***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Pallukka tänks, pitää joku kerta kokeilla :D

Kuopusjannun kummi soitteli piiiiitkästä aikaa...kysy, et mites huolisko jannu (5v) heille yökylään tällä viikolla, ekaa kertaa =) Hui...pitää jannulta kysellä mitä meinaa...lähtiskö 60km päähän äitistä yökyläileen :xmas: :D
Muuten on kyllä reipas yökyläilijä (joskus vähä liianki), mut tuolla ei oo vie koskaan ollu =)

Kiitti Ippu ja Kristelle, jäi vähän rakeiseksi miulla, saa nähä kui maistuu, en vielä ole antanu, tein vaan valmiiksi pakkaseen..

Pallukka, njamskis, kuulostaa hyvältä :p

Meillä on ollut varmaan kuukauden päivät ratasosa käytössä. Lähti sen jälkeen koppa pois ku huusi vaan ja kannoin pojua pari kolme kilometriä... Ja ainakin meidän Brion kombeissa aika pieni koppaosa, ei ole erillinen laitos vaan pelkkä koppa nakataan ratasosaan..

Tänään annan eka kertaa pojulle toisenkin soseaterian, vähän ruusunmarjaa tuossa parin tunnin kuluttua. Ja loput purkista taitaa mennä mamman masuun :whistle:

Jahvetin tytyllä kyllä kunnon päiksyt menossa, kelpais tännekki :D Ihmeen hyvin kyllä poju tänään nukkunu, puoltoista tuntia aamulla ja nyt meni toisille.. Yleensä nukkuu max. 45min...

Pikaruoasta, kaikki menee :whistle: Mut hesellä paremmat hampparit ja mäkkärillä paremmat ranskikset.. Ja subit, vie kyllä kielen mennessään :p Ja jos vielä roskaruasta, niin kebabranskikset :p B) :p

Mulla kiehuu liha kattilassa, lihakeitto on tänään vuorossa :p joten perunoiden kuorimiseen...

Saanukka ja J pian 5kk

Meillä ei meinata nukkua pihalla sitte ollenkaa :eek: Puoltoista tuntia kärryteltiin ja poju nukahti heti ku nostin kotona sänkyyn pimeeseen ja viileään :/ Nukkukoot tuolla sitte nyt sit. Onpahan saanu raitista ilmaa kuitenki :D

Meil on noi rattaat jo käytössä, Brion kova koppa alko tuntumaan ahtaalta jo. Selkänojaaki ollaa nostettu makaavasta seuraavaan kun tykkää katella sieltä jos ei nuku. Aina matkustaa jalat kaaren päällä lokoisasti :)

Pikaruoasta menee melkeen kaikki silloin tällöin. Hesestä tykkään enemmän ku Mäkistä. Subi on kyl ihan ykkönen. Nim. eilen tuli syötyä Subin Club :whistle:

Mä taidan mennä pihalle vielä ottaa arskaa kun tuo jätkänpätkä nukkuu. Pitäis saada väriä vähän kun parin viikon päästä mennää häihin...

Nii laittakaas lisää ruokavinkkejä, mul on pää ihan tyhjä ja mies pääsee kohta töistä jo... Tänää ei mennä kauppaan niin pitäis jotain kaivella noista kaapeista :p

Kiitti Pallukka ruokavinkistä! pitääkin kokeilla.. Koskenlaskija-juustoja kun on eri makuisia niin niistä saa kans kivoja maustevaihtoehtoja ruokiin. Mä täs joku viikko sitten tein jauhalihajuusto-keittoa. Yleensä ukko ei keitoista välitä mut toi meni :)

En mä mitään tekemistä keksinny.. Käytiin kaupassa ostamassa suklaata. Otin päikkärit, koska tyttäreni ei ottanut. Mä voisin nukkua viikon.

Tajusin just että yllättävän moni mun kavereista on naimisissa. Ne vaan menee. Ja mun ukko "ei jaksa järjestää" :snotty: Mikäs järjestäminen maistraatissa on? Mä haluisin pukeutua ees himpun verran paremmin ees kerran elämässäni. Sinne maistraattiin..

Huhhei, koskahan viimeks oon tänne ehtinyt raapustaa jotain... Poika nukahti tossa äsken sohvalle ihan huomaamatta, kateltiin Harry Potteria =) Tai äiti katseli, poju katseli äitiä kun äiti katto Potteria, heh... Ehkä eläydyin niin hyvin :)

Viime yönä iski helkkarinmoinen kuume! Oltiin nukkumaan menossa niin paleli ihan pirusti, miehellä taas oli kuuma kun pätsissä ja piti laittaa ikkunat auki ja kattotuuletin hyrräämään. Yritin toisen lämpöön kietoutua niin tuli vaan kommenttia että älä nyt tänne tuu, oot ihan tulikuuma! :kieh: :whistle: :snotty:
Kaiken lisäks sain unta vasta neljältä |O Hammastakin särki niin pirusti, vasta neljä kuukautta oon yrittänyt soittaa hammaslääkäriaikaa mutten oo uskaltanut...
Tuntee että taas on kuume nousemassa, nokka valskaa ja pää on täynnä painetta :|
Pelottaa ens yö jo valmiiks...

Jonkinasteiset hymykuopat löytyy meidänkin vesseliltä, mulla ei itellä oo, miehellä on mun mielestä sellaset "kuopanpaikat" :)

Vaunut on "karsittu" kesäisemmiksi eli koppa pois ja kuomun takaosaan on vaihdettu sellanen verkkoversio =) Selkänojaa on nostettu himpun verran, kauheasti ei voi kun poika on muuten ihan lysyssä... :whistle:

Uijui, ens maanantaina jätkä on tasan puoli vuotta ja juhlan kunniaks otetaan vähän jotain mössöö... Ihan itseäkin jännittää :D Perunaa ajateltiin ekaks, vaikka kai sitäkin nykyään jo parjataan ei niin hyväks vaihtoehdoks...

Ainiin! Ja oltiin lauantaina ensimmäistä kertaa tammikuun jälkeen miehen kanssa leffassa! B)
Poika oli miehen siskolla... Mua aina van vähän jänskättää, kun toi korvike ei oo mitään poitsun suurinta herkkua että miten sen syömiset sujuu. Ei se kuuden tunnin aikana (käytiin siis ihan isossa kaupungissa elokuvissa, siks meni noin kauan =)) ollut syönytkään kun yhden purkin Tuttelia. Mutta ihan tyytyväinen oli ollut... Taino en minä tiedä onko yks purkki paljon vai vähän, kun kotona poika käy pelkän tissin voimalla eikä siinä ole valitettavasti mittaria =)

Nyt meidän prinssi ruusunen heräs, pitää mennä seurustelemaan :wave:

Hymykuoppa löytyy meiänki pojalta =) Vas. suupielessä sellanen pieni. Tädiltään vissiin perinyt, kun ei miulla, eikä miehellä ole.
Tukka on kans vahvistunu kamalasti :eek: Ihan semmonen karkee jo niinkun isällään (kuulemma) pikkusena.
Luomia en ole bongannut :)

melon Kyllähän siut muistaa :hug: Kiva "nähdä" taas :flower:
Yritä houkutella poitsua syömään vaikka niillä hedelmäsoseilla. Kun oppii, että lusikka tarkottaa jotain hyvä niin varmaan nopeesti tottuu syömään kasvisoseitakin.
Artulle uppoo ihan kaikki ruoka, kun nälkä on :) Kukkakaalista ei tykkää, mutta sitäkin olen sitkeesti ujutellu mukaan. Reippaasti avaa suuta ja välillä, kun sose loppuu kesken (pieni purkki ei yleensä riitä ) niin jää suu auki odottelemaan, että eikös sitä tule lisää :D Maitoa ollaan annettu päälle, jos nälkä jää.

Niin se mun pikku 5v vauva menee huomenna ekaa kertaa kummillensa Kouvolaan yöksi..yhyyyy :'( :LOL: :LOL:
Luvattiin viedä se joskus puolen päivän kieppeillä, kummi sit kai ajelee keskiviikkona tänne päin =) Ehkä se osaa tuon hoitaa :whistle: :kieh: Kun on itsellään 3 omaapoikaa ja yksi "lainapoika" :D :LOL:
Saas nähdä kuin menee :D :whistle:

Isäntä repii tuolla lika huoneesta viimosia tapetteja ja sit lähtää rautakauppaan valkkaamaan uusia :p :p :D
Niin, likka nukkui tänään 4h40min :attn: :attn: En tiedä vaikka olis kauemminki nukkunu, mut mulla tippu kova muovikuppi keittiössä lattialle niin siitäkös kolina lähti (laattalattia) :ashamed: :ashamed: Mut kyllä oliki kiljuva nälkä toisella :D :LOL:

Hengissä selvitty hammaslääkäristä,sain tosi hyvät puudutteet. Naama vieläkin puuduksissa. Vielä pari kertaa täytyypi kestää ja hupi on tähän mennessä kerryttänyt saldoa 350 e |O ostinpa sit lohdutukseksi suklaamoussea ja nyt on olo sen mukainen :p :ashamed:

Rattaisiin on meillä siirrytty onnistuneesti ( välillä koppa kyl käytös ,vähän ahtaaksi käy ) Rattaat saa hyvin makuuasentoon ja hyvin pojalle siellä uni maistuu. En ole vielä nostanut selkänojaa,tuntuu et eka korotus on niin pysty,no joo taidan taas pitää poikaa vauvempana kuin onkaan. Matkikset on jääny vähemmälle kun poika ei niissä oikein viihdy,taitavat olla vähän kapeampaa ja kovempaa sorttia jaa-a

Mies sitten ilmoitti et oli luvannut anopille,että huomenna mennään saareen anoppilaan :/ ei juoksevaa vettä eikä pelastusliivejä veneeseen |O ei tasan käy!!! Aamul poika saa viel rokotteen joten sekin vielä oireilee ties miten.

Luomia en ole vielä havainnut.Täytyypi tutkia tarkemmin

Kenelläs se hyvän kuulonen broiskuresepti oli,täytyypi testata,juu ja kaikki ruokavinkit tervetulleita,kun tuntuu et aina vääntää samoja sörsseleitä. Tänään olis tarkoitus grillata tuorejuustolla täytettyjä sieniä jotka on kiedottu pekoniin,ihan o.k,mut ukko on ihan hulluna niihin.

Luomista kallella on oikeassa käsivarressa iso mansikkaluomi mut ei oo muuten vielä tullu
ja vasemmassa nilkassa on pigmenttiläiskä,tämä nyt ei luomiasiaan liity mut tuli vaan mieleen. minusta se läiskä muistuttaa sydäntä ku tietystä kulmasta kattoo,mut voihan se olla että kuvittelen sen muodon vaan :whistle: :p

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Onko teidän helmillä muutes luomia vielä?
Meillä on pojalla vasemmassa kämmenselässä pieni luomi :heart: Huomasin sen joskus kuukausi sitten varmaan :whistle: Aika kuluu niin nopsaan, että vaikea hahmottaa aina välillä, että mitä milloinkin on tapahtunut. Siksi onkin hyvä, että on noita valokuvia otettu ja vauva-kirjaan jotain tärkeimpiä (kääntyminen ym.) merkattu.

Me grillattiin sapuskaa ja taas mies lähti kalaan, joten tylsä kotipäivä pojan kanssa jatkuu :/ En jaksa lähtee mihinkään ja näytänkin sellaiselta harakalta, etten viitsi lähteä pelottelemaan muita ihmisiä :ashamed:

Vielä pari tuntia kun jaksais viihdyttää tuota pikkumiestä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Jippiiiiii !!!! Meillä vihdoin käännyttiin masulleen,en tiedä kumpi oli ilosempi äiti vai poika :LOL:
Onnittelut teille kääntymisestä :flower: Meil käännyttii taas tänää mahalta selälteen :eek: Miks toi ei käänny mahalleen vaikka kaikki tuntuu kääntyvän niin :/

Luomia en oo huomannu täällä vielä. Nyt täällä syynätään että tuleeko vesirokkonäppyjä :whistle: :D

Poika sano tänää ekan sanansa ( ;) ) Oltii syömässä miehen kanssa kun kuulu yhtäkkiä että:" ÄMMÄ!!! "... No olihan se ämmän pakko mennä kattomaan sitte :LOL:

Hellou :wave:

paranemisia eija81:n poitsulle ja muille sairasteleville ja hammaskipuilijoille! :hug:

Meiltäkin sitten lähti pehmeä koppa Teutonioista tänään ja nostettiin selkänojaa siihen kakkosasentoon. Eihän tuo ole ollenkaan niin pysty kuin muistin. =) Ihan hyvä on tytölle! =) Ihan innoissaan oli, kun ei tarvinnut vauvojen koppaan mennä. :D Kuomun takaosa on ollut verkolla melkein koko kesän. Miehellä alkoi tänään loma! =) =) =) =) =) :heart: Onneks oli jo vähän viileämpää ja siten kivempi ulkoilusää. Toivottavasti loppuviikkokin olis sopivan tuulinen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Luomista kallella on oikeassa käsivarressa iso mansikkaluomi mut ei oo muuten vielä tullu
ja vasemmassa nilkassa on pigmenttiläiskä,tämä nyt ei luomiasiaan liity mut tuli vaan mieleen. minusta se läiskä muistuttaa sydäntä ku tietystä kulmasta kattoo,mut voihan se olla että kuvittelen sen muodon vaan :whistle: :p
:D Meidän tytöllä on mansikkaluomi sormessa ja nukkumakaljussa on oikeasti sydänmenmuotoinen haikaranpurema. :heart: ;) :D

Onnea Liinamarille ja poitsulle! :flower: =) Meillä kääntyily on nykyään suurta hupia; koko ajan on nakero punkemassa massulleen ja ryömii myös pienen matkan eteenpäin. Tai oikeastaan kääntyy 180 astetta. :LOL: Ja peppua nostaa hienosti kohti konttausasentoa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Poika sano tänää ekan sanansa ( ;) ) Oltii syömässä miehen kanssa kun kuulu yhtäkkiä että:" ÄMMÄ!!! "...
Meillä tytön eka sana oli myös ämmä. :D Toka tais olla mamma ja sit oli amma. :LOL: :LOL: Saas nähdä, mikä on ensimmäinen oikea sana. =) kovasti löytyy erilaisia äänteitä ja ääntelyitä; kurlaamista, kirkumista, "raakkumista", murinaa, örinää, kiljahtelua ja muuta komentelua kuuluu päivittäin ohjelmaan. :heart: Tyttö kirkuu välillä niin lujaa, että oikein korvissa soi. :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillä tytön eka sana oli myös ämmä. :D Toka tais olla mamma ja sit oli amma. :LOL: :LOL: Saas nähdä, mikä on ensimmäinen oikea sana. =) kovasti löytyy erilaisia äänteitä ja ääntelyitä; kurlaamista, kirkumista, "raakkumista", murinaa, örinää, kiljahtelua ja muuta komentelua kuuluu päivittäin ohjelmaan. :heart: Tyttö kirkuu välillä niin lujaa, että oikein korvissa soi. :eek:
Samanlaista ääniarsenaalia löytyy meidänkin pojalta =) Sellainen variksen kuuloinen raakkuminen on kyllä kamalinta :eek: Kuulostaa ihan kuin joku olisi huonostikin, vaikka pieni iloisena käyttää vain ääntään. Meillä tuntuu olevan aina päivittäin eri ääni, joka on "in". Toisinaan päivät kuluu lähes ainoastaan kiljuessa, toisena muristaan, kolmantena kurlataan jne. :D Meillä on edelleen olkkarissa seinät tyhjillään (yhdellä seinällä 3 pientä taulua), joten siellä oikein kaikuu, kun poika kiljuu =)

Meillä poika on nyt alkanut harrastamaan jopa 6-7h valvomisia :eek: Tänään jo kolmas päivä, kun poika on nukkunut vain kahdet päikkärit, joista viimeisiltä herännyt siinä 13:30. Ja valvonut tuohon 19:30 sakka. Tänään tosin sammahti jo 19:10, kun oli ihan poikki ja veti ison satsin puuroa+hedelmäsosetta ja siihen tissiä päälle =) Taidan olla itekin viisas ja pikapuoliin mennä sänkyyn. Miestä kun on turha ennen puolta yötä kotiin ootella kalareissultaan :/

Yhteistyössä