aikaan. Kotona ei välttämättä edes nukkuis, mutta vaunuun, rattaisiin, ergoon tai kaukaloon nukahtaa lähes aina. :/
 
Luomista Mein neitillä on maksaläiskä poskessa. Saa nähä miten sitä joutuu teininä peitepuikoilla peittelemään... :whistle:

Tsissus mikä päivä! Tai iltapäivä oikeestaan... ensinnäki A on nukkunu tänään vaan 3x puoli tuntia päikkäreitä, ja oli siis iltapäivästä alkaen jo ihan kypsä, kiukkuinen ku ampiainen ja väsynyt. Eli vaati toisen aikuisen viihtyäkseen. Minä kävin isomman kans kaupoilla, ja se nyt on aina semmosta extreme-urheilua että... Appivanhemmat toi laatikollisen mansikoita; niitä piti pakastaa. Sit jotenkin koko kämppä oli ku pyörremyrskyn jäliltä, en tiiä kuka ja mikä täällä oli oikeen käyny... |O Joten siivota piti. Ja samalla hoidella iltapuuroa kahdelle nälkäiselle herrantertulle. Joista toinen kippaa täysinäisen maitomukin lattialle. Joten mopata piti. Sitte klassiset nukutuskuviot; isompi ramppaa 10x huoneestaan eikä voi mennä yksin takas, ku pitää käydä kaverina siellä, viedä sänkyyn ja peitellä. Ja ku se huone on yläkerrassa... ravaa sitte portaita ees taas, ku samalla koittaa raapia itelle voileipätarpeita kasaan, ku omaki nälkä kasvaa... Joopa joo. Vielä pitäis suihkuun lähteä van en tiiä... jaksaako. Taijan jumahtaa tähän murjottamaan. B)
 
Hmph, ehkä ne on meilläki muuten muuttumassa noi päikkärikuviot kaksiin, kolmien sijaan. Jep, enpä huomenna entiseen tapaan ees yritä normaaliin aikaan, vaan paan unille vasta ku huutaa oikiasti väsymystään.
 
Veemäinen päivä |O Mies ei osannu kieltäytyä jostain työtehtävästä joten kävi töissä, soitteli ja meilaili työjuttuja kotoakin käsin jonnekin Etelä-Eurooppaan. Tyttö ollu jostain syystä mun kanssa känkkäränkkä (varmaan siksi että mulla on k**pä otsassa..). Sit aattelin lähteä kattomaan stepupin tanssistudiota Matinkylään, yksin. Eiku ukko tuppaa mukaan tytön kanssa (kaunis ajatus tietty..). Noh, Matinkylässä sit tajusin että se studio on 3.kerroksessa jonne menee jyrkät KIERREPORTAAT |O Sen lisäksi että mä pelkään korkeita paikkoja (joihin kierreportaat lasketaan) niin ei sitten sinne pääse myöskään kärryjen kanssa. Eli joutuisin menemään aina tunnille autolla!
Pärkkele :snotty:
Niin, en sitten mennyt sinne kolmanteen kerrokseen asti.

Musta tuntuu että mä oon ihan tuppisuu tän illan :( :snotty:


Ai joo, kiitos että sain purkaa sydäntäni.. :ashamed:

 
Juu tota kirkumista ja huutamista täälläkin kamalasti :eek: miten toinen voi tykätä omasta äänestään noin?? Ja koska meillä asuu kovin illan virkku poika, on koko ilta pelkkää kiekumista ja karjumista. onneks on hyvän tuulista mutta silti :p

Meilläki on pidemmän aikaa jo oltu kahden ja kolmen unien välillä. Joskus menee kahdet vaan mutta joskus vetäsee vielä pienet torkut illalla. Joskus luulen että mennään kaksilla ja kun mun mielestä toinen nukkuu jo yöuniaan, on hän ite päättäny että ne oliki vasta viimeset iltaunet |O Sillo herää joskus yheksän aikaan ja sitte tehdään iltasyötöt ja kaikki uudelleen kun ei vaan nuku...

Meillevauva :hug:

Ihanaa tänää tulee Ronja Ryövärintytär, on ehkä pakko kattoa :) kovin on myöhänen lähetysaika lasten elokuvalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillä tytön eka sana oli myös ämmä. :D Toka tais olla mamma ja sit oli amma. :LOL: :LOL: Saas nähdä, mikä on ensimmäinen oikea sana. =) kovasti löytyy erilaisia äänteitä ja ääntelyitä; kurlaamista, kirkumista, "raakkumista", murinaa, örinää, kiljahtelua ja muuta komentelua kuuluu päivittäin ohjelmaan. :heart: Tyttö kirkuu välillä niin lujaa, että oikein korvissa soi. :eek:
Samanlaista ääniarsenaalia löytyy meidänkin pojalta =) Sellainen variksen kuuloinen raakkuminen on kyllä kamalinta :eek: Kuulostaa ihan kuin joku olisi huonostikin, vaikka pieni iloisena käyttää vain ääntään. Meillä tuntuu olevan aina päivittäin eri ääni, joka on "in". Toisinaan päivät kuluu lähes ainoastaan kiljuessa, toisena muristaan, kolmantena kurlataan jne. :D Meillä on edelleen olkkarissa seinät tyhjillään (yhdellä seinällä 3 pientä taulua), joten siellä oikein kaikuu, kun poika kiljuu =)
:D Joo, välillä luulee tosiaan, et on joku hätänä, kun toinen innoissaan testaa ääntänsä. :eek: Unohdin tuosta listasta yhden suosikkihommista; ilmeisen hauskaa on päristellä niin että sylki roiskuu. Tai jos suussa sattuu olemaan ruusunmarjasosetta (joka on siis meillä ainoa sose ruokavaliossa), niin sitäkin on joskus mukava päristellä. :p
Päristely kuuluu meillä aina ainakin kauppareissujen yhteyteen :D :kieh: Aina kun poika pääsee niihin kaupan kärryjen vauvakaukaloon, alkaa päristely. Mulla onkin nykyään käsilaukussa paperia, että saan vähän kuolaroiskeita kuivailtua välillä :D ja osa ihmisistä tuntuu kattovan vähän kieroon, kun poika pitää hauskaa :/
 
Ei hyvä päivä täälläkään!A nukkunut tosi huonosti, aamulla n.tunnin ja sit puolen tunnin pätkiä pari.Ja minäkin olen aivan kuitti |O .Kumma kun nyt taas vauveli tuntuu nukkuvan yöllä hyvin, mutta minä valvon silti.Poika on niin kova ähräämään sängyssään, et tulee vahdittua häntä...Harjoittelee uusia taitoja unissaan :heart: ...Onko kellään muilla jäänyt ' unettomuus ' päälle, vaikka nyt saisikin jo paremmin itse nukkua??

Ja meillä asuu myös aika ' kiukuja ' :D ! Siis en minä :LOL: ...
 
päikkärit poju nukkuu heti aamupuuron ja maidon jälkeen 1,5-2h unet...sitten myöhemmin saattaa ottaa noin vartin tirsat,enemmänkin saisi nukkuu...

ehkäisystä kyselin jo aiemmin....eli kokemuksia nuvaringista?? :wave:
just aloitin ja kiinnostaa tietää onko olleet minkälaisia...

anno mä oon ihmetelly kans tota elokuvan tulemis aikaa :eek: pienenä oon kattonu sen kymmeniä kertoja,vois ehkä taas kattoo,lapsetkin olis varmaan tykänny
 
meillevauvalle isoisoisoiso :hug: ja ipullekin haleja!

anno: Ihmettelin kans vähän tuota Ronjan esitysaikaa. :eek: Kovin on tosiaan myöhäinen aika esittää koko perheen elokuvaa. :/ Taidan minäkin sen tosin katsoa, yökukkuja kun olen joka tapauksessa. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Meillä poika on nyt alkanut harrastamaan jopa 6-7h valvomisia :eek: Tänään jo kolmas päivä, kun poika on nukkunut vain kahdet päikkärit, joista viimeisiltä herännyt siinä 13:30. Ja valvonut tuohon 19:30 sakka. Tänään tosin sammahti jo 19:10, kun oli ihan poikki ja veti ison satsin puuroa+hedelmäsosetta ja siihen tissiä päälle =) Taidan olla itekin viisas ja pikapuoliin mennä sänkyyn. Miestä kun on turha ennen puolta yötä kotiin ootella kalareissultaan :/
Just luin jostain, että n. puolivuotiaana suurin osa vauvoista siirtyy kaksien päiväunien rytmiin. :) Meilläkin siihen ollaan selkeästi menossa, koska kahdet viimeiset unet on molemmat kestoltaan 15-30 minuuttia. Ja uskoisin, että toiset noista jäisivät nopeasti pois, jollei oltaisi yleensä liikenteessä noiden aikaan. Kotona ei välttämättä edes nukkuis, mutta vaunuun, rattaisiin, ergoon tai kaukaloon nukahtaa lähes aina. :/
Jos poika meinaa siirtyä kaksiin päikkyihin, niin saisi mun puolesta tuota aamua hiukan siirtää pidemmälle ja samoin nukkumaanmenoa myöhemmäksi
:whistle: :kieh: Kaipa se rytmi nyt muokkautuu uudelleen ja sitten kun se löytyy, niin voikin ruveta hiukan ohjailemaan noita aikoja uudelleen :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Onko kellään muilla jäänyt ' unettomuus ' päälle, vaikka nyt saisikin jo paremmin itse nukkua??
Mulla on tuota unettoman vikaa ollut kyllä aina, mutta nyt se on "jäänyt päälle". Heräilen joka tapauksessa vähintään 2h välein ilman mitään syytä. Poika herättää vain sen 1-2 kertää yössä yleensä. Onneksi mä itse nukahdan kuitenkin nopsaan takasin, mutta on se silti sellaista torkkumista ja koko ajan kellon kyttäämistä nuo yöt |O
 
mä oon muuten miettiny että miten toi jätkä nukkuu noi ekat unesa kans tossa vajaa 2 tuntia herättyään 11 tunnin yöunilta??? ja sitte on melkein koko päivän ihan pienillä parilla puolen tunnin - tunnin unilla?
 
hulipumpsis, Nuvaringia käytin ennen raskautta, en kyllä kerennyt kun pari kuukautta kokeilemaan, mutta olivat kuin taivas pillereitten jälkeen. Mulle ei ainakaan sinä aikana tullut mitään oireita ja se on niiin vaivaton käyttää. Kun imetys joskus tulevaisuudessa loppuu (toivottavasti ei kuitenkaan vielä piiitkään aikaan=)) ja pääsen näistä minipillereistä niin e-rengas on ihan ehdoton ostos =)
 
pusuapina kiitos vastauksesta =)
toisille ei oo tuntuneet sopivan ollenkaan ja toisille on kuulema todellakin kuin taivas ,näin oon kuullukkin :D
saas nähä miten nyt itellä käy...
kauhee pelko vaan ponnistelles et se lumpsahtaa pois sielt :D
 
Unettomuudesta... Mun on tosi vaikea nukahtaa nykyään. Pyörin ja pyörin sängyssä ja sit kun ei tuu uni niin tulee synkät ajatuksen ja sen jälkeen varsinkaan ei tuu uni!
Sinänsä se ei ole mulla "jäänyt päälle" kun poika on alusta asti heräillyt kerran tai pari yössä. Ehkä se on tää kesäkuumakin mikä valvottaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Onko kellään muilla jäänyt ' unettomuus ' päälle, vaikka nyt saisikin jo paremmin itse nukkua??
Mulla on tuota unettoman vikaa ollut kyllä aina, mutta nyt se on "jäänyt päälle". Heräilen joka tapauksessa vähintään 2h välein ilman mitään syytä. Poika herättää vain sen 1-2 kertää yössä yleensä. Onneksi mä itse nukahdan kuitenkin nopsaan takasin, mutta on se silti sellaista torkkumista ja koko ajan kellon kyttäämistä nuo yöt |O
Peesi molempiin

:headwall: varsinkin viime viikolla oikee kunnolla

Meillevauva iiiso :hug: ja toinenkin :hug:

Täällä kans kiljutaan :D varsinkin viimiset viisi tuntia |O ja tuulimyllyt päälle :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Onko kellään muilla jäänyt ' unettomuus ' päälle, vaikka nyt saisikin jo paremmin itse nukkua??
.
:wave: Kyllä!
Meillä tosin on niin, että useimmat yöt on säntäilyä, mutta silloin harvoin kun poika nukkuu, en minä osaa enää nukkua rauhassa :|
Viikonloppuna olin yhden yön kotoa poissa, heräilin silloinkin tunnin välein (vaikka olin humalassa :eek: ).
Eräänä yönä menin vain lämmittämään maitopullon, vaikka poika nukkui sikeästi... Haahuilen unen ja valveen rajamailla ison osan yöstä.
Palautuukohan tää unirytmi normaaliksi ikinä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
mä oon muuten miettiny että miten toi jätkä nukkuu noi ekat unesa kans tossa vajaa 2 tuntia herättyään 11 tunnin yöunilta??? ja sitte on melkein koko päivän ihan pienillä parilla puolen tunnin - tunnin unilla?
Meillä on myös juuri noin :wave: :wave:
 
Oletteko muuten jo vaihtaneet turvakaukaloita istuimeen? Meidän kaukalon edellinen omistaja käytti istuinta vielä 1-vuotispäivänään, mutta meijän pojalle alkaa uhkaavasti olla kohta pieni. Siis painorajotusten mukaan, tossa istuimessa se on muistaakseni 10kg. Poika oli heinäkuun alussa 8920g ja sillä on ollut tapana kasvaa sellasta 700-800g kuukausivauhtia :whistle:
 

Yhteistyössä